IS: Pelokas ekaluokkalainen unohtui koulubussiin

  • 19 016
  • 229

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti msg
En minä ole missään vaiheessa väittänyt, ettei vanhemmilleen haistattelevia, raivokohtauksia saavia tai väkivaltaisia nuoria olisi lainkaan olemassa.
Itse tivasit minulta suhtautumista tilanteeseen, jota en todellakaan näe todennäköiseksi.
En näe kovin todennäköisenä sitä, että nuo pienet nauravat lapseni olisivat 10 vuoden kuluttua kuvaamasi kaltaisia nuoria.
Eihän sitä monikaan vanhempi näe tuon kaltaista tilannetta edessään vielä kun lapset ovat pieniä. Minulla nyt ei ole kokemuksia omistakaan lapsista, mutta kyllä monen lapsen uhmakkuuteen taitaa vaikuttaa myös esim. kaveriporukat sun muut. Kyllä minä tiedän moniakin tapauksia joissa lapsi on ajautunut väärään seuraan, vaikka onkin ns. "hyvän perheen lapsi", mutta en tietenkään väitä että sinun jälkikasvuistasi tulisi sen kaltaisia.
[/B][/QUOTE]

Viestin lähetti msg
Uskotko myös, että uhmakkuus jotenkin vähenee luunapilla?
Minäpä luulen sen ennemmin lisäävän uhmakkuutta.

Enhän minä niin ole väittänyt, mutta en mä luunappia tai tukistusta pidä mitenkään outona asiana, enkä näin ollen niitä tuomitse. Uhmakkuuteen vaikuttaa mitä suurelta osin tuo kaveripiiri, minä jos joku sen tiedän. Tiedän myös monta vanhempaa jotka ajattelevat että "ei nyt meidän poika voi kerta kaikkiaan tehdä tuollaista". Edelleenkään en väitä että sinä kuulut heihin
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Taas tuli myös osoitettua se, että vanhempien olisi hyvä tietää, millaisessa kaveripiirissä oma lapsi liikkuu. Lasten kaveripiirin muiden vanhempien tunteminenkaan ei olisi kovin huono asia.

En itse pidä termistä "hyvän perheen kasvatti", koska termi liitetään liian usein sosiaaliekonomisiin seikkoihin ja oletuksena on usein se, että varakkuus olisi jotenkin autuaaksi tekevä asia.

Liian monet vanhemmat vain eivät taida tietää missä ja millaisissa porukoissa lapsi liikkuu.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti msg
En itse pidä termistä "hyvän perheen kasvatti", koska termi liitetään liian usein sosiaaliekonomisiin seikkoihin ja oletuksena on usein se, että varakkuus olisi jotenkin autuaaksi tekevä asia.

Kyllähän se noinkin on, mutta termi "hyvän perheen lapsi" voi tarkoittaa usein myös ihan tavallista tallaajaa, Otto Martikainen esimerkkinä.
Mutta en mä viitsi enää tästä asiasta vängätä, koska tähän saisi kulumaan lopun ikänsä, ja onhan sitä muutakin tekemistä olemassa :).
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vielä kerran

Viestin lähetti Jussi77
No, opeta sinä oma lapsesi istumaan siellä autossa, niin minä opetan toimimaan tilanteessa. Haasta Sinä sitten kuljettajia oikeuteen, minä syön rauhassa iltapalaa ja naureskelen tapahtuneelle. Eiköhän varmaan meistä molemmat ole tässä vaiheessa saaneet sitä mitä olemme halunneet; minä lapseni kotiin ja Sinä olet saanut osoiteltua vastuuta ihan mihin tahansa muualle kuin itseesi. :)

Huoh, kylläpä jauhat taas paljon paskaa (ei tosin ihme, kun olet tehnyt sitä läpi tämän ketjun). En ole missään vaiheessa puolustellut oikeusjuttuja, saati väittänyt, että jonkun pitäisi opettaa lapsensa olemaan tuppisuuna vastaavassa tilanteessa.

Turvallisia koulumatkoja lapsillesi sitten aikanaan.
 
Viimeksi muokattu:

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vielä kerran

Viestin lähetti Buccaneer
Huoh, kylläpä jauhat taas paljon paskaa (ei tosin ihme, kun olet tehnyt sitä läpi tämän ketjun). En ole missään vaiheessa puolustellut oikeusjuttuja, saati väittänyt, että jonkun pitäisi opettaa lapsensa olemaan tuppisuuna vastaavassa tilanteessa.
Olipa epäkohteliaasti sanottu. Paskaa tässä ketjussa on ollut se, että jonkun pitäisi saada vastuu vieritettyä omilta harteiltaan jollekulle sellaiselle jonka on jo todettu olevan tietämätön asiasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös