Isomäen jäähalli – ladosta liigahalliksi

  • 1 147 168
  • 5 510

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Joopajoo.. nää parit viime viestit kuvaa täydellisesti nykyistä tilannetta. Porilaiset kehuskelee edelleen vuoden 2006 playoff otteluiden tunnelmasta kun ei ole enää muuta kehuttavaa Isomäen hornankattilasta. Jo viime vuodet tunnelma on yhtä muniinpuhaltelua ja on vain kylmä fakta, että nykypäivänä RB vie katsomossa joka kerta kun Ässät ja Lukko pelaa vastakkain.. kuten 1936 sanoi: "Ajat muuttuu". Jos joku on eri mieltä tästä, niin on vain kateellinen mitä Raumam Boja on saanut aikaiseksi näin nopeasti..

Joopajoo.. Nää on niitä viestejä, jotka kuvaa näitä junnukannattajia.
Jos olisit ollut paikalla keväällä 2006, niin ei tarvitsisi täällä kehua lugu-faneja.
Häpeäisit....
lugu onkin voittanut niin saatanasti pokaaleita näitten apinoiden ansiosta....
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Vuoteen 2006 vetoaminen on oikeasti kornia. Siitä tulee nyt seitsemän vuotta täyteen. Ja oliko se niin ihmeellinen asia: jos Saipa menee tänä vuonna finaaleihin, saattaa L-Rannassa olle melkoinen hurmos. Ei ehkä yhtä kova kuin silloin Porissa mutta hurmos kuitenkin.

Mielestäni näitä asioita tulee arvioida kriittisesti tasaisin väliajoin ja käyttää mittarina nimenomaan normipelejä. Jokaisessa kaupungissa on kova meininki jos mestaruus on oikeasti lähellä.
 

S. Mikita

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans & the Original Six
Koittakaas saada Ässien logo sykkimään mediakuutiolle sydämen lyöntien tahdissa. Voisi olla aikas hieno fiilis, kun "patasydän" sykkisi esim. erien alussa.
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Seisomakatsomon tunnelma on viime vuosina latistunut lähes romahdusmaisesti, siitä ei ole kahta sanaa. Yhtenä syynä näkisin kuppikuntien välisen kinastelun siitä, miten pitäisi kannattaa. Kannustusta on yritetty kehittää keskieurooppalaiseksi hoilaamiseksi. Ollaanko menty liiaksi nuorten ehdoilla ja on käynyt niin, ettei keski-ikäinen peruskatsoja enää tunnu kehtaavan käyttää ääntään tai käsiään, ettei vaan tulisi kannustettua väärin. Tällaiseen meillä ei ole varaa, vaan kaikki tavat kannustaa ovat oikeita. Etulinjan tyyli olla omana äänekkäänä ryhmänään on ihan ok, sen ei pitäisi vaikuttaa muihin näin lamaannuttavasti. Jatkakaa vain te etulinjalaiset kannustamistyylinne kehittämistä rohkealla ja positiivisella asenteella, että ainakin osaan hallia saataisiin elämää.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitäs ajattelitte järjestää? Varata koko seisomakatsomon itsellenne? Vai kenties koko hallin?

Eivät varmasti ole Raumam Boja näyttäneet vielä parastaan Isomäessä, toiminta on niin isossa nousukiidossa, suorastaan jonkinlaisessa hurmiossa. Aivan taatusti tulevat tekemään jonkin sellaisen invaasion, joka on perjantaistakin massiivisempi. Itseäni ärsyttää näiden "Boikatten" toiminnassa jotkut asiat, mutta kyllähän siellä on selvästi henkilöitä, jotka ymmärtävät aika paljon yhteisön rakentamisesta ja brändäyksestä.

Jollei Porissa nyt herätä tähän tilanteeseen, niin kannattajatoiminnassa etu tulee olemaan raumalaisilla todella pitkään. Etumatka on nyt jo valtava. Sitä minä en sitten tiedä, että mitä ihmettä pitäisi tehdä, kyllähän Etulinjan porukassa aika kovasti on tätä heräämistä jo viritelty.

Voiko olla jopa niin, että Ässillä ei ole riittävästi oikeantyylisiä kannattajia modernia kannattajakulttuuria ajatellen? Kun katsoo kuvia Raumam Bojista, niin siellä on paljon n. 25v. miehiä. Porissa seisomakatsomon perusjengi taas on aika jakautunutta, on nuoria alle 20-vuotiaita (joista osa jo lähtenytkin Etulinjan toimintaan), sitten on tätä yli 40v. sakkia, jotka usein ovat aika hiljaa tai sitten huutelevat älyttömyyksiä porukassa. En minä ainakaan osaa kuvitella tätä sakkia chänttäämään ja laulamaan. Eli kuka ja ketkä lopulta edes voivat herätä tähän tilanteeseen, onko yksinkertaisesti kannattajakunnan rakenne niin erilainen kuin Raumalla, että tällainen moderni meininki ei samanlaiseen mittakaavaan pääse nousemaan?

Tämä muutos saattaa Porissa vaatia aika paljon aikaa, valitettavasti. Monet elävät vielä illuusiossa siitä, että kyllä tunnelma siitä paranee, kunhan joukkue alkaa pelaamaan tms. tms. Ja Raumallakin tämä muutos vei vuosia, siellähän oli totaalisen surkea tunnelma vuosikausia ja Ässä-kannattajat kävivät ottamassa Äijänsuon haltuunsa parin bussilastillisien voimin ja pelkällä Ässät-huudolla (huomatkaa muuten raumalaiset, meikäläisellä ei ole ainakaan tarvetta kirjoittaa vastustajan kotikaupunkia ja kotihallia pienellä alkukirjaimella).
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joopajoo.. nää parit viime viestit kuvaa täydellisesti nykyistä tilannetta. Porilaiset kehuskelee edelleen vuoden 2006 playoff otteluiden tunnelmasta kun ei ole enää muuta kehuttavaa Isomäen hornankattilasta. Jo viime vuodet tunnelma on yhtä muniinpuhaltelua ja on vain kylmä fakta, että nykypäivänä RB vie katsomossa joka kerta kun Ässät ja Lukko pelaa vastakkain.. kuten 1936 sanoi: "Ajat muuttuu". Jos joku on eri mieltä tästä, niin on vain kateellinen mitä Raumam Boja on saanut aikaiseksi näin nopeasti.

Toinen kylmä fakta on se, että Isomäen ladosta olisi päästävä helvetin ripeästi pois ja rakennettava uusi halli. Ei ole mitään järkeä saneerata yhtään enempää kun hallin käyttöikä on mitä on ja rahat menisi täysin hukkaan.

Viisi ottelua olen joutunut tänä vuonna katsomaan Rauman hallissa. Faktana voin sanoa sen ettei sillä äänellä mitä siellä koko yleisö yhteensä on pitänyt tulisi kuulumaan mitään jos Isomäessä olisi se meteli mitä siellä on ollut. Tämä siis täysin faktana. Kaikki muu on oletusta ja arvailua, koska emme voi tietää mitä tapahtuisi jos playoffeisiin satuttaisiin pääsemään. Laulut sopii kyllä taustalle, mutta tekemisen meininkiä sillä ei minun mielestäni luoda. Toki se on hienoa että niille joita se kiinnostaa on sitä tarjolla ja hyvä näin.
Nämä vain minun mielipiteitäni ja voi olla että olen ollut "väärissä" otteluissa ja siellä mylvii koko kansa yhteen ääneen kaikissa muissa peleissä.

Tämä nyt ei liittynyt parannusehdotuksiin, joten jääköön osaltani.
 

Northern King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kaikki muu on oletusta ja arvailua, koska emme voi tietää mitä tapahtuisi jos playoffeisiin satuttaisiin pääsemään. Laulut sopii kyllä taustalle, mutta tekemisen meininkiä sillä ei minun mielestäni luoda. Toki se on hienoa että niille joita se kiinnostaa on sitä tarjolla ja hyvä näin.
Nämä vain minun mielipiteitäni ja voi olla että olen ollut "väärissä" otteluissa ja siellä mylvii koko kansa yhteen ääneen kaikissa muissa peleissä.

Et ole ilmeisesti ollut kahtena viime keväänäkään Porissa katsomassa playoff-pelejä Porissa?

Isomäen kuuluisa tunnelma on ollut kuollut jo vuosia. Nyt vasta ihmiset tuntuvat heräävän tähän tosiasiaan.

Ja itse en henkilökohtaisesti ymmärrä sitä, että joukkueen pitäisi sytyttää kannattajat. Kannattajien tulisi tukea omaa seuraansa, oli tilanne mikä tahansa.

Nämä Etulinjan laulut eivät ole lamauttaneet Isomäkeä. Porilainen kiekkoyleisö on tehnyt sen itse.

Ja lisätään tähän vielä, että olin kyllä paikalla jokaisessa kotipelissä kevään 2006 playoffeissa. Tunnelma oli ainutlaatuisensa, mutta on mielestäni naurettavaa aina vedota tuohon täysin uniikkiin aikaansa.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Voiko olla jopa niin, että Ässillä ei ole riittävästi oikeantyylisiä kannattajia modernia kannattajakulttuuria ajatellen? Kun katsoo kuvia Raumam Bojista, niin siellä on paljon n. 25v. miehiä. Porissa seisomakatsomon perusjengi taas on aika jakautunutta, on nuoria alle 20-vuotiaita (joista osa jo lähtenytkin Etulinjan toimintaan), sitten on tätä yli 40v. sakkia, jotka usein ovat aika hiljaa tai sitten huutelevat älyttömyyksiä porukassa. En minä ainakaan osaa kuvitella tätä sakkia chänttäämään ja laulamaan. Eli kuka ja ketkä lopulta edes voivat herätä tähän tilanteeseen, onko yksinkertaisesti kannattajakunnan rakenne niin erilainen kuin Raumalla, että tällainen moderni meininki ei samanlaiseen mittakaavaan pääse nousemaan?

Asia on varmasti osittain juuri näin. Kirjoitin tästä jo aiemmin viikolla että 2000-luvun alun murhelliset vuodet vaikuttivat kohtalokkaasti Ässien fanikantaan, uusia, nuoria ja intohimoisia faneja ei ilmestynyt. Vuoden 2006 hurmos oli sekin enemmän vanhojen fanien comeback kuin uusien läpimurto vaikka Ässät tuolloin uusia faneja saikin.

Huvittavasti tuo mainittu kahtiajako näkyy Etulinjassakin. Ydinryhmässä on meitä 30 täyttäneitä ja vähän vanhempia noin puolet ja toinen puoli on sitten vuosikertaa 95´ja siitä nuorempia. 80-luvun lopulla syntyneitä eli näitä kaksivitosia on vain muutama. Tilaa siis on.

Toisaalta tuo miksei ryhmä ole kasvanut nopeammin liittyy myös ryhmän perustamisessa ja brändäyksessä aikanaan tehtyihin virheisiin. Olimme liian pitkään itse perinteiden vankeja vaikka puhuimme modernista meiningistä. Pitkään eläteltiin kuvitelmaa että kyllä se touhu sieltä seisomakatsomon keskeltä lähtee kun tarpeeksi jynssätään, koska siellä on kuitenkin massaa joka ainakin äkkiä katsoen fanittaa tosissaan Ässiä. Jossakin vaiheessa vain tajuttiin että ei muuten lähde. Kun ryhmä siirtyi istumakatsomoon, se tavallaan syntyi uudestaan.

Näissä asioissa on monta puolta, mutta fakta taitaa olla että mihinkään muuhun Suomen jäähalliin ei liity niin paljon myyttejä kuin Isomäkeen eikä missään ole yhtä myyttistä katsomorakennetta kuin Isomäen seosomakatsomo. Näistä lähtökohdista on selvää että muutokset eivät tapahdu hetkessä.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Et ole ilmeisesti ollut kahtena viime keväänäkään Porissa katsomassa playoff-pelejä Porissa?

Isomäen kuuluisa tunnelma on ollut kuollut jo vuosia. Nyt vasta ihmiset tuntuvat heräävän tähän tosiasiaan.

Ja itse en henkilökohtaisesti ymmärrä sitä, että joukkueen pitäisi sytyttää kannattajat. Kannattajien tulisi tukea omaa seuraansa, oli tilanne mikä tahansa.

Nämä Etulinjan laulut eivät ole lamauttaneet Isomäkeä. Porilainen kiekkoyleisö on tehnyt sen itse.

Ja lisätään tähän vielä, että olin kyllä paikalla jokaisessa kotipelissä kevään 2006 playoffeissa. Tunnelma oli ainutlaatuisensa, mutta on mielestäni naurettavaa aina vedota tuohon täysin uniikkiin aikaansa.

Aikanahan tuo ei millään tavoin ole uniikki, ainakaan siitä parhaimmasta päästä. 25 vuotta sitten oli aikaa josta voidaan unelmoida jos niin halutaan.
Minäkään en ole sitä mieltä että Etulinja olisi lamauttanut yleisön, vaan yrittänyt hyvin lisätä ääntä. Joukkue voi sytyttää ensimmäisen kympin aikana yleisön vauhdikkaalla ja kaikkensa antavalla pelityylillä ja porilaisiin vaikuttaa taklauset, joita myös saisi näkyä enemmän. Se pitää yleisön mukana pelissä, vaikkei taklata voi pelkästään yleisön vuoksi. Olen nähnyt melkein joka playoff ottelun n. 25 ajalta, joten ei siitä sen enempää. Mutta täältä tähän.

Omasta mielestäni tunnelmaa parantaisi sekin kun kenttäpelaajat kuulutettaisiin taas yksitellen jäälle ja luulen että pelaajatkin saisi siitä "omasta ajastaan" lisäpotkua peliin.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Voiko olla jopa niin, että Ässillä ei ole riittävästi oikeantyylisiä kannattajia modernia kannattajakulttuuria ajatellen? Kun katsoo kuvia Raumam Bojista, niin siellä on paljon n. 25v. miehiä. Porissa seisomakatsomon perusjengi taas on aika jakautunutta, on nuoria alle 20-vuotiaita (joista osa jo lähtenytkin Etulinjan toimintaan), sitten on tätä yli 40v. sakkia, jotka usein ovat aika hiljaa tai sitten huutelevat älyttömyyksiä porukassa. En minä ainakaan osaa kuvitella tätä sakkia chänttäämään ja laulamaan.

Kuka määrää että vain ja ainoastaan tuollainen, suoraan sanoen älyvapaa, "sänttäily" on se oikea ja sallittu tapa kannustaa ja HPK:n sikakatsomon tyylinen vastustajalle vittuilu väärä ja kielletty tapa?

Toki porilainen (tai ehkä laajemminkin suomalainen) kannattajakunta on hieman tuppisuista ja hitaasti lämpeävää. Riigassa jengi jaksoi lyödä rumpua ja vetää rytmikästä Di-Na-Mo-Dinamo Riga huutoaan läpi ottelun vaikka joku SKA tai Avangard Omsk vei kotijoukkuetta kuin litran mittaa.
 

Vradavw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voin puhua vaan omasta puolestani.. (mutta luulen, että koskee osaa seisomokatsomon porukasta)

Etulinjahan on ideana melko hyvä, myönnettäköön..
Mutta,
Syy miksen minä (80-luvun tuotos), kehtaa mennä tähän kelkkaan on juuri tuo keskieurooppalainen hoilaus ja muutenkin oudot kannatusbiisit.. Se sopii jalkapalloon, ei nopea temposeen ja tavallaan kovaan jääkiekkoon. (mitä ei ole kentälläkään pahemmin kyllä ollut)

Nöyrä ehdotukseni onkin, että etulinja etunenässä siirtyy takaisin seisomakatsomoon ja pyrkii saamaan katsojia mukaan, ihan tutullä Ässät huudolla, sen kaikki ladossa käyvät varmasti osaavat, ja kehtaavat huutaa jos muutkin huutaa. Ei se enempää tarvi. Levittäytykää hiukan, riviin vaikka, eikä missään yhessä pienessä sumpussa jossain nurkassa. Pelikatkot jne vois olla omiaan hoilotuksille, mutta etulinjan ulkopuolinen kannattaja niitä ei kyllä oikein osaa.

Tämä saattaa saada tuon passivoituneen yleisön (Me yleensä haluamme joukkueeltakin näyttöjä, ts. joukkueen on ansaittava faninsa) mukaan vähän pienemmästäkin taklauksesta, nokkapokasta jne. Ei siinä hoilaamaan ja huutamaan kannata ruveta. Vaan kurkku suorana huutamaan ässiä, silleen selkärangasta asti, kyllä vieruskaverit siihen sitten yltyy.. Ei siitä että jossain nurkassa hoilataan, ja toisessa nurkassa yksinäinen yrittää alkaa ässiä huutelemaan, mutta lopettaa kun huomaa olevansa ainut..
Ps. eihän tuolla ladossa saa siitä hoilauksesta selvääkään (tai mistään äänistä yleensäkään), ainut mistä tuolla saa selvää on yksinkertainen taputus ja yhden sanan huuto.

Niin ja nyt kun hoilottamiseen päästiin, niin paketoikaa nyt toi remiksin tuutulaulu johkin naftaliiniin ja piilottakaa jonnekin kivenkoloon ikuisiksi ajoiksi.. Jos halutaan sytyttää faneja, niin mielestäni laulunkin kuuluis olla temmokas, helppo ja mukaansa tempaava.. Patasydän ja vanha kunnon Visa&Harri on näitä.. Kummatkin vähän menneitä, mutta tuo remiksin hoilotus saa vaan häpeän tunteen esille.. Tämäkö on se kovan kiekkotiimin kova kannatusbiisi? ...tu. Edelleen, tämä on vain minun näkemys asiasta.

Niin, ja minähän en hallille mene ennenkuin KK on ulostettu tai apuja saatu valmennukseen, ja kurssi käännettyä. Pitkäaikaisena ja tunnokkaana kotiotteluiden kävijänä tunnen itseni petetyksi, ei tuollaista kiekkoa voi olla.. Voisiko A-junnut ja edustus vaihtaa paikkaa? Peli-ilme muuttuisi ainakin viihdyttävämmäksi..
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Syy miksen minä (80-luvun tuotos), kehtaa mennä tähän kelkkaan on juuri tuo keskieurooppalainen hoilaus ja muutenkin oudot kannatusbiisit..

Siinähän se ongelma kiteytettynä yhteen sanaan: kehtaa Ja tässä tulee ratkaisu eteläisiltä naapureiltamme: yhdessä ylpeänä

Kannattajaryhmissä on jääkiekko-otteluiden tunnelman tulevaisuus, ja voi jo osin sanoa nykyisyyskin. Tämä on fakta. Siihen pitää porilaistenkin herätä ja lopettaa kerran sukupolveen osuvien yleisöhurmoksien muistoissa eläminen. Nyt pitää vaan kehdata olla ylpeä omistaan ja näyttää se kannustamisen muodossa koko hallille. Se me kaikki siellä hallissa kuitenkin pohjiltaamme haluttaisiin tehdä, muttei kehdata.
 

Emiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Siinähän se ongelma kiteytettynä yhteen sanaan: kehtaa Ja tässä tulee ratkaisu eteläisiltä naapureiltamme: yhdessä ylpeänä

Kannattajaryhmissä on jääkiekko-otteluiden tunnelman tulevaisuus, ja voi jo osin sanoa nykyisyyskin. Tämä on fakta. Siihen pitää porilaistenkin herätä ja lopettaa kerran sukupolveen osuvien yleisöhurmoksien muistoissa eläminen. Nyt pitää vaan kehdata olla ylpeä omistaan ja näyttää se kannustamisen muodossa koko hallille. Se me kaikki siellä hallissa kuitenkin pohjiltaamme haluttaisiin tehdä, muttei kehdata.

Vradavwin kanssa täysin samaa mieltä.

Ainakin meikäläisen kohdalla homma menee niin, että jos peli on täysin paskaa, ei kannattaminen kiinnosta juuri sillä hetkellä pätkääkään. Kun muniinpuhaltelu moodi on päällä, on mahdoton olla ylpeä omistaan. Mikäli taas pelissä on tunnetta kentällä, tulee usein lähdettyä mukaan taputuksiin ja Ässät -huutoihin.

Jatkuva chanttaaminen on ihan ok niille joille se sopii. Minun kannatusfilosofiani perustuu kuitenkin pelitapahtumien mukana elämiseen. Se voi olla joidenkin mielestä väärin kannattamista, mutta vanhanliiton miehenä aion myös samalla linjalla jatkaa.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Ei kaikkien ääni kestä Ässät-huutoa, siksi pitää keskittää voimavaransa kaikista hiljaisimpiin hetkiin. Silloin saa rääkäistyä omat mielipiteensä niin että kuuluu.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuka määrää että vain ja ainoastaan tuollainen, suoraan sanoen älyvapaa, "sänttäily" on se oikea ja sallittu tapa kannustaa ja HPK:n sikakatsomon tyylinen vastustajalle vittuilu väärä ja kielletty tapa?

Ei kukaan. Nyt on onneksi molempien tyylien pitäjillä mahdollisuus toteuttaa itseään, kuten on moneen moneen kertaan täällä todettu.

Toki porilainen (tai ehkä laajemminkin suomalainen) kannattajakunta on hieman tuppisuista ja hitaasti lämpeävää. Riigassa jengi jaksoi lyödä rumpua ja vetää rytmikästä Di-Na-Mo-Dinamo Riga huutoaan läpi ottelun vaikka joku SKA tai Avangard Omsk vei kotijoukkuetta kuin litran mittaa.

Tämä on totta. Hitaasti lämpeävää, mutta ei tarkoita etteikö lämpenisi. Osa ei varmasti koskaan, mutta osa kyllä. Ja tästä lämpenemisestä on jo monia monia esimerkkejä.
 

Hattivatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minusta olisi hienoa, jos Isomäessä alettaisiin taas pelaamaan jääkiekkoa. Palvelut, yleisö ja ympäristö pimeine kulkuväylineen ovat ihan ok.
 

Vradavw

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kehtaamisella nimen omaan meinasin tuota hoilotusta, se ei mielestäni kuulu jääkiekkoon, ainakaan pelin aikana. Tauot, pelimatkat, pubit jne voisi olla ihan jees. Kyllähän nurmikentällä tulee lähdettyä hoilaamaan, mutta se onkin toisen foorumin juttuja se.
Ei tuolla ladossa ne laulut edes kuulu mihinkään. Senhän näkee kun raumlaisset tai ees ne vaasalaiset tuli kyläilemään.. Foort eskorttia yms. vaan huutelivat mun kuulleni.
Ja jos kannatuslaulua meinaat, niin koen tuon että raumalaiset on varastanut satakunnanlaulun itsellensä. Mutta kys. biisissä on vetovoimaa, asennetta, niinkuin oli esim. patasydämmessä. Mutta nyt pitäis chantata tai remixiä lauleskella, ei tuu pojat kesää. (Ja tämän on kuullut sieltä seisomakatsomon ytimestä alkaen.) "Kas kun ei mennä rinkiin, polteta nurmikkoo ja lauleskella yoko-onon parhaita rauhanmerkki ottassa.." oli ehkä kuvaavin ajatus erään vanhemman herrasmiehen suusta.

Ja mitä tulee tuohon yhdessä ylpeänä olemiseen. Olen ylpeä siitä että sydänmeni tilalla sykkii patasydän, se ei muutu, eikä se lyö yhtään heikommin kuin koskaan ennenkään. Mutta vaadin myös joukkueelta asennetta. Mulle on ihan sama hävitäänkö 1-8 vai voitetaanko 8-1, kunhan se tehdään pää pystyssä, vaikkakin irvistellen.
Voi olla että joskus tuossa linjassa seisonkin, jos vaan ajatukset kohtaa. Tällä hetkellä, kun joukkue konttaa ja voi pahoin, niinkuin me fanitkin, niin ei se hoilotus auta.
Etulinja, etujärjestöni niin sanoakseni, tulkaa yleisön joukkoon, sytyttäkää yleisö, ihan perinteisellä tavalla, sisältä päin. Sitä tuo lammaslauma tarvii. Ei sitä yhtä nurkkausta, vaan sen elävän seisomakatsomon.
Jos näin tehdään, niin voin vielä paikalle tulla ja kantaa korteni kekoon, yksin en kuitenkaan aio siellä ässiä huutaa.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jatkuva chanttaaminen on ihan ok niille joille se sopii. Minun kannatusfilosofiani perustuu kuitenkin pelitapahtumien mukana elämiseen. Se voi olla joidenkin mielestä väärin kannattamista, mutta vanhanliiton miehenä aion myös samalla linjalla jatkaa.

Se ei ole väärin kannattamista, mutta sitten meidän on Porissakin tyytyminen siihen vaisuuteen mitä meno hallilla on ja that's it, jos kerran joukkue ei ansaitse kannatusta. Ja antaa raumalaisten jatkossakin pitää Isomäki kotiareenanaan. Keskitytään me odottamaan sitä taistelevaa ja taklaavaa joukkuetta, jos sellainen ilmaantuisi lähitulevaisuudessa.

Itse saan ottelutapahtumista enemmän irti eläessäni täysillä mukana pelitilanteista, -tapahtumista, lukemista, menestyksestä riippumatta versus horrokseen vaipuminen joukkueen vaisujen otteiden mukana.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Jatkuva chanttaaminen on ihan ok niille joille se sopii. Minun kannatusfilosofiani perustuu kuitenkin pelitapahtumien mukana elämiseen. Se voi olla joidenkin mielestä väärin kannattamista, mutta vanhanliiton miehenä aion myös samalla linjalla jatkaa.

Aika pitkälle näen itseni lainatussa tekstissä. Viime kauden avauspeliin saakka lähinnä hymähtelin ja varovasti nostelin peukkua RB:ien porukalle, muttei tuohon mennessä tullut mieleenkään mennä porukan mukaan. Vanhan linjan neljääkymppiä lähestyvä porvarikatsomossa jo 80-luvun loppupuolelta saakka pelejä seuranneena en vaan nähnyt itseäni laulamassa ja hyppimässä seisomakatsomossa...

Viime kauden avauksessa Porissa tapahtuikin sitten jotakin käsittämätöntä. Lukkofanien matkassa olleena ja porukan ylimmällä rivillä istuneena sitä väkisinkin huomasi heti siinä yläpuolella olleet Bojat. Eikä mennyt kauankaan, kun tuli laulettua ja hypittyä porukan mukana ja sen jälkeen on tullut viihdyttyä jo aika paljon RB:ien porukassa katsomossa.

Ja mitä on tullut asiasta opittua? Ensinnäkin se pelin mukana eläminen onnistuu aivan mainiosti myös modernimman kannatuksen porukassa. Ja toiseksi jostain kumman syystä tappio tuntuu enemmän tappiolta siellä tuppisuisessa istumakatsomossa, kun taas voitto tuntuu enemmän voitolta siinä alusta loppuun kannustavassa sakissa.

Mitä taas tulee tuohon täällä paljon puituun absoluuttiseen yleisön tuottamaan äänenpaineeseen, niin tottakai se täysi halli saa enemmän ääntä aikaiseksi kuin joku satapäinen porukka. Porissa oli keväällä 2006 kaiketi aivan loistava tunnelma ja meteli, muttei se silti mitään ainutkertaista Suomen mittakaavassa ollut. Tämän hetkinen tilanne onkin sitten jo aivan toinen.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kehtaamisella nimen omaan meinasin tuota hoilotusta, se ei mielestäni kuulu jääkiekkoon, ainakaan pelin aikana. Tauot, pelimatkat, pubit jne voisi olla ihan jees. Kyllähän nurmikentällä tulee lähdettyä hoilaamaan, mutta se onkin toisen foorumin juttuja se.

Tää myytti on jo murrettu. Kyllä se sopii jääkiekkoon siinä missä futikseen, koripalloon, käsipalloon, vesipalloon, lentopalloon jne.

Ei tuolla ladossa ne laulut edes kuulu mihinkään. Senhän näkee kun raumlaisset tai ees ne vaasalaiset tuli kyläilemään.. Foort eskorttia yms. vaan huutelivat mun kuulleni.

Kannattajia vaa tarpeeksi, ni kyllä se alkaa kuulumaan.

Etulinja, etujärjestöni niin sanoakseni, tulkaa yleisön joukkoon, sytyttäkää yleisö, ihan perinteisellä tavalla, sisältä päin. Sitä tuo lammaslauma tarvii. Ei sitä yhtä nurkkausta, vaan sen elävän seisomakatsomon.
Jos näin tehdään, niin voin vielä paikalle tulla ja kantaa korteni kekoon, yksin en kuitenkaan aio siellä ässiä huutaa.

Pelkkään perinteiseen tapaan emme valitettavasti enää taannu - Ei vain jaksa pelkkää Ässät tap tap tappia ja sen jälkeen 5 minuutin hiljaisuutta.

Yleisön joukossa sytyttämistä yritettiin jo pitkän aikaa vailla tulosta. Tai tuloksena lähinnä, että "Mikä vitun Etulinja?", "Ei kuulu mitään". Nyt istumakatsomoon siirtymisen myötä on päästy tästä ensimmäisestä. Kuuluvuusongelmat paranee massan kasvamisen myötä. Onneksi nyt olemme istumakatsomossa, jossa on edellytykset kuulua paremmin pienemmällä porukalla. Paluuta voidaan suunnitella sitten siinä vaiheessa kun väkeä on saatu tarpeeksi. Aika näyttää miten nämä hommat etenee. Asiasta kiinnostuneita kerralla kasaan riittävän suuri nippu ja siitä se lähtee.

Sen sijaan, että syyllistetään pientä porukkaa istumakatsomossa, niin mikä estää aktivoimasta tyytymättömiä seisomakatsomon sydämeen huutamaan sitä Ässät tap tap tappia koko 60 minuuttia? Minulle kyllä kelpaa nykyinen tunnelma, jos kerran muuhun ei enää pystytä, ketään en ole syyllistämässä. Mielenkiinnosta vain pohdin.
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Etulinja on ollut seisomakatsomossa oman aikansa ja eniten käytetty "chäntti" on takuuvarmasti ollut ihan perinteinen Ässät-huuto. Eikä se ole varmasti valikoimista poistumassa. Silloin kun yleisö elää kunnolla mukana pelissä, se on erittäin hyvän kuuloista. Tuota ei lyhyitä ja hyvin pieniä hetkiä lukuun ottamatta tapahtunut alkukaudestakaan, ikävä kyllä. Eikä oikeastaan viime kaudellakaan, eikä sitä edellisellä, mikä on sääli. Ainakaan minä en yksinkertaisesti jaksa huutaa pelkkää Ässät-huutoa seisomakatsomon keskellä huomaten samalla, että se huuto katoaa toppatakkien keskelle.

Omasta mielestäni onkin paljon mielekkäämpää käyttää monipuolisempaa materiaalia, hyppiä ja pomppia. Tappiot harmittavat edelleen, mutta ei välttämättä aivan yhtä paljoa, kun tuli ainakin annettua kaikkensa. Tätä samaa moni on sanonut, vaikka joillain nykyisin mukana olleilla on ollut ihan yhtä syviä ennakkoluuloja, kuin monella palstan kirjoittajalla.

Tulkaa ihmeessä kokeilemaan, älkää tuomitko toimintaa ennen kuin olette tehneet sen. Esimerkiksi lauantai on siihen ihan hyvä päivä, kun ennen matsia ehtii ottamaan tuopin tai kaksi vaikkapa Winstonissa, jonne olen itsekin matkalla muutaman muun etulinjalaisen kanssa.

Lopulta me kaikki kannustamme samaa seuraa ja lopullinen tavoite on saada lisää boostia meidän omalle seuralle. Tehdään yhdessä Isomäestä jälleen hyvä paikka juuri meille porilaisille. Tule mukaan kokeilemaan Etulinjaan tai pidä ääntä seisomakatsomossa.

"Vaik' kaikki muut teidät hylkäisi,
Me tullaan aina katsomoon"
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Miksi muuten se Äs-sät tap-tap hitaammalla temmolla on muuttunut viime kauden aikana jo sellaiseen nopeaan ja suttuiseen Ässät taptap- versioon?

Tuo hitaampi kuulosti paremmalta. Jo vuonna 2006.
 

ÄssÄ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itseäni kiinnostaa, että millä kaudella se kolmas taputus tipahti pois? Kahdellahan se on mennyt jo vuosia, mutta milloin mahtoi muuttua?

Olen kyllä Hattivatin kanssa samoilla linjoilla, hallilla minua ei kiinnosta mikään muu, kuin se, että siellä näkisi hyvää lätkää. Ja mielellään kotijoukkueen puolelta. Halli riittäisi tuollaisenaankin minulle vaikka seuraavat 20v, mutta ois kiva joskus ajella hymyssäsuin kotiin..
 

rama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Habs, FC Jazz-j, Newcastle United
Miksi muuten se Äs-sät tap-tap hitaammalla temmolla on muuttunut viime kauden aikana jo sellaiseen nopeaan ja suttuiseen Ässät taptap- versioon?

Tuo hitaampi kuulosti paremmalta. Jo vuonna 2006.

Samaa olen ihmetellyt. Lisäksi tuota hitaammalla temmolla ja kolmella taputuksella huudettavaa Ässät tap-tap-tapia pystyy toistamaan pidempään ilman, että ääni menee puuroksi.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Etulinja, etujärjestöni niin sanoakseni, tulkaa yleisön joukkoon, sytyttäkää yleisö, ihan perinteisellä tavalla, sisältä päin.

Meidän pitäisi siis luopua omasta toiminnastamme sytyttääksemme määrä x ihmisiä jotka kuitenkin painottavat että ensisijaisesti heidät sytyttää peli ja taklaava ja taisteleva Ässät? Anteeksi nyt, mutta tässä on lievä ristiriita.

Me yritämme keskittyä asioihin joihin voimme vaikuttaa. Se mihin voimme parhaiten vaikuttaa on se, mitä itse teemme katsomossa. Samaa ajatusta voisi moni muukin osaltaan soveltaa passiivisen odottelun sijasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös