Iron Maiden

  • 378 467
  • 2 069

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viikonloppusoturit -podcast jäi nyt kesätauolle ja näin päättyi eka tuotantokausi niin sanotusti. Vieläkö jengi on kuunnellut?

Joka jakso kuunneltu tarkkaan ja mielenkiinnolla, joka perjantai kun avaat Spotifyin on se kuin piristysruiske päivään kun uusi jakso podcastia tullut. Tässä viimeisimmässä jaksossa nostivat esiin sen kun No Prayer For The Dying albumin käsittelyynkin meni reilu 8 tuntia, siis kahdeksan jaksoa! Olin ihan hämmästynyt mutta niin ne vain mieluusti kuunteli, ja itse olen kyllä ysäri-maidenin fani varmasti enemmän kuin moni täällä, myönnettäköön se. Toivon yhtä syvää pereytymistä muihinkin albumeihin, vaan kuinka pitkiksi venyy suosituimpien ja parhaiden levyjen analysointi? No ei sillä väliä, toivotaan että jätkät jaksaa tykittää eikä leipiinny hommiin, mielellään näitä kuuntelee.

Terveisiä sinne Oopperan kummituksen luolaan jos tätä foorumia luette, hyvää lomaa ja jatkakaa samaan malliin!
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Viikonloppusoturit -podcast jäi nyt kesätauolle ja näin päättyi eka tuotantokausi niin sanotusti. Vieläkö jengi on kuunnellut?

Joka jakso kuunneltu tarkkaan ja mielenkiinnolla, joka perjantai kun avaat Spotifyin on se kuin piristysruiske päivään kun uusi jakso podcastia tullut. Tässä viimeisimmässä jaksossa nostivat esiin sen kun No Prayer For The Dying albumin käsittelyynkin meni reilu 8 tuntia, siis kahdeksan jaksoa! Olin ihan hämmästynyt mutta niin ne vain mieluusti kuunteli, ja itse olen kyllä ysäri-maidenin fani varmasti enemmän kuin moni täällä, myönnettäköön se. Toivon yhtä syvää pereytymistä muihinkin albumeihin, vaan kuinka pitkiksi venyy suosituimpien ja parhaiden levyjen analysointi? No ei sillä väliä, toivotaan että jätkät jaksaa tykittää eikä leipiinny hommiin, mielellään näitä kuuntelee.

Terveisiä sinne Oopperan kummituksen luolaan jos tätä foorumia luette, hyvää lomaa ja jatkakaa samaan malliin!

On tullut kuunneltua melkein kaikki. Pari jaksoa on vielä reservissä, mikä on vain hyvä juttu kesälomaa ajatellen. Todella hieno podcasti kyseessä! Tuota No Prayer For The Dyingin käsittelyn pituutta itsekin ihastelin ja kauhistelin. Olisikohan ollut kolmas jakso, jossa itse levyyn päästiin oikeasti käsiksi? Mutta mikäpä siinä, todella mielenkiintoista settiä ukoilla riitti juteltavaksi.

Ysäri-Maiden ei sinänsä kolahda mulle yhtä paljon kuin kasari, ja kasarinkin osalta innostus alkaa hiipua Somewhere in Timen jälkeisissä tuotoksissa. Mutta Maidenin loistavuus piilee siinä, että se on huonoimmillaankin aika hyvä, joten kaikki Maidenin musiikki ja niihin liittyvät jutut kyllä kiinnostavat kovasti. Syksyä ja uusia jaksoja odotellessa.
 

SkagGully

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Real Atlético Viinijärvi City United
Viikonloppusoturit -podcast jäi nyt kesätauolle ja näin päättyi eka tuotantokausi niin sanotusti. Vieläkö jengi on kuunnellut?

Joka jakso kuunneltu tarkkaan ja mielenkiinnolla, joka perjantai kun avaat Spotifyin on se kuin piristysruiske päivään kun uusi jakso podcastia tullut. Tässä viimeisimmässä jaksossa nostivat esiin sen kun No Prayer For The Dying albumin käsittelyynkin meni reilu 8 tuntia, siis kahdeksan jaksoa! Olin ihan hämmästynyt mutta niin ne vain mieluusti kuunteli, ja itse olen kyllä ysäri-maidenin fani varmasti enemmän kuin moni täällä, myönnettäköön se. Toivon yhtä syvää pereytymistä muihinkin albumeihin, vaan kuinka pitkiksi venyy suosituimpien ja parhaiden levyjen analysointi? No ei sillä väliä, toivotaan että jätkät jaksaa tykittää eikä leipiinny hommiin, mielellään näitä kuuntelee.

Terveisiä sinne Oopperan kummituksen luolaan jos tätä foorumia luette, hyvää lomaa ja jatkakaa samaan malliin!

Ihan mainio podcast. Niin pitkään ja paljon kuin olen bändiä diggaillutkin, en olisi koskaan uskonut että tällanen "vain yhteen bändiin" perehtyvä podi voisi toimia noin hyvin. No ehkä siinä toki auttaa se että bändi mytologioineen on vähän enemmän kuin "vain yksi bändi" ja esim. pelkästään kansitaiteista voisi kirjoittaa ensyklopedian.

Toivottavasti tekijöillä riittää intoa jatkaa asiaan paneutumista esim. seuraavat 10 vuotta, täällä ainakin riittää mielenkiintoa kuunnella.
 

Mäkelä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Durrels Palace
Viikonloppusoturit -podcast jäi nyt kesätauolle ja näin päättyi eka tuotantokausi niin sanotusti. Vieläkö jengi on kuunnellut?

Joka jakso kuunneltu tarkkaan ja mielenkiinnolla, joka perjantai kun avaat Spotifyin on se kuin piristysruiske päivään kun uusi jakso podcastia tullut. Tässä viimeisimmässä jaksossa nostivat esiin sen kun No Prayer For The Dying albumin käsittelyynkin meni reilu 8 tuntia, siis kahdeksan jaksoa! Olin ihan hämmästynyt mutta niin ne vain mieluusti kuunteli, ja itse olen kyllä ysäri-maidenin fani varmasti enemmän kuin moni täällä, myönnettäköön se. Toivon yhtä syvää pereytymistä muihinkin albumeihin, vaan kuinka pitkiksi venyy suosituimpien ja parhaiden levyjen analysointi? No ei sillä väliä, toivotaan että jätkät jaksaa tykittää eikä leipiinny hommiin, mielellään näitä kuuntelee.

Terveisiä sinne Oopperan kummituksen luolaan jos tätä foorumia luette, hyvää lomaa ja jatkakaa samaan malliin!

Alkuun tuntui, että ei tuo Viikonloppusoturit oikein lähde. Rauhallisen oloista jutustelua, jossa juttu ei tuntunut etenevän ja jos eteni niin pisti epäilyttämään, että onko tulossa pelkkää kritiikitöntä Maiden-hehkutusta ruusunpunaisten lasien läpi. Jossain vaiheessa tajusi sitten, että tämä verkkainen jutusteluhan toimii ja kaikki jaksot on tullut työpäivän lomassa kuunneltua. Osa on käyty läpi pariin kertaan, kun on epäilyttänyt, että onkohan jaksosta tullut rekisteröityä ihan kaikkea, kun on työ vienyt huomion. Näinkin on joskus saattanut tapahtua.

Muutamat jaksot ovat tuntuneet aihepiiriensä osalta etukäteen sellaisilta, että ei nyt hirveästi kiinnosta, mutta sen verran hyvin ovat onnistuneet kaivamaan harvinaisia klippejä ym. knoppitietoa, että niidenkin parissa on viihtynyt. Kunniamaininta pitää antaa kyllä sille vappujaksolle, jonka kruunasi hieno Running Free-versiointi.

Eiköhän näitä vihjeitä aika riittävästi ole tullut. Tässä on vähän samaa kuin Benjamin Breegissä aikoinaan.

Brucen kannattaisi se soolo julkaista, ettei Steve aina nappaa sitä tykkibiisiä Maidenille. Ei sillä, että sekään mitenkään harmittaisi.

Siihen nähden, että edelliskiekon ainoa hyvä biisi oli tuolta sylttytehtaalta lähtöisin, niin melkeinpä täytyy toivoa, että sieltä laarista olisi ammennettu tälläkin kertaa.

BoS:n jälkeen ei kyllä tiedä mitä mahdolliselta uudelta levyltä uskaltaa toivoa, mutta siltä huolimatta olen innostuneempi siitä kun näistä iän ikuisista whatever-of-the-beast-kiertueista, jotka suurimmaksi osaksi kierrättää näitä puhkikaluttuja fearofthedarktruupperinumberofthebeast-kuvioita. YT-näytteiden perustella bändin livekuntokaan ei kovin kaksiselta näytä.
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Koko päivä fiilistelty ja katsottu Maidenin keikkoja ja jos tulee jotain muuta kuin uusi albumi niin olen syvästi pettynyt.

Kaikki viittaa uuden albumin julkistamiseen, mutta toivottavasti pärähtäisi uusi singlekin eetteriin.
 
Vähän lepsua ja vaisua menoa näin ekalla kuuntelulla. No, löytyy jo Spotifyistakin ni täytyy pari kertaa pyöräyttää vielä tässä illan aikana.
 
Kyllähän se joo loppujenlopuksi ihan Maidenilta kuulosti. Tästä bändistä ei kyllä voi erehtyä, ilman Brucen lauluakin ois ollu satavarma Maiden. Nickon fillit ja riden kilkatus jo niin tuttua mutta hienoa että herra jaksaa!
 

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
Olihan hyvä ralli, pitkästä aikaa hieman rockimpi veto, tykkään!
 

Thombson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Dickinson kuulosti kyllä hyvältä. Mutta milloin se albumi tulee, kansa haluaa tietää!
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Ei tää ensikuulemalta hirveästi säväytä, ehkä sieltä sitten tulee tiukempaakin materiaalia kokonaisen levyn muodossa. Tutut elementithän siellä on, alkoi jopa hieman hymyilyttämään, kun eihän millään muulla bändillä ole lähellekään samankaltaista soundia.

edit. Toisella kuuntelulla kuulosti jo huomattavasti paremmalta eli sehän on aina hyvä merkki.
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Biisi ei ensimmäisellä kuuntelukerralla mitenkään valtaisasti innostusta aiheuttanut, mutta ei se nyt heikkokaan ollut. Tosiaan perus Maidenia. Ja voihan se uusilla kuuntelukerroilla ruveta innostamaan enemmän.

Tuotannon / miksauksen osalta jatkettiin myös 2000-luvun Maidenin tyylillä. Ja miksikäs se siitä muuttuisikaan, kun on Shirley edelleen vääntämässä (Harrisin puolesta) namiskoja. Tuohon puoleen olisin kyllä muutosta toivonut, kun en ole niin tunkkaisen luomun ystävä.

Video ihan kiva sinällään.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Maidenia tuo tosiaan on. Ihan tutun tyylistä biisin rakentamista täältä jostain AMOLADin ajoista lähtien. Pitää vielä muutaman kerran kuunnella tietysti läpi.

Brucen laulun kanssa on varmaan saatu aika paljon tehdä töitä. Kuulosti omaan korvaani alussa aika heikolta, mutta loppua kohdin parani. Perusvarmaa ja hyvältä kuulostavaa kitarasooloilua oli myös.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Munkin mielestä kappale parani loppua kohden ja tavallaan ehkä pieni varmistelun maku oli koko ajan mukana. Toisaalta The Book Of Soulsiin nähden kappaleessa oli tilaa, raikkautta ja ilmavuutta jotenkin enemmän ja sellainen holtiton mahtipontisuuden tavoittelu ainakin vielä loisti poissaolollaan. Sointuu toivottavasti albumin yleiseen linjaan.
 

Hööty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Penguins
Yhden kuuntelun perusteella en saa tästä mitenkään hyvää biisiä. Kuulosti joltain 90-luvun Jethro Tullin ja Metallican Loadin siitokselta. No, ennenkin on biisit ja levyt parantunu ku niihin on hieman perehtyny, toivottavasti nytkin. Pidin Book of Soulsia varsin hyvänä levynä, joten kyllä luottoa löytyy edelleen.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ekan kuuntelukerran jälkeen päällimmäinen ajatus biisistä on "laahaava". Ja jotkut omituiset kantri-fibat tuli alun soundeista. Soolot ja Bruce toimi tehtaan takuulla joten eiköhän se tästä lähde vielä uudemman kerran kuunteluun.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös