vilperi kirjoitti:
Onpas hienoa toimintaa Jääkiekkolehdeltä, ei voi muutakaan sanoa!
Voi herranjumala... En ole kyllä koskaan joutunut odottelemaan Kultanumeroa sentään näin kauan.
Tänään kun ei postissa kuulunut vieläkään tuota Kultanumeroa, niin päätin soittaa asiakaspalveluun tästä. No sain tietää, että kyseinen lehti on minulle lähetetty vasta täksi päiväksi tulevaksi, voi herranjumala!
Lähetin Jääkiekkolehdelle internet-sivun kautta seuraavan palautteen:
Eikö Jääkiekkolehdelle merkitse yhtään mitään me maksavat asiakkaat eli tilaajat?
Kaupoissa Jääkiekkolehden Kultanumero on ollut myynnissä jo ainakin viime
perjantaista lähtien,mutta minkä ihmeen takia minä en ole saanut kyseistä
lehteä vieläkään?
Luulisi,että panostaisitte myös tilaajiinne yhtä hyvin kuin mitä irtonnumeron
ostajiinkin.
Eilen soitin asiakaspalveluunne, ja sain tiedon että kyseinen lehti on
lähetetty minulle tulevaksi eiliseksi päiväksi. Ja todennäköisesti lehti on
minulla jo tänään.
Mutta koskaan en ole kyseistä lehteä joutunut odottelemaan ihan näin kauan.
Säännöllisesti sentään lehti on tullut minulle joko perjantaina tai seuraavan
viikon maanantaina.
Mutta jos asiakaspalvelunne ja panostuksenne maksaviin asiakkaisiin ja
toimintanne on näinkin hidasta, niin täytyy uudelleen vakavasti alkaa
miettimään tilauksen lopettamista.
Kaupasta lehden ainakin saa varmuudella nopeasti.
Sain päätoimittaja Jussi Heimolta perustellun, todella kiitettävän arvoisen vastauksen:
Jääkiekkolehdelle tilaajat ovat tosi tärkeitä. Valitettavasti monopolin lailla Suomessa kaikkien lehden jakamisesta vastaava posti tekee aina silloin tällöin töppäyksiä, joille kustantaja tai toimitus ei voi mitään.
Sinun tapauksessasi vika on ollut yksittäisessä postin autonkuljettajassa, joka on vahingossa jättänyt yhden tilaajarullakon väärään jakelukeskukseen viime viikolla. Ilman tätä lapsusta olisit saanut lehtesi jo viime perjantaina.
Reklamoimme asiasta postille jo viime viikolla, kun epäilimme muutaman puhelun perusteella, jossain olevan vikaa. Postin kankean organisaation takia töppäys paljastui lopullisesti eilen, kun joku jakelukeskuksen mies huomasi, että väärän kaupungin lehtiä lojui hänen varastossaan. Lehdet lähtivät sen jälkeen jatkamaan matkaansa oikeisiin osoitteisiin, joten toivottavasti sinäkin saat lehtesi tänään.
En voi kuin nöyrästi pahoitella sattunutta ja toivoa, että posti ei vastaavia töppejä enää koskaan tekisi tai ettei se ainakaan vaikuttaisi sinun lehtesi kulkuun painosta postilaatikkoosi. Ymmärrän harmisi, mutta voin kertoa, että meitä täällä toimituksessa harmittaa vähintään yhtä paljon.
Teimme kaiken täällä sovitussa aikataulussa ja vähän etuajassakin, samoin paino – mutta sitten joku onneton autokuski kämmäilee käsittämättömällä tavalla, josta kärsivät tärkeimmät ihmiset, joiden eteen töitä puskemme. Ja että töppi kohdistuu vielä kauden odotetuimpaan numeroomme...
Toivottavasti sinunkin Jääkiekkolehtesi löytää lopulta perille ja lehdestä on sinulle iloa. Ellei lehti tule sinulle tänäänkään, lähetä postiosoitteesi minulle sähköpostilla, niin postitan Kultanumeron sinulle kuoressa henkilökohtaisesti täältä toimituksesta.
Hyvää kiekkokautta...
Ainakaan tämän virheen takia en tule tilaustani lopettamaan.