Nyt tässä vaiheessa kesää tuntuu siltä, että toi SapKossa luistimet naulaan (SapKon palkanmaksuvaikeuksien takia) lyönyt Kalle Konstikin olisi ollut Ilvekseen vahvistus. Kuntoa ja osaamista miehellä olisi siis yhä ollut. Maalintekijää kaivataan ja 32-vuotias ei ainakaan minun silmissäni ole mikään ikäloppu. Vaan mies parhaassa iässä. Ja onhan sieltä Savonlinnasta ennenkin osattu Tampereelle tulla.
Paljonko olisit valmis maksamaan mestispelaajalle, jolla on perhe Savonlinnassa, että kyseinen henkilö tulisi Tampereelle pelaamaan? Sitä voi ajatella myös niin, että paljonko itse tarvitsisit palkkaa jotta voisit lähteä Savonlinnaan töihin, perheen ollessa Tampereella.
Kyseessä on kuitenkin mestispelaaja, joista täällä naapurissa on jokunen kokemus lähiajoilta (Virpiö, Jaatinen, JM Järvinen). Järvinen toki jatkaa Tapparassa, käsittääkseni suhteellisen edullisella sopparilla. Jatkosopimuksen tekohetkellä ei monikaan fani (minä mukaanlukien) ymmärtänyt mitä järkeä tässä on. Noh ompahan sentterileveyttä.
Toisinsanoen, näkisin että palkan pitäisi olla suomalaisen keskivertopalkan (mediaani)
uusisuomi.fi 2010 vuoden keskipalkat 3306e/kk tienoilla, ellei enemmän.
Olisiko Ilveksen järkevää satsata vähiä rahojaan Konstiin? Varsinkin kun kyseessä olisi suora soppari ilman try-outia.
Eriasia olisi tilanne jos Konstilla ei olisi perhettä ja/tai asuisi Tampereella. Emme tiedä suostuisiko Konsti edes tulemaan Tampereelle (paljonko palkan pitäisi olla että suostuisi)?