Bändi joutui peruuttamaan keikkansa liian vaaralliseksi äityneen ukkosmyrskyn takia.
**Update**: On Friday (July 8),IRON MAIDEN manager Rod Smallwood issued the following statement regarding the Bologna cancelation: "The band and l are so sorry we were unable to play for our fans in Bologna last night. As the weather conditions worsened, the promoters came to us concerned about...
blabbermouth.net
Kappas, kaikuja vuoden 2010 Porin Sonispherestä. Siellähän myrsky riepotteli koko toisen esiintymislavan käyttökunnottomaksi ja pari tyyppiä taisi myös kuolla, kun makkarakojut lähtivät lentoon. Itse olin koko myräkän roikkumassa eturivissä. Vähän yli parikymppisenä superfanina oli vaan pakko varmistaa se eturivipaikka keikalle tarrautumalla kaiteeseen kiinni koko päivän ajan ja vielä hirveässä krapulassa (kaverit kävivät välillä tuomassa vettä ja makkaraperunoita siihen). Ei tainnut olla hirveästi kokemusta isommista festareista, koska kyllähän tuollakin olisi eturiviin mahtunut paljon myöhemminkin menemällä.
Ikimuistoinen kokemus tuo kuitenkin oli, vaikka itse myrskyn tuhovoimaa ei siinä ihan käsittänyt. Kakkoslavalle oli kyllä hyvä näkyvyys ja siitä irtosi tavaraa / taustalakanoita ihan kunnolla. Henkilökohtaisesti myrsky teki koko festarikokemuksesta vain todella ikimuistoisen, kun piiiiitkän odotuksen jälkeen itse Mr. Dickinson asteli lavalla spiikkaamaan sisään Alice Cooperin, jonka bändi soitti Slayerin kamoilla, koska omansa menivät myrskyssä piloille. Vähän hassulta näytti Kerry Kingin saatanallinen Flying V Cooperin rock-kitaristin kädessä. Iggy Pop heitti ennen tuota neljän biisin minisetin pelkän kitaristin ja saksofonistin kanssa ja muistaakseni ilakoi keikalla, että tältä musa kuulostaa kolmannen maailmansodan jälkeen, kun maailmassa ei ole enää sähköä.
Itse Maiden oli tietysti upea, ja siitäkin osittain kiitos myrskylle. Keikka alkoi muistaakseni kymmenen aikoihin, reilusti myöhässä aikataulusta, joten kerrankin pääsi Suomen kesän ulkokeikalla valoshow oikeuksiinsa pimenevässä loppukesän illassa.
Mitä tuolta Facebookista lukee noita Italian keissin kommentteja festari-infon alla, niin olisivat siellä voineet varmaan ottaa mallia Suomen Sonispheresta, koska kovasti tuolla valitellaan että klo 22 myrsky oli jo ohi ja taivas kirkkaana. Tietysti järjestäjän puolesta turha ottaa tyhmiä riskejä, jos myräkän paluusta on pienintäkään epäilystä.
Mahtoiko täällä muita olla tuolla Porin keikalla, ja miten selvisitte itse myräkästä?
Edit/ On jäänyt varmasti myös bändin ukoille mieleen tuo Porin keikka. Dickinsonin muistelua:
Vuonna 2010 Porin Sonisphere -festivaaleilla pääesiintyjänä soittanut Iron Maiden oli lähellä jopa perumaan keikkansa
www.radiocity.fi