ISIS – ääriliikkeistä vaarallisin?

  • 312 301
  • 1 830

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Joku ruotsalainen Bitte (ehkä nainen, luultavasti ainakin asiantuntija) on SRllä väittänyt tällaista:


Herää sedällä epäluulokysymys: voisivatko kalifatialaiset sittenkin olla näiden harvojen, eurooppalaisten Valittujen matkanjärjestäjinä?

Ihan ok mikäli Suomen sukulaiset ovat keränneet talousapukolehdin ja hankkineet ideologiavapaan taksiyrittäjän pakokuljetukseen, pakopelin järjestäjän.
UMn mahdolliset maksujärjestelyt, säätämiset eivät sitten enää olekaan aivan läpihuutojuttuna unohdettavaa.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Suomi on kyllä jännä maa, kun täällä saavat terroristit kulkea vapaana ja vihervasemmisto symppaa heitä parhaansa mukaan, mutta jos sanot poikkipuolisenkin sanan arvostellaksesi tuota touhua, sinua syytetään "parempien ihmisten" toimesta ties miksi vihanlietsojaksi.

 

Siisel1

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Juuso Mäenpää, Arsenal FC
ISIS:tä on todella helppoa vastustaa rakentavasti ilman rasistisia yleistyksiäkin. Viestistä on annettu pelikielto.
Suomi on kyllä jännä maa, kun täällä saavat terroristit kulkea vapaana ja vihervasemmisto symppaa heitä parhaansa mukaan, mutta jos sanot poikkipuolisenkin sanan arvostellaksesi tuota touhua, sinua syytetään "parempien ihmisten" toimesta ties miksi vihanlietsojaksi.

No mutta kun Ahmedille voi tulla paha mieli. Ei ole kovin kivaa, jos nyt poikaporukalla ollaan leikattu päitä irti ja siitä joutuu vastuuseen. Se voi olla Ahmedin mielestä aika ikävää.

On kyllä erittäin absurdia, että muualla voidaan nämä vuohennussijat tuomita, mutta ei Suomessa. Ikinä ei olisi myöskään pitänyt näitä ”vaimoja” hakea sieltä leiriltä. Toivottavasti ainakin Supo on hereillä näiden kanssa ja kaikki mahdollinen terroristinen toiminta voidaan estää. En halua ikinä avata iltapäivälehteä ja nähdä, että on tapahtunut joku terroristi-isku.

Asiasta kolmanteen olin muuten itse melko lähellä paikalla silloin, kun se yksi teki sen iskun Turun torilla. En toki tajunnut sitä silloin.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Suomi on kyllä jännä maa, kun täällä saavat terroristit kulkea vapaana ja vihervasemmisto symppaa heitä parhaansa mukaan, mutta jos sanot poikkipuolisenkin sanan arvostellaksesi tuota touhua, sinua syytetään "parempien ihmisten" toimesta ties miksi vihanlietsojaksi.


Huoli pois. Aivan hyvin voit arvostella ilman, että kukaan syyttää miksikään. Itsekin olen niin tehnyt eikä kukaan ole syyttänyt vihanlietsojaksi, vaan kaikkien keskustelukumppanien kanssa olen ollut ainakin jokseenkin samaa mieltä.

Kunhan vain kritiikki perustuu faktoihin eikä ole turhaa olinää (mitä valitettavasti kuulee myös tämän asian ympärillä paljon - kuten aina muutenkin, kun teema sivuaa mitenkään islamia), keskustelu yleensä sujuu rakentavissa merkeissä. Ölinästä muuten hyvä esimerkki juuri tuossa minun viestini yllä.

Tänään Hesarissa oli erinomaisesti, hyvinkin kriittiseen sävyyn, kirjoitettu tutkiva artikkeli tästä asiasta. Lyhykäisyydessään, muualla Euroopassa alaa valtaa laintulkinta, että pelkästään "kodinhoito" oli aktiivista osallistumista ISISin toimintaan ja siksi rikollista. Tämähän on täysin oikea tulkinta minun oikeuskäsitykseni mukaan: nämä henkilöt muodostivat ISISin kotirintaman joka - ei enempää eikä vähempää - mahdollisti ISISin sotatoimet, terrorismin ja muut käsittämättömät raakuudet tuossa mittakaavassa. Useissa muissa Euroopan maissa tämä kotirintamatoiminta katsotaan nykyisellään aktiiviseksi osallistumiseksi tämän äärimmäisen terroristijärjestön toimintaan.

Tämän lisäksi monia naisia on tuomittu aktiivisemmastakin osallistumisesta, kuten aseiden varastoinnista ja hallussapidosta sekä avunannosta raakuuksiin tai niihin puuttumatta jättämiseen.

Ei tässä mikään myyttinen vihervasemmisto ketään ole listimässä, jos tätä selkeää epäkohtaa kritisoi.

 
Viimeksi muokattu:

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Hesarin jutussa mainittu ISIS-pomo Nero Saraiva on edelleen hengissä, vaikkakin väitteiden mukaan vankilassa.
Onkohan hän entisen vaimonsa "Helin" kolmen lapsen isä?
Olisiko isyys selvitettävä, ja haluavatko lapset tavata isänsä?
Tai isä lapsensa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös