Jääkiekon nippelitietovisa

  • 24 168
  • 289

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Pahoja oli.

1. Vastaan Osala Blues ja Hirso Hifk
C; sai mut en muista paljon mutta tuntuva, veikkaan 5
2. Lennu Petrell
3. 3-0 Saipalle ja Saipa sai lisäksi 'kotiedun' kun Jokerit tällaista ehdotti Areenan varaustilanteen takia.
B: Ville Koho
C: Sulander
4. Tähän vastaan vain Myllys
5. B: Jukka Jalonen
C: Pakko olla Tami
D: Hokin päävalmentaja eräässä lehdistötilaisuudessa (nimi ei ny muistu)
E: Tän on pakko olla Jortsu ja kenkäepisodi

7. Ahokas
B: Ristolainen
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
1. SM-liigassa oli joskus tilanne, jossa Oskar Osala pääsi pelin lopussa laittamaan kiekkoa tyhjään maaliin. Osala teki maalin, mutta sai samassa rytäkässä Kim Hirschovitsiltä sellaisen kirvesiskun käteensä, että Osalalta murtui sormi.
a) Missä joukkueessa pelasi Osala, ja missä Hirschovits? (1p.) - Osala Blues, Hirso Jokerit
b) Tilannetta seuraavassa vaihdossa tuli tappelu, ketkä siellä oikein tappeli? (2p.) - Keitähän tuohon aikaan pelasi... Shayne Toporowski ja Sami Helenius
c) Saiko Hirso pelikieltoa, ja jos sai, montako matsia? (2p.) - Ei

2. Kim Hirschovits herätti pahennusta myös vuonna 2005, tappelemalla SM-liigassa erään 18-vuotiaan lapsenkasvoisen juniorin kanssa. Kuka oli tämä juniori? (1p.) - Kaksi nimeä mielessä, joista toinen on todennäköisesti liian vanha ja toinen liian nuori. Otetaan silti se ensimmäinen, kummelihahmolta kuulostava Matti Hana.

3. SaiPa pudotti Jokerit pleijareista vuonna 1999.
a) Miten otteluvoitot pleijarisarjassa jakaantuivat? (1p.) 3-0
b) Kuka teki sarjan ratkaisupelissä voittomaalin? (2p.) Iiro Järvi
c) Kuka oli Jokereiden maalivahtina ratkaisupelissä? (2p.) Markus Ketterer

4. Nimeä kaikki suomalaiset maalivahdit, jotka ovat voittaneet jääkiekon maailmanmestaruuden. (4,5p.)

Varmaankin tarkoitetaan että aikuisissa (miehissä):
Jarmo Myllys, Jukka Tammi, Ari Sulander
Petri Vehanen, Teemu Lassila, Niko Hovinen
Kevin Lankinen, Jussi Olkinuora
ja sitten iskee ainoa epävarmuus... Veini Vehviläinen

5. Nimeä henkilö näiden repliikkien takaa (1p./oikea vastaus):
a) "Nyt loppuu pastan syöminen ja ruvetaan vetämään hiivaa" - Hannu Jortikka
b) "Järvelä, mene sinä lumeen seisomaan" - Hannu Jortikka
c) "Minä olen pala tätä näytelmää" - Hannu Jortikka
d) "Me pyöritetään monen sadantuhannen juttua, ja te tulette minulle naureskelemaan" - Hjallis Harkimo
e) "Mulla on (varaa) enemmän ku sulla ja sun faijallas" - Hjallis Harkimo

6. Raimo Helmisen uran viimeisessä maaottelussa, Raipe syötti pelin viimeisillä sekunneilla maalin.

a) Mitä joukkuetta vastaan Suomi pelasi? (1p.) - Tsekki
b) Kuka pelin viimeisen maalin teki? (1p.) - Melko varma, että jompikumpi Pihl-hemmoista. Tuomas Pihlman
c) Kuka oli tuon maalin kakkossyöttäjä? (2p.) - Laitetaan se toinen Pihl-hemmo Antti Pihlström.
d) Mihin lopputulokseen peli päättyi? (2p.) Suomi ainakin voitti. Vaikka 4-1.

7. Suomi on niittänyt hienoa menestystä alle 20-vuotiaiden kisoissa.
a) Nimeä ne päävalmentajat, jotka ovat Suomen joukkuetta luotsanneet niissä kisoissa, joissa Suomi on tehnyt finaalissa jatkoaikamaalin? (3p.) - Hannu Kapanen, Karri Kivi, Jukka Jalonen
b) No nimeäpä sitten ne finaalien jatkoaikamaalien tekijät! (3p.) - Niklas Hagman, Rasmus Ristolainen, Kasper Kapanen
c) Ja pistäpä vielä finaalien jatkoaikamaalien syöttäjät. (5p.) - Nyt menee lähinnä arvailuksi. Olli Jokinen, Pasi Petriläinen, Mikko Vainonen (tämän luulen jopa muistavani oikein), Teuvo Teräväinen, Mikko Rantanen


E: Pöh, jostain sain päähäni että kysymyksessä 2 haetaan SaiPan pelaajaa. No, tuskinpa silti olisi ollut yhtään parempaa arvausta.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Divarikiekon knopit olisi enemmän mun alaa, mutta eiköhän tästä nyt joku piste sentään raapaista.

1. SM-liigassa oli joskus tilanne, jossa Oskar Osala pääsi pelin lopussa laittamaan kiekkoa tyhjään maaliin. Osala teki maalin, mutta sai samassa rytäkässä Kim Hirschovitsiltä sellaisen kirvesiskun käteensä, että Osalalta murtui sormi.
a) Missä joukkueessa pelasi Osala, ja missä Hirschovits? (1p.) Luulisin että ainoa miten ovat pelanneet liigaa yhtäaikaa on Osala Blues, Hirso HIFK
b) Tilannetta seuraavassa vaihdossa tuli tappelu, ketkä siellä oikein tappeli? (2p.) Ketäköhän kovanyrkkejä joukkueissa tuolloin pelasi, enpä nimittäin muista tapausta. Veikataan vaikka Erkki Rajamäki ja Jere Karalahti.
c) Saiko Hirso pelikieltoa, ja jos sai, montako matsia? (2p.) Sai 4 peliä pelikieltoa

2. Kim Hirschovits herätti pahennusta myös vuonna 2005, tappelemalla SM-liigassa erään 18-vuotiaan lapsenkasvoisen juniorin kanssa. Kuka oli tämä juniori? (1p.) - Ei mitään muistikuvaa tästäkään. Lapsenkasvoinen lienee selvä vinkki, mutta ei helpota minua. Tuolloin ei kuitenkaan vielä ihan hirveästi junnuja pelannut liigassa. Jos ei ole niin kiero kysymys, että Osala olisi tähä oikea vastaus, niin voisikohan sitten olla Jesse Joensuu?

3. SaiPa pudotti Jokerit pleijareista vuonna 1999.
a) Miten otteluvoitot pleijarisarjassa jakaantuivat? (1p.) - Olikos tämä niin, että Hartwall-areena oli varattuna jollekin kissanäyttelylle ja pari ekaa peliä pelattiin Kisapuistossa. No, ei se vielä minua hirveästi auta, kun en muista että monestako voitosta pelattiin. Pitäisi muistaa paremmin, koska varmaankin sikäli ainutkertainen tilanne, että olen sympannut SaiPaa... Veikkaan että paras viidestä. SaiPa voitti kaksi ekaa matsia, Jokerit kavensi mutta SaiPa meni jatkoon voitoin 3-1.
b) Kuka teki sarjan ratkaisupelissä voittomaalin? (2p.) Veikataan vaikka Vladimir Machulda
c) Kuka oli Jokereiden maalivahtina ratkaisupelissä? (2p.) Oiskohan ollut Buffalo-Maken uran viimeinen kausi? Eli arvaan Markus Ketterer.

4. Nimeä kaikki suomalaiset maalivahdit, jotka ovat voittaneet jääkiekon maailmanmestaruuden. (4,5p.)
1995 - Jarmo Myllys, maskottina Jukka Tammi ja kakkosvahtina muistaakseni Ari Sulander
2011 - Kuunteli finaalia autoradiosta, joten ei auta kaivella asiaa edes verkkokalvoilta. En muista Petri Vehasen roolia, mutta maailmanmestari hän ainakin on. Muut sitten vaikkapa Pekka Rinne ja Karri Rämö.
Ja sitten pari vuotta sitten kirjoja lukeva(!) Kevin Lankinen adjutantteinaan Harri Säteri ja Veini Vehviläinen.

5. Nimeä henkilö näiden repliikkien takaa (1p./oikea vastaus):
a) "Nyt loppuu pastan syöminen ja ruvetaan vetämään hiivaa" - Jere Karalahti (en muista kuulleeni)
b) "Järvelä, mene sinä lumeen seisomaan" - Jukka Rautakorpi (enpä muista tätäkään)
c) "Minä olen pala tätä näytelmää" - Alpo Suhonen (sopisi kulttuurimiehelle nämä teatterijutut)
d) "Me pyöritetään monen sadantuhannen juttua, ja te tulette minulle naureskelemaan" - Juhani Tamminen (meni tunteisiin liigakarsinnoissa)
e) "Mulla on (varaa) enemmän ku sulla ja sun faijallas" - Hannu Jortikka (joku heitti vaihtopenkille kengät)

6. Raimo Helmisen uran viimeisessä maaottelussa, Raipe syötti pelin viimeisillä sekunneilla maalin.
a) Mitä joukkuetta vastaan Suomi pelasi? (1p.) - Ruotsi
b) Kuka pelin viimeisen maalin teki? (1p.) - Janne Ojanen (tuskin olivat kyllä samaan aikaan kentällä)
c) Kuka oli tuon maalin kakkossyöttäjä? (2p.) - Janne Ojanen (tuskin olivat kyllä samaan aikaan kentällä)
d) Mihin lopputulokseen peli päättyi? (2p.) - Suomi hävisi 4-1

7. Suomi on niittänyt hienoa menestystä alle 20-vuotiaiden kisoissa.
a) Nimeä ne päävalmentajat, jotka ovat Suomen joukkuetta luotsanneet niissä kisoissa, joissa Suomi on tehnyt finaalissa jatkoaikamaalin? (3p.) - Pisteistä päätellen näitä on kolme... Jussi Ahokas ainakin luotsasi Suomen mestariksi, Muut arvaukset Jukka Jalonen ja Hannu Jortikka.
b) No nimeäpä sitten ne finaalien jatkoaikamaalien tekijät! (3p.) - Kurri teki jonkun ratkaisumaalin, mutta taisi olla alle 18-vuotiaiden EM-kisoista kyse. Sanon kuitenkin Jari Kurri. Lisäksi sanon vaikkapa Niko Kapanen ja Kasperi Kapanen.
c) Ja pistäpä vielä finaalien jatkoaikamaalien syöttäjät. (5p.) - Helppo homma, mulla on kaikkien näiden nimet tautoitu vasempaan pakaraan. Jesse Puljujärvi, Mikko Rantanen, Patrik Laine, Kaapo Kakko ja Artturi Lehkonen.
 
Kokeillaan…

1. a) Osala Blues, Hirso Jokerit
1. b) Patrik Lostedt Blues ja Pasi Nielikäinen Jokerit
1. c) sai 4 matsia
2. Lauri Korpikoski
3. a) 3-0
3. b) Machulda
3. c) Pasi Häkkinen
4. Jarmo Myllys, Ari Sulander, Jukka Tammi, Petri Vehanen, Teemu Lassila, Niko Hovinen, Kevin Lankinen, Jussi Olkinuora, Harri Säteri
5. a-e) Pentti ”Fööni” Matikainen
6. a) Venäjä
6. b) Timo Vertala
6. c) Jan Latvala
6. d) 4-1
7. a) Hannu Kapanen, Karri Kivi ja Jukka Jalonen
7. b) Niklas Hagman, Rasmus Ristolainen, Kasperi Kapanen
7. c) Eero Somervuori, Olli Jokinen, Teuvo Teräväinen
 

Kempsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Maila, Lightning, Ravens, Trojans, WBA
1.
a) Osala Blues Hirschovits Jokerit
b) Sami Helenius ja Jeff Swez
c) sai kaksi
2.
Ei mitään hajua
3.
a) 3-0
b) Tero Hämäläinen
c) Parris Duffus
4. Jarmo Myllys, Ari Sulander, Jukka Tammi, Petri Vehanen, Teemu Lassila, Niko Hovinen, Kevin Lankinen, Jussi Olkinuora, Veini Vehviläinen
5.
a) Josef Boumedienne
b) Jukka Rautakorpi
c) Juhani Tamminen
d) Harri Ahola
e) Hannu Jortikka

6.
a) Tsekki
b) Tuomas PIhlman
c) Antti Laaksonen
d) 6-1 Suomi voitti

7.

a) Hannu Kapanen, Karri Kivi, Jukka Jalonen
b) Niklas Hagman, Rasmus Ristolainen, Kasperi Kapanen
c) Eero Somervuori, Olli Jokinen


SPOILER]
 

redpecka

Jäsen
"Minä haluan ettei minua luulla fiksummaksi kuin olenkaan"

1. SM-liigassa oli joskus tilanne, jossa Oskar Osala pääsi pelin lopussa laittamaan kiekkoa tyhjään maaliin. Osala teki maalin, mutta sai samassa rytäkässä Kim Hirschovitsiltä sellaisen kirvesiskun käteensä, että Osalalta murtui sormi.
a) Missä joukkueessa pelasi Osala, ja missä Hirschovits? (1p.) Osala Blues, Hirso Jokerit
b) Tilannetta seuraavassa vaihdossa tuli tappelu, ketkä siellä oikein tappeli? (2p.)
c) Saiko Hirso pelikieltoa, ja jos sai, montako matsia? (2p.) 6 peliä pelikieltoa, muisteltiin tätä just jossain otteluketjussa kun joku HirsoKakkonen viikatteli Petmania vastaavassa tilanteessa.

2. Kim Hirschovits herätti pahennusta myös vuonna 2005, tappelemalla SM-liigassa erään 18-vuotiaan lapsenkasvoisen juniorin kanssa. Kuka oli tämä juniori? (1p.)

3. SaiPa pudotti Jokerit pleijareista vuonna 1999.
a) Miten otteluvoitot pleijarisarjassa jakaantuivat? (1p.) 3-0 SaiPalle
b) Kuka teki sarjan ratkaisupelissä voittomaalin? (2p.) Ville Immonen
c) Kuka oli Jokereiden maalivahtina ratkaisupelissä? (2p.) Se oli joku ulkkari, mutta kun en muista nimeä niin sanon Ketterer. Jos Ketterer onkin oikea vastaus niin tarkoitin sitä sitten.

4. Nimeä kaikki suomalaiset maalivahdit, jotka ovat voittaneet jääkiekon maailmanmestaruuden. (4,5p.) Myllys, Takko... En luettele enempää, ettei minua luultaisi liian fiksuksi.

5. Nimeä henkilö näiden repliikkien takaa (1p./oikea vastaus):
a) "Nyt loppuu pastan syöminen ja ruvetaan vetämään hiivaa" Anssi Salmela?
b) "Järvelä, mene sinä lumeen seisomaan" Rautakorpi?
c) "Minä olen pala tätä näytelmää"
d) "Me pyöritetään monen sadantuhannen juttua, ja te tulette minulle naureskelemaan" Pittää käyttää asiallista kieltä!
e) "Mulla on (varaa) enemmän ku sulla ja sun faijallas" Varmaan joku idari, sanotaan Hank Pikkarainen.

6. Raimo Helmisen uran viimeisessä maaottelussa, Raipe syötti pelin viimeisillä sekunneilla maalin.
a) Mitä joukkuetta vastaan Suomi pelasi? (1p.) Venäjä
b) Kuka pelin viimeisen maalin teki? (1p.) Karalahti
c) Kuka oli tuon maalin kakkossyöttäjä? (2p.) S. Koivu
d) Mihin lopputulokseen peli päättyi? (2p.) 3-2 voittoon

7. Suomi on niittänyt hienoa menestystä alle 20-vuotiaiden kisoissa.
a) Nimeä ne päävalmentajat, jotka ovat Suomen joukkuetta luotsanneet niissä kisoissa, joissa Suomi on tehnyt finaalissa jatkoaikamaalin? (3p.) Öh, Jortikka...
b) No nimeäpä sitten ne finaalien jatkoaikamaalien tekijät! (3p.) Ville Hämäläinen
c) Ja pistäpä vielä finaalien jatkoaikamaalien syöttäjät. (5p.)
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nyt on hyvä visa. Työni puolesta olen tutkinut monia näitä tilastoja ja käynyt paikoissa, joten jospa joku osuisi.

1. SM-liigassa oli joskus tilanne, jossa Oskar Osala pääsi pelin lopussa laittamaan kiekkoa tyhjään maaliin. Osala teki maalin, mutta sai samassa rytäkässä Kim Hirschovitsiltä sellaisen kirvesiskun käteensä, että Osalalta murtui sormi.
a) Missä joukkueessa pelasi Osala, ja missä Hirschovits? (1p.)
b) Tilannetta seuraavassa vaihdossa tuli tappelu, ketkä siellä oikein tappeli? (2p.)
c) Saiko Hirso pelikieltoa, ja jos sai, montako matsia? (2p.)

A. Osala pelasi Bluesissa ja Hirso Jokereissa
B. Siellä tappeli Sami Helenius Jokereilta ja Bluesin puolelta nyrkkejä heilutti Jeffrey "Jeff" Szwez
C. Hirso sai kuusi peliä pelikieltoa

2. Kim Hirschovits herätti pahennusta myös vuonna 2005, tappelemalla SM-liigassa erään 18-vuotiaan lapsenkasvoisen juniorin kanssa. Kuka oli tämä juniori? (1p.)

Tämän muistan myös työni puolesta. Kyseessä oli Leonid "Leo" Komarov.

3. SaiPa pudotti Jokerit pleijareista vuonna 1999.
a) Miten otteluvoitot pleijarisarjassa jakaantuivat? (1p.)
b) Kuka teki sarjan ratkaisupelissä voittomaalin? (2p.)
c) Kuka oli Jokereiden maalivahtina ratkaisupelissä? (2p.)

Näihinkin on tullut joskus työmatkoilla törmättyä, katsotaas:

A. SaiPa voitti sarjan 3-0
B. Tero Hämäläinen teki SaiPan viidennen maalin ja se oli voittomaali, tuttu kuvio työni puolesta
C. Maalissahan oli tottahan toki Parris Duffus

4. Nimeä kaikki suomalaiset maalivahdit, jotka ovat voittaneet jääkiekon maailmanmestaruuden. (4,5p.)

Jarmo Myllys, Ari Sulander, Jukka Tammi, Petri Vehanen, Teemu Lassila, Niko Hovinen, Juho/Jussi Olkinuora, Kevin Lankinen, Veini Vehviläinen. Nämä siis aikuisissa, U20-mestareita on sitten Ari Hilli, Mika Rautio, Mika Noronen, Niklas Bäckström, Ville Husso, Juuse Saros, Janne Juvonen, Kaapo Kähkönen, Veini Vehviläinen sielläkin, Emil Larmi, Ukko-Pekka Luukkonen, Filip Lindberg ja Lassi Lehtinen. U18-mestareita on Ari Ahonen, Antti Jokela, Kari Lehtonen, Joni Puurula, Ukko-Pekka Luukkonen, Leevi Laakso, Niilo Halonen, Justus Annunen, Jere Huhtamaa ja sit oiskohan se ollut tuo tuo tuo... Jasper Patrikainen!

Tuossa taisi tulla ainakin osa, ihan ei kaikkia pysty muistamaan vaikka nämä onkin työn puolesta suht tuttuja.

5. Nimeä henkilö näiden repliikkien takaa (1p./oikea vastaus):

a) "Nyt loppuu pastan syöminen ja ruvetaan vetämään hiivaa"
-Josef Boumedienne

b) "Järvelä, mene sinä lumeen seisomaan"
-Tämä ei ole kyllä tuttu, sanotaan vaikka Pentti Matikainen

c) "Minä olen pala tätä näytelmää"
-Juhani Tamminen Kärppien nousujuhlissa v. 2000

d) "Me pyöritetään monen sadantuhannen juttua, ja te tulette minulle naureskelemaan"
-Harri Ahola

e) "Mulla on (varaa) enemmän ku sulla ja sun faijallas"
-Hannu Jortikka jollekin fanille, fani epäili Jortsun väitettä

6. Raimo Helmisen uran viimeisessä maaottelussa, Raipe syötti pelin viimeisillä sekunneilla maalin.
a) Mitä joukkuetta vastaan Suomi pelasi? (1p.)
-Tshekkiä

b) Kuka pelin viimeisen maalin teki? (1p.)
-Tuomas Pihlman

c) Kuka oli tuon maalin kakkossyöttäjä? (2p.)
-Antti Laaksonen

d) Mihin lopputulokseen peli päättyi? (2p.)
-Suomi voitti 6-1

7. Suomi on niittänyt hienoa menestystä alle 20-vuotiaiden kisoissa.
a) Nimeä ne päävalmentajat, jotka ovat Suomen joukkuetta luotsanneet niissä kisoissa, joissa Suomi on tehnyt finaalissa jatkoaikamaalin? (3p.)
-Hannu Kapanen, Karri Kivi, Jukka Jalonen
b) No nimeäpä sitten ne finaalien jatkoaikamaalien tekijät! (3p.)
-Niklas Hagman, Rasmus Ristolainen, Kasperi Kapanen

c) Ja pistäpä vielä finaalien jatkoaikamaalien syöttäjät. (5p.)
-Tämä ei ole työn puolesta tuttu mutta veikataan Olli Jokinen, Teuvo Teräväinen ja Aleksi Saarela.

Vähän oli haastavia vaikka osan tiesin työni puolesta.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt on hyvä visa. Työni puolesta olen tutkinut monia näitä tilastoja ja käynyt paikoissa, joten jospa joku osuisi.

1. SM-liigassa oli joskus tilanne, jossa Oskar Osala pääsi pelin lopussa laittamaan kiekkoa tyhjään maaliin. Osala teki maalin, mutta sai samassa rytäkässä Kim Hirschovitsiltä sellaisen kirvesiskun käteensä, että Osalalta murtui sormi.
a) Missä joukkueessa pelasi Osala, ja missä Hirschovits? (1p.)
b) Tilannetta seuraavassa vaihdossa tuli tappelu, ketkä siellä oikein tappeli? (2p.)
c) Saiko Hirso pelikieltoa, ja jos sai, montako matsia? (2p.)

A. Osala pelasi Bluesissa ja Hirso Jokereissa
B. Siellä tappeli Sami Helenius Jokereilta ja Bluesin puolelta nyrkkejä heilutti Jeffrey "Jeff" Szwez
C. Hirso sai kuusi peliä pelikieltoa

2. Kim Hirschovits herätti pahennusta myös vuonna 2005, tappelemalla SM-liigassa erään 18-vuotiaan lapsenkasvoisen juniorin kanssa. Kuka oli tämä juniori? (1p.)

Tämän muistan myös työni puolesta. Kyseessä oli Leonid "Leo" Komarov.

3. SaiPa pudotti Jokerit pleijareista vuonna 1999.
a) Miten otteluvoitot pleijarisarjassa jakaantuivat? (1p.)
b) Kuka teki sarjan ratkaisupelissä voittomaalin? (2p.)
c) Kuka oli Jokereiden maalivahtina ratkaisupelissä? (2p.)

Näihinkin on tullut joskus työmatkoilla törmättyä, katsotaas:

A. SaiPa voitti sarjan 3-0
B. Tero Hämäläinen teki SaiPan viidennen maalin ja se oli voittomaali, tuttu kuvio työni puolesta
C. Maalissahan oli tottahan toki Parris Duffus

4. Nimeä kaikki suomalaiset maalivahdit, jotka ovat voittaneet jääkiekon maailmanmestaruuden. (4,5p.)

Jarmo Myllys, Ari Sulander, Jukka Tammi, Petri Vehanen, Teemu Lassila, Niko Hovinen, Juho/Jussi Olkinuora, Kevin Lankinen, Veini Vehviläinen. Nämä siis aikuisissa, U20-mestareita on sitten Ari Hilli, Mika Rautio, Mika Noronen, Niklas Bäckström, Ville Husso, Juuse Saros, Janne Juvonen, Kaapo Kähkönen, Veini Vehviläinen sielläkin, Emil Larmi, Ukko-Pekka Luukkonen, Filip Lindberg ja Lassi Lehtinen. U18-mestareita on Ari Ahonen, Antti Jokela, Kari Lehtonen, Joni Puurula, Ukko-Pekka Luukkonen, Leevi Laakso, Niilo Halonen, Justus Annunen, Jere Huhtamaa ja sit oiskohan se ollut tuo tuo tuo... Jasper Patrikainen!

Tuossa taisi tulla ainakin osa, ihan ei kaikkia pysty muistamaan vaikka nämä onkin työn puolesta suht tuttuja.

5. Nimeä henkilö näiden repliikkien takaa (1p./oikea vastaus):

a) "Nyt loppuu pastan syöminen ja ruvetaan vetämään hiivaa"
-Josef Boumedienne

b) "Järvelä, mene sinä lumeen seisomaan"
-Tämä ei ole kyllä tuttu, sanotaan vaikka Pentti Matikainen

c) "Minä olen pala tätä näytelmää"
-Juhani Tamminen Kärppien nousujuhlissa v. 2000

d) "Me pyöritetään monen sadantuhannen juttua, ja te tulette minulle naureskelemaan"
-Harri Ahola

e) "Mulla on (varaa) enemmän ku sulla ja sun faijallas"
-Hannu Jortikka jollekin fanille, fani epäili Jortsun väitettä

6. Raimo Helmisen uran viimeisessä maaottelussa, Raipe syötti pelin viimeisillä sekunneilla maalin.
a) Mitä joukkuetta vastaan Suomi pelasi? (1p.)
-Tshekkiä

b) Kuka pelin viimeisen maalin teki? (1p.)
-Tuomas Pihlman

c) Kuka oli tuon maalin kakkossyöttäjä? (2p.)
-Antti Laaksonen

d) Mihin lopputulokseen peli päättyi? (2p.)
-Suomi voitti 6-1

7. Suomi on niittänyt hienoa menestystä alle 20-vuotiaiden kisoissa.
a) Nimeä ne päävalmentajat, jotka ovat Suomen joukkuetta luotsanneet niissä kisoissa, joissa Suomi on tehnyt finaalissa jatkoaikamaalin? (3p.)
-Hannu Kapanen, Karri Kivi, Jukka Jalonen
b) No nimeäpä sitten ne finaalien jatkoaikamaalien tekijät! (3p.)
-Niklas Hagman, Rasmus Ristolainen, Kasperi Kapanen

c) Ja pistäpä vielä finaalien jatkoaikamaalien syöttäjät. (5p.)
-Tämä ei ole työn puolesta tuttu mutta veikataan Olli Jokinen, Teuvo Teräväinen ja Aleksi Saarela.

Vähän oli haastavia vaikka osan tiesin työni puolesta.

Olisit vaan kirjoittanut " Minä haluan että minua luullaan nokkelammaksi kuin olenkaan ", kauhee vaiva nyt tuli nähtyä! Ja silti jäi vielä 3 pistettä maksimeista!
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
1:
A) Osala Blues ja Hirso Hifk

2: ohi
3:
B) Dale Mactavish tjsp
C) Kari Lehtonen???

4: Jarmo Myllys, Ari Sulander, Jukka Tammi. Petri Vehanen, Teemu Lassila, Niko Hovinen. Kevin Lankinen. Ei muista 2019 muita mokkeja.

5;
E) Hannu Jortikka (oisit edes tukion luistimet tähän laittanut :D)

6:
A) Ruotsi
D) 5-2

7:
Hannu Kapanen ja Karri Kivi
Pikkuhakki Aka Niklas Hagman
Norristolainen Aka Rasmus........ olkoot :d
Petriläinen ja Jokinen ekaan arvaus ja tokaan, Teräväinen.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Miten ihminen voi unohtaa kotikisojen OT-maalin ja tietenkin valmentajan :D
Alan tarkistelemaan 98-kisojen syöttäjiä niin kukas kommentaattorina.
 
Viimeksi muokattu:

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
1. SM-liigassa oli joskus tilanne, jossa Oskar Osala pääsi pelin lopussa laittamaan kiekkoa tyhjään maaliin. Osala teki maalin, mutta sai samassa rytäkässä Kim Hirschovitsiltä sellaisen kirvesiskun käteensä, että Osalalta murtui sormi.
a) Missä joukkueessa pelasi Osala, ja missä Hirschovits? (1p.)
Blues, HIFK
b) Tilannetta seuraavassa vaihdossa tuli tappelu, ketkä siellä oikein tappeli? (2p.)
Ei muistikuvaa
c) Saiko Hirso pelikieltoa, ja jos sai, montako matsia? (2p.)
Veikkaan 2 ottelua

2. Kim Hirschovits herätti pahennusta myös vuonna 2005, tappelemalla SM-liigassa erään 18-vuotiaan lapsenkasvoisen juniorin kanssa. Kuka oli tämä juniori? (1p.)
Jos nyt yhtään osaan laskea niin taitaa kyseessä olla 1987 syntynyt kaveri ja muita kuin Osala ja Ohtamaa ei tule mieleen. Veikataan Atte Ohtamaa kun Osalasta oli tuossa jo kysymys.

3. SaiPa pudotti Jokerit pleijareista vuonna 1999.
a) Miten otteluvoitot pleijarisarjassa jakaantuivat? (1p.)
3-2
b) Kuka teki sarjan ratkaisupelissä voittomaalin? (2p.)
Vladimir Machulda
c) Kuka oli Jokereiden maalivahtina ratkaisupelissä? (2p.)
Tim Thomas

4. Nimeä kaikki suomalaiset maalivahdit, jotka ovat voittaneet jääkiekon maailmanmestaruuden. (4,5p.)
Jarmo Myllys, Kari Takko, Ari Sulander, Petri Vehanen, Kevin Lankinen. Sit lyö tyhjää

5. Nimeä henkilö näiden repliikkien takaa (1p./oikea vastaus):
a) "Nyt loppuu pastan syöminen ja ruvetaan vetämään hiivaa"
Jere Karalahti..
b) "Järvelä, mene sinä lumeen seisomaan"
Jukka Rautakorpi..
c) "Minä olen pala tätä näytelmää"
Jukka Jalonen..
d) "Me pyöritetään monen sadantuhannen juttua, ja te tulette minulle naureskelemaan"
Juhani Tamminen
e) "Mulla on (varaa) enemmän ku sulla ja sun faijallas"
En tätä muista mut Ruotsalaisen Reijo oli ainakin joskus todennut jollekin opettajalleen tienaavansa enemmän kuin hän.

6. Raimo Helmisen uran viimeisessä maaottelussa, Raipe syötti pelin viimeisillä sekunneilla maalin.
a) Mitä joukkuetta vastaan Suomi pelasi? (1p.)
Tshekki
b) Kuka pelin viimeisen maalin teki? (1p.)
Petri Kontiola
c) Kuka oli tuon maalin kakkossyöttäjä? (2p.)
Ville Koistinen
d) Mihin lopputulokseen peli päättyi? (2p.)
2-3 tappio

7. Suomi on niittänyt hienoa menestystä alle 20-vuotiaiden kisoissa.
a) Nimeä ne päävalmentajat, jotka ovat Suomen joukkuetta luotsanneet niissä kisoissa, joissa Suomi on tehnyt finaalissa jatkoaikamaalin? (3p.)
Jukka Jalonen, Petri Ahokas jaaa vaikka Hannu Jortikka

b) No nimeäpä sitten ne finaalien jatkoaikamaalien tekijät! (3p.)
Rasmus Ristolainen, Kasperi Kapanen ja Niklas Hagman
c) Ja pistäpä vielä finaalien jatkoaikamaalien syöttäjät. (5p.)
En keksi ensimmäistäkään
Parissa oli tietoo, mutta erittäin moni on arvalla heitetty.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jaaha, vielä ois tämä päivä aikaa vastailla. Vastailkaa jo! Ellette sitten oo jo vastailleet, sit älkää nyt enää toista kertaa vastailko, eihän siinä ois mitään järkeä!
 

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
1. SM-liigassa oli joskus tilanne, jossa Oskar Osala pääsi pelin lopussa laittamaan kiekkoa tyhjään maaliin. Osala teki maalin, mutta sai samassa rytäkässä Kim Hirschovitsiltä sellaisen kirvesiskun käteensä, että Osalalta murtui sormi.
a) Missä joukkueessa pelasi Osala, ja missä Hirschovits? (1p.) - Ei kai Osala muussa joukkueessa liigaa pelannutkaan kuin Bluesissa (plus tietty Kärpissä). Hirso saattoi olla silloin Jokereissa.
b) Tilannetta seuraavassa vaihdossa tuli tappelu, ketkä siellä oikein tappeli? (2p.)
- Ei mitään käsitystä. Veikataan Eki Rajamäki ja Clarke Wilm
c) Saiko Hirso pelikieltoa, ja jos sai, montako matsia? (2p.)
- Ei tästäkään selvää muistikuvaa, mutta veikataan viisi peliä.

2. Kim Hirschovits herätti pahennusta myös vuonna 2005, tappelemalla SM-liigassa erään 18-vuotiaan lapsenkasvoisen juniorin kanssa. Kuka oli tämä juniori? (1p.)
-Ainakin Leo Komarovin ikä täsmäisi, veikataan sitä.

3. SaiPa pudotti Jokerit pleijareista vuonna 1999.
a) Miten otteluvoitot pleijarisarjassa jakaantuivat? (1p.) Huoh paska visa. Ketä kiinnostaa joku Jokereiden ja SaiPan välinen sarja, kun kaksi vuotta myöhemmin pelattiin oikeasti mieleenpainunut Jokerit-Kärpät -sarja. Olisko SaiPa voittanut voitoin 3-1.
b) Kuka teki sarjan ratkaisupelissä voittomaalin? (2p.) -Veli-Pekka Nutikka
c) Kuka oli Jokereiden maalivahtina ratkaisupelissä? (2p.) -En keksi muita kuin Ari Sulanderin.

4. Nimeä kaikki suomalaiset maalivahdit, jotka ovat voittaneet jääkiekon maailmanmestaruuden. (4,5p.)
-Jarmo Myllys, Ari Sulander, Jukka Tammi, Petri Vehanen, Teemu Lassila, Niko Hovinen, Kevin Lankinen, Jussi Olkinuora...ja kukas siellä oli...Tyypillistä että uusimpia juttuja ei muista. Veikataan Harri Säteri.

5. Nimeä henkilö näiden repliikkien takaa (1p./oikea vastaus):
a) "Nyt loppuu pastan syöminen ja ruvetaan vetämään hiivaa" -Josef Boumedienne
b) "Järvelä, mene sinä lumeen seisomaan" -Hannu Jortikka
c) "Minä olen pala tätä näytelmää" -Juhani Tamminen
d) "Me pyöritetään monen sadantuhannen juttua, ja te tulette minulle naureskelemaan" -Mä en oikeasti muista sen nimeä. Justhan se oli uutisissakin kauden alla...Harri joku
e) "Mulla on (varaa) enemmän ku sulla ja sun faijallas" -Tuttu juttu kun sanoit mutta en kyllä muista.

6. Raimo Helmisen uran viimeisessä maaottelussa, Raipe syötti pelin viimeisillä sekunneilla maalin.
a) Mitä joukkuetta vastaan Suomi pelasi? (1p.) -Tsekki
b) Kuka pelin viimeisen maalin teki? (1p.) -Tuomas Pihlman
c) Kuka oli tuon maalin kakkossyöttäjä? (2p.) - ei mitään hajua, veikataan Janne Niskala
d) Mihin lopputulokseen peli päättyi? (2p.) -Parin maalin voitto oli muistaakseni, veikataan 4-2

7. Suomi on niittänyt hienoa menestystä alle 20-vuotiaiden kisoissa.
a) Nimeä ne päävalmentajat, jotka ovat Suomen joukkuetta luotsanneet niissä kisoissa, joissa Suomi on tehnyt finaalissa jatkoaikamaalin? (3p.) -Hannu Kapanen, Karri Kivi, Jukka Jalonen
b) No nimeäpä sitten ne finaalien jatkoaikamaalien tekijät! (3p.) -Niklas Hagman, Rasmus Ristolainen, Kasperi Kapanen
c) Ja pistäpä vielä finaalien jatkoaikamaalien syöttäjät. (5p.)
-98 oli ainakin Olli Jokinen, mutta heitetään pikku riskillä Eero Somervuori rinnalle. -14 oli ainakin Artturi Lehkonen, mutta heitetään pikku riskillä Teuvo Teräväinen rinnalle. -16 oli ainakin Aleksi Saarela ja taisi olla ainut syöttäjä, koska viisi pistettä näkyy olevan jaossa eli viisi nimeä riittää, hähähä.

Hieno visa oli, vaikka väärä Jokerit-sarja olikin kyselyn kohteena.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
1. SM-liigassa oli joskus tilanne, jossa Oskar Osala pääsi pelin lopussa laittamaan kiekkoa tyhjään maaliin. Osala teki maalin, mutta sai samassa rytäkässä Kim Hirschovitsiltä sellaisen kirvesiskun käteensä, että Osalalta murtui sormi.
a) Missä joukkueessa pelasi Osala, ja missä Hirschovits? (1p.) Osala Blues, Hirso HIFK
b) Tilannetta seuraavassa vaihdossa tuli tappelu, ketkä siellä oikein tappeli? (2p.) Drew Bannister vs. ?
c) Saiko Hirso pelikieltoa, ja jos sai, montako matsia? (2p.) 6.

2. Kim Hirschovits herätti pahennusta myös vuonna 2005, tappelemalla SM-liigassa erään 18-vuotiaan lapsenkasvoisen juniorin kanssa. Kuka oli tämä juniori? (1p.)

Tuomo Ruutu.

3. SaiPa pudotti Jokerit pleijareista vuonna 1999.
a) Miten otteluvoitot pleijarisarjassa jakaantuivat? (1p.) 3-1
b) Kuka teki sarjan ratkaisupelissä voittomaalin? (2p.) Pasi Määttänen
c) Kuka oli Jokereiden maalivahtina ratkaisupelissä? (2p.) Paris Duffus

4. Nimeä kaikki suomalaiset maalivahdit, jotka ovat voittaneet jääkiekon maailmanmestaruuden. (4,5p.)

Jarmo Myllys
Jukka Tammi
Ari Sulander
Petri Vehanen
Kevin Lankinen
Jussi Olkinuora
Veini Vehviläinen

5. Nimeä henkilö näiden repliikkien takaa (1p./oikea vastaus):
a) "Nyt loppuu pastan syöminen ja ruvetaan vetämään hiivaa" Timo Peltomaa
b) "Järvelä, mene sinä lumeen seisomaan" Jukka Jalonen
c) "Minä olen pala tätä näytelmää" Juhani Tamminen
d) "Me pyöritetään monen sadantuhannen juttua, ja te tulette minulle naureskelemaan" Harri Ahola
e) "Mulla on (varaa) enemmän ku sulla ja sun faijallas" Olli Jokinen

6. Raimo Helmisen uran viimeisessä maaottelussa, Raipe syötti pelin viimeisillä sekunneilla maalin.
a) Mitä joukkuetta vastaan Suomi pelasi? (1p.) Venäjä
b) Kuka pelin viimeisen maalin teki? (1p.) Jere Karalahti
c) Kuka oli tuon maalin kakkossyöttäjä? (2p.) Heikki Mälkiä
d) Mihin lopputulokseen peli päättyi? (2p.) 4-3 Suomelle.

7. Suomi on niittänyt hienoa menestystä alle 20-vuotiaiden kisoissa.
a) Nimeä ne päävalmentajat, jotka ovat Suomen joukkuetta luotsanneet niissä kisoissa, joissa Suomi on tehnyt finaalissa jatkoaikamaalin? (3p.) Kivi
b) No nimeäpä sitten ne finaalien jatkoaikamaalien tekijät! (3p.) Ristolainen
c) Ja pistäpä vielä finaalien jatkoaikamaalien syöttäjät. (5p.) Koho, Jussi Pekkala,
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No niin, vastausaika on ollut ohi jo lukuisia minuutteja, joten on aika paljastaa oikeat vastaukset ja julistaa tulokset!

1. SM-liigassa oli joskus tilanne, jossa Oskar Osala pääsi pelin lopussa laittamaan kiekkoa tyhjään maaliin. Osala teki maalin, mutta sai samassa rytäkässä Kim Hirschovitsiltä sellaisen kirvesiskun käteensä, että Osalalta murtui sormi.
a) Missä joukkueessa pelasi Osala, ja missä Hirschovits? (1p.)
Osala pelasi Bluesissa, ja Hirschovitsxszfzcsz Jokereissa. Tässä melkein kaikki muisti Osalan pelanneen Bluesissa, Hirsoa tarjoiltiin myös HIFKin paitaan. Jos on tiennyt toisen oikein, saa puolikkaan pointsin. 18kpl tiesi täysin oikein.

b) Tilannetta seuraavassa vaihdossa tuli tappelu, ketkä siellä oikein tappeli? (2p.)
Jokereiden Sami Helenius ja Bluesin Jeff Szwez siellä ottivat tämän Hirson halonhakkuun jälkeen yhteen, semmosta kaverillista pakkoläpsyttelyä se tappelus taisi enemmän olla kuin mitään verissä päin koston hakua. Jos on muistanut/arvannut yhden tappelijan nimen oikein, on saanut yhden pointsin. Tämän sai 7 kpl täysin oikein, Szwezsswszwsin nimen kirjoitusasusta en ole välittänyt tuon taivaallista, jos on lukenut Jeff ja jotain konsonantteja niin on saanut täydet pisteet.

c) Saiko Hirso pelikieltoa, ja jos sai, montako matsia? (2p.)
No saihan se, kuusi matsia tuli pelikieltoa. Muistaakseni osa pelikiellosta taisi valua pleijareihinkin asti, koska kyseessä oli ihan runkosarjan lopun viimeisiä pelejä. Tästä on saanut pisteen, jos on osannut arvata oikein että sai pelikieltoa, ja jos on arvannut pelikiellon pituudeksi +/- 1 pelin päähän tuosta kuudesta matsista, on saanut vielä puoli pistettä lisää. Tähän tuli 6 täysin oikeaa vastausta.

2. Kim Hirschovits herätti pahennusta myös vuonna 2005, tappelemalla SM-liigassa erään 18-vuotiaan lapsenkasvoisen juniorin kanssa. Kuka oli tämä juniori? (1p.)
Tästä on jäänyt itselleni muistijälki, koska joku jääkiekkotoimittajan planttu kirjoitti Hirsosta kiukkuisen kolumnin jompaankumpaan iltapäivälehteen. Siinä Hirson ura suunnilleen teilattiin, ei ollu Hirso päässyt sellaiseen liitoon mitä oltiin junioriaikojen perusteella odotettu, ja nyt tosiaan sitten meni iso paha flopannut Hirso vielä varmaankin omaan itseensä turhautumista purkaakseen hakkaamaan Ässät-pelissä täysin viatonta, lapsenkasvoista, debyyttikauttaan pelaavaa hintelää 18-vuotiasta tuntematonta rassukkaa nimeltä Leo Komarov. Jotenkin veikkaan että siinä on ehkä toimittajalta jäänyt huomaamatta että Komarovilla on kenties myös ollut tapahtumiin jonkinlainen aktiivinen rooli, mutta eihän Komarovin maine agitaattorina ja ärsyttäjänä vielä ollut melkein kenenkään tiedossa tossa vaiheessa, taisi olla miehen toinen SM-liiga peli vasta kyseessä. Tämä oli vaikea, mutta löytyi sieltä muutama oikeakin vastaus, 5kpl yhteensä. Nyt vähän harmittaa että annoin tästä vain yhden pisteen, kyllä tää oli sen verran yhdentekevä detalji, että ois oikeasta vastauksesta pitänyt 2 pointsia saada.

3. SaiPa pudotti Jokerit pleijareista vuonna 1999.
a) Miten otteluvoitot pleijarisarjassa jakaantuivat? (1p.)
SaiPa tiputti Jokerit aikaiselle kesälomalle suoraan 3-0 voitoin, tämä oli tosiaan se kerta kun SaiPa sai pelata kaksi ekaa peliä kotonaan, koska Hartwall Areenalle oli bookattu Horse Show. Hjallis varmaan ajatteli että ihan sama missä jotain saipoja vastaan pelataan, finaalissa on sit Areena kuitenkin Jokereille varattu, mutta sitten kävikin niin että SaiPa voitti ensin molemmat kotimatsinsa, ja kolmannessa matsissa Hjalliksen UFO oli täynnä keltapaitaisia gloryhuntereita katsomassa että voiko SaiPa tosiaan päästä pleijareissa jatkoon, ja kyllä se sitten voi. Tässä on pitänyt tietää vastaus täysin oikein että on saanut pointsit, koska se on erittäin tärkeä muistaa ettei miljonääreistä kasattu Jokerit saanut edes yhtä voittoa kusista köyhä-SaiPaa vastaan. 15 kpl muisti/arvasi otteluvoitot oikein.

b) Kuka teki sarjan ratkaisupelissä voittomaalin? (2p.)
Tämä oli vaikea, kuten arvelinkin, mutta kolme oikeaakin vastausta sieltä kaikkien Dale McTavishien ja Vladimir Machuldojen joukosta löytyi - jotkut oli jopa Otakar Janeckyäkin veikanneet, tais vuosikymmenellä melkein heittää se aika kun Janecky vielä SaiPan paidassa oli, kyllä se siellä Jokereiden paidassa tätä tapahtumaa todisti. Machuldakaan ei vielä SaiPassa pelannut, McTavish kyllä pelasi, ja oli kentälläkin kun voittomaali syntyi, mutta hän makasi maalin edessä joidenkin anttijussiniemien ja mikaströmbergien hakattavana, samalla kun Pasi Määttänen löysi riipaisevan kauniilla syötöllä toiselta puolelta kenttää
Tero Hämäläisen. Koska Jokeri-pakit keskittyi McTavishin murjomiseen, Hämäläiselle aukesi tilaa ja aikaa päästä rannaamaan kiekko kaikessa rauhassa melkein tyhjään maaliin. 3 oikeaa vastausta löytyi.

c) Kuka oli Jokereiden maalivahtina ratkaisupelissä? (2p.)
Parris Duffus se siellä haparoi ja räpiköi, muistaakseni tästä kaverista liikkui huhuja että olisi ollut joskus oikeasti kännissä peleissä, ja siltä se meno kyllä ainakin tässä SaiPa-sarjassa välillä näytti. Ari Sulanderia ja Markus Kettereriäkin tarjottiin moneen kertaan vastaukseksi, oli siellä Tim Thomasia ja Kari Lehtostakin, ja Jussi Markkasenkin jotkut muistivat Jokeri-paitaa tässä pelissä kantaneen, vaikka SaiPan maalillahan Jussi vielä tuolloin oli. 7kpl oli oikeita vastauksia.

4. Nimeä kaikki suomalaiset maalivahdit, jotka ovat voittaneet jääkiekon maailmanmestaruuden. (4,5p.)
-95 jengin maalivahdit olivat Jarmo Myllys, Jukka Tammi ja Ari Sulander, -11 jengin Petri Vehanen, Teemu Lassila ja Niko Hovinen, ja -19 jengin Kevin Lankinen, Juho Olkinuora ja Veini Vehviläinen. Nämä nimet aika hyvin olivat muistissa, täysin oikeita vastauksia tuli 7 kappaletta ja listoja joissa oli väärin yksi tai kaksi nimeä taisi olla noin puolet. Jokaisesta oikeasta nimestä sai puoli pointsia, jos oli vääriä seassa niin silläpä ei mitään väliä ollut, en jakanut miinuksia mistään. Vehviläinen, Hovinen, Olkinuora ja Lassila taisi olla nimiä jotka usein puuttuivat, -95 nimet oli kaikki kovalla prosentilla oikein. Säteriä ja Rämöä ja Rinnettäkin sinne tarjottiin.

5. Nimeä henkilö näiden repliikkien takaa (1p./oikea vastaus):
a) "Nyt loppuu pastan syöminen ja ruvetaan vetämään hiivaa"
Josef Boumedienne mainitsi nämä sanat jonkun Kärppien mestaruuden jälkeisessä kaukalohaastattelussa. Tämä oli yllättävän monella väärin, tai siis ehkä enemmän niin päin että jostain saatanan syystä tästä on itselleni jäänyt muistijälki ja olen tässä asiassa selkeässä vähemmistössä. Hienoja arvauksia tuli, eniten taisi olla Jere Karalahden nimeä tässä. Jeren äijjjjjä-suuhun tämmönen kyllä kieltämättä sopisi myös. Tai ehkä Jere ois ennemmin puhunut jauhoista ku hiivasta. Boumediennen sai 5kpl oikein.

b) "Järvelä, mene sinä lumeen seisomaan"
Tätä ei saanut kukaan oikein. Repliikin lausui Ari-Pekka Selin aikoinaan, jonkun SaiPa-matsin jälkeen kun tuomarit olivat Atun mielestä pikkuhiukkasen olleet SaiPaa vastaan, ja Järvelä alkoi änkyttämään Selinille vastaan että hyvin ne piiparoi siellä. Selin naama punaisena yritti keksiä, miten voisi korrektisti sanoa Järvelälle että "turpa kiinni saatanan vittupää hakkaan sut homoneekeri apina", ja keksi sitten tämän lumessa seisomisen. Aika kesyhän se oli, mutta sillä tavalla parempi kuin Rautakorven "varo ettei talos pala". Tästä ei edes google näytä löytävän mitään mainintaa enää - paitsi jonkun mun vanhan, Jatkoaikaan kirjoitetun viestin missä olen tätä samaa asiaa muistellut - joten tämän on oltava 100% totuutta. Jukka Jalosta ja Rautakorpea tämänkin repliikin isäksi arvailtiin, ja olihan siellä Jortikkaa ja Sir Penaa ja näitä muita lausuntoautomaattejakin, mutta Atua ei kukaan osannut arvata.

c) "Minä olen pala tätä näytelmää"
No Juhani Tamminen se toki tämän sanoi osana lehdistölle suunnattua itkukohtausta, Sportin valmentajana liigakarsintoja tahkotessaan. Tähän löytyi sentään oikeitakin vastauksia, jopa 12 kpl. Tässä vielä pidempi otanta tuosta Tamin purkauksesta "Kaikki naurajat voivat mennä nyt helvettiin. Minä en ole sen arvoinen, että te naureskelette täällä. Minä olen pala tätä näytelmää, Tamminen tylytti lehdistötilaisuudessa Länsi-Suomi-lehden toimittajaa, joka erehtyi myhäilemään Tamin tuomarikommenteille."

d) "Me pyöritetään monen sadantuhannen juttua, ja te tulette minulle naureskelemaan"
Tämä on silloisen K-Vantaan valmentaja Harri Aholan kuuluisa purkaus, samassa monologissa tuli myös muita legendaarisia laineja "anna kakkua, anna sakkoa saatana" ja "tuu hymyilemään oikein", ja vastapuolelta "asiallista kieltä pittää käyttää". Harrilla raivo keittää aivoja, mutta kummallisen hyvää ja järkevää tekstiä sieltä silti tuli, mahtavana loppukaneettina vielä "anteeks teille paikallaolijoille, mä en vaan kestä näitä vitun mikkihiiriä". 13 kpl oon hyväksynyt oikeiksi vastauksiksi, ja oon antanut puolikkaita pointseja jos on tyyliin muistanut että tää oli se yks mestisvalmentaja tai osannu sanoa Harri.

e) "Mulla on (varaa) enemmän ku sulla ja sun faijallas"
Tämä on Hannu Jortikka, jolla hieman alkoi sakka päässä palamaan kun joku HIFK-fani tarjosi miehelle vaihtoaitioon uudet kengät. Jortikasta oli ollut saman viikon aikana kuvia Seiskassa, jossa mies tuhannen kännissä rymysi jossain ilman kenkiä, ja miehen kengättömyys oli myös Seiskan lööppiin muistaakseni tungettu. Aivan timanttinen kuitti HIFK-fanilta, mutta Jortsu ei kauheesti tykännyt vaan alkoi meuhaamaan että pidä kenkäs, mulla on varaa ostaa omatkin, enemmän ku sulla ja sun faijallas, ja sitten alkoi vielä järkkereille huutamaan että heittäkää nyt tää yks vittuun täältä. Eli aivan timanttinen kuitti, joka osui ja upposi syvään. Ois Jortsu ottanu kengät vaan ja sanonu "Kuus mestaruutt, hei!" niin olisi voittanut, nyt hävisi rumasti. Tämä kenkäepisodi on näköjään muidenkin muistiin jäänyt, 14 kpl oikeita vastauksia tuli tähän.

Repliikeihin arvailtiin eniten näitä perusnimiä monien legendaaristen heittojen takaa, Tammista, Jortikkaa ja Pentti Matikaista. Sir Penalta ei nyt päässyt yksikään lainaus tähän, koska ne on niin legendaarisia ja yleistietoon kuuluvia että minusta on sama kun kysyisi Suomen lipun värejä kun Penan parhaita laineja, kaikki ne kuitenkin tietää.


6. Raimo Helmisen uran viimeisessä maaottelussa, Raipe syötti pelin viimeisillä sekunneilla maalin.
a) Mitä joukkuetta vastaan Suomi pelasi? (1p.)
Tämä peli oli Tsekkejä vastaan, Hakametsässä pelattiin jotain turhaa EHT-touhua vai mikähän lie harkkamatsi se olikaan. 15kpl oli oikeita vastauksia.

b) Kuka pelin viimeisen maalin teki? (1p.)
Tuomas Pihlman laukoi Raipen viimeisen no look -maajoukkuelätyn verkkoon. Tämänkin muisti vielä moni, 13 kpl.

c) Kuka oli tuon maalin kakkossyöttäjä? (2p.)
No tämmöstä turhaa detaljia ei moni enää muistanutkaan, mutta se oli Antti Laaksonen, joka viime hetkillä sai vielä kiekon Tsekin hyökkäysalueella, ja heti lähti katseella hakemaan että missä se Raipe nyt on, ja antoi kiekon sinne. Tähän löytyi enää vain 2 oikeaa vastausta. Janne Ojasta ja Jarkko Immosta arvasi moni.

d) Mihin lopputulokseen peli päättyi? (2p.)
Peli päättyi "valtaisaa ryöpytystä" lukemiin, eli
Suomi voitti 6-1. Tästä oon antanut pisteen jos on toisen jengin maalit olleet oikein, ja toisen olleet +/- 1 maalin päässä oikeista lukemista. Täysin oikeita vastauksia tuli 4 kpl.

7. Suomi on niittänyt hienoa menestystä alle 20-vuotiaiden kisoissa.
a) Nimeä ne päävalmentajat, jotka ovat Suomen joukkuetta luotsanneet niissä kisoissa, joissa Suomi on tehnyt finaalissa jatkoaikamaalin? (3p.)
No niin, no niin. Suomi on voittanut u20-kultaa jatkoaikamaalilla 3 kertaa, vuosina 1998, 2014 ja 2016. -98 pelattiin Suomessa, finaalissa kaatui Venäjä, -14 pelattiin Ruotsissa ja finaalissa kaatui isäntämaa Ruotsi, ja -16 pelattiin Suomessa ja taas kaatui finaalissa Venäjä. Noiden u20-jengien valmentajat olivat Hannu Kapanen -98, Karri Kivi -14 ja Jukka Jalonen -16. Jussi Ahokasta ja Hannu Jortikkaakin arvailtiin aika ahkeraan, näilläkin molemmilla on tosiaan u20-kulta palkintokaapissaan, mutta se ei tullut finaalin jatkoaikamaalin kautta. 11 täysin oikeaa vastausta tuli tähän, jokaisesta oikeasta nimestä on saanut yhden pisteen, vääristä ei miinusta tullut.

b) No nimeäpä sitten ne finaalien jatkoaikamaalien tekijät! (3p.)
1998 finaalin jatkoaikamaalin teki Niklas Hagman housuillaan, 2014 Rasmus Ristolainen hienonröyhkeällä maalinedusnousullaan ja 2016 Kasperi Kapanen vanhanaikaisella. Nämä on ihmisten aivokuoriin palaneet, peräti 18 kpl muisti kaikki nimet oikein. Jokaisesta oikeasta nimestä sai taas yhden pisteen, vääristä ei sakotettu.

c) Ja pistäpä vielä finaalien jatkoaikamaalien syöttäjät (5p.)
Hagmanin maaliin sai syöttöpisteet koko silloinen ykkösketju, eli Eero Somervuori ja Olli Jokinen, joista OJ heitti lepakkokiekon maalille ja siellä se sattui Hagmanin housujen kautta pomppaamaan maaliin. Ristolaisen maalinedusnousumaaliin sai syöttöpisteen silloisten kisojen pistepörssivoittaja Teuvo Teräväinen, sekä tuntemattomammaksi suuruudeksi jäänyt Mikko Vainonen. Kasperi Kapasen kiemurtelumaaliin sai syötön Aleksi Saarela. Kukaan ei ollut niin autisti sentään, että olisi saanut nämä kaikki oikein, 4 sai oikein kaksi vastaajaa, ja jokaisesta oikeasta nimestä sai taas tuttuun tapaan yhden pisteen, vääristä ei sakotettu. Vainosen taisi tietää vain yksi kisaaja. Nimimerkille @Everton suosittelen jonkinlaista peitetatuointia.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja tässä sitten tulokset:

1. @Kempsu 31,5 (Hyvä! Olet autistein / jaksavin googlettaja / aivoissasi on jumissa samanlaista turhaa nippelitietoa kuin minullakin! Eli en mä nyt tiedä onks tää niin hyvä juttu sittenkään..)
2. @Barney 29
3. @Peteliuz 26
4. @The Rock 25,5
5. @sekolust 23
6. @E, @Manazeri, @L. Paraske 22
9. @Moto 18,5
10. @Mängimies 16
11. @KwutsNI 15,5
12. @Ollakseni 15
13. @Johnnie 14,5
14. @ReijoRotta, @lade 13
16. @Virveliä kainaloon, @teemu73 12,5
18. @cottonmouth 12
19. @MacRef 11,5
20. @Arnold, @WarWas 11
22. @Hols Nilgerssön 9
23. @Numero66 8,5
24. @Minor, @Everton 7,5
25. @peksa 6,5
26. @redpecka 4,5
27. @Janatuine 1 (hän tahtoi tulla kertomaan vain Boumediennen hiivan vetämisen, ja oikeinhan se meni)
28. @Turha Kaukalo 0 (ihan saatanan huono arvaus, oli vaan jotain oikeinkirjoituspohdintaa; tulos 0 pistettä ja visailun huonoimmalle jaettava Jokeri-fanin hattu)

@Roger Moore hylätään preveli-googlettelustaan, hän sai -100000 pistettä ja lisäksi hänet tuomitaan 20 vuodeksi Jokeri-faniuteen.

Jos joku kokee kärsineensä vääryyttä, niin sanokaa nyt saatana jotain!

Kiitos osallistujille (paitsi Roger Moorelle ja Turhalle Kaukalolle). Tämä oli ihan hauska homma järjestää, mieleni tekisi järjestää vielä toinenkin jossain välissä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kiitos osallistujille (paitsi Roger Moorelle ja Turhalle Kaukalolle). Tämä oli ihan hauska homma järjestää, mieleni tekisi järjestää vielä toinenkin jossain välissä.


Huoh.


Nolo, nolompi, FASlapsi. Ajatellaanpa skenaariota (googlaa), että sun etunimi on Pertti niin vastaanko mä Pertille FASlapselle vai Pertti FASlapselle?



MInä. Olen. Jatko. Aika.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Huoh.


Nolo, nolompi, FASlapsi. Ajatellaanpa skenaariota (googlaa), että sun etunimi on Pertti niin vastaanko mä Pertille FASlapselle vai Pertti FASlapselle?



MInä. Olen. Jatko. Aika.

Ei mun etunimi oo Pertti, eikä sukunimi FASlapsi. Arvailitko just mun henkilöllisyyttä? Siitä tulee kuukausi kakkua sakkoa saatana!

Raportoitu, ignoroitu, tehty testamentti, ja vaihdettu nimimerkkiä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ei mun etunimi oo Pertti, eikä sukunimi FASlapsi. Arvailitko just mun henkilöllisyyttä? Siitä tulee kuukausi kakkua sakkoa saatana!

Raportoitu, ignoroitu, tehty testamentti, ja vaihdettu nimimerkkiä.

En minä ole Pertti Kurikka! Raportoitu. Ignoroitu. Testamentti. Tykkäys. Yyveet kaikille.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jaa enpä olisi uskonut että @FASlapsi :n ainoa motivaattori tällaisen visan pitämiseen oli meikäläisen henkilökohtainen kiusaaminen. Todella lapsellista touhua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös