Kuinkakohan monia kertoja niitä poliiseja on tien päällä sitten tarvittu? Voisin kuvitella, että melkoisen marginaaleista kerroista on kysymys, itse en ainakaan ole koskaan reissulla ollut mukana, että olisi ollut jotain suuria järjestyshäiriöitä. En kuitenkaan kiellä, etteikö tällaista varmasti olisi tapahtunut, mutta en uskoisi, että kovinkaan yleistä. Tiukoille turvatoimille näytän muutenkin vihreää valoa halliin tultaessa, katsojien turvallisuudestahan siinä on kysymys, ei sen kummempaa.
Ässien sivuilta näyttää ainakin kevään fanimatkat jääneen päivittämättä, mutta Pataljoonan sivuilta ne löytyvät päivitettynä, siis ihan fanimatka-osiosta etusivulta, ei tarvi edes foorumille asti mennä kaivelemaan.
Kyllähän se asia on niin, että ne sinne matkalle varmasti löytävät, jotka sinne oikeasti haluavat lähteä. Porilaiset tietävät, että fanimatkoista tiedotetaan Pataljoonan sivuilla ja myös täällä Jatkoajassa Fanitoiminnan osiossa. Jyväskylän matkasta tiedotettiin 20.1.2011, ja puolitoista viikkoa tämän jälkeen matka peruttiin. En toki kiellä, etteikö kattavammasta mainostamisesta varmasti olisi hyötyä, mutta hommaa pyöritetään edelleenkin pienellä talkooporukalla, joten itse olen ainakin saanut riittävästi tietoa matkoista. Eikä tosiaan paljoa vaadi mennä onkimaan sitä tietoa Pataljoonan sivuilta, missä sitä tietää varmasti olevan, saati että odottaa tietoa tuputettavan nenän eteen. Siinä olet oikeassa, että vähintä mitä voisi tehdä on matkojen mainostaminen ottelussa. Tietysti reissu Kuopioon yön yli -reissuna kerää suuremman huomion, mutta ei silti sopisi unohtaa normaalien kannattajamatkojen mainostamista.
Lisäksi vaikutuksensa astetta heikompaan osanottoon vierasreissuille on varmasti Urhon parantuneilla palveluilla. Pitkän matkustamisen sijaan monet ovat valmiimpia jäämään omalle kohtisohvalle seuraamaan otteluita.
Parannusta on kuitenkin varmasti luvassa kun ratkaisupelit alkavat runkosarjan jälkeen. Tällöin uskon, että ihan keskivertomainostuksellakin päästään hyviin lähtijämääriin, toki silloinkaan ei mikään estä mainostamasta ratkaisupelien reissuja kattavasti, jotta niitä busseja saataisiin useampia sinne reissuihin lähtemään.