Iron Maiden

  • 379 113
  • 2 070

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Sadannen kerran samat pillifarkkuiset vanhat äijät vetää jotain Aces High'ta ja katsomo täynnä "Hevi on parasta" -paitoja. Kiinnostaako tää oikeasti enää ketään?
Eikös tässä vastata jo kysymykseen?

Mutta joo, mun puolesta puolet voisi jäädä mielihyvin himaan ettei tarvisi nähdä enää suosikkibändejä Stadikalla, kyllä siinä se latringin maku vaan on.
Parhaimpia kappaleita "kultaisilta vuosilta" ja kunnon lavasteet luvassa ja sitten saatana katsellaan Suomen suvi-illassa sitä stadionin penkeiltä/kilometrin päässä lavasta (ellei ole hardcore, tai vaihtoehtoisesti vielä jonottamassa Stadionille porttien jonoissa).

ps.Toivottavasti se Aces High nyt sitten tulisi kun kerran lupasit, en ole vielä livenä kuullut. Ja tuskin kovin moni muukaan '99 vuoden jälkeen.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Maidenhan on hieno bändi.

Ensin The Who, sitten Rush, Joulukuussa Porcupine Tree ja vielä Maiden yhden vuoden sisällä. Tässähän melkein voisi olla tyytyväinen Helsingin nykyiseen konserttitarjontaan!

Stadikka on kyllä aika paska konserttipaikka, olisin paljon mielummin mennyt Areenalle. Mutta eipä valiteta.
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Kyllä stadion loppuun myydään, vaikkei ihan päivässä. Käsittääkseni lippuja on jotakuin 34 - 38 000, lavan koosta riippuen. Ei suinkaan 46 000.

Perushevareitten lisäksi tulee niitä, jotka kiertävät pohjoismaitten keikat kaikki. Siihen vielä se sakki, joka menee "isoihin konsertteihin", vaikkei kovin kummonen fani olisikaan. Uskallan lyödä vetoa, että konsertti on "suurin piirtein loppuunmyyty" ts. näkörajoitteisia ja/tai palautuspaikkoja saa loppuun asti mutta käytännössä täysi tupa.

Maiden on jostain syystä myynyt lippuja hemmetisti ympäri maailmaa re-unioninsa jälkeen, eikä vielä näy innostuksen loppua, vaikka ovat kiitettävällä tahdilla tahkoneet Tellusta.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Olympiastadion on esiintymispaikkana todella huono, ei siellä saa hyvää tunnelmaa tekemälläkään. Stadion on sellainen paikka, johon tullaan arki-iltana katsomaan esiintyjä, juodaan ehkä yksi siideri, läpsytellään käsiä kun laulaja pyytää ja illalla autolla kotiin. Akustiikka stadionilla on ala-arvoinen.

Suomi on junttihevin luvattu maa (Ari Koivunen, Iron Maiden, Nightwish) ja aivan varmasti stadion tulee täyteen. Itse olen kerran Iron Maidenin nähnyt ja aika ison summan saisi maksaa että tuon tulisin uudestaan katsomaan. Myötähäpeä oli aivan valtava kun 30-vuotiaat "elivät" uudelleen nuoruuttaan huutamalla pedon numeroa tai Fear of the darkia.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Olympiastadion on esiintymispaikkana todella huono, ei siellä saa hyvää tunnelmaa tekemälläkään. Stadion on sellainen paikka, johon tullaan arki-iltana katsomaan esiintyjä, juodaan ehkä yksi siideri, läpsytellään käsiä kun laulaja pyytää ja illalla autolla kotiin. Akustiikka stadionilla on ala-arvoinen.

Suomi on junttihevin luvattu maa (Ari Koivunen, Iron Maiden, Nightwish) ja aivan varmasti stadion tulee täyteen. Itse olen kerran Iron Maidenin nähnyt ja aika ison summan saisi maksaa että tuon tulisin uudestaan katsomaan. Myötähäpeä oli aivan valtava kun 30-vuotiaat "elivät" uudelleen nuoruuttaan huutamalla pedon numeroa tai Fear of the darkia.

Mistä teitä, jotka määrittelette, mitä kukainenkin on musiikkimaun perusteella oikein sikiää. Voin hyvin kuvitella kuinka vittumainen ihminenkin sinäkin olisit livenä. Niin ylimielinen ja muita halveksiva hyvätuloinen pissapää?*. Lauoin nyt tuon kun haukuit mm. minutkin tuossa tekstissäsi. Itse olen maidenin nähnyt kaksi kertaa, enkä missään muualla ole nähnyt samaa tunnelmaa. Koko katsomo huutaa täyttä huutoa, aallot kiertää hallia jo hyvissä ajoin ennenkuin bändi on lavalla. Ja ei en minä sinä mene kadotettua nuoruutta etsimään vaan kuuntelemaan hyvää musiikkia ja nauttimaan aika ainutlaatuisesta tunnelmasta, mikä maidenin keikoilla on. Olen nähnyt kyllä monenlaisia bändejä monenlaisissa ympäristöissä, mutta minun mielestäni Maidenin keikoilla oleva tunnelma on jotain erikoista.

Anteeksi Tommy, että minä menen nauttimaan noin säälittävää musiikkia tuhansien säälittävien muiden junttien kanssa. Anteeksi, että minä olen nuoruuteni menettänyt köyhä tuulipuku juntti.

* ei mitään henkilökohtaista, mutta kun päätit niputtaa meidät Maidenistä pitävät aika halveksivaan sävyyn niin niputtelin vain takasin.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Olympiastadion on esiintymispaikkana todella huono, ei siellä saa hyvää tunnelmaa tekemälläkään. Stadion on sellainen paikka, johon tullaan arki-iltana katsomaan esiintyjä, juodaan ehkä yksi siideri, läpsytellään käsiä kun laulaja pyytää ja illalla autolla kotiin. Akustiikka stadionilla on ala-arvoinen.

Nyt sä kyllä puhut Rollareiden keikasta, missä dorkat istuivat permannolla. Nostata siinä nyt sitten tunnelmaa. Kyyyyllä toi metallican Helsinki taltiointi kuulostaa ihan hyvältä levylläkin.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Anteeksi Tommy, että minä menen nauttimaan noin säälittävää musiikkia tuhansien säälittävien muiden junttien kanssa. Anteeksi, että minä olen nuoruuteni menettänyt köyhä tuulipuku juntti.

Ei se mitään, eihän se minun ongelmani ole että olet ollut vessassa kun musiikkimakuja on jaettu. Itse en edes pidä monimutkaisesta musiikista, mutta Iron Maiden on niin valmiiksi pureskeltua mössöä mitä voi syöttää pienelle lapselle jolla ei ole hampaita. Minun mielestäni on vain erittäin tyhmää laulaa pedon numerosta, paskendaalista, juoksemisesta kukkuloille tai pelon pimeydestä. Ei riitä että melkein jokaista kappaletta yhdistää myötähäpeää aiheuttavat sanat vaan myös melodisesti kappaleet ovat todella yksinkertaisia, sama poljenta kappaleesta toiseen.
Din di din di din di din di din di din di.

Mutta tällekkin kaikelle on paikkansa, olisihan se nyt ihan naurettavaa jos kaikilla meillä olisi oikea musiikkimaku.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Mutta tällekkin kaikelle on paikkansa, olisihan se nyt ihan naurettavaa jos kaikilla meillä olisi oikea musiikkimaku.

Kerro minulle se oikea musiikkimaku niin osaan brassailla, kun eksyn hyvien ihmisten keskelle.
 

Sam#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Toki paikalle suunnataan, sillä varsin hieno bändi on kyseessä. Noin 25 vuotta on tullut bändiä kuunneltua, eikä siihen kyllästy koskaan. Se on aivan sama mitä Tedit ja Tommyt täällä jauhaa, Maiden Rocks!
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Sadannen kerran samat pillifarkkuiset vanhat äijät vetää jotain Aces High'ta ja katsomo täynnä "Hevi on parasta" -paitoja. Kiinnostaako tää oikeasti enää ketään?

Vuoden 2008 kiertueen ohjelma pyörii hyvinkin tiiviisti kulta-aikojen tuotannon Powerslave/Somewhere in Time/Seventh Son of a Seventh Son äärellä, joten eiköhän settilistassa kuulla ns. oikeaa fanikamaakin. Tiedä sitten, pitääkö sitä Stadikan ja Wackenin lisäksi harkita myös Ruotsin valloitusta tältäkin osin... UP THE IRONS!

Lähe muuten joskus kaljalle. Haluan nähdä, minkä näköinen paita sinunlaisellasi musiikkiketjujen kestotrollaajalla on ylläsi.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Toki paikalle suunnataan, sillä varsin hieno bändi on kyseessä. Noin 25 vuotta on tullut bändiä kuunneltua, eikä siihen kyllästy koskaan. Se on aivan sama mitä Tedit ja Tommyt täällä jauhaa, Maiden Rocks!

Jep jep, muuten olisi voinut jo jättää väliin (viime kiertueen keikka oli melkoista huttupaskaa näin kansankielellä) mutta kulta-aikojen repertuaari kiinnostaa nähdä, vaikka ei bändi tietenkään voi mitenkään olla 80-luvun lopun mukaisessa vedossa nimenomaan vanhojen biisien suhteen. 25 vuotta alkaa olla viisarissa täälläkin; muistini mukaan vuosi oli 1981, kun Killers-albumin muodossa Rautaneitoa ensimmäisen kerran kuulin. Se oli sitten menoa se.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Kertoisiko joku asian tunteva, monettako kertaa Maiden tulee Suomeen? Kysyn ihan kuriositeetin vuoksi. Konsertti ei sinänsä kiinnosta.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lähe muuten joskus kaljalle. Haluan nähdä, minkä näköinen paita sinunlaisellasi musiikkiketjujen kestotrollaajalla on ylläsi.

Mitäs muita musiikkiketjuja olen trollannut Jatkiksessa tai muuallakaan? Herneet taisi mennä nyt aika monella nenään, mutta kyllähän tuossa keskustelun avanneessa viestissäni joku totuuden siemenkin piili, lähinnä akselilla "sadannen kerran samat äijät" ja "'Hevi on parasta' -paitoja". Toisaalta, helvettiäkö siitä itkemään, jos itse ylpeästi kantaa jotain hevi- tai äijäpaitoja kuunnellen jotain Ari Koivusta ja Iron Maidenia ja se on jonkun mielestä vähän kornia tai junttia. En ymmärrä mitä se teitä liikuttaa.
 

JsL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sharks
Kertoisiko joku asian tunteva, monettako kertaa Maiden tulee Suomeen? Kysyn ihan kuriositeetin vuoksi. Konsertti ei sinänsä kiinnosta.

Kahdeskymmenes kerta tulossa.

Kuusrock, Oulu (19. heinäkuuta 1980)
Jäähalli, Helsinki (1. kesäkuuta 1983)
Jäähalli, Helsinki (5. marraskuuta 1984)
Jäähalli, Helsinki (12. marraskuuta 1986)
Jäähalli, Helsinki (3. lokakuuta 1988)
Jäähalli, Helsinki (12. marraskuuta 1990)
Jäähalli, Helsinki (27. elokuuta 1992)
Kulttuuritalo, Helsinki (27. lokakuuta 1995)
Nummirock, Kauhajoki (22. kesäkuuta 1996)
Jäähalli, Helsinki (23. syyskuuta 1998)
Jäähalli, Helsinki (15. syyskuuta 1999)
Ruisrock, Turku (30. kesäkuuta 2000)
Hartwall Areena, Helsinki (30. kesäkuuta 2003)
Hartwall Areena, Helsinki (21. joulukuuta 2003)
Hartwall Areena, Helsinki (6. heinäkuuta 2005)
Hartwall Areena, Helsinki (7. heinäkuuta 2005)
Jäähalli, Tampere (12. marraskuuta 2006)
Hartwall Areena, Helsinki (14. marraskuuta 2006)
Hartwall Areena, Helsinki (15. marraskuuta 2006)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Iron_maiden
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
Ha! Tommy se menee sitten kolmikymppiseneä PMMP:n comeback-kiertueelle "etsimään" menetettyä nuoruuttansa ja laulaa mukana, samalla kuin uusilla parikymppisillä on MYÖTÄHÄPEÄ!
 

yyz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Team Korak, Tapanilan Erä
Ensin The Who, sitten Rush, Joulukuussa Porcupine Tree ja vielä Maiden yhden vuoden sisällä. Tässähän melkein voisi olla tyytyväinen Helsingin nykyiseen konserttitarjontaan!

Kun sulla on näin hieno musamaku, niin miten se ei ole heijastunut makuusi jääkiekkojoukkueen suhteen? =)

Allekirjoittanutkin paikalla kaikissa näissä konserteissa ja lisäksi 20.11. Tavastialla Fu Manchussa.
 

sivurauta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat ylipäätään tamperelaiselle jääkie
Ei se mitään, eihän se minun ongelmani ole että olet ollut vessassa kun musiikkimakuja on jaettu. Itse en edes pidä monimutkaisesta musiikista, mutta Iron Maiden on niin valmiiksi pureskeltua mössöä mitä voi syöttää pienelle lapselle jolla ei ole hampaita. Minun mielestäni on vain erittäin tyhmää laulaa pedon numerosta, paskendaalista, juoksemisesta kukkuloille tai pelon pimeydestä. Ei riitä että melkein jokaista kappaletta yhdistää myötähäpeää aiheuttavat sanat vaan myös melodisesti kappaleet ovat todella yksinkertaisia, sama poljenta kappaleesta toiseen.
Din di din di din di din di din di din di.

Mutta tällekkin kaikelle on paikkansa, olisihan se nyt ihan naurettavaa jos kaikilla meillä olisi oikea musiikkimaku.


Kyllä tosiaan kun Maideniä tarkkaan kuuntelee niin kuulee esimerkiksi kuinka yksinkertaisia ovat Steve Harrisin bassokuviot... Minkä asian on varmaan Tommykin huomannut? Lisäksi hieman historiaa yms tuntemalla noista sanoituksista aukeaa monta muutakin asiaa. Valitettavasti sanoihin ei sisälly mitään "baby", "uuh" tai "love" painotteista osiota mitä tästä maanmainiosta nykymusiikista löytyy.

Niin tai näin, mutta tällä kertaa joudun harkitsemaan hetken menisikö katsomaan Maideniä vai ei. Olympiastadion ei vaan ole oikein konserttipaikkana toimiva. Kovasti mieli tekisi taasen kerran mennä, mutta taitaa olla ihan mahdollisesta paikasta kiinni lähteäkkö vai eikö.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Imperiumi.netin uutinen: http://www.imperiumi.net/news_2.php?id=5551
LIPUT:
64 / 59 / 54 euroa
Valtavan kysynnän takia ostorajoitus: 8 lippua / per hlö.

Mitä vittua nyt taas, onpas joo todellinen haistavitturajoitus, vain 8 lipun rajoitus. Trokarit kusee jälleen hunajaa.

No ei siinä muuta kuin maanantaina jonottomaan, kentän etuosaan totta kai.
Turha noihin Tommyn provoihin on mennä, eihän sille mitään mahda jos pitää PMMP:tä parempana kuin Maidenia. Makunsa kullakin sanoi koira kun pallejaan nuoli, jne.
Ja mikäli Tommy pitää Maidenia ja biisien aiheita typerinä, kannattaa tutustua niihin sanoihin. Mm. Benjamin Breegiin ja koko biisin ympärillä tapahtuneeseen tarinaan. :)
 

Nismo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit ilman Harkimoita.
Paikalla luonnollisesti, 2005 näin ekan kerran ja silloin jo päätin etten yhtään kiertuetta enää missaa.

Lippujahan saa ennakkoon ostettua jo torstaina, mikäli on maksanut maksun IMOCista. Mielenkiintoinen kiertue, parhaita biisejä ja klassikkoja, suunnitelmissa ehkä myös lähteä Lontooseen mutta sitä pitää kattella myöhemmin. Areenalle olisin mieluummin suunnannut mutta 'tyydytään' tähän.

Maiden on jostain syystä myynyt lippuja hemmetisti ympäri maailmaa re-unioninsa jälkeen, eikä vielä näy innostuksen loppua, vaikka ovat kiitettävällä tahdilla tahkoneet Tellusta.

Itselleni ainakin Brave New World ja A Matter of Life and Death ovat Maidenin parhaimmistoa. Lisäksi bändi on ns. elämänsä kunnossa (varsinkin lehtien rakastama fraasi) joten eipä tuo itseäni ainakaan ihmetytä. Maiden vaan on ;)
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Imperiumi.netin uutinen: http://www.imperiumi.net/news_2.php?id=5551
LIPUT:
64 / 59 / 54 euroa
Valtavan kysynnän takia ostorajoitus: 8 lippua / per hlö.

Mitä vittua nyt taas, onpas joo todellinen haistavitturajoitus, vain 8 lipun rajoitus. Trokarit kusee jälleen hunajaa.

Sen verran todettava, että myös Events-Club "firmajäsenyydellä" ostettavia lippuja on rajoitettu. Jokainen "jäsen" voi ostaa vain 8 lippua keikalle. Eli tuota kautta tuskin tulee ainakaan trokausta.

-S
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Myötähäpeä oli aivan valtava kun 30-vuotiaat "elivät" uudelleen nuoruuttaan huutamalla pedon numeroa tai Fear of the darkia.
Koetko myös samaa heistä jotka teidänkin areenalla huutelevat nuijaa ja seepraa, he nimittäin ovat tosissaan kun taas maintsemasi henkilöt eivät. Vai kuulutko itse kenties heihin?
 

Peoplez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Se on eri asia jos ei henkilökohtaisesti bändin musiikista pidä. Mutta kukaan tuskin voi kiistää bändin saavutuksia. Musiikillisesti Iron Maiden on ollut huikea edelläkävijä ja suunnannäyttäjä. Myös jatkuva ja pitkäikäinen suosio ja yli 100 miljoonaa myytyä levyä ilman radioiden ja mtv:n tukea kertovat jotain. Mutta tärkein pointti on kuitenkin se että bändi ei rahasta vanhalla maineella vaan tekee uutta HYVÄÄ musiikkia omassa genressään(tämä ei ole pelkästään minun mielipiteeni vaan uudet levyt ovat olleet myös arvostelu- ja myyntimenestyksiä) ja on mennyt pienin harppauksin eteenpäin musiikkillisesti. Live-esiintymiset eivät myöskään tunnu yhtään väsähtäneiltä niinkuin monella muulla vanhalla bändillä.

En ole koskaan ollut varsinainen fani mutta pakko on nostaa hattua ja vituttaa tuollaiset TRUU METAL-jarit jotka vuodesta toiseen jaksaa jauhaa foorumeilla sitä samaa paskaa oikeasta musiikista ja junttimusiikista ja monimutkaisesta musiikista ja vaikka mistä. Minun mielestäni musiikki on hienoa silloinkin kun se vetoaa myös yksinkertaisiin ja ei-musikaalisiin ihmisiin, olkoon se sitten junttimusaa.

Ja keikalle menossa, toivottavasti soittavat Somewhere In Timeltä paljon biisejä, viime vuosien liveseteissä ei ole tainnut olla yhtään!!!
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Myös jatkuva ja pitkäikäinen suosio ja yli 100 miljoonaa myytyä levyä ilman radioiden ja mtv:n tukea kertovat jotain.

Tuo 100 miljoonaa kuulostaa kyllä komealta, ja bändin Wikipedia-sivu näin väittääkin. Tuo lukema ei kyllä ole totuudenmukainen. 67 miljoonaa on muistaakseni virallinen määrä, joka sekin on hirvittävästi. Welldonen tiedotteessakin tuo mainitaan "lähes 70 miljoonaa". ;)

Eipä asialla nyt kai suuremmin ole merkitystä, mutta noiden myyntilukujen vääristely ylöspäin tuntuu olevan ajan trendi. Kai tällä haetaan jotain substanssia maailmassa, missä kaikki mitataan rahassa... taide ja musiikkikin.

Mark Knopflerin keikan yhteydessäkin mainittiin suu vaahdossa herran myyneen "100 miljoonaa levyä", jossa oli tuollaiseti 90-95 miljoonaa liikaa. Olivat vaan ovelasti lisänneet Dire Straitsin koko levynmyynnin tuohon lukuun. Aika noloa touhua.

PS: Iron Maiden ei ole edes sadan eniten myydyn artistin joukossa USA:ssa, joka sentään on maailman päämarkkina-alue pop-musiikissa. Maiden ei ole myynyt edes kymmentä miljoonaa albumia siellä, eikä näy RIAA:n listalla ollenkaan. Aika outoa, eikö? Siinä valossa tuo Maidenin kokonaismyyntimäärä on uskomattoman korkea. Tottakai Maiden on Euroopassa iso nimi, samoin Japanissa. Mutta "Sata miljoonaa" on joka tapauksessa aivan täyttä hypetystä ja potaskaa. Kyse ei ole vain Maidenista, vaan noiden lukujen vääristelystä ylipäätäänkin.

http://www.riaa.com/goldandplatinumdata.php?table=tblTopArt
 
Viimeksi muokattu:

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
RIIA:n listat eivät valitettavasti oikein päde näitten veteraanibändien kanssa. Ne perustuvat vuonna -91 käyttöön otettuun soundscan-järjestelmään, joka mittaa myytyjen levyjen määrän tietyllä ohjelmalla vertaillen siihen kuuluvien kassajärjestelmien kanssa myyntiä "ulos". RIIA:n luvuissa ei näy siis Maidenin kulta-aikojen levymyyntiä alkuunkaan. Sama koskee muitakin pitkän linjan bändejä, KISS ja Deep Purple esim. Vaikka Maiden pitkään olikin eurooppalainen ilmiö, möi se silti vuosina 1982-88 platinaa jokaisella levyllään jenkeissä. Sataan miljoonaan levymyynnissä en kyllä usko, tuo wikipedian 67 kuulostaa totuudenmukaisemmalta tällaiselle vanhalle listoja lukeneelle harrastajalle. Kova lukuhan sekin on, siinä on PMMP:lle tekemistä!
 

Simba

Jäsen
Varmaan viitisen vuotta olen jo Maidenia kuunnellut ja ainoa keikka jolla "olen ollut" on Rock in Rio dvd:n välityksellä. Joten taitaisi olla jo aika päästä kuuntelemaan yhtä suosikki bändeistäni livenä. Ainakin siis pyrin olemaan paikalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös