Mun käsityksen mukaan Jäähonka on harrastelijaporukka, jossa tulee pelaamaan espoolaisia pelaajia, joilla en ole edellytyksiä tai halua pelata ammatikseen. Eli siis ihan höntsämeiningillä. Jos jollain on parempaa tietoa niin saa korjata.
Pelaajat tason mukaan?
Juttelin erään Espoolaisen taustavaikuttajan kanssa Matinkylän hallin parkkipaikalla joka osasi kertoa että pelaajat ovat pääosin kuluneen kauden BJR:n paidassa pelaneita A-junnuja joille ei ole muutakaan edustusjoukkuetta tarjolla.
Ymmärsin että täysi joukkueellinen on kasassa pelaajia jotka siis pelaneet kuluneella kaudella A-mestistä tai A-aluesarjaa, ja en tiedä oliko mahdollisesti mukana myös joku A-Liigassakin kääntynynyt pelaaja, ja tuleeko vielä joukkueeseen ennen syksyä joku Espoolainen jostain toiselta paikkakunnalta jää nähtäväksi.
Mutta siis kun jostain pitää aloittaa eli tässä tapauksessa III-divarista niin tuolle tasolle kyseessä on täysin nousukelpoinen nippu kuulemani perusteella.
Ja sitten pääsee siihen että kun tämä on kuitenkin ainoa faktana ensi kaudella Espoosta oleva uusi joukkue miesten sarjoissa, kun ei muutakaan faktaa ole.
Sinällään ei Suomi-sarjassakaan täysi ammattilaisia ole ja Mestiksestäkin löytyy oikeista töistä eläviä pelaajia niin en nyt oikein ymmärrä että onko se ongelma että joukkue koostuu pelaajista joilla ei ole tavoitteita ammatikseen pelata?
Hienoa että on kuitenkin nuoria innokkaita pelaajia jotka itse perustivat seuran ja joukkueen ilman että kabinettien setien taistelut ohjaavat toimintaa, eli tämä on niin terveellä pohjalla mielestäni kuin vain voi olla, ja kuulemani perusteella heillä on kuitenkin mukana taustalla pari vaikuttavaa "kummisetää" jotka jeesaavat ja antavat selkänojaa toiminnalle.
Itse en yllättyisi jos jo joulutauolla liitto tarjoaa tälle ryhmälle VIP korttia nousta suoraan II-divariin mikäli tulokset sarjassa ovat ns. murhaavia Jäähongan hyväksi.