HN kirjoitti:Hohhohhoo! Mikään kiekko - vaikka olisi suorastaan briljantti mestariteos - ei voi mennä heittämällä maailmanhistorian parhaan rock-bändin top 3 -levyjen joukkoon. Pystyäkseen sellaiseen on AMoLAD:in osoitettava olevansa täysin immuuni ajan hampaalle, kasvettava jokaisella kuuntelukerralla, sisällettävä vähintään viisi ikimuistoisiksi klassikoiksi kohoavaa kappaletta, pilkattava kaikkia trendejä ja kuulostettava kymmenen vuoden päästä vielä paremmalta kuin ilmestymisajankohtanaan. Iron Maidenin kolme parasta levyä täyttävät kaikki nämä kriteerit.
Mikäli AMoLAD onnistuu murtautumaan edes Maidenin top kuuteen, on kyseessä todella poikkeuksellisen loistava albumi ja yksi 2000-luvun metallimusiikin merkkiteoksista. Toisaalta - mikäpä olisikaan hienompaa kuin saada The Number of the Beastille, Piece of Mindille, Powerslavelle, Somewhere in Timelle ja Seventh Sonille vihdoinkin edes lähes vertaisensa manttelinperijä.
japekk kirjoitti:Powerslavehan nyt oli levynä aika heikko, joten sitä en klassikoksi laskisi. Pari hyvää(klassikkoa tosin) biisiä ja se siinä. Jopa Dance of Death vie voiton. IMHO
Borgie kirjoitti:No niin, itse siis otin varmuuskopion netistä ensikuunteluun, mutta nyt pitäisi myös kuitata bändille rojaltit ja huomasin että levyn voi ostaa maidenin sivuilta mp3 muodossa hintaan 7,77£, jota pidän kohtuullisen edullisena, ja olen muutenkin kallistumassa digitaaliseen formaattiin, sillä levyt kansineen eivät tuo minulle mitään lisäarvoa.
Nyt kuuluu kysymys: sivuilta ei käynyt selville, että onko noissa jotain God damn muthafucking DRM käyttörajoitteita ja suojauksia, jotka kiusakseni rajoittavat elämääni omistamieni mp3:n kanssa? Kenelläkään kokemusta?
HN kirjoitti:. Pystyäkseen sellaiseen on AMoLAD:in osoitettava olevansa täysin immuuni ajan hampaalle, kasvettava jokaisella kuuntelukerralla, sisällettävä vähintään viisi ikimuistoisiksi klassikoiksi kohoavaa kappaletta
.
Nuorempi Nelson kirjoitti:Ja sisältää pari Ganglandia ja Heaven Can Waittiä .
avs kirjoitti:Sarkasmia?
Itsehän en juurikaan ole koskaan pitänyt esim. seuraavista biiseistä ns. kulta-ajalta:
Gangland (Number Of The Beast)
Back To The Village (Powerslave)
Sea Of Madness (Somewhere In Time)
Sledge Hammer! kirjoitti:Onneksi Iron Maiden on niitä yhtyeitä jotka muistavat myös meitä vinyylin ystäviä.
TuleeEnnenaikaisesti kirjoitti:Sitä mää olen jo jonkin aikaa miettinyt ja jopa kysellyt joiltakuilta levyjen suurkuluttajilta saamatta tyydyttävää vastausta, että mikä nuissa vinyyleissä niin ihanaa nyt taas on.
Kun CD tuli markkinoille, alan harrastajat ylenkatsoivat meitä vinyylinvinguttajia. Nyt kun kaikilla on pelkkiä CD:eitä, vinyylit yhtäkkiä ovatkin taas parempia. Mikä tää juju tässä oikein on? Eikö ne enää kulu ja rahise, vai?
...mää ymmärrä enää yhtään mitään.
Helmut Steiger kirjoitti:Itsehän olen muuten joutunut hankkimaan alkupään Maidenit "Powerslaveen" saakka formaatissa c-kasetti..."Killers" ja "TNOTB" ovat kadonneet epäluotettavien kavereiden matkaan, mutta muut yhä tallella ja jopa kuuntelukelpoisina.
Helmut Steiger kirjoitti:Kuluvat ja rahisevat toki, mutta olen havainnut cd:n olevan huomattavasti alttiimpi formaatti vaurioitumaan täysin kuuntelukelvottomaksi. Kansitaiteen kokemasta inflaatiosta nyt puhumattakaan.
Itsehän olen muuten joutunut hankkimaan alkupään Maidenit "Powerslaveen" saakka formaatissa c-kasetti..."Killers" ja "TNOTB" ovat kadonneet epäluotettavien kavereiden matkaan, mutta muut yhä tallella ja jopa kuuntelukelpoisina.
wade kirjoitti:Ensimmäinen kohtahan riippuu siitä miten niitä käsittelee. Ne on kuitenkin vaan CD:itä, eikä mitään rälläkän laikkoja. Mitä toiseen kohtaan tulee niin CD:tkin on keksitty. Elleivät nuo miellytä niin koetappa divareista, niin saat rahinaa koko rahalla älppyjen muodossa. Omasta mielestäni tuo LP:iden painatus nykyään on rahan tuhlausta. Toki itseltänikin puuttuu vielä CD muodossa Powerslave ja Piece of Mind. Niin ja muita kuin Brucen kanssa tehtyjä Maiden levyjä en enää omista.
HN kirjoitti:Toisaalta on pakko mainita, että heti kakkosbiisissä kuultava puhkikulunut woo-oo-ooh -nostattelu aiheutti totaalirepeämisen.
Sledge Hammer! kirjoitti:Mielenkiintoita olisi kuulla saako IM viimein mitään ekstraa irti kolmannesta kitarististaan. Kahdella edellisellä ei Adrian Smithin palkkauksesta mitään lisäarvoa ole yhtyeelle ollut kun vertailukohtana käyttää southern-yhtyeitä joissa kolme kitaristia on selkeasti tuottajien puolesta laitettu ruotuun. Jos näin on niin olisin samoilla linjoilla HN:n kanssa tuottajan vaihtamisesta, mutta ei metallisempaan suuntaan. Tuokaa takaisin Martin (the wasp) Birch!