Nopeasti tulee mieleen ainakin sellainen skenaario, että jos Venäjällä alkaa tosissaan liikekannallepano heti presidentinvaalien jälkeen on heidän intresseissä estää asevelvollisten pakeneminen maasta. Venäjän organisoimien pakolaisvirtojen kautta saadaan vieläpä asia näyttämään Venäjällä siltä, että nimenomaan Suomi on tässä rajaa sulkemassa - ei Venäjä.Ehkä Kremlissä pelätään myös sitä, että venäläiset itse alkavat massoittain pyrkiä länteen nimenomaan Suomen kautta?
Niin, toki nyt näyttää siltä, että itärajan sulkeminen on Suomen osalta vain väliaikaista eikä pysyvää. Pakenijoita Suomeen oli tosiaan edellistenkin liikekannallepanojen aikana niin marginaalinen määrä, että kyllähän Kremlissä joidenkin muiden rajanaapureiden rajojen mahdollinen tulppaaminen kiinnostaa valtavasti enemmän.Venäjän organisoimien pakolaisvirtojen kautta saadaan vieläpä asia näyttämään Venäjällä siltä, että nimenomaan Suomi on tässä rajaa sulkemassa - ei Venäjä.
Hesarin mukaan koko itäraja suljetaan tavaraliikennettä lukuunottamatta. Minun puolestani saisivat lopettaa myös tavaraliikenteen.Frontex viranomaisten koulutuskin alkaa vasta huomenna. No, pian nähdään mitä tulee.
Fat Diarran kanssa ehdottomasti samaa mieltä tältä osin.Vihreät ovat yhtä pihalla kuin vassarit.
Darran vastaus Venäjän toimiin on pakolaiskiintiön kolminkertaistaminen.
Venäjä näyttää haluavan rajan kiinni ja ei edes suostu neuvottelemaan siitä, että miten raja saataisiin pidettyä auki, niin ei tässä tilanteessa mielestäni Suomi voi yksipuolisesti lähteä rajaa avaamaan...Jos meno jatkuu tämänkaltaisena, niin vaikeaa on nähdä, että rajaa ei avattaisi joulukuussa uudelleen.
Onnistuneesti jotenkin julkisuuteen saatiin 2022 annettua kuva, että tavaraliikenne on jo seis, vaikka oikeasti pakotteet eivät näytä kovin hyvin purevan. Enemmänkin yritysten omaa toimintaa, että ovat jättäytyneet pois Venäjältä. Paitsi ne veriyritykset.Hesarin mikaan koko itäraja suljetaan tavaraliikennettä lukuunottamatta. Minun puolestani saisivat lopettaa myös tavaraliikenteen.
Naurettavaa, jos Suomessa on vielä aloja, jotka ovat riippuvaisia Venäjän tuonnista. Eikö muka oikeasti sodan alettua ole löytynyt korvaavia tuottajia? Ja jos Suomesta vielä tuonne persreikään viedään jotain, niin pistää vituttamaan sen varaosan viejän lisäksi.Hesarin mikaan koko itäraja suljetaan tavaraliikennettä lukuunottamatta. Minun puolestani saisivat lopettaa myös tavaraliikenteen.
Mutta tässä tullaan taas siihen, että jos Venäjä lopettaa kokonaan tämän ei-toivottujen-ihmisten kippaamisen raja-asemillemme, niin miten rajan kiinni pitäminen ja turvapaikan haun keskittäminen muualle siinä kohtaa enää lain edessä perustellaan?Venäjä näyttää haluavan rajan kiinni ja ei edes suostu neuvottelemaan siitä, että miten raja saataisiin pidettyä auki, niin ei tässä tilanteessa mielestäni Suomi voi yksipuolisesti lähteä rajaa avaamaan...
No vaikka sillä, että rajan avaamisesta ei olla päästy Venäjän kanssa yhteisymmärrykseen? Jos siis tilanne on tuo jatkossakin...Mutta tässä tullaan taas siihen, että jos Venäjä lopettaa kokonaan tämän ei-toivottujen-ihmisten kippaamisen raja-asemillemme, niin miten rajan kiinni pitäminen ja turvapaikan haun keskittäminen muualle siinä kohtaa enää lain edessä perustellaan?
No raideliikenteen puolella ilmoiteltiin, että idän liikenne loppuu viime vuoden lopussa kun VR lopettaa ja Vainikkala hiljenee. Mutta kun sillä puolen on muitakin toimijoita VR, mutta harva tietää sitä.Onnistuneesti jotenkin julkisuuteen saatiin 2022 annettua kuva, että tavaraliikenne on jo seis, vaikka oikeasti pakotteet eivät näytä kovin hyvin purevan. Enemmänkin yritysten omaa toimintaa, että ovat jättäytyneet pois Venäjältä. Paitsi ne veriyritykset.
Se ei, ainakaan minua, yllätä vihervasemmisto haluaa lisää elätettäviä tänne ja lisää kustannuksia tänne jo päässeistä. Katsos, #RahaaLöytyy#-meininki jatkuu.Fatima haluaa vastatoimena nostaa merkittävästi pakolaiskiintiötä. Lindtman ehdottaa, että lahjoitetaan 100 000€ jokaisesta itärajan yli tulijasta Ukrainalle. No tietty.... tapansa kullakin, mutta itse en henkilökohtaisesti nyt suosisi näitä tähän kohtaan. Klo 16 tiedetään mitä hallitus meinaa.
Mä ymmärsin Lindtmanin puheen siten, että sen 100 000€/ylittäjä maksaisi jokin EU-rahasto, eikä Suomi(toki Suomi varmaan ottaa osaa tuohon rahastoon). Mutta jokainen kuulee ja ymmärtää asian niin kuin tahtoo.Fatima haluaa vastatoimena nostaa merkittävästi pakolaiskiintiötä. Lindtman ehdottaa, että lahjoitetaan 100 000€ jokaisesta itärajan yli tulijasta Ukrainalle. No tietty.... tapansa kullakin, mutta itse en henkilökohtaisesti nyt suosisi näitä tähän kohtaan. Klo 16 tiedetään mitä hallitus meinaa.
Ei ollut sarkasmia, mutta todennäköisesti epäselvästi kirjoitettu. Halusin vain korostaa, että Suomi on pysäyttänyt massat kaksi kertaa, mihin muut eivät ole pystyneet. Se ei kuitenkaan tee minusta kyseisten toimenpiteiden fanittajaa.Oletan että viestisi on sarkasmia ja että tutkani ei ole vielä tälle aamulle käynnistynyt huolimatta parista kahvimukillisesta, mutta varuilta sanon silti että:
Vaihtoehtosi 1 on ehkä huonoin mahdollinen vastaaminen naapurimaamme järjestämään sodankäyntitempaukseen. Siinä alistettaisiin Suomi jälleen kerran niille "hyville kahdenvälisille suhteille" ts. hajotettaisiin EU:n yhteistä rintamaa ja osoitettaisiin että NATOkaan ei auta kun naapuri haluaa Suomi-neitoa raiskata. Onneksi näiden suojelurahadiilien teko rosvopäälliköiden kanssa alkaa olla historiaa.
Tuo ei ollut edes -15 mikään hyvä juttu, suoraan sanottuna erittäin iljettävä ja likaiseksi tekevä muistutus yya-ajasta ja siitä miten naapurin paskiaisilla oli (ja on) kiristys- ja kuristusote Suomesta, vaikka miten oltiin itsenäistä ja vapaata Pohjoismaista hyvinvointidemokratiaa.