Viime aikoina on hienoja visoja laiteltu tulille täällä, niin minäkin kokeilen. Tässä kun on jääkiekkoa katsellut vuosikymmeniä, päähän jää välillä kaikkea ihme nippelitietoa yksittäisistä peleistä ja tilanteista. Minkä helvetin takia sitä tuollaisia pääkoppa on päättänyt muistaa, ja sitten unohtaa jotain oikeasti hyödyllistä? No, nytpä saattaa olla niistä aivan saatanan turhistakin jutuista jotain iloa. Tai sitten ei, ehkä nämä kysymyksiksi arpoutuneet jutut ovat vain minun päähäni jumiin jääneitä knoppeja, ja teillä muilla on sitten jotain muita turhia tietoja siellä. Häh?
Ne jotka googlaa on tolvanoita, nopeammin pääsette sillä että kirjoitatte "Minä haluan että minua luullaan nokkelammaksi kuin olenkaan", eikä tarvii nähdä huijaamisen vaivaa.
1. SM-liigassa oli joskus tilanne, jossa Oskar Osala pääsi pelin lopussa laittamaan kiekkoa tyhjään maaliin. Osala teki maalin, mutta sai samassa rytäkässä Kim Hirschovitsiltä sellaisen kirvesiskun käteensä, että Osalalta murtui sormi.
a) Missä joukkueessa pelasi Osala, ja missä Hirschovits? (1p.)
b) Tilannetta seuraavassa vaihdossa tuli tappelu, ketkä siellä oikein tappeli? (2p.)
c) Saiko Hirso pelikieltoa, ja jos sai, montako matsia? (2p.)
2. Kim Hirschovits herätti pahennusta myös vuonna 2005, tappelemalla SM-liigassa erään 18-vuotiaan lapsenkasvoisen juniorin kanssa. Kuka oli tämä juniori? (1p.)
3. SaiPa pudotti Jokerit pleijareista vuonna 1999.
a) Miten otteluvoitot pleijarisarjassa jakaantuivat? (1p.)
b) Kuka teki sarjan ratkaisupelissä voittomaalin? (2p.)
c) Kuka oli Jokereiden maalivahtina ratkaisupelissä? (2p.)
4. Nimeä kaikki suomalaiset maalivahdit, jotka ovat voittaneet jääkiekon maailmanmestaruuden. (4,5p.)
5. Nimeä henkilö näiden repliikkien takaa (1p./oikea vastaus):
a) "Nyt loppuu pastan syöminen ja ruvetaan vetämään hiivaa"
b) "Järvelä, mene sinä lumeen seisomaan"
c) "Minä olen pala tätä näytelmää"
d) "Me pyöritetään monen sadantuhannen juttua, ja te tulette minulle naureskelemaan"
e) "Mulla on (varaa) enemmän ku sulla ja sun faijallas"
6. Raimo Helmisen uran viimeisessä maaottelussa, Raipe syötti pelin viimeisillä sekunneilla maalin.
a) Mitä joukkuetta vastaan Suomi pelasi? (1p.)
b) Kuka pelin viimeisen maalin teki? (1p.)
c) Kuka oli tuon maalin kakkossyöttäjä? (2p.)
d) Mihin lopputulokseen peli päättyi? (2p.)
7. Suomi on niittänyt hienoa menestystä alle 20-vuotiaiden kisoissa.
a) Nimeä ne päävalmentajat, jotka ovat Suomen joukkuetta luotsanneet niissä kisoissa, joissa Suomi on tehnyt finaalissa jatkoaikamaalin? (3p.)
b) No nimeäpä sitten ne finaalien jatkoaikamaalien tekijät! (3p.)
c) Ja pistäpä vielä finaalien jatkoaikamaalien syöttäjät. (5p.)
Vastaukset spoileri-tageihin, kiitos, ja vastausaikaa on.. no tota en mä saatana tiedä, laitetaan vaikka tän viikon sunnuntaille, eli 31.10. klo 23:59 asti. Sitten katson, onko kukaan vastannut, ja jos on, alan laskemaan pisteitä, ja ilmoitan niistä sitten joskus kun ehdin.
EDIT: Oho, yksi Hirso-kysymys oli jäänyt näköjään välistä, no laitoinpa sen nyt tuonne uudestaan.
Ne jotka googlaa on tolvanoita, nopeammin pääsette sillä että kirjoitatte "Minä haluan että minua luullaan nokkelammaksi kuin olenkaan", eikä tarvii nähdä huijaamisen vaivaa.
1. SM-liigassa oli joskus tilanne, jossa Oskar Osala pääsi pelin lopussa laittamaan kiekkoa tyhjään maaliin. Osala teki maalin, mutta sai samassa rytäkässä Kim Hirschovitsiltä sellaisen kirvesiskun käteensä, että Osalalta murtui sormi.
a) Missä joukkueessa pelasi Osala, ja missä Hirschovits? (1p.)
b) Tilannetta seuraavassa vaihdossa tuli tappelu, ketkä siellä oikein tappeli? (2p.)
c) Saiko Hirso pelikieltoa, ja jos sai, montako matsia? (2p.)
2. Kim Hirschovits herätti pahennusta myös vuonna 2005, tappelemalla SM-liigassa erään 18-vuotiaan lapsenkasvoisen juniorin kanssa. Kuka oli tämä juniori? (1p.)
3. SaiPa pudotti Jokerit pleijareista vuonna 1999.
a) Miten otteluvoitot pleijarisarjassa jakaantuivat? (1p.)
b) Kuka teki sarjan ratkaisupelissä voittomaalin? (2p.)
c) Kuka oli Jokereiden maalivahtina ratkaisupelissä? (2p.)
4. Nimeä kaikki suomalaiset maalivahdit, jotka ovat voittaneet jääkiekon maailmanmestaruuden. (4,5p.)
5. Nimeä henkilö näiden repliikkien takaa (1p./oikea vastaus):
a) "Nyt loppuu pastan syöminen ja ruvetaan vetämään hiivaa"
b) "Järvelä, mene sinä lumeen seisomaan"
c) "Minä olen pala tätä näytelmää"
d) "Me pyöritetään monen sadantuhannen juttua, ja te tulette minulle naureskelemaan"
e) "Mulla on (varaa) enemmän ku sulla ja sun faijallas"
6. Raimo Helmisen uran viimeisessä maaottelussa, Raipe syötti pelin viimeisillä sekunneilla maalin.
a) Mitä joukkuetta vastaan Suomi pelasi? (1p.)
b) Kuka pelin viimeisen maalin teki? (1p.)
c) Kuka oli tuon maalin kakkossyöttäjä? (2p.)
d) Mihin lopputulokseen peli päättyi? (2p.)
7. Suomi on niittänyt hienoa menestystä alle 20-vuotiaiden kisoissa.
a) Nimeä ne päävalmentajat, jotka ovat Suomen joukkuetta luotsanneet niissä kisoissa, joissa Suomi on tehnyt finaalissa jatkoaikamaalin? (3p.)
b) No nimeäpä sitten ne finaalien jatkoaikamaalien tekijät! (3p.)
c) Ja pistäpä vielä finaalien jatkoaikamaalien syöttäjät. (5p.)
Vastaukset spoileri-tageihin, kiitos, ja vastausaikaa on.. no tota en mä saatana tiedä, laitetaan vaikka tän viikon sunnuntaille, eli 31.10. klo 23:59 asti. Sitten katson, onko kukaan vastannut, ja jos on, alan laskemaan pisteitä, ja ilmoitan niistä sitten joskus kun ehdin.
EDIT: Oho, yksi Hirso-kysymys oli jäänyt näköjään välistä, no laitoinpa sen nyt tuonne uudestaan.
Viimeksi muokattu: