Tässäpä tositarina n. kolmen vuoden takaa Fortesta:
Olin kyseisessä paikassa muutaman kaverin kanssa iltaa viettämässä. Alkoholia oli tullut nautittua jonkin verran, mutta olo oli lähinnä hilpeä, eli olin juuri sopivassa nousussa. Juuri siinä vaiheessa olin yksin, tultuani juuri saniteettitiloista. Jouduin tahtomattani (kovassa tungoksessa) tilanteeseen, jossa eräällä järjestysmiehellä oli tullut sanottavaa tuntemattoman asiakkaan kanssa. Yritin lähteä tilanteesta pois, mutta yhtäkkiä järkkäri kiskaisi tuon tuntemattoman asiakkaan täyden oluttuopin irti tämän käsistä, minkä seurauksena koko tuoppi lensi sisältöineen päälleni. En tiedä miksi näin tapahtui, mutta väliäkö sillä.
Vitutushan siitä tulee, kun kauluspaita uitetaan oluella, mutta ajattelin että näitähän sattuu. Tokaisin järkkärille, että "kiitos vaan tästä". Odotin saavani vastaukseksi esim. "Sori, näin nyt vain kävi" tai "Nyt kävi huono tuuri". Järkkärin lause kuitenkin kuului: "Mitä vittua sä siinä valitat?"
Itse olin täysin hämmentynyt kyseisen järjestysmiehen käytöksestä ja tilanteen muutenkin lauettua aloin kyselemään häneltä syytä tämän käytökseen. Maksavalle asiakkaalle, joka on käyttäytynyt täysin moitteetta, ei minusta voi sanoa noin. Järkkäri kieltäytyi kommunikoimasta kanssani, vaikka aivan hyvin tiesi mitä oli tapahtunut ja mitä oli minulle sanonut. Seurasin järkkäriä hetken matkaa hänen vieressään ja koitin saada aikaan keskustelua tapahtuneesta. Paita litimärkänä. Lopulta tiemme vei narikalle, jossa lopulta, täysin varoittamatta, tämä kyseinen järkkäri ilmoittaa muille järjestysmiehille että tämä kaveri (minä siis) on käynyt häneen käsiksi ja tulee heittää samantien pihalle. Neljä karpaasia tarttui minuun välittömästi kiinni käsistä ja jaloista, retuutti portaat ylös pää edellä ja heitti katukivetykselle, edelleen pää edellä. Selvisin tilanteesta lopulta naarmuilla ja rikkinäisellä paidalla, mutta pahemminkin olisi voinut käydä. En vienyt asiaa eteenpäin, koska en pitänyt sitä sen arvoisena. Todistajiakaan ei ollut. Toki kyseinen paikka (Forte) on jäänyt tämän jälkeen ilman meikäläisen tai kaverieni tuomia rahoja.
Itse en ole koskaan tapellut, eikä minua ole heitetty ulos yhdestäkään muusta ravintolasta. Väkivaltaista käytöstä en siedä muutenkaan. Yleensä minulla ei ole mitään ongelmia ravintoloiden henkilökunnan kanssa. Myöskään päätäni en auo kuin sellaisissa tilanteissa, joissa olen todella kokenut pöyristyttävää epäoikeudenmukaisuutta. Kyseisessä tilanteessa en koskenutkaan järjestysmieheen, vaan tämä keksi täysin päästään, että olin käynyt häneen käsiksi.
Kyseinen youtube-pätkä ei siis todellakaan yllätä minua. En tiedä, kuinka moni paikan järjestysmiehistä on samoja kuin kolme-neljä vuotta sitten, mutta ainakin otteet tuntuvat olevan samat. Toivoisi kovin, että Sedu ei uskoisi sinisin silmin kaikkea paskaa, millä hänen henkilökuntansa toimintaansa selittää.