Vanhapuuma
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Sinulta on pyydetty tässä aiemmin, ja teen sen itsekin nyt ja kysyn: miksi säbä ei ole huippu-urheiliua sinun mielestäsi? Itse pidän sitä huippu-urheiluna täällä Suomessa jo puhtaasti sen vuoksi, miten paljon näiltä kavereilta vaaditaan nykyään harjoittelussa.
...
Lassi Vänttinen on siitä hauska esimerkki, että kaveri on ammattilainen ja lajinsa huippu ihan puhtaasti lahjakkuutensa vuoksi (ja tietää sen itsekin). Harjoittelumotivaatiota ei ole minkään sorttista ja hampurilainen (aina) maistuu, niin silti hän on tehokas pelaaja. Tosin lassin kaltaisia esimerkkejä löytyy jääkiekonkin puolelta.
Minä piikittelen (vaikka tämä on jo pienoista offtopiccia): vastasit itse esittämääsi kysymykseen. Minä taas en tiedä yhtään SM-liigapelaajaa, joka pärjäisi liigakentillä pelkän lahjakkuutensa vuoksi. Ei edes Granlund, Vatanen, Armia tai Pulkkinen. Siksi salibandy ei ole huippu-urheilua, koska Lassi Vänttinen pärjää tuollaisella valmistautumisella / harjoittelulla Salibandyliigassa?
Nojoo, ei mitään käsitystä tosin Lassi Vänttisestä - muuta kuin nimenä olen joskus kuullut - tai salibandystäkään, mutta käytin vain huikeita logiikan taitojani ja pistin pikkusen syllogismia peliin.