Jääkuutio kirjoitti:Itse olen niin etuoikeutettu, että olen saanut palvella molemmissa näistä pakoista, Hyrylässä ja Vekaralla. Oli pieni kulttuurishokki kun jouduin Hyrylästä kahdeksi kuukaudeksi Vekaralle Moske-koulutukseen. Ei niinkään kurin vaan juuri näiden oheistoimintojen (ja ihmisten) suhteen. Pizzatykki oli kova paikka, mutta ei liene Kaiffarin voittanutta.
Tuusulan Crazy Kaiffari... Keskiviikkoisin paikka on yleensä tupaten täynnä humalaisia vihreitä miehenalkuja! Keskiviikkoisin strippari klo 20 ja 22 sekä varusmiehille bisse 0,4 aina 2,5 euroa. Monta pekkaa (poistumiskieltoa) on jaettu niiden karkeloiden johdosta, sillä keskiviikkoisin on pitkät iltavapaat (yli 6 kk:n miehistölle 24:ään ja alijohtajille 01:een). Pekkaa ei ole jaettu niinkään Kaiffarin tapahtumien vaan niiden seurauksien vuoksi. Myöhästymisiä, sammumisia matkalle, häröilyä varuskunta-alueella...
Kaiffarin vieressä palvelee myös Pub Päämaja. Se on tunnelmallisempi paikka. Pieni luola, jossa on häppärit 20:een asti. Lisäksi muutaman sadan metrin päässä on lisäksi ainakin Hurriganes-baari.
retro kirjoitti:Kertokaapas, onko armeija ajan loppupuolella mitään mahdollisuutta lähteä ulkomaille? Siis ihan Brasiliaan asti. Sisko kun taitaapi mennä ensi jouluna siellä naimisiin, niin josko niillä (mahdollisilla) kuntoisuuslomilla saisi matkustaa sinne?
Loppusota on kyllä edelleen, mutta se päättyy noin kuukausi ennen palveluksen päättymistä. Ainakin joulun tienoilla leiri-TJ on pyöreä nolla.
Ainoa este vkl-lomalle voi olla virka-apu, mutta sen kumoat noin hyvällä syyllä.
Sen sijaan esim. kesällä RUK:issa ei tarvitse ylimääräisiä lomia odotella, sillä sen koulutusohjelma on tiivis.