Voin puhua vaan omasta puolestani.. (mutta luulen, että koskee osaa seisomokatsomon porukasta)
Etulinjahan on ideana melko hyvä, myönnettäköön..
Mutta,
Syy miksen minä (80-luvun tuotos), kehtaa mennä tähän kelkkaan on juuri tuo keskieurooppalainen hoilaus ja muutenkin oudot kannatusbiisit.. Se sopii jalkapalloon, ei nopea temposeen ja tavallaan kovaan jääkiekkoon. (mitä ei ole kentälläkään pahemmin kyllä ollut)
Nöyrä ehdotukseni onkin, että etulinja etunenässä siirtyy takaisin seisomakatsomoon ja pyrkii saamaan katsojia mukaan, ihan tutullä Ässät huudolla, sen kaikki ladossa käyvät varmasti osaavat, ja kehtaavat huutaa jos muutkin huutaa. Ei se enempää tarvi. Levittäytykää hiukan, riviin vaikka, eikä missään yhessä pienessä sumpussa jossain nurkassa. Pelikatkot jne vois olla omiaan hoilotuksille, mutta etulinjan ulkopuolinen kannattaja niitä ei kyllä oikein osaa.
Tämä saattaa saada tuon passivoituneen yleisön (Me yleensä haluamme joukkueeltakin näyttöjä, ts. joukkueen on ansaittava faninsa) mukaan vähän pienemmästäkin taklauksesta, nokkapokasta jne. Ei siinä hoilaamaan ja huutamaan kannata ruveta. Vaan kurkku suorana huutamaan ässiä, silleen selkärangasta asti, kyllä vieruskaverit siihen sitten yltyy.. Ei siitä että jossain nurkassa hoilataan, ja toisessa nurkassa yksinäinen yrittää alkaa ässiä huutelemaan, mutta lopettaa kun huomaa olevansa ainut..
Ps. eihän tuolla ladossa saa siitä hoilauksesta selvääkään (tai mistään äänistä yleensäkään), ainut mistä tuolla saa selvää on yksinkertainen taputus ja yhden sanan huuto.
Niin ja nyt kun hoilottamiseen päästiin, niin paketoikaa nyt toi remiksin tuutulaulu johkin naftaliiniin ja piilottakaa jonnekin kivenkoloon ikuisiksi ajoiksi.. Jos halutaan sytyttää faneja, niin mielestäni laulunkin kuuluis olla temmokas, helppo ja mukaansa tempaava.. Patasydän ja vanha kunnon Visa&Harri on näitä.. Kummatkin vähän menneitä, mutta tuo remiksin hoilotus saa vaan häpeän tunteen esille.. Tämäkö on se kovan kiekkotiimin kova kannatusbiisi? ...tu. Edelleen, tämä on vain minun näkemys asiasta.
Niin, ja minähän en hallille mene ennenkuin KK on ulostettu tai apuja saatu valmennukseen, ja kurssi käännettyä. Pitkäaikaisena ja tunnokkaana kotiotteluiden kävijänä tunnen itseni petetyksi, ei tuollaista kiekkoa voi olla.. Voisiko A-junnut ja edustus vaihtaa paikkaa? Peli-ilme muuttuisi ainakin viihdyttävämmäksi..