Noista kuluista...
Kumpis teitä Ilveksen, Jokereiden, HIFK:n ym. joukkueiden faneja kiinnostaa enemmän vastustajana TPS vai JYP? Juu niin meitäkin... ei olla niin kamalan erilaisia siinä suhteessa vaikka maalta ollaankin! Joka joukkueella on niitä, jotka käyvät katsomassa kaikki suosikkijoukkueen matsit, mutta sitten riittää myös niitä katsojia, jotka tulevat hallille vain sillon kun vastassa on joku ns. suurempi joukkue. Uskallan väittää, että esim. Kerho menettää näillä vastustajilla vähintään n. 300 - 500 katsojaa per kotipeli mikä koko tällä välisarjasysteemillä tekee melkoisen paljon. Suuremmat seurat sen sijaan saavat vähintään tuon verran katsojia lisää per kotipeli (esim. Ilves - Tappara pelit). Hpk, Kärpät, Pelicans, Jyp ja Saipa eivät itse ole välisarjalohkoaan valinneet, vaan ne on siihen keinotekoisesti tungettu. Ne eivät ole itse päässeet sarjaohjelmaan vaikuttamaan. Sen vuoksi on mun mielestä oikein, että ne seurat jotka taloudellisesti tästä lohkojaosta hyötyvät maksavat ns. katokorvauksia niille seuroille joille tästä suoraan sanottuna erittäin syvältä olevasta välisarjasta ei ole taloudellista hyötyä. Kaiken lisäks toi summa on sen verran pieni että sillä ei näiden joukkueiden "tappioita" edes kokonaan kateta.