Ipod - Lifestyleä vaiko massateollisuutta?

• 16 820
  • 111

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
iPod-ongelmia

Jostain syystä kun iTunes yrittää päivittää ohjelmistoa versioon 1.2. niin tulee varoitus "iPodia ei voitu päivittää koska firmware-tiedosto on vahingoittunut".. Mitä avuksi? Missä vika? Google ei osaa auttaa.

Mulla on siis 30Gb:n iPod Video.

Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Pod managerisoftaa...

ITunes on minun ja monen muun mielestä melkoisen kömpelö vehje, ja vaihtoehtoja tuolle löytyy vaikka millä mitalla. Ongelma on sellainen, että ainakin ne joita olen kokeillut, eivät oikein futaa hyvin uuden 80GB iPod videon kanssa. Onkos joku onnistuneesti käyttänyt jotain toimivaa vaihtoehtoista manageria iPodin kanssa?

toothfairy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuli hommattua tuossa kuukausi takaperin iPodin 30gigan versio ja siihen vielä Griffinin iTrip. Jotenkin tuon iTripin käyttö tuntuu pirun vaikealta. Ohjeessa sanotaan että sen kun tyrkkäät sen iPodin persuksiin ja alat soittaa musaa niin iTrip menee automaagisesti päälle, mutta totuus tuntuu olevan kaukana tästä. iTrip menee nimittäin kyllä niin satunnaisesti päälle että en itsekään tiedä missä helvetin asennossa kuun pitää sillä hetkellä olla.

Nyt sitten kokemuksia muilta iTripin omistajilta, onko tuo ihan normaalia käytöstä vai lähteekö laite takaisin liikkeeseen?

Cimbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Liverpool
toothfairy kirjoitti:
Nyt sitten kokemuksia muilta iTripin omistajilta, onko tuo ihan normaalia käytöstä vai lähteekö laite takaisin liikkeeseen?

Itsellä käytössä Nanoon sopiva iTrip ja samansuuntaisia puutteita täälläkin. Ja aika lailla lähellä radiota saa vehje olla, että jaksaa sen signaalin lähettää. Jos valita saisi, niin joku kaapelin kautta toimiva vehje olisi parempi.

Milloin muuten noi värkit tulivat Suomessa laillisiksi?

toothfairy

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Cimbe kirjoitti:
Itsellä käytössä Nanoon sopiva iTrip ja samansuuntaisia puutteita täälläkin. Ja aika lailla lähellä radiota saa vehje olla, että jaksaa sen signaalin lähettää. Jos valita saisi, niin joku kaapelin kautta toimiva vehje olisi parempi.

Mulla ei ole oikeastaan signaalin kanssa ongelmia, itseasiassa laite toimii aika hyvin silloin kun suostuu menemään päälle. Signaali riittää noin viiden metrin matkalle ja toimii hyvin myös autossa jossa olen sitä pääasiallisesti käyttänytkin.

Cimbe kirjoitti:
Milloin muuten noi värkit tulivat Suomessa laillisiksi?

Käsitääkseni elokuussa.

Kyylä

Jäsen
Ipodin avaaminen

Onko kukaan availlut Ipodiaan? Siis vaihtanut itse akkua tms. Käyttöohjeissahan tämä kielletään, mutta kuuleman mukaan onnistuu kotikonstein.

Jet Pilot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koovee
Kyylä kirjoitti:
Onko kukaan availlut Ipodiaan? Siis vaihtanut itse akkua tms. Käyttöohjeissahan tämä kielletään, mutta kuuleman mukaan onnistuu kotikonstein.

Tästä kuulin radiosta juttua joku aika takaperin. Kotikonstein kuulemma onnistuu, mutta aika tarkkaan pitää tietää mitä tekee. Googlen kautta löytyy ohjeita akun vaihtoon sekä myymälöitä mistä akun voi tilata. Itse en jaksaisi todennäköisesti väkertää vaan tilaan uuden akun kun vanha ei enää kestä.

Niin, tilasin eilen iPod nanon 8 gigan muistilla. Eli reilusti toista tuhatta biisiä pitäisi saada mahtumaan laitteeseen. Sellaista kyselisin, että voiko biisejä siirtää suoraan cd-levyiltä iPodiin, vai onko ne ensin tuotava iTunesiin ja sitä kautta vasta sitten iPodiin? Ei meinaan hirvittävästi huvittaisi ruveta muutamaa sataa cd:tä siirtämään ensin kovalevylle ja sitä kautta vasta iPodiin. Eikä tuota kovalevytilaakaan ole älyttömästi jäljellä.

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Koneen kauttahan se homma (valitettavasti?) hoidetaan kuten MP3-soittimissa yleensäkin. Ipod kun synkkaa itsensä iTunesin (tai vaihtoehtoisen ohjelman) kanssa, eli mitä muutat iTunesissa, muutat myös iPodissa (ellet toisin määrittele, mikä sekin on mahdollista).

Taitaa olla kovotilan laajennus edessä?

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Itse siis winkkarin käyttäjänä etsin iPodin levyltä hakusanalla * ja järjestin hakutulokset suuruusjärjestykseen. Näyttävät podcastit ym. olevan päätteellä .m4v. Itse konvertoimani ja siirtämäni ovat .mp4. ITunes on kyllä erittäin kankea softa tuon suhteen, mutta kun parempaakaan ei taida olla tällä hetkellä tarjolla iPod videolle.

rene

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyylä kirjoitti:

On tullut vaihdettua ipod miniin akku. Aika helppo homma mitä nyt aika tiukasti on osaset yhdessä.. Noin 15min hommaan taisi aikaa mennä. Akun tilasin jostain kotimaisesta verkkokaupasta ja hinta taisin olla noin 20e.
Akun mukana tuli ohjeet ja pari pientä ruuvimeisseliä joilla avaaminen onnistuu.
Suosittelen kyllä vaihtamaan akun jos siinä ei enää potku riitä.. halvemmaksihan se tulee kuin uuden soittimen hommaaminen

Kyylä

Jäsen
rene kirjoitti:
On tullut vaihdettua ipod miniin akku. Aika helppo homma mitä nyt aika tiukasti on osaset yhdessä.. Noin 15min hommaan taisi aikaa mennä. Akun tilasin jostain kotimaisesta verkkokaupasta ja hinta taisin olla noin 20e.
Akun mukana tuli ohjeet ja pari pientä ruuvimeisseliä joilla avaaminen onnistuu.
Suosittelen kyllä vaihtamaan akun jos siinä ei enää potku riitä.. halvemmaksihan se tulee kuin uuden soittimen hommaaminen

Kiitti. Löysin ohjeita, mutten ollut täysin varma kannattaako yrittää. Ipod mini on ainakin näköjään helppo saada auki. 13€ maksaa akut, joten eipä viitsi rahoittaa Applen toimintaa 50 € lla. (+postikulut). Näiden tarvikeakkujen käyttöikä on kuulemma huomattavasti pidempi kuin Ipodien 18kk.

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Monte-Cristo kirjoitti:
Kyllä softaa löytyy, pikaisesti hakemalla mm. Anapod-niminen ohjelma.

Kokeile hakusanoja transfer video ipod computer.

Kehoitan muutan erityiseen varovaisuuteen, jos meinaat käyttää eri iPod managerisoftia samaan aikaan. En tosin tiedä tuon anapodin toiminnasta mitään, mutta ihan kokemuksesta kerron.

edit: http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_iPod_Managers

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
6. sukupolvi?

No niin, ajattelin tuolta www.ebay.uk.co:sta käydä ostamassa 60gb iPod Videon, kun hintaa näyttää tulevan uudelle laitteelle suunnilleen saman verran kuin 30gb laitteelle Suomesta ostettuna. Enivei, myynnissä näyttää olevan jo kuudennenkin sukupolven soittimia? Mitä uutta kuudes sukupolvi tuo verrattuna viidenteen?

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Borgie kirjoitti:
No niin, ajattelin tuolta www.ebay.uk.co:sta käydä ostamassa 60gb iPod Videon, kun hintaa näyttää tulevan uudelle laitteelle suunnilleen saman verran kuin 30gb laitteelle Suomesta ostettuna. Enivei, myynnissä näyttää olevan jo kuudennenkin sukupolven soittimia? Mitä uutta kuudes sukupolvi tuo verrattuna viidenteen?
No, kuudennen sukupolven sijasta olisi ehkä parempi puhua 5.5-sukupolvesta, sillä isot iPodit eivät päivittyneet syksyllä niin järisyttävästi. Kirkkaampi näyttö, tuplasti akunkestoa (12 tunnista 24:ään), uudistuksia musan hakuun iPodissa, uudelleen muotoillut kuulokkeet, uudistettuja videojuttuja ja sen semmoista.

Merkittävin uudistus tuon akunkeston lisäksi on omasta mielestäni 60-gigaisen mallin kasvu 80-gigaiseksi, hinnan pysyessä samana (näin siis uutena kaupasta ostettaessa). Jos siis 80-gigainen 5.5-sukupolvinen maksaa eeLahdessa saman verran kuin 60 Gt, niin ota ihmeessä se.

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Onkos podisteilla kokemuksia erilaisista autokäyttöratkaisuista? iTrippiä olen itse vilkuillut, saisi samaan pakettiin laturin + fm-lähettimen alle 60 eurolla. Piuhalla se olisi paras toki liittää mutta nykyisissä autoissa kummassakaan ei moista mahdollisuutta ole.

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
pasil kirjoitti:
Onkos podisteilla kokemuksia erilaisista autokäyttöratkaisuista? iTrippiä olen itse vilkuillut, saisi samaan pakettiin laturin + fm-lähettimen alle 60 eurolla. Piuhalla se olisi paras toki liittää mutta nykyisissä autoissa kummassakaan ei moista mahdollisuutta ole.
Itsellä kasettipesässä kasettiadapteri, josta lähtee piuha sitten suoraan iPodiin. Helppo ja halpa ratkaisu nykyiseen autooni.

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
mice kirjoitti:
Itsellä kasettipesässä kasettiadapteri, josta lähtee piuha sitten suoraan iPodiin. Helppo ja halpa ratkaisu nykyiseen autooni.

Unohdin speksata että molemmissa autoissa on tällä hetkellä vain cd-soitin.

Jusa_A

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chelsea, FC Barcelona
Ostin jenkeistä maaliskuussa Ipod nanon 4 gigasen version. Nyt on sellanen ongelma, että laite ei lähde enää päälle. Tämä on sinänsä ihmeellistä, että en ole kohdellut nanoa mitenkään kovalla kädellä. Tietokoneeseen yhdistettäessä se toimii hyvin, eli tietoa voi siirtää normaalisti.
Onkohan laitteelle mitään tehtävissä ja vaikuttaako ostopaikka mahdolliseen huoltoon. Takuukuitti luonnollisesti on tallessa.

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Jusa_A kirjoitti:
Ostin jenkeistä maaliskuussa Ipod nanon 4 gigasen version. Nyt on sellanen ongelma, että laite ei lähde enää päälle. Tämä on sinänsä ihmeellistä, että en ole kohdellut nanoa mitenkään kovalla kädellä. Tietokoneeseen yhdistettäessä se toimii hyvin, eli tietoa voi siirtää normaalisti.
Onkohan laitteelle mitään tehtävissä ja vaikuttaako ostopaikka mahdolliseen huoltoon. Takuukuitti luonnollisesti on tallessa.

Ootko kokeillut resetointia? En tiedä auttaako, mutta kannattaa kokeilla. Ohjeet löytyy netistä tai käyttöohjeesta.

Minulla iPodi jäi kerran jumiin, mutta resetointi auttoi heti.

Kyylä

Jäsen
Jusa_A kirjoitti:

Ipod minin saa ainakin pois juntturasta pitämällä menua pohjassa ja painelemalla keskimmäistä nappia. Tätä pitää toistaa muutaman kerran, mutta mini on ainakin aina herännyt näin.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy