Ipod - Lifestyleä vaiko massateollisuutta?

• 16 817
  • 111

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Jet Pilot kirjoitti:
Osaakohan joku asiasta enemmän tietävä kertoa mitä tämä meinaan: Eli, tänään käynnistäessäni itunesin, huomasin, että vasempaan laitaan (missä siis lukee normaalisti kirjasto, store, soittolistat...), oli ilmestynyt kohta "jaettu", ja siinä joidenkin "hp-omistaja´s limewire sekä pia-maria´s limewire". Jos klikkaan kohtia, niin näen ilmeisesti näiden tyyppien musiikkikirjaston ja pystyn kuuntelemaan heidän kirjastostaan biisejä.

Asiassa ihmetyttää vain se, ettei minulla ole ollut edes koko limewireä moneen kuukauteen. Enkä ole tietääkseni jakanut tiedostojani kellekään enkä halua kenenkään muun tiedostoja. Mistä tällainen voi johtua? Ja voivatko nämä tyypit nyt imuttaa itsellensä kaikki sata levyäni jotka olen itunesiini ripannut?
Asetukset >> Jakaminen >> täppä pois "Etsi jaettua musiikkia"-valinnasta. Ei se uskoakseni mitään sulta jaa, vaikka sä näetkin niitten juttuja.

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Todella suuri pettymys tähän mennessä tämä 8 giganen nano. Sellanen tuli tilalle kun vein entisen hajonneen ämpärin takuuseen. 2 kertaa menny jäkkiin ja kerran tuli jo bluescreen tms.

Ja tämä Itunes. EI HELVETTI! Miten voi olla noin palikka ohjelma? Tai sit en vaan osaa, mikä sekin voi olla mahdollista. Oisko jotain ohjetta koko helkkarin tunesiin. Tässä oon jonku viitisen tuntia tapellu yhden hlvtn tunesin kanssa.

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
HerraHermanni kirjoitti:
Ja tämä Itunes. EI HELVETTI! Miten voi olla noin palikka ohjelma? Tai sit en vaan osaa, mikä sekin voi olla mahdollista. Oisko jotain ohjetta koko helkkarin tunesiin. Tässä oon jonku viitisen tuntia tapellu yhden hlvtn tunesin kanssa.

Avaa ohjelma->soita?

Mikä siinä nyt niin mättää, paitsi oon kyllä kuullu jotain narinoita huonosti pelittävästä peesee-versiosta. Jotkut ovat epäilleen tuonkin olleen Applelta suoraa vittuilua Microsoftille. Tiedä häntä.

scholl

Jäsen
Otsikko taitaa olla vähän väärin muotoiltu. Kun ketjuun eksyi niin linkissä näkyi vain alku, joten olin ns. satavarma, että pääsen äänestämään siitä, että onko Ipod lifestyleä vai homojen hommaa. No homojen hommaahan se on.

Laatikko, missä on älyttömän hankala käytettävyys. Paitsi ruma ulkonäkö niin näppäimistön puuttuminen tekee käytettävyydestä kyllä todella vaikean. Vaikea onkin kuvitella, että sellaista hankkii ihan puhtaasti heteromies. Koko hommaan kruunaa se, että levyistä poiketen siihen pitää itse etsiä se musiikki.

Toki hyvä soittolista on erinomainen juttu, mutta missä niiden tekijät ovat. Porukka, joka seuraa, mitä musiikkimaailmassa tapahtuu ja tietää vielä hyvänkuuloisen musiikin esittäjien nimet. Eri musiikkityylien ja esittäjien kappaleiden yhdistäminen hyviksi listoiksi on kokopäivätöitä ja niin kauan, kun pienyrityksiä, mitkä näitä soittolistoja kohtuuhinnalla pusaa, ei ole riittävästi, tekee Ipodilla yhtä paljon kuin sähköpostilla 90-luvun alussa. Ehkä tilanne on toinen vaikkapa 10 vuoden kuluttua. Ehkäpä silloin on kehitetty laitteesta ulkonäöltään heteromallikin. Paljon avoimia kysymyksiä.

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
HerraHermanni kirjoitti:
Oisko jotain ohjetta koko helkkarin tunesiin.
Tässä ohjeita aloittelevalle iTunesin käyttäjälle:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303635

Yhdestä tietystä ajattelutavasta täytyy iTunesia käytettäessä pyrkiä eroon: se EI toimi kuin Windowsin Resurssienhallinta (Explorer). Kirjasto on kaiken ydin, tuo iPodiin haluamasi musiikkisi siihen. Sen jälkeen voi muokkailla soittolistoja ja muuta. Ja kaikki muutokset, jotka teet iTunesin kirjastoon ja soittolistoihin tehdään myös iPodiin, kun se yhdistetään koneeseen.

ITunes ei ole perinteinen soitto-ohjelma, vaan enemmän jukeboksi/musiikkikirjasto. Yksittäisten ämpäreiden soittoon sitä ei kannata käyttää, sillä musiikkitiedoston avaaminen iTunesissa tarkoittaa automaattisesti kyseisen tiedoston lisäämistä iTunesin kirjastoon. Jos et tätä halua, käytä tiedoston avaamiseen jotain muuta soitinohjelmaa.

Suosittelen myös iTunesin musiikkiselaimen käyttöä: View -> Show Browser (vastaavan voinee arvata suomeksi). Siten vältät koko hirvittävän listan läpikahlaamisen joka kerta.

Applen tuotteilla on oma, yleensä ääliöyksinkertainen toimintalogiikkansa. Tämän hoksaamiseen menee muuhun tottuneella aikaa (omat kokemukset tuoreessa muistissa). Mutta jos potikka jumittelee liikaa, siinä on varmaan joku vika.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Monte-Cristo kirjoitti:
Ja kaikki muutokset, jotka teet iTunesin kirjastoon ja soittolistoihin tehdään myös iPodiin, kun se yhdistetään koneeseen.
Tämän ominaisuuden saa onneksi asetettua pois päältä. Sen jälkeen iTunesin ja iPodin käyttö onkin ihan mukavaa ja nopeaa tällaiselle tyypille, joka haluaa itse hallita musiikkiaan ja kuuntelee levynsä albumeina.

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
heavy kirjoitti:
Tämän ominaisuuden saa onneksi asetettua pois päältä. Sen jälkeen iTunesin ja iPodin käyttö onkin ihan mukavaa ja nopeaa tällaiselle tyypille, joka haluaa itse hallita musiikkiaan ja kuuntelee levynsä albumeina.
Jep. Lienee makuasia. Itse olen huomannut itu-nesin automaation oikeissa kohdissa olevan mukavaa ja nopeaa, ja olen myös albumikuuntelija. No, onneksi on mahdollisuudet kaikkeen.

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
heavy kirjoitti:

Tota, tää ei nyt auennu mulle ollenkaan.

Ipodin toimintaperiaate, tai ainakin näin olen itse kokenut, on se että se on "Itunes taskussa". Tai jos haluaa, niin kansanomaisemmin "levyhylly taskussa".

Sabres #81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Real Madrid, HIFK, Sabres & AC Milan
Joo kyllä on tuo video i-pod mainio keksintö. Joskus vaikka dösässä tai sporassa istuessa voi laittaa jonkun hyvän leffan pyörimään niin aika kuluu suhteellisen mukavasti. Kunhan vielä huomaa jäädä pois oikealla pysäkillä. Pari kertaa käynyt niin, että olen uppoutunut täysin elokuvaan ja on menty muutama pysäkki liian pitkälle, mutta ei se mitään jos ei ole kiire mihinkään.

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Sabres #81 kirjoitti:
Joo kyllä on tuo video i-pod mainio keksintö. Joskus vaikka dösässä tai sporassa istuessa voi laittaa jonkun hyvän leffan pyörimään niin aika kuluu suhteellisen mukavasti.

Salli mun kysyä, että kuinka hyvin tollaisesta 5x5 senttisestä ruudusta näkee yhtään mitään?

No, ehkä se on joillekin elämäntäyttymys kun saa tihrustaa silmät vettä valuen mediaseksikäästä video i-podista kuinka Brooke saa jälleen Ridgensä.

Mutta vakavasti puhuen tuo video ipod tuntuu vaan tylyltä rahastukselta. En sano että kaikki podit on arsesta, mutta jotenki tuo videomalli etoo jo valmiiksi.

PS. Tattis muutamille neuvoista. Nyt jopa osaan käyttää tunesia niin, ettei se - luojan kiitos - synkronoi koko ajan piisejä podiin.

CorporalSyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjois-New Yorkin joukkueet
HerraHermanni kirjoitti:
Salli mun kysyä, että kuinka hyvin tollaisesta 5x5 senttisestä ruudusta näkee yhtään mitään?

No, ehkä se on joillekin elämäntäyttymys kun saa tihrustaa silmät vettä valuen mediaseksikäästä video i-podista kuinka Brooke saa jälleen Ridgensä.

Seksikkyys oli kaukana kun joskus pari vuotta sitten käytin S60-puhelinta ja siinä olevaa videosoitinta erinäisten klippien toistoon. Kun bussimatka töistä kotiin oli sen 45-50 minuuttia niin mielellään sitä katseli jakson Frasieriä, joten kyllä sille ominaisuudelle käyttöä oli.

Tekstitykset olisi menneet ruudulla hukkaan mutta noin muuten niin yllättävän hyvin sai selvää tapahtumista. Jotain jääkiekkoa tai muuta nopeatempoista lajia on kuitenkin turha yrittää pieneltä ruudulta seurata.

Eri asia sitten onkin kannattaako hankkia iPod vai ostaako jokin paremmin varusteltu laite (S60-puhelin, Archosin mediasoitin tms.)

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
HerraHermanni kirjoitti:

Mutta vakavasti puhuen tuo video ipod tuntuu vaan tylyltä rahastukselta. En sano että kaikki podit on arsesta, mutta jotenki tuo videomalli etoo jo valmiiksi.
Itseltäni löytyy myös tuollainen video iPod, mutta ensimmäistäkään videota en ole soittimeen siirtänyt. Sen sijaan koko levyhylly soittimesta löytyy, ja paras vaihtoehto tuo iPod video tuntuu siihen olevan. Tällä hetkellä taitaa olla semmoiset 30-40 gigaa tavaraa soittimessa, joten ihan mikä tahansa nano tai vastaava ei tuota tarvetta pysty täyttämään. Idea kuitenkin se, että ei tarvitsisi kotonakaan aina noita cd:itä kaivella hyllystä, vaan iPod kiinni vahvistimeen ja menoksi.

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Video on noissa isoissa ii-Podeissa enemmän lisämauste, vekottimen päätarkoitus on kuitenkin yhä musiikin soitto. Nähtävästi jotkut pitävät videon katselusta iPodin ruudulta, itse varmaankaan en. (Testattu ei kuitenkaan ole paria musavideota enempää toisen podilla). Videon katseluun soveltuu paremmin kannettava DVD-soitin, suuriruutuisempi kannettava mediavehje - tai sitten se joskus ilmestyvä varsinainen video-iPod.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kopteri kirjoitti:
Tota, tää ei nyt auennu mulle ollenkaan.

Ipodin toimintaperiaate, tai ainakin näin olen itse kokenut, on se että se on "Itunes taskussa". Tai jos haluaa, niin kansanomaisemmin "levyhylly taskussa".
Koska levyhyllyistäni löytyy n. 1200 albumia, niin ne eivät vaan kerrallaan ipodiini mahdu...

Zuppana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo, Jokerit
heavy kirjoitti:
Koska levyhyllyistäni löytyy n. 1200 albumia, niin ne eivät vaan kerrallaan ipodiini mahdu...

Itselläni löytyy suun. sama määrä cd-muotoista musiikkia ja itse olen ainakin huomannut, että helpompi on ladata 30 Gb:n iPod täyteen kuin ottaa sama määrä levyinä mukaan. Muutenkin pidän kaikenkaikkiaan iPod:n toiminnasta, päivittäisessä käytössä korvaamaton.

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
heavy kirjoitti:

1200 levyä eli noin 12000 biisiä eli keskimääräisesti (4 megaa per mp3) n. 50 GB tavaraa. Isoimpaan Iipodiin jää vielä 30 gigaa tilaa uusille hankinnoille.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jii kirjoitti:
1200 levyä eli noin 12000 biisiä eli keskimääräisesti (4 megaa per mp3) n. 50 GB tavaraa. Isoimpaan Iipodiin jää vielä 30 gigaa tilaa uusille hankinnoille.
Pointtini oli vain todeta ihmettelijälle, että en nykyisin voi kuljettaa ipodissani koko levyhyllyäni ja siksi en halua käyttää myöskään itunesin automaattisynkkausta.... Minulle muutenkin sopivampi malli on Nano, josta ei vielä ole noita 80 gigan malleja saatavilla. Lupaan kaikille teille huolestuneille, että tilaan sellaisen sinä samana päivänä kun se tulee myyntiin ;-)

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Jii kirjoitti:

Kyllähän tämä on alakanttiin laskettu.

TML

Jäsen
Nyt on pieni pulma iPodin kanssa. Käynnistin tuossa vähän aika sitten iPodin ja se käynnistyi normaalisti. Menin sekoitus kohtaan ja avasin sen. Ensimmäinen biisi tuli esille, mutta nyt ei napit toimi ollenkaan. Valokaan ei lähde päältä vaan podi on ollut nyt tunnin verran valo taustalla ja ilman minkäänlaisia toimintoja. Olen painanut pohjassa jokaista nappia mutta ei tunnu toimivan mikään.
Normaali 2GB podi gigantista ostettu. Jonkinlaisessa tiltissä tuntuu olevan. Mikä auttaisi?

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
TML kirjoitti:
Nyt on pieni pulma iPodin kanssa. Käynnistin tuossa vähän aika sitten iPodin ja se käynnistyi normaalisti. Menin sekoitus kohtaan ja avasin sen. Ensimmäinen biisi tuli esille, mutta nyt ei napit toimi ollenkaan. Valokaan ei lähde päältä vaan podi on ollut nyt tunnin verran valo taustalla ja ilman minkäänlaisia toimintoja. Olen painanut pohjassa jokaista nappia mutta ei tunnu toimivan mikään.
Normaali 2GB podi gigantista ostettu. Jonkinlaisessa tiltissä tuntuu olevan. Mikä auttaisi?

Eikö olisikin kätevää, että akun/patterin saisi irroitettua ja masiinan hard-bootattua ;)

Noei, mutta kannattaa katsoa vaikka nuo hopeiset omenat yms. maccifoorumit läpi ja etsiä "ipod hard boot"-hakusanalla jos natsaisi.
Googlesta ei ainakaan löytynyt apuja.

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
tahtookirjoittaa kirjoitti:
Ei löydy applea eikä hetimiten tule löytymäänkään.
No, kiva kun kerroit. Merkataan oikein ylös. Hetimiten kuuluu muuten kirjoittaa hetimmiten. Yllättävää kyllä.

Tifu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, HSV
TML kirjoitti:

Itsellä on myös ipod tiltannut muutaman kerran, mutta aina on auttanut kun on vaan latausjohdot laittanut kiinni ja koneeseen. Kestää hetken, mutta rupeaa lataamaan akkua ja muutenkin päivittämään ipodia. Ainakin itsellä näin toiminut.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy