Jääkiekkolehden kausiopas 2006-2007

  • 20 394
  • 75

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Lugu kirjoitti:
Joo tänään tuli postissa tämä jääkiekkokauden jo perinteeksi muodostunut ennakkopaketti. Ihan mielellään sitä taas luki. Mutta ainahan täytyy löytyä jotain valittamisen aihetta, niin kylläpäs oli Josef Straka sijoitettu alas TOP 50-listalla. Mielestäni ainakin sijoilla 20-30. Mutta eniten jäi mieleen hauska esittely Eepistä:

"Hätäili kiekon kanssa viimeksi 1993."

Joo... Eipä tullut vieläkään postissa kyseistä lehteä minulle. Hieman alkaa jo ärsyttämään ja odotuksen tuoma jännitys sen kuin vain kasvaa. Mutta kai se sieltä huomenna tulee,toivossa on hyvä elää.

Tämä että todennäköisesti tulee huomenna,johtuu siitä että lehti oli tarkoitus tulla minulle jo tänään, mutta koska postini käännetään tulemaan tänne, opiskelupaikkakunnalle,niin se tulee vasta huomenna.

Itse en ihmettele yhtään Josef Strakan huonoa sijoitusta. Minulla ei kyllä ole tietoa näistä sijoituksista,eikä siitä onko korkealla joku uusi ulkomaalaishankinta?

Enkä tiedä lukeeko tämän vuoden lehdessä,mutta jonkun vuoden Kultanumerossa on ainakin tuotu ilmi,että sijoitusta laskee,mikäli pelaaja ei ole aiemmin pelannut SM-liigassa. Mikä on mielestäni ihan järkevää,koska hyvä ja taitavakin pelaaja voi epäonnistua kotoisessa liigassamme. Esimerkkejä on monia.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Lauri kirjoitti:
Tuo on käytännössä mahdotonta. Kuka osasi odottaa Ässiltä noin hyvää kautta? Maalissa joku Ilveksen entinen kolmosveskari, ei luvannut hyvää. Koskaan ei voi kauden alussa tietää kuka on iskussa. Tuohon ei riittäisi pelkkä asiantuntemus, pitäisi osata ennustaa.

Eikös kyseessä ole juuri lehden ennustus kauden tuloksesta? Eihän veikkauksen tarvitse mennä aivan nappiin, mutta hajulla olisi kuitenkin hyvä olla siitä,kuka voisi tänä vuonna yllättää. Toki lehdet lukevat vanhojakin tilastoja jotenkin kummallisesti, blues sijoitetaan lähes aina liian korkealle ja Jyp liian alas kuin mitä menestys pidemmällä aikavälillä on ollut.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
vilperi kirjoitti:
Enkä tiedä lukeeko tämän vuoden lehdessä,mutta jonkun vuoden Kultanumerossa on ainakin tuotu ilmi,että sijoitusta laskee,mikäli pelaaja ei ole aiemmin pelannut SM-liigassa. Mikä on mielestäni ihan järkevää,koska hyvä ja taitavakin pelaaja voi epäonnistua kotoisessa liigassamme. Esimerkkejä on monia.
Kyllä juuri näin siellä lukee. Jotain siellä oli, että uusilla ulkomaanhankinnoilla ei ole pääasiassa asiaa 30 parhaan joukkoon.
 

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
MustatKortit kirjoitti:
No, riippuu vähän aikavälistä. Esimerkiksi Bluesin jatkuva sijoittaminen kärkipäähän ei todellakaan ole ollut kovin kannattavaa.
Se taas sitä "tänä vuonna on pakko tarpätä"-ajattelua:). Itse olen ottanut tavaksi ostaa ja säästää JKL:n kausinumeron. Asiantuntijoiden höpinöille on mukava sitten naureskellä keväällä ja lehdistä pystyy kätevästi tarkistamaan myöhemmin että kuka helv. se IFK:n #38 oli kaudella 05-06.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
vilperi kirjoitti:
Joo... Eipä tullut vieläkään postissa kyseistä lehteä minulle. Hieman alkaa jo ärsyttämään ja odotuksen tuoma jännitys sen kuin vain kasvaa. Mutta kai se sieltä huomenna tulee,toivossa on hyvä elää.

Tympäännyin viime vuonna tähän odotteluun, ja peruin lehden. Irtonumerona olen ostanut sekä tämän Kultaisen numeron, että NHL-painoksen lokakuussa. Hyvin on toiminut, ja PS on tarjonnut viiltäviä tilannekatsauksiaan Urheilulehdessä. Tosin myös jalkapallon osuus on iso syy, miksi ko. aviisi minulle tulee vielä ensi vuodenkin. Sitä SM-liigan osuutta ei tosipuheessa aina jaksa.
 

SuperMario

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sanokaapas tietäjät onko HIFK:n joukkueen esittelyn yhteydessä TOP3 pistemiesten vieressä oleva kuva Kimmo Kuhdan, kuten noviisi väittää vai Ville Viitaluoman, jolta se minun silmiini näyttää...vai kenties onko vain minun lehteni kuvamanipuloitu?
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
SuperMario kirjoitti:
Sanokaapas tietäjät onko HIFK:n joukkueen esittelyn yhteydessä TOP3 pistemiesten vieressä oleva kuva Kimmo Kuhdan, kuten noviisi väittää vai Ville Viitaluoman, jolta se minun silmiini näyttää...vai kenties onko vain minun lehteni kuvamanipuloitu?

HIFKin jutun alussa, sivulla 32 on kuva Kimmo Kuhdasta, joten kai tuo pistemiesten vieressä oleva kuva on Viitaluomasta. Kuhta se ei ainakaan ole.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Onpas hienoa toimintaa Jääkiekkolehdeltä, ei voi muutakaan sanoa!

Voi herranjumala... En ole kyllä koskaan joutunut odottelemaan Kultanumeroa sentään näin kauan.

Tänään kun ei postissa kuulunut vieläkään tuota Kultanumeroa, niin päätin soittaa asiakaspalveluun tästä. No sain tietää, että kyseinen lehti on minulle lähetetty vasta täksi päiväksi tulevaksi, voi herranjumala!

Kyllä nyt pistää miettimään,jatkuuko tilaus tämän jälkeen vai ei. Todennäköisesti ei.

Lehti menee joko kotiosoitteeseen tänään "jo", tai tulee huomenna tänne.

Täällä valitetaan sitä,että kys. numero tulee vasta maanantaina, mutta tuohan on vain Jääkiekkolehdeltä pikaista toimintaa tähän verrattuna!
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
eri lehti mutta voinee käyttää myös tähän:

kysymys:
Miksköhän toi AP-lehti tulee tähän Kalevanka-
dulle, muutaman korttelin päähän, aina vasta maanantaisin, kun muut saa sen jo perjantaina? Epäreilua.

vastaus:
Arvopaperi ostaa Postilta jakelun. Arvopaperi on kuukausilehti ja jakelu hoidetaan ns. Press Pro 2 & 3:lla, jolla painotuote luvataan olevan kahdessa päivässä lukijoilla.

Joillakin alueilla, joihin tulee paljon perjantaisin aikakausilehtia, jakajat voivat siirtää kuukausilehden jakelun maanantaille. Näin olemme havainneet.

Arvopaperin ilmestymispäivää on tarkoitus muuttaa alkuviikkoon, jolloin lehti saadaan varmasti kaikille samaan aikaan.

päätoimittaja
 

nastamuumio

Jäsen
Suosikkijoukkue
TIIKERIT (kovin junnuseura ikinä!)
Jääkiekkolehti tuli minulle lisenssin mukana ja kun pelaaminen loppui, niin loppui myös Jääkiekkolehden aktiivinen seuraaminen. Mistään ei kuitenkaan jää paitsi. Jos puhutaan aivan suoraan, niin eihän tuossa lehdessä ole kuin tämä sm-liigan kultanumero, NHL-numero ja mm-kisanumero sellaisia, joilla on edes jotakin lukuarvoa. Muuten kyseistä lehteä tehdään kyllä niin laiskanpulskeasti, että ei siitä kyllä todellinen lätkäfani saa mitään irti.

Sm-liigan päättyessä Jääkiekkolehti voisi paneutua paljon tarkemmin menneeseen kauteen ja tarkastella mm., miten kauden alussa ennustetut asiat pitivät kutinsa. Muutenkin Jääkiekkolehti voisi paneutua hiukan syvemmin kuukausittain tähän tärkeimpään asiaan eli jääkiekon sm-liigaan. Miksei joka kuukautisessa numerossa voisi olla omaa teema aukeamaa jokaiselle joukkueelle? Mitä iloa on tehdä ennakkoon joku top50 pelaajapörssi, joka perustuu "musta tuntuu" fiilikseen. Eikö Jääkiekkolehdelle ole tullut mieleen, että se voisi, sen rankingpalstansa lisäksi, listata joka kuukausi erillisen top50 listansa. Jos olisi halua se keräisi samalla tavalla top-taklaukset ja torjunnat. Rankingpörssin viereen voisi kehitellä floppirankingin aivan samalla tavalla. Kyllä tälläistä piiskansivallus journalismiakin kaivataan. Tällaisenaan en itse lämpene koko lehdelle ja en ymmärrä, miksi lehteä kannattaa tilata/ostaa, kun netistä saa kaiken helpommin ja kattavammin. Toisaalta jos Jääkiekkolehden kohderyhmänä on lisenssipelaajat, niin mikäs siinä jatkakoon valitsemallaan linjalla.
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Paskat kiinnostaa koko lehti kun en vieläkään sitä saanut, vaikka tilasin 5 seuraavaa numeroa jo viime viikolla. Nyt selasin lehtä vähän kirjastossa, meni maku koko paskaan. Ottaa päähän.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
vilperi kirjoitti:
Onpas hienoa toimintaa Jääkiekkolehdeltä, ei voi muutakaan sanoa!

Voi herranjumala... En ole kyllä koskaan joutunut odottelemaan Kultanumeroa sentään näin kauan.

Tänään kun ei postissa kuulunut vieläkään tuota Kultanumeroa, niin päätin soittaa asiakaspalveluun tästä. No sain tietää, että kyseinen lehti on minulle lähetetty vasta täksi päiväksi tulevaksi, voi herranjumala!

Lähetin Jääkiekkolehdelle internet-sivun kautta seuraavan palautteen:

Eikö Jääkiekkolehdelle merkitse yhtään mitään me maksavat asiakkaat eli tilaajat?
Kaupoissa Jääkiekkolehden Kultanumero on ollut myynnissä jo ainakin viime
perjantaista lähtien,mutta minkä ihmeen takia minä en ole saanut kyseistä
lehteä vieläkään?
Luulisi,että panostaisitte myös tilaajiinne yhtä hyvin kuin mitä irtonnumeron
ostajiinkin.
Eilen soitin asiakaspalveluunne, ja sain tiedon että kyseinen lehti on
lähetetty minulle tulevaksi eiliseksi päiväksi. Ja todennäköisesti lehti on
minulla jo tänään.
Mutta koskaan en ole kyseistä lehteä joutunut odottelemaan ihan näin kauan.
Säännöllisesti sentään lehti on tullut minulle joko perjantaina tai seuraavan
viikon maanantaina.
Mutta jos asiakaspalvelunne ja panostuksenne maksaviin asiakkaisiin ja
toimintanne on näinkin hidasta, niin täytyy uudelleen vakavasti alkaa
miettimään tilauksen lopettamista.
Kaupasta lehden ainakin saa varmuudella nopeasti.

Sain päätoimittaja Jussi Heimolta perustellun, todella kiitettävän arvoisen vastauksen:

Jääkiekkolehdelle tilaajat ovat tosi tärkeitä. Valitettavasti monopolin lailla Suomessa kaikkien lehden jakamisesta vastaava posti tekee aina silloin tällöin töppäyksiä, joille kustantaja tai toimitus ei voi mitään.

Sinun tapauksessasi vika on ollut yksittäisessä postin autonkuljettajassa, joka on vahingossa jättänyt yhden tilaajarullakon väärään jakelukeskukseen viime viikolla. Ilman tätä lapsusta olisit saanut lehtesi jo viime perjantaina.

Reklamoimme asiasta postille jo viime viikolla, kun epäilimme muutaman puhelun perusteella, jossain olevan vikaa. Postin kankean organisaation takia töppäys paljastui lopullisesti eilen, kun joku jakelukeskuksen mies huomasi, että väärän kaupungin lehtiä lojui hänen varastossaan. Lehdet lähtivät sen jälkeen jatkamaan matkaansa oikeisiin osoitteisiin, joten toivottavasti sinäkin saat lehtesi tänään.

En voi kuin nöyrästi pahoitella sattunutta ja toivoa, että posti ei vastaavia töppejä enää koskaan tekisi tai ettei se ainakaan vaikuttaisi sinun lehtesi kulkuun painosta postilaatikkoosi. Ymmärrän harmisi, mutta voin kertoa, että meitä täällä toimituksessa harmittaa vähintään yhtä paljon.

Teimme kaiken täällä sovitussa aikataulussa ja vähän etuajassakin, samoin paino – mutta sitten joku onneton autokuski kämmäilee käsittämättömällä tavalla, josta kärsivät tärkeimmät ihmiset, joiden eteen töitä puskemme. Ja että töppi kohdistuu vielä kauden odotetuimpaan numeroomme...

Toivottavasti sinunkin Jääkiekkolehtesi löytää lopulta perille ja lehdestä on sinulle iloa. Ellei lehti tule sinulle tänäänkään, lähetä postiosoitteesi minulle sähköpostilla, niin postitan Kultanumeron sinulle kuoressa henkilökohtaisesti täältä toimituksesta.

Hyvää kiekkokautta...

Ainakaan tämän virheen takia en tule tilaustani lopettamaan.
 

pot67

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Top-10 Duunarit

Ja kenen nimeä ei näy tälläkään listalla..Pelaa numerolla 17 ja on joukkueensa tärkein pelaaja..
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
vilperi kirjoitti:
Teimme kaiken täällä sovitussa aikataulussa ja vähän etuajassakin, samoin paino – mutta sitten joku onneton autokuski kämmäilee käsittämättömällä tavalla, josta kärsivät tärkeimmät ihmiset, joiden eteen töitä puskemme.

Hyvä, että vastataan (itse en saanut minkäänlaista vastausta omaan palautteeseeni), mutta kyllä tuo "autokuski" on säännöllisesti ainakin omalla kohdallani muistanut toimittaa lehdet ensin lehtipisteisiin ja sitten vasta omaan postilaatikkooni. Ei siis kyse todellakaan ole mistään sattumasta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Raymond Pearl kirjoitti:
mutta kyllä tuo "autokuski" on säännöllisesti ainakin omalla kohdallani muistanut toimittaa lehdet ensin lehtipisteisiin ja sitten vasta omaan postilaatikkooni. Ei siis kyse todellakaan ole mistään sattumasta.

Tämä on kuitenkin varmaan ihan normaalia toimintaa?

Mikä tahansa muukin aikakausilehti tulee myyntiin ensin irtonumeroksi ja sitten vasta tilaajalle. Mutta sitten aletaan jo puhua epänormaalista tilanteesta,mikäli lehden toimittaminen viipyy monella päivällä tilaajalle,niin kuin esimerkiksi minunkin tilanteessani.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
paavo07 kirjoitti:
Top-10 Duunarit

Ja kenen nimeä ei näy tälläkään listalla..Pelaa numerolla 17 ja on joukkueensa tärkein pelaaja..


Niinpä. Kyllä Toporowski olisi tuolle listalle minunkin mielestäni kuulunut
 

Dynamo#79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Huuhkajat, KD
vilperi kirjoitti:
Tämä on kuitenkin varmaan ihan normaalia toimintaa?

Postin toimintaa sen kummemmin tuntematta pistää ihmetyttämään, miten on mahdollista, että viikoittain ilmestyvät Veikkaaja ja Urheilulehti saapuvat kotiini aina ajallaan, mutta Jääkiekkolehdessä tuntuu olevan todella paljon näitä ongelmia. Voiko se todellakin olla näin vaikeaa saada kuukausittain ilmestyvä lehti oikeana päivänä tilaajille?
 

R0kMies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, HIFK, Newcastle
Tilasin lehden tuossa 3 viikkoa sitten. Ei ole aapista minullakaan näkynyt.
 

rinkeli22

Jäsen
Tätä ketjua lukiessa muistuu taas mieleen, miksi silloin vuosia sitten lopetin tämän kyseisen lehden tilaamisen. Onko mitään raivostuttavampaa kuin se, että kultanumero ilmestyy myyntipisteisiin perjantaina ja itselle se tuli aina säännöllisesti postiluukusta maanantaina. Tämä johti aikanaan siihen, että vuodesta toiseen kertyi kotiin kaksi kappaletta kultanumeroita, koska en todellakaan odota kolmea päivää tuon kultanumeron saamista.

Muiden numeroiden kanssa tuo postitusviive nyt oli yksi hailea, mutta loppujen lopuksi tulin siihen tulokseen, että kyseinen lehti on kultanumeroa lukuunottamatta aika hyödytöntä shittiä, että miksi ihmeessä sitä tilaan. Haluan vain kultanumeron ja haluan sen todellakin sinä päivänä kun se ilmestyy.

Enpä ole muutamaan vuoteen edes avannut mitään muuta jääkiekkolehden numeroa kuin kultanumeron, joten ei oikein tietoa sen sisällöstä nykyään. Aikoinaan pidin siitä lähinnä hyvien henkilökuvien ja 99-kysymystä juttujen vuoksi. Informatiivisesti lehti on aina ollut syvältä ja poikittain - lukuunottamatta kultanumeroa.
 

cubicman

Jäsen
JYP:in joukkuekuva

JYP:in joukkuekuvasta pisti pahasti silmään Wallinheimon varusteet.

Onko se kesän aikana päättäny opetella pelaamaan niinkuin suurinosa veskareista eli räpylä vasemmassa kädessä?

Tarkemmin kun kattoo niin noi polvisuojat, kilpi ja räpsä on tasan samanlailla kuluneet ja samassa asennossa kun ton toisen veskarin. Mun silmään näyttäis ihan copy-paste tapaukselta.

Photoshopilla saatu aikaseksi niin paljon hienompi joukkuekuva?
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei oo vieläkään tullu. Tekis mieli peruuttaa koko tilaus, ei kiinnosta paskaakaan enää maskaa yhtään mitään.
 

James Frog

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja Montreal Canadiens
Aika outoa, että porukka on tuon lehden niin myöhään saanut. Olen lehteä tilannut sen verran kauan, että tämä oli kolmas kultanumero eli tasan kaksi vuotta on lehteä tullut ja kerran Sm-Liigan PlayOff-numero tuli vasta maanantaina. Muuten olen lehden saanut ajallaan.

Minusta noita 99 kysymystä juttuja tehdään vähän epätasaisesti joukkueiden kesken. Tämän minun tilauksen aikana ei ole vielä kertaakaan tehty tuota juttua TPS:n pelaajasta. En sitten tiedä, johtuuko tuo siitä, että Turussa lehteä tilataan niin vähän, mutta olisi kiva edes joskus saada lukea oman suosikkijoukkueen haastattelua. Kaikki nuo tietysti luen, mutta en läheskään niin suurella mielenkiinnolla mitä se voisi olla.

On se kummallista kun kaikki nuo veikkaukset ja top-50 pelaajat ovat aivan eri sijoilla, kuin mihin minä ne laittaisin :) no enhän minä ole "asiantuntija"...
 

Hyytiäinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KeuPa & Ottawa
Jääkiekkolehden kausiopas maksoi 35mk vuonna 2000 ja tänä vuonna 7,90e. Miettikääpä sitä!
 

Hessu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL, AC Oulu, Liverpool
Hyytiäinen kirjoitti:
Jääkiekkolehden kausiopas maksoi 35mk vuonna 2000 ja tänä vuonna 7,90e. Miettikääpä sitä!

Itsekin jokin aika sitten katsoin näitä hintoja ja olihan ne noussut ja miettinyt olen, alkaa mennä rahastukseksi. Lehden korkeuttakin oli pienennetty noin viidellä sentillämetrillä viime vuotisesta :/ heh.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös