iPhone

  • 379 481
  • 1 786

#99#

Jäsen
Tuolla kännykkäketjussa oli puhetta eri appseista ja kiinnostaisikin tietää onko joku oleellinen mennyt allekirjoittaneelta ohitse?

Iphone 4 on nyt ollut käytössä muutaman viikon. Aika vähän tulee safaria käytettyä. Uutiset appsien kautta (iltalehti, iltasanomat, ampparit) Tekstitv addiktina tekstitv apssi ihan must. Lisäksi facebook ja dropbox jonku verran käytössä ja sääpalvelu. OP appsi on aika kätevä viivakoodilukuineen sekä sporttracker jos lenkkeilyä harrastaa. Peleihin ei riitä aika eikä oikein mielenkiintokaan. Mainio laite tämä Iphone. Seuraavana pitäisi joku navigaattori laitella. Taidan odotella tarjouksia. Ainakin Navigonilla on aina välillä jotain kampanjoita
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Tuolla kännykkäketjussa oli puhetta eri appseista ja kiinnostaisikin tietää onko joku oleellinen mennyt allekirjoittaneelta ohitse?

Tärkin minullakin lienee iTeletext, nopea ja kevyt teksti-tv etenkin ulkomailla. Week Cal (maksullinen?)on monipuolisempi kuin puhelimen oma kalenteri kuin myös WeatherPro (maksullinen), paljon parempi kuin se puhelimen mukana tuleva sääohjelma.

Shazam on kivaa hupia, Darkroom on kätevä hämärässä kuvatessa jos ei halua käyttää salamaa.RunKeeperilla voi seurata ja tallentaa juoksu- kävely- ym. lenkkejä.
 

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onhan noita. AppStoresta hankittuna pääasiassa ilmaisia, mutta on joukossa jokunen rahallakin hankittu. Eniten käyttöä on seuraavilla:
- Facebook
- Tapatalk (foorumien kuten Jatkoajan selaamiseen, huomattavasti helpompaa kuin Safarilla)
- Uutispalveluita löytyy useampia (HS.fi, Ilta-Sanomat, Iltalehti, MTV3 Juuri Nyt, CNN Intl, BBC News ja Apple-uutisia julkaiseva MacMaa)
- Foreca Weather
- Televiisori-appseista löytyy Telkku.com, Teksti-TV ja Yle Areena
- The Converter on ollut ihan kätevä yksikkömuunnin silloin harvoin kuin sellaista tarvitsee
- Kalleimmat hankinnat ovat TomTom Nordic -navigaattorisofta ja Navionics Baltic Sea -merikartat. Toisaalta nyt pärjää ilman erillistä navigaattoria ja uistelureissuilla Navionics on tarvittaessa korvannut (auttavasti) oikean karttaplotterin.
- Kelikamerat
- Ringtones appsilla on tullut väsättyä omia soittoääniä
- Pelejä, lähinnä ilmaisia tulee latailtua iLuuriin säännöllisesti. Lähinnä yksinkertaisia ajankulukkeeksi tarjoitettuja. Enemmän pelailtuja Shanghai Mahjong, SolFree Solitaire, Posimotionin Backgammon, Cat Physics, Isaac Newtons Gravity, EA:n Scrabble ja hauskasti puhelimen liiketunnistimia hyödyntävä iFishing
 

J.Petke

Jäsen
Nyt on ollut paljon puhetta iPhonen hitaasta uudistumisesta ja junnaamisesta paikallaan. Tässä itse kun paljon puhelimia räpläilen niin pidemmän aikaa jo on ollut kakkoskäytössä kiinalaisten rakentamat MIUI "kuoret" androidille. Tämä on hyvin iPhone tyyppinen ratkaisu mutta ollen huimasti heitä edellä. Tässä olisi hyvä tilaisuus Applen ottaa hieman suuntaa mihin päin heidän järjestelmää voisi suunnata. Toki tähän MIUI:in on kopioitu monta tyyliominaisuutta iPhonesta mutta ei tuo ole mikään ihme sillä järkyttävän hyvinhän tuo Applen puhelin toimii. Käytännössä iPhone androidin muokattavuudella.

Tässä vielä video käyttiksestä.
 

Stam1na

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP! Vaajakosken Pelikaanit! Barcá!
Miten saa siirrettyä Nokialaiselta numerot yms iPhoneen kun eivät hyväksy toisiaan Bluetoothissa?

Edit: Niin ja SIM-kortitkin on erilaiset et ei toimi seilläkään siirto
 
Viimeksi muokattu:

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miten saa siirrettyä Nokialaiselta numerot yms iPhoneen kun eivät hyväksy toisiaan Bluetoothissa?

Edit: Niin ja SIM-kortitkin on erilaiset et ei toimi seilläkään siirto

Ilman tietokonetta tuo siirto ei taida onnistua, mutta hakusanoilla PC iPhone ja Nokia mac löytää ohjelmat, joilla saa PC:stä tiedot iPhoneen tai Nokialaisesta tiedot Maciin.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Miten saa siirrettyä Nokialaiselta numerot yms iPhoneen kun eivät hyväksy toisiaan Bluetoothissa?

Edit: Niin ja SIM-kortitkin on erilaiset et ei toimi seilläkään siirto

Mikä operaattori sinulla on? Itse ostin Iipon Soneran kytkynä ja siirsivät hämäräperäisesti numerot sim-korttien välillä ostotilanteessa jollain laitteella liikkeen takahuoneessa. Luulisi, että suostuisivat saman tekemään oli mikä tahansa operaattori, jos heidän liittymäänsä käytät, vaikka et puhelinta olisi ostamassakaan.
 

#71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Olen kuullut monen ratkaisevan tämän ongelman leikkaamalla vanhan SIM-kortin mini-SIMin muotoiseksi. Toimii se niinkin.

Toimii hyvin. Nykyään -entisenä iPhone-käyttäjänä- on käytössä micro-sim & adapteri, jolla kortin saa takaisin normaalin kokoiseksi. Helppo, halpa ja kätevä ratkaisu, eikä jatkossa tarvitse sen kummempia miettiä, jos haluaa nopeasti takaisin Steven leiriin.

Pahoittelen, jos olen samanlaisen viestin kirjoittanut jo aikaisemmin. Voi hyvinkin olla.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Ulkomaille

Olen lähdössä ulkomaille ja en toivois että Iphone käyttää nettiä/3G:tä missään tilanteessa, että ei tuu isoa laskua. Saako tuolla Matkapuhelindatan pois ottamisella sen pois päältä kokonaan, vai jääkö sinne jotain silti taustalle pyörimään? (data roaming mulla on jo pois päältä)
 

Jokru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hawks, sympatiat Sportille, S-Kiekko
Olen lähdössä ulkomaille ja en toivois että Iphone käyttää nettiä/3G:tä missään tilanteessa, että ei tuu isoa laskua. Saako tuolla Matkapuhelindatan pois ottamisella sen pois päältä kokonaan, vai jääkö sinne jotain silti taustalle pyörimään? (data roaming mulla on jo pois päältä)

Ainakin mulla riitti se, että otin data roamingin pois päältä kun olin Espanjassa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
IPhone 5 julkaistaan ilmeisesti 4.10.2011 ja se lienee myynnissä lokakuun 2011 aikana. Saa nähdä milloin tarkat tiedot vuodetaan esiin uutuudesta. Huhujen mukaan ei isoja parannuksia iPhone 4-puhelimeen, mutta saa nähdä.

Juurihan tuo nelonen tuli. Miksi ihmeessä pitää tuoda vielä uusi luuri jos ei mitään ihmeempiä parannuksia ole tulossa? Kyllä tuo vaikuttaa niin rahastukselta.
 

Fiiu

Jäsen
Juurihan tuo nelonen tuli. Miksi ihmeessä pitää tuoda vielä uusi luuri jos ei mitään ihmeempiä parannuksia ole tulossa? Kyllä tuo vaikuttaa niin rahastukselta.

Eikös iPhonet ole muutenkin aikalailla noin vuoden sykleissä tulleet markkinoille? Samalla tahdilla näköjään edelleen mennään ja parannellaan vähäsen. Softa uudistuu enemmän mutta sen saa taas nelosiinkin.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juurihan tuo nelonen tuli. Miksi ihmeessä pitää tuoda vielä uusi luuri jos ei mitään ihmeempiä parannuksia ole tulossa? Kyllä tuo vaikuttaa niin rahastukselta.
Nelonen julkaistiin kesäkuussa 2010 ja itse asiassa versioiden 4 ja 5 välinen aika on jo nyt pidempi kuin aiempien versioiden välillä, jolloin se on ollut aika tasan vuosi. Kannattaahan yrityksen takoa rahaa, jos siihen on mahdollisuus. Kukaan ei kuitenkaan pakota ostamaan.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kannattaahan yrityksen takoa rahaa, jos siihen on mahdollisuus. Kukaan ei kuitenkaan pakota ostamaan.

Juurikin näin. Kannattaa kokeilla jos joku menee koukkuun jne. Tämä vetää kuitenkin maton Applen alta ainakin omissa silmissä sillä helpon rahan toivot tuollaisilla tempauksilla ei ole kestävän kehityksen tae. Vaikkakin teknologia menee rajusti eteenpäin niin jossakin vaiheessa pää tulee vetäjän käteen.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Juurikin näin. Kannattaa kokeilla jos joku menee koukkuun jne. Tämä vetää kuitenkin maton Applen alta ainakin omissa silmissä sillä helpon rahan toivot tuollaisilla tempauksilla ei ole kestävän kehityksen tae. Vaikkakin teknologia menee rajusti eteenpäin niin jossakin vaiheessa pää tulee vetäjän käteen.

Eli kun Apple julkaisee yhden puhelimen kerran 12-18kk:n aikana niin se on helpon rahan tavoittelua? Entä sitten Samsungit, htc:t, LG:t, Nokiat yms., jotka julkaisevat uusia laitteita lähes kuukausittain?

Hiukan paistaa Appleviha läpi...

Ja juu, en ole Applefanipoika, en ole koskaan omistanut ainuttakaan Applen tuotetta.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Haussa toimiva handsfree-setti Iphonelle 4G:lle? Langaton tai langallinen, ihan sama, kunhan toimii. Jos se vielä löytyis Verkkokauppa.comista niin voisin hakea sellaisen heti huomenna. Kiitos...
 

Rocco

Jäsen
Mikä operaattori sinulla on? Itse ostin Iipon Soneran kytkynä ja siirsivät hämäräperäisesti numerot sim-korttien välillä ostotilanteessa jollain laitteella liikkeen takahuoneessa. Luulisi, että suostuisivat saman tekemään oli mikä tahansa operaattori, jos heidän liittymäänsä käytät, vaikka et puhelinta olisi ostamassakaan.
Paitsi, SIM-korttien muisti on varsin rajallinen, taitaa vain 250 nimeä mennä sinne. Monella on puhelimessa moninkertainen määrä numeroita.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Haussa toimiva handsfree-setti Iphonelle 4G:lle? Langaton tai langallinen, ihan sama, kunhan toimii. Jos se vielä löytyis Verkkokauppa.comista niin voisin hakea sellaisen heti huomenna. Kiitos...

Plantronics M100 hinnat - handsfree-laitteet VERTAA.FI -sivustolla

Voin lämpimästi suositella tuota plantroncsia.

Jos sulla on ipuhelin niin sen näyttöön tulee kuulokkeen akkukestosta kertova palkki, siinä on taustamelumikrofoni mikä on autossa aa ja oo. Olen käyttänyt nyt yli vuoden ja ei moittimisen sijaa löydy.
 
iPhone 5 julkaisu

Applen siis huhutaan huomenna julkaisevan uuden version iPhonesta. Analyytikot ja muut arvailijat odottavat mahdollisesti seuraavanlaisia uudistuksia: "Enemmistö asiantuntijoista uskoo edelleen siihen, että Apple esittelee iPhone 5:n. Odotuksissa on nykyistä isompi näyttö, ohuempi muotoilu, tuplaydinprosessori, kahdeksan megapikselin kamera, nopeampi verkkotekniikka ja 64 gigatavun muistiversio."

Minkäslaisia fiiliksiä herättää?

Ja mahtaako kukaan tietää löytisikö tuohon Applen julkaisutilaisuuteen streamia?

Tässä vielä Iltalehden juttu aiheesta: Näitä uutisia Applelta odotetaan huomenna | Digiuutiset | Iltalehti.fi
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Applen siis huhutaan huomenna julkaisevan uuden version iPhonesta. Analyytikot ja muut arvailijat odottavat mahdollisesti seuraavanlaisia uudistuksia: "Enemmistö asiantuntijoista uskoo edelleen siihen, että Apple esittelee iPhone 5:n. Odotuksissa on nykyistä isompi näyttö, ohuempi muotoilu, tuplaydinprosessori, kahdeksan megapikselin kamera, nopeampi verkkotekniikka ja 64 gigatavun muistiversio."

Minkäslaisia fiiliksiä herättää?

Ja mahtaako kukaan tietää löytisikö tuohon Applen julkaisutilaisuuteen streamia?

Tässä vielä Iltalehden juttu aiheesta: Näitä uutisia Applelta odotetaan huomenna | Digiuutiset | Iltalehti.fi

Striimi löytyy varmasti ainakin engadgetin ja technobuffalon kautta.

Itse odotan yllättävänkin suurella mielenkiinnolla uutta iPhonea. Ainuttakaan Applen tuotetta en ole omistanut, mutta nyt tuntuu siltä, että olisi oikea aika kokeilla. Androidia olen tässä jo hyvän aikaa käyttänyt ja olen siihenkin kaikin puolin tyytyväinen. No huomenna sen sitten näkee. Ja uskon kyllä, että iPhone 5 julkaistaan varmasti ja sen seuraksi myös "halpa"versio iPhone 4S.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös