iPhone

  • 379 123
  • 1 786
Jostain olin lukevinani, että tämä huomenna esiteltävä iPhone 5 olisi vain päivitys neloseen ja sitten iPhone 6 olisi se "suuri mullistus". No nämä ovat aina näitä juttuja, joita voi heittää kuka tahansa, mutta ihan mielenkiintoista kuitenkin. Ja samojen huhujen mukaan kutonen olisi tulossa myyntiin jo ensi keväänä, joten siinä onkin miettimistä hankkiako nyt uuden vai odottaako sitä seuraavaa.
 

Mr. Penguin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins, Blues, Kärpät, Leksand
Itse en ole koskaan omistanut mitään Applen tuotetta, mutta nämä iPhonet vaikuttavat aikamoisen upeilta vempeleiltä. Odotan innolla huomista ja tietoa siitä milloin iPhone 5 tulee vihdoinkin myyntiin, nimittäin sellaisen aion todellakin hankkia itselleni. Monella työkaverillani on IPhone 4 ja laite on tehnyt minuun syvemmän vaikutuksen kuin kilpailijoiden vastaavat puhelimet.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Itse en ole koskaan omistanut mitään Applen tuotetta, mutta nämä iPhonet vaikuttavat aikamoisen upeilta vempeleiltä. Odotan innolla huomista ja tietoa siitä milloin iPhone 5 tulee vihdoinkin myyntiin, nimittäin sellaisen aion todellakin hankkia itselleni. Monella työkaverillani on IPhone 4 ja laite on tehnyt minuun syvemmän vaikutuksen kuin kilpailijoiden vastaavat puhelimet.
En todellakaan yritä trollata, itselläni on tässä yli puoli vuotta ollut IP4, sitä aiemmat älypuhelimet ovat olleet Noksua ja Motorolaa... Lisäksi mulla on android-tablet. Parin viikon sisällä saan vaihdettua puhelimen N9:ään.

En ymmärrä, mikä tuosta Iphonesta tekee upean vempeleen. Tai siis ymmärrän sen, että onhan se rakenteeltaan teknisesti mainio laite. Jämäkkä.

Näin siis kiinnostaisi kuulla, mikä tuossa kiehtoo tarkemmin? Itse en pidä sitä kovin kummoisena laitteena käyttökokemuksen suhteen. Käyttöliittymästä tulee jotenkin mieleen Win3.1, ehkä se johtuu siitä kun se on vain tuollainen ikonimatriisi mikä ei anna mitään informaatiota ennen kuin käynnistää ohjelman. Ja jos poistut ohjelmasta, informaatiovuo lakkaa siltä osin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En ymmärrä, mikä tuosta Iphonesta tekee upean vempeleen. Tai siis ymmärrän sen, että onhan se rakenteeltaan teknisesti mainio laite. Jämäkkä.
Ihan kiva lelu. Oikeastaan se on parhaimmillaan kaikessa epäoleellisessa, mutta ei siinä tarkoituksessa, mihin minun pitäisi sitä käyttää. Eli siis bisnespuhelimena. Siihen käyttöön se on välttävän ja hyvän välimaastossa.
 

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Käyttöliittymästä tulee jotenkin mieleen Win3.1, ehkä se johtuu siitä kun se on vain tuollainen ikonimatriisi mikä ei anna mitään informaatiota ennen kuin käynnistää ohjelman. Ja jos poistut ohjelmasta, informaatiovuo lakkaa siltä osin.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mitä informaatiovuota kaipaat? Sovelluksen pitäisi siis antaa jotain tietoa käynnistämättäkin vai etkö tiedä, mitä asentamasi sovellukset tekevät?
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Näin siis kiinnostaisi kuulla, mikä tuossa kiehtoo tarkemmin?
Niinkuin lähes kaikki omistamani laitteet niin iPhone tekee ne asiat mitä tarvitsen, tekee ne odottelematta ja kaatuilematta, toisin kuin aiemmat omistamani puhelimet. Näyttö on tarkkuudessaan edelleenkin ylivertainen. Nämä riittää mulle, en tarvitse "kolmiulotteista" sääwidgettiä kertomaan säätilaa ulkona kun sen näkee ikkunastakin. Push-notifikaatiot riittää mulle informoimaan tarpeellisista tapahtumista. Ja toimii tietenkin loistavasti yhteen maccini kanssa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Niinkuin lähes kaikki omistamani laitteet niin iPhone tekee ne asiat mitä tarvitsen, tekee ne odottelematta ja kaatuilematta, toisin kuin aiemmat omistamani puhelimet.
Voi, kun tuo koskisi myös puheluita. Tai eihän tuo kaatuile, mutta puhelun katkeaminen ilman erityistä syytä ei ole mikään meriitti.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Sinänsä väittely on ihan turhaa. Ihmisen pitää käyttää sitä laitetta, joka miellyttää eniten. Itse en pidä iPhonesta, mutta sitä vastoin esim. duuniläppäriksi vaihtuu näinä päivinä Macbook Pro ja tablettina on Galaxy Tab 10.1.
 

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Voi, kun tuo koskisi myös puheluita. Tai eihän tuo kaatuile, mutta puhelun katkeaminen ilman erityistä syytä ei ole mikään meriitti.
Itselläni kätössä toinen iPhone... ensin 3G ja nyt 3Gs. Kertaakaan ei ole puhelu heinäkuun 2008 jälkeen katkennut. Onko sulla käytössä kenties jailbreikattu puhelin vai miksi noin?
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Itselläni kätössä toinen iPhone... ensin 3G ja nyt 3Gs. Kertaakaan ei ole puhelu heinäkuun 2008 jälkeen katkennut. Onko sulla käytössä kenties jailbreikattu puhelin vai miksi noin?

Mulla 3Gs ja katkaisee puhelun aivan helvetin usein. Varsinkin kun ajan autolla. Seuraava luuri jokin muu kuin iPhone.
 

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mulla 3Gs ja katkaisee puhelun aivan helvetin usein. Varsinkin kun ajan autolla. Seuraava luuri jokin muu kuin iPhone.
Valintahan on vapaa, mutta kyllä tuo nyt kuulostaa enemmän yksittäisen laitteen vialta kuin yleiseltä ominaisuudelta. Ainakaan oman käyttökokemuksen perusteella iLuuri ei käyttäydy noin. Kaiketi olet puhelimesi käyttänyt huollossa?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mitä informaatiovuota kaipaat? Sovelluksen pitäisi siis antaa jotain tietoa käynnistämättäkin vai etkö tiedä, mitä asentamasi sovellukset tekevät?
Sovelmia mitkä tuottaa informaatiota näkyviin käyttöjärjestelmän perusnäkymään/näkymiin. Androidissa ja Symbianissa on widgettejä samoin kuin esim. Win7 on nuo pienoisohjelmat. WP7 näyttää nuo omalla tavallaan, joka myös toimii.

Esim. se, että minun pitää erikseen käynnistää joku twitter-sovellus kun nykyaikaa on se, että tuo informaatiovuo tuodaan näkyviin ilman. RSS-feedit. Facebook-tapahtumat. Kalenteritapahtumat tältä päivältä tai seuraavat kalenteritapahtumat. Miksi tuo kaikki pitää tehdä (usein erillisistä) sovelluksista ja miksi sitä infoa ei voi tuoda näkyviin käyttöliittymään?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Itselläni kätössä toinen iPhone... ensin 3G ja nyt 3Gs. Kertaakaan ei ole puhelu heinäkuun 2008 jälkeen katkennut. Onko sulla käytössä kenties jailbreikattu puhelin vai miksi noin?
Ei tietääkseni ole. Taustakuvan ja soittoäänen olen vaihtanut.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sovelmia mitkä tuottaa informaatiota näkyviin käyttöjärjestelmän perusnäkymään/näkymiin. Androidissa ja Symbianissa on widgettejä samoin kuin esim. Win7 on nuo pienoisohjelmat. WP7 näyttää nuo omalla tavallaan, joka myös toimii.

Esim. se, että minun pitää erikseen käynnistää joku twitter-sovellus kun nykyaikaa on se, että tuo informaatiovuo tuodaan näkyviin ilman. RSS-feedit. Facebook-tapahtumat. Kalenteritapahtumat tältä päivältä tai seuraavat kalenteritapahtumat. Miksi tuo kaikki pitää tehdä (usein erillisistä) sovelluksista ja miksi sitä infoa ei voi tuoda näkyviin käyttöliittymään?
Omasta mielestäni widgetit ovat erittäin yliarvostettuja kikkareita. Käytännössä niistä ei ole hyötyä ellei puhelinta laita synkronoimaan tietoja 24/7, jolloin akku kuluu hetkessä. Widgetit myös hidastavat käyttöjärjestelmää huomattavasti. Jos tarkoitus on tsekata kavereiden facebook-päivitykset tai käydä pikaisesti lukemassa uutiset hoituu se yleensä nopeiten avaamalla itse sovellus ja lukemalla, eikä tuijottamalla pientä widgettiä johon kyseiset uutiset/päivitykset tulevat yksi kerrallaan.

Joihinkin asioihin widgetit sopivat erinomaisesti kuten esimerkiksi sään näyttämiseen.

Itsellä ollut käytössä seuraavat älyluurit: Nokia E66, E71, E72, HTC Desire Z, iPhone 3GS ja nyt uusimpana Galaxy S Plus. Näistä iPhone on ollut selkeästi nopein käyttää ja saada informaatiota. Desiren kanssa tuli kikkailtua widgettien kanssa ja huomasin selvää hitautta jatkuvasti. Ehkä osaamattomuutta? Galaxyn kanssa homma on pelittänyt OK kun ainoa widgetti käytössä on säätä ja kelloa varten.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Voi, kun tuo koskisi myös puheluita. Tai eihän tuo kaatuile, mutta puhelun katkeaminen ilman erityistä syytä ei ole mikään meriitti.

Mulla ei ole katkennut puhelu kertaakaan tällä nelosella. Puhelinsovellus on jumittanut kerran, ja antennin kuuluvuus ei ole mikään loistava. Siinä ne viat mitä vuoden käytössä on tullut vastaan.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Omasta mielestäni widgetit ovat erittäin yliarvostettuja kikkareita. Käytännössä niistä ei ole hyötyä ellei puhelinta laita synkronoimaan tietoja 24/7, jolloin akku kuluu hetkessä. Widgetit myös hidastavat käyttöjärjestelmää huomattavasti. Jos tarkoitus on tsekata kavereiden facebook-päivitykset tai käydä pikaisesti lukemassa uutiset hoituu se yleensä nopeiten avaamalla itse sovellus ja lukemalla, eikä tuijottamalla pientä widgettiä johon kyseiset uutiset/päivitykset tulevat yksi kerrallaan.

Joihinkin asioihin widgetit sopivat erinomaisesti kuten esimerkiksi sään näyttämiseen.

Kysytään nyt sitten vielä, että missä puhelimissa olet itse käyttänyt widgettejä? Sanoisin, että oma kokemukseni hyödyllisistä ja hyödyttömistä widgeteistä on tasan tarkkaan päinvastainen? Lisäksi haluaisin jotain näyttöä siitä, että widgetit mainittavasti hidastaisivat puhelinta.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kysytään nyt sitten vielä, että missä puhelimissa olet itse käyttänyt widgettejä? Sanoisin, että oma kokemukseni hyödyllisistä ja hyödyttömistä widgeteistä on tasan tarkkaan päinvastainen? Lisäksi haluaisin jotain näyttöä siitä, että widgetit mainittavasti hidastaisivat puhelinta.
Arvasinkin, että joku toisinajattelija tarttuu mielipiteeseeni. Widgettejä olen käyttänyt HTC Desire Z:lla ja Samsung Galaxy S Plus:lla. Näyttöä puhelimien hidastumisista minulla ei ole antaa, pelkästään oma tuntuma on tämän takana.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tartuinko jotenkin epäasiallisella tavalla, kun noin närkästyit? Kiitos kuitenkin mielipiteesi tarkentamisesta.
Et tarttunut, sillä en närkästynyt. Ilmaisinko itseäni jotenkin epäasiallisesti kun totesit minun närkästyneen? Pahoittelen tahdittomuuttani.

Edit: Kaverillani oli myös jotakin puheongelmia iPhone4:sen kanssa, eli jotain häikkää taitaa puheominaisuuksissa olla.
 
Viimeksi muokattu:
Itse on myös ollut huonoja kokemuksia puheluiden kanssa (itsellä Iphone 3g sekä 3gs). Vaikka puhelut välillä katkeilee niin mielestäni iPhone on mahtava laite ja odotan mitä uusi malli tuo tullessaan. Widgetit ovat mielestäni suht turhia...

Ja muuten. Jos Apple tänään julkaisee iPhonesta myös halpaversion, niin se ei ole ainakaan Nokialle hyvä juttu :)
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
4s vasta julkaistu ja omituista höpinää Siri-sovelluksesta, joka tekee kaiken puheesi perusteella. Missä vitonen viipyy.

Edit. Ei viitosta ollenkaan, wtf.
 
Viimeksi muokattu:

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Eipä Apple päässyt yllättämään, täysin huhujen mukaiset julkaisut. 4S:ssä dual-core A5, 8MP kamera, 1080p videonauhoitus, ja Siri-puheohjausapulainen joka vaikutti aika mielenkiintoiselta. Suomeen 28.10.

Ainoa yllätys oli ettei ollut "One more thing...". Ens kesänä tulee sitten varmaan iPhone5, nyt softa oli pääasiana koko julkaisussa muutenkin.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
7kk vanha iPhone 4 teki eilen sitten kivan yllärin. Duunin jälkeen nappasin taskusta, ei virtaa päällä. Ei lähe käyntiin vaikka mitä tekis. On yritetty kaikki normaalit konstit. Tätä ennen lähes täydessä latingissa ollut kapistus, toimi hyvin 2h ennen kuin huomasin.

Ei ole pudonnut kertaakaan, suojakuorissa ollut 99% ajasta ja tätä ennen ei minkäänlaista ongelmaa ole esiintynyt. Voisi sanoa että nyt vituttaa ja ihmetyttää. Onko kellään muulla ollut samanlaista päänvaivaa?
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
7kk vanha iPhone 4 teki eilen sitten kivan yllärin. Duunin jälkeen nappasin taskusta, ei virtaa päällä. Ei lähe käyntiin vaikka mitä tekis. On yritetty kaikki normaalit konstit. Tätä ennen lähes täydessä latingissa ollut kapistus, toimi hyvin 2h ennen kuin huomasin.
Jos iTuneskaan ei tunnista puhelinta eikä ala lataamaan kun kytkee koneeseen/pistorasiaan kiinni niin sitten huoltoon vaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös