Silloin on eri tilanne ja homman on pakko toimia. He ovat päässeet maahan ja sitten on meidän asiamme huoltaa heidät parhaaksi katsomallamme tavalla, tarjota lämmintä yösijaa ja ravintoa. Kysymys on siis vihamielisestä hybridipainostamisesta ja vaikkei se olekaan näiden ihmisten henkilökohtainen vika niin kysymys ei ole normaalista tilanteesta.Minä olen itse miettinyt samaa. Mutta mieleen on tullut myös se, että saataisiinkohan porukkaa pidettyä leireilläkään, jos ei saada pidettyä rajan toisella puolella?
Hyvä, että edes sinulla riittää optimismia.Silloin on eri tilanne ja homman on pakko toimia. He ovat päässeet maahan ja sitten on meidän asiamme huoltaa heidät parhaaksi katsomallamme tavalla, tarjota lämmintä ja ravintoa. Kysymys on siis vihamielisestä hybridipainostamisesta ja vaikkei se olekaan näiden ihmisten henkilökohtainen vika niin kysymys ei ole normaalista tilanteesta.
Tour de Asylum starttaamassa ja kilpailijat ovatkin jo lähtöviivalla:
Toivottavasti leviää kunnolla globaalisti.Toivottavasti narratiivia suomalaisista rajavartijoista "pahiksina" ei alettaisi levittämään enemmän. :( Asialla kuitenkin vaikutusvaltainen media Nexta.
Tästä olen kyllä eri mieltä. Itse luotan rajavartijoidemme ammattitaitoon ja kykyyn hoitaa haastavatkin tilanteet viileän rauhallisesti. Tuollainen muutaman sekunnin pätkä on haitallinen Suomelle.Toivottavasti leviää kunnolla globaalisti.
No siis en ehkä syyttöminä, mutta täysin ymmärrettävinä. Jos meidän rakenteemme olisivat edes vähän järkevämpiä niin heillä, siis sillä osalla joka saisi myönteisen päätöksen, voisi olla ihan hyvätkin mahdollisuudet täällä. Anglo-saksiset valtiot ovat sangen hyviä sulattamaan mitä erilaisimpia tulijoita työvoimaansa, siis noin apropos. Mutta siis tälläisessä vihamielisessä tilanteessa olennainen asia on kontrolli, tilanteen hallinta. Ja kun puhumme suurista volyymeistä niin se vain edellyttää leirityyppistä ratkaisua.Hyvä, että edes sinulla riittää optimismia.
En muuten pidä väkisin vieraaseen maahan tunkeutuneita ihmisiä ihan syyttöminä.
Enpä usko, enemmistö maailman ihmisistä ei halua kontrolloimatonta "pakolaisaaltoa" rajoilleen.Tästä olen kyllä eri mieltä. Itse luotan rajavartijoidemme ammattitaitoon ja kykyyn hoitaa haastavatkin tilanteet viileän rauhallisesti. Tuollainen muutaman sekunnin pätkä on haitallinen Suomelle.
Jep. Saisi lähteä tuollainen video trendaamaan Lähi-idässä ja Afrikassa kunnolla. Saisivat meille suosiollisen, joskin hieman valheellisen kuvan rajasta. Saattaisi kuitenkin hillitä jonkun lähtöhaluja ja sehän olisi tärkeintä.Toivottavasti leviää kunnolla globaalisti.
Ei varmastikaan halua, mutta näen silti tämänkaltaiset leikatut videopätkät, joista näkyy parhaimmillaankin vain osatotuus tapahtuneesta vaarallisina. Mikäli tilanne itärajalla jatkuu, narratiivia tylystä Suomesta turvapaikanhakijoita kurmuttavana valtiona voi olla helppo levittää, vaikka hyvin tiedämme, että Suomi on hyvin humaani oikeusvaltio.Enpä usko, enemmistö maailman ihmisistä ei halua kontrolloimatonta "pakolaisaaltoa" rajoilleen.
Toisaalta, haluammeko Suomesta "Unkarin", mitä tulee globaaleihin mielikuviin maastamme? Vaikka Suomen turvapaikkapolitiikka onkin ollut tiukkaa aina, kyllä Suomi on hyvinkin leimallisesti ollut Pohjoismaa muiden joukossa.Jep. Saisi lähteä tuollainen video trendaamaan Lähi-idässä ja Afrikassa kunnolla. Saisivat meille suosiollisen, joskin hieman valheellisen kuvan rajasta. Saattaisi kuitenkin hillitä jonkun lähtöhaluja ja sehän olisi tärkeintä.
Toisaalta, haluammeko Suomesta "Unkarin", mitä tulee globaaleihin mielikuviin maastamme?
Nyt on jo lehditössä jo arvioita mahdollisesta tuhannesta tulijasta per päivä... miten menee homma omasta mielestäsi...Ja ajattelepas että sadassa vuodessa se tekee jo 36,5 miljoonaa tulijaa!
Valoja päälle nyt näiden kauhuskenaarioiden kanssa.
Toivottavasti narratiivia suomalaisista rajavartijoista "pahiksina" ei alettaisi levittämään enemmän. :( Asialla kuitenkin vaikutusvaltainen media Nexta.
Varsinainen neropatti tämä raja-aseman päällikkö, tuli yllätyksenä että Venäjä ei pidä kiinni yhteisistä sopimuksista. Zeesus...
Jos rajavartijat joutuvat käyttämään voimakeinoja, niin haluan uskoa niille olevan tarve. Suomessa kun poliisikaan ei ehdoin tahdoin "pamputa". Olin nimenomaisesti harmissani kyseisestä lyhyestä videosta, mistä tilanteen taustoja tietämätön voi saada helposti virheellisen kuvan, että suomalaiset rajavartijat käyttäisivät voimakeinoja ehdoin tahdoin, mikä ei tietenkään pidä paikkansa.Uskomatonta, miten tässäkin tilanteessa joku jaksaa uhrata ajatusta sille, että mitä ne meistä ulkomailla ajattelee.
Pakkohan tämän on olla jo parodiaa.
Toivottavasti sieltä tulisi lopultakin edes jotain vähänkään tehoavaa.Näin se kuitenkin on syytä kertoa. Suomi neuvottelee kumppanimaiden ja EU:n/Frontexin kanssa valittavista toimista. Niitä varten tarvitaan Venäjän toimien dokumentointia. Kun Venäjä ei noudata yhteisestä sovittua rajamenettelyä, astutaan seuraavaan vaiheeseen Suomen toimissa.