Ei voi muuta sanoa kuin että huhhuh. Tiesin kyllä että pääsen sodankylässä vitusti helpommalla, mutta tuo Ivalon homma kuulostaa aika helvetilliseltä. Täällä on aikalailla joka ilta vapaa-aikaa klo 18-21 + mukavat alikessut , saa nuuskata millon tykkää yms yms...
Allekirjoittanut tulee mahdollisesti puolen vuoden jälkeen Ivaloon loppupalveluksen ajaksi. Olen siis sissiradisti. Puolet radistijoukkueesta laitetaan sinne.
Olen hyvin perillä teistä radisteistakin, oman tuvan alikessu kun sattuu sellainen myös olemaan! Ensimmäisen kolmen viikon aikana teillä ei tule olemaan yhtään radistikoulutusta, vaan toimitte alikessun roolissa. Kokelaat tulevat neljännellä viikolla, ja ottavat tuvat hallintaansa, joten silloin radistitkin ovat päässeet omiin hommiinsa.
Ainakin toistaiseksi radistit ovat päässeet hyvin helpolla. Muut syövät kasarmin pihalla, radistit syövät ruokalassa. Muut ovat morttikakkosessa, radistit ovat iltavapailla. Muilla on palvelusta, radisteilla on vapaa-aikaa. Tuskinpa tällainen meno kovin pitkään jatkuu, mutta ainakin ensimmäisistä viikoista kannattaa ottaa kaikki ilo irti, jos sinut Ivaloon siirretään!
Mukava huomata, että tässä maassa on vielä ainakin yksi ihan oikea palveluspaikka. Hyvä Ivalo!
Ja voi hyvät vitut sitä tj 0 aamua!
:)
Kyllähän sitä lähes joka päivä ajattelee, että olisi pitänyt hakea Rovaniemelle/Sodankylään, mutta iltaisin on iloinen siitä että on Ivalossa. Se tunne, kun pääset helvetin raskaan päivän jälkeen vapaa-ajalle tai raskaiden viikkojen jälkeen lomille, ei sellaista vaan saa muualta. Kaikkia pieniä asioita on oppinut arvostamaan aivan eri tavalla, eikä todellakaan tule enää mistään turhasta valitettua!
Yleensä ei nuo inttijuut paljon säikäyttele, mutta kyllä vähän olen miettinyt, että minkä vitunvitun takia laitoin kakkosvaihtoehdoksi Ivalon. Pirkkalaan en kuitenkaan pääse. Tosin ensin pitäisi pari kuukautta varmaan treenata, että ylipäänsä johonkin pääsen. Olispa nyt se kolmosvaihtoehdon Niinisalo. VMP. Onneksi on vielä pari vuotta ainakin aikaa.
Sulla ei siis ole vielä kutsuntoja ollut? Siinä tapauksessa ei hätää, kutsunnoissa voi kyllä vaikuttaa noihin alustaviin vielä aivan täysin. Ivaloon ei ketään pakoteta. Jos et halua sinne, niin sanot kutsunnoissa ettet halua. Se riittää.