Ilveksen talousasiat

  • 1 103 530
  • 4 182

sivurauta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat ylipäätään tamperelaiselle jääkie
Otetaanpa vielä yksi kauhuskenario mihin tuolla osin viitattiinkin. Mitäpä jos seuraavalla omistajalla olisikin sama sukunimi kuin edellisellä? En itse pitäisi ollenkaan mahdottomana sitä, että yksi ostajakanditaatti olisi vahvasti samaa sukua nykyisen kanssa.

Saarinen puki ainakin omat ajatukset onnistuneesti sanoiksi. Itsellä on edelleen nykyjohtoon luotto nolla ja en aio astua maton päälle jälleen kerran syötiksi ennenkuin kynä on löytynyt...
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Velkojen tilanne. Varsinaisen tilinpäätöksen jälkeen Vinnie vippasi lisää IH Oy:lle 300k€. Joulukuussa puolestaan Vinnie ja Meskanen muuttivat arviolta 800-900 k€ omanpääoman ehtoiseksi lainaksi saaden omanpääoman taas hetkellisesti plussalle. IH:llä jäi edelleen molemmille herroille muita velkoja jäljelle. Ostovelat ovat yli miljoonan.

Ymmärrän hyvin muut perusteet, miksi konkurssi ei kannata, mutta onkohan IH:ssä sittenkään tapahtunut velkarintamalla noin mainioita uutisia mitä Lehtola antaa ymmärtää. Ja lisäksi olisi ongelmana tuon liigaosakkeen muuttaminen rahaksi.
Samaa mietin itsekin, ja suhtaudun terveen skeptisesti kunnes asiasta on mustaa valkoisella. Mutta kuulemma Manngard on valmis viemään prosessin maaliin, vaikka hän samalla tulee itse ottamaan ns. reilusti takkiin. Saapa nähdä, elämme mielenkiintoisia aikoja.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Karsastan itsekin asiakkaiden luokittelua ja tiedän, ettei HeGe ajattele näin mustavalkoisesti.

Mielenkiintoinen aihe, muuten.

_______

Asiakkuudenhallinta – Wikipedia

Porrasmalli

Porrasmalli keskittyy enemmän kuvaamaan käyttäytymisestä tapahtuvaa kehitystä, ja siinä nimetään kahdeksan asiakasryhmää.

Asiakasryhmät ovat (kasvavat porrasmaisesti esitysjärjestyksessä alhaalta ylöspäin):

1) Suspektit - kaikki potentiaaliset asiakkaat, joita markkinoilla on.

2) Prospektit - potentiaalisia asiakkaita, mutta he ovat jollakin tavalla osoittaneet kiinnostustaan yrityksen tarjoomaa kohtaan tai yrityksellä voi muuten olla heidän yhteystietonsa.

3) Asiakkaat - tässä mallissa ensiostaja tai satunnainen asiakas

4) Kanta-asiakkaat - keskittää jo ostoja yritykseen

5) Avainasiakkaat - sellaiset kanta-asiakkaat, jotka yritys katsoo itselleen tärkeimmiksi, esimerkiksi kannattavimmiksi.

6) Suosittelijat - tämän mallin ylin asiakkuuden muoto, joka kertoo yrityksen tarjoomasta muille ihmisille.

Jokaisesta näistä asiakasryhmistä yritys voi menettää asiakkaitaan niin, että heistä tulee joko

7)
passiivisia tai

8)
entisiä asiakkaita.

_______

Asiakassuhteiden luokittelu on arkipäivää jo siitäkin syystä, että luokittelemalla asiakkuudet kutakin asiakasryhmää osaa lähtestyä oikeanlaisella markkinointiviestillä. Esimerkiksi Ilves-Hockey Oy:n ei kannata lähestyä ryhmän seitsemän tai kahdeksan asiakkaita viestillä, joka uppoaa ryhmään kuusi. Tuosta ryhmästä kun ei varmasti suosittelijoita löydy.

Toivottavasti omistusmuutokset aktivoivat ryhmän seitsemän. Ryhmä kahdeksan on nimensä mukaisesti menetetty peli. Muussa tapauksessa he olisivat ryhmässä seitsemän.
 
Viimeksi muokattu:

hammerhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Ihan mielenkiintoinen on tuo porrasmallikin.

IH Oy tosin käyttää hieman yksinkertaisempaa mallia jossa on vain kaksi porrasta.

1) Ns. "lampaat" jotka mukisematta omatoimisesti kantavat rahansa Oy:n kassaan eivätkä odota saavansa mitään vastineeksi.

2) Kaikki muut. Nämä ovat niitä joita IH Oy syyttää kaikesta pahasta ja joille sopii vittuilla.

Kumpaakaan näistä ryhmistä ei tosin lähestytä markkinoinnin tai oikein minkään muunkaan nimissä, lähtökohtana pidetään sitä että rahantuoja tekee aloitteen.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Esimerkiksi Ilves-Hockey Oy:n ei kannata lähestyä ryhmän seitsemän tai kahdeksan asiakkaita viestillä, joka uppoaa ryhmään kuusi.

Ihan sivuhuomiona ja ottamatta kantaa viestiin itsessään, uskallan epäillä, että Ilveksellä on kovin tarkasti tuollaisia asiakasryhmiä määritelty. Tai, että toimistolla mietittäisiin että miten lähestyä eri ryhmien ihmisiä. Voihan näin tietysti olla, mutta tekemisen taso on sitä luokkaa että vaikea tätä on helpolla uskoa.
 

Paatelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Ihan sivuhuomiona ja ottamatta kantaa viestiin itsessään, uskallan epäillä, että Ilveksellä on kovin tarkasti tuollaisia asiakasryhmiä määritelty. Tai, että toimistolla mietittäisiin että miten lähestyä eri ryhmien ihmisiä. Voihan näin tietysti olla, mutta tekemisen taso on sitä luokkaa että vaikea tätä on helpolla uskoa.

Hah, juu ei varmasti ole. Kaikista näistä toimiston ponnisteluista näkyy paljon samoja piirteitä kuin monilla konkurssia pakoon juoksevilla yrityksillä. Tarjouksia ei keritä(tai miksi ei tehdä, en tiedä) tekemään, ja uusia asiakkuuksia ei synny ja vanhojakin menetetään aktiivisemmille toimijoille. Vaikka mitä sanotaan niin kaikki voi nähdä tämän työn onnistumisen esim. tuossa aitioiden käyttöasteessa. Tuo laskujen lähettelyn viivekin on erikoinen juttu, kun akuutista kassakriisistäkin on kärsitty. Nämä edellä mainitut ovat kuitenkin aivan perusasioita tekemisessä. Onhan tässä potentiaalia tietysti, kun näitä rakenteita aletaan laittamaan kuntoon.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Toivottavasti omistusmuutokset aktivoivat ryhmän seitsemän. Ryhmä kahdeksan on nimensä mukaisesti menetetty peli. Muussa tapauksessa he olisivat ryhmässä seitsemän.

Sulla on mielenkiintoisia näkemyksiä kyllä. Miten sitten rinnastaisit entiset asiakkaat suspekteihin? Kannattaako heitäkään lähestyä lainkaan vai koetko, ettei nyt kannata lähteä sen kummemmin kalastelemaan? Ilveksellä on varmasti paljon passiivisia asiakkaita, mutta uusiakin asiakkaita on varmasti löydettävissä. Varsinkin yrityspuolella, kun pienempiä IT-alan startuppejakin nousee Pirkanmaallekin suhteellisen vauhdikasta tahtia.
 

Frölunda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Boston
Sulla on mielenkiintoisia näkemyksiä kyllä. Miten sitten rinnastaisit entiset asiakkaat suspekteihin? Kannattaako heitäkään lähestyä lainkaan vai koetko, ettei nyt kannata lähteä sen kummemmin kalastelemaan? Ilveksellä on varmasti paljon passiivisia asiakkaita, mutta uusiakin asiakkaita on varmasti löydettävissä. Varsinkin yrityspuolella, kun pienempiä IT-alan startuppejakin nousee Pirkanmaallekin suhteellisen vauhdikasta tahtia.

Niin. Mutta jos todella laittavat rahaa tällaiseen markkinointiin, joka luvalla sanoen, ei tuota mitään (olen itse asiassa ollut yrityksessä, joka mainosti kaukalon laidassa, ja hallin käytävällä). Tehtiin jälkikäteen seuranta, eikä yksikään asiakkaista muistanut näitä mainoksia nähneensä. Eli nämä mainokset ovat sponsorointia ja tsemppausta.
Onko startupeilla tähän varaa? Toivottavasti ei, tai ovat pian shutdowneja.
Tietysti muunkinlaista yhteistyötä voisi kehitellä, ja saada molemmille hyötyä. Mainostaminen ja perinteinen markkinointi on näinä aikoina aika yesterday, hukkaan heitettyä rahaa.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Onko startupeilla tähän varaa? Toivottavasti ei, tai ovat pian shutdowneja.
Tietysti muunkinlaista yhteistyötä voisi kehitellä, ja saada molemmille hyötyä. Mainostaminen ja perinteinen markkinointi on näinä aikoina aika yesterday, hukkaan heitettyä rahaa.

Joo, olet tietysti oikeassa, ettei startupeilla varsinaisesti juuri rahaa ole. Käytin niitä ehkä huonona esimerkkinä. Mutta kyllä yrityksiä kannattaa lähestyä. He voivat hyvin olla kiinnostuneita esim. lippupaketeista tai aitiobokseista. Ei niitä kannata tyhjilläänkään pitää ja varmasti moni omia asiakkaitaan saunottava yritys voisi tuoda nykyisiä, entisiä ja potentiaalisia asiakkaitaan voideltavaksi juuri Ilveksen matsiin.
 

Frölunda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Boston
Totta tuokin.
Tässä ehkä tullaan siihen, ettei siellä ilveksen toimistolla ilmeisesti tehdä asioita.

Nyt odotellaan omistajuusasioiden muutosta, sitä ennen on jännätty lisenssin saamista ja sitä ennen jotain muuta. Työnteko ehkä jäänyt sitten vähemmälle.
Tämä siis median ja keskustelupalstojen kautta tullut mielikuva.

Uutta virtaa toimintaan, sitähän siellä tarvitaan, rahan lisäksi.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Karsastan itsekin asiakkaiden luokittelua ja tiedän, ettei HeGe ajattele näin mustavalkoisesti. Keskittymällä maksaviin katsojaluvut pyörivät siellä nelosen ympärillä. Tarvitsemme takaisin menetetyt ja uinuvat asiakkat. Tiedän useita, jotka jäivät siinä kohtaan pois, kun Vinnie valitsi Honkalehdon takaisin. He olivat kantaneet jopa vuosikymmeniä seuran kassaan rahaa. Eikä pelkästään yhdellä kausarilla tai muutamalla fanituotteella per kausi. He ovat olleet Ilveksen yhteistyökumppaneita, valmentajia, joukkuuenjohtajia etc. He eivät aja Ilveksen konkurssia, he ovat vain kyllästyneet. Useampikin on todennut, että Ilves ei enää herätä juurikaan tunteita. Ennen saattoi juosta voiton huumassa munasilleen talon ympäri tai tappion hetkellä lyödä nyrkillä oveen. Nyt usealla ei herätä tunteita, jos vastustaja tasoittaa viimeisellä minuutilla tai voitto tulee rankuissa.

Useat erittäin potentiaaliset asiakkaat ovat vieraantuneet Ilveksestä ja hommanneet tuon ennen niin rakkaan harrastuksen tilalle jotain muuta, joka on mahdollisesti tuonut aitoa sisältöä. He eivät todnäk. lähde Ilveksen kelkkaan millään tempulla tässä vaiheessa, mutta saattavat hyvinkin palata takaisin, mikäli näkevät asioiden aidosti muuttuneen. Ymmärrän heidän näkökulmansa täysin. Todellinen muutos on luvattu jo niin monta kertaa.

Tämä on kuin suoraan HPK:n toimintaa olisi kuvattu viimeisiltä vajaalta kymmeneltä vuodelta ja juuri huipentuma tuo viime kevät. Juuri näin kävi Hämeenlinnassakin, kaiki uskollisemmatkin menettivät kiinnostuksensa ja kerho ei enää herättänyt tunteita. Kontrasti on aika iso kun vertaa nykyhetkeen, ja kaikki alle vuodessa ! Ilvekselläkin on oikeilla liikkeillä täysi mahdollisuus samaan, valmentaja teillä jo on, muut osa-alueet puuttuvat. Kun muutos lähtee käyntiin niin se kyllä vie mukanaan ja tuo menetyt eurot ja ihmiset joukkueen taakse.

Kerhosta lähtivät lopulta lähes kaikki : TJ Korpela, UTJ Laukkanen, Markkinointipäällikkö Laamanen, Talouspäällikkö vaihdettiin, hallitus uusittiin ja muututtiin osakeyhtiöksi ja uusia omistajia otettiin mukaan. Lisäksi valmennus uusiksi. Ja tämä siis kaikki n. vuoden sisällä. Suunnan muutos on melkoinen ja nopea, nyt yleisökeskiarvo jo n. +350 henkeä budjetoidusta ja hyvä pöhinä joukkueen ympärillä ja mediassa.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Miten sitten rinnastaisit entiset asiakkaat suspekteihin?

Entiset asiakkaat ovat olleet portailla 1-7, mutta eivät enää millekään näistä portaista syystä tai toisesta palaa. Heitä ei voi siis luokitella potentiaaliksi asiakkaiksi (suspektin määritelmä).

Kannattaako heitäkään lähestyä lainkaan vai koetko, ettei nyt kannata lähteä sen kummemmin kalastelemaan?

Mielikuvitukseni ei nyt riitä tapaukseen, jossa kuluttajasta tulisi entinen asiakas. Kulutustottumusten muuttuminen syystä tai toisesta (ostokokemus, tarve)?

Ilveksellä on varmasti paljon passiivisia asiakkaita, mutta uusiakin asiakkaita on varmasti löydettävissä. Varsinkin yrityspuolella, kun pienempiä IT-alan startuppejakin nousee Pirkanmaallekin suhteellisen vauhdikasta tahtia.

B2B- ja B2C-puolen CRM:ät pitää olla iskussa.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kuulin villiä huhua, että tämän kauden fanipaidat olisi vihdoin ja viimein ilmestyneet mutta väärän mallisina. Ilmeisesti vanhoja paitoja ollut reilusti varastossa kun tämän kauden paitoja ei ole ollut tarvetta myydä.

Sanokaa ny joku ettei tää saatana oo totta?
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Kuulin villiä huhua, että tämän kauden fanipaidat olisi vihdoin ja viimein ilmestyneet mutta väärän mallisina. Ilmeisesti vanhoja paitoja ollut reilusti varastossa kun tämän kauden paitoja ei ole ollut tarvetta myydä.

Sanokaa ny joku ettei tää saatana oo totta?

Valitettavasti emme saa uusi fanipaitoja tälle kaudelle myyntiin. Paitojen toimitus myöhästyi alunperin usealla kuukaudella ja lopulta niiden saavuttua, paitamalli oli virheellinen sovitusta.

Pahoittelemme asiaa omasta sekä toimittajan puolesta.

Ilveskaupan facebookista. Eli oli Ilveksestä riippumaton syy. Vaikka odotitkin niin pääseväsi naljailemaan.

Tuu ny vaan rohkeasti kaapista ulos, paljon näyttää kiinnostavan Ilves
 

Emiiri#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kuulin villiä huhua, että tämän kauden fanipaidat olisi vihdoin ja viimein ilmestyneet mutta väärän mallisina. Ilmeisesti vanhoja paitoja ollut reilusti varastossa kun tämän kauden paitoja ei ole ollut tarvetta myydä.

Sanokaa ny joku ettei tää saatana oo totta?

Noin sitä taas vedetään mutkat suoraksi ja saadaan Ilves toimisto tähänkin syylliseksi :)
Ilves-kaupan facebookista:
"Valitettavasti emme saa uusi fanipaitoja tälle kaudelle myyntiin. Paitojen toimitus myöhästyi alunperin usealla kuukaudella ja lopulta niiden saavuttua, paitamalli oli virheellinen sovitusta.

Pahoittelemme asiaa omasta sekä toimittajan puolesta."

Jatkokommenttina "Kuten aiemmin toimittajan edustaja kommentoi, niin asia oli Ilveksestä riippumaton."

Kaikkea voi tapahtua, kuitenkaan kaikki ei johdu Ilves-puuhastelusta ;)
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Valitettavasti emme saa uusi fanipaitoja tälle kaudelle myyntiin. Paitojen toimitus myöhästyi alunperin usealla kuukaudella ja lopulta niiden saavuttua, paitamalli oli virheellinen sovitusta.

Pahoittelemme asiaa omasta sekä toimittajan puolesta.

Ilveskaupan facebookista. Eli oli Ilveksestä riippumaton syy. Vaikka odotitkin niin pääseväsi naljailemaan.

Tuu ny vaan rohkeasti kaapista ulos, paljon näyttää kiinnostavan Ilves

Noin sitä taas vedetään mutkat suoraksi ja saadaan Ilves toimisto tähänkin syylliseksi :)
Ilves-kaupan facebookista:
"Valitettavasti emme saa uusi fanipaitoja tälle kaudelle myyntiin. Paitojen toimitus myöhästyi alunperin usealla kuukaudella ja lopulta niiden saavuttua, paitamalli oli virheellinen sovitusta.

Pahoittelemme asiaa omasta sekä toimittajan puolesta."

Jatkokommenttina "Kuten aiemmin toimittajan edustaja kommentoi, niin asia oli Ilveksestä riippumaton."

Kaikkea voi tapahtua, kuitenkaan kaikki ei johdu Ilves-puuhastelusta ;)

Hyvä että kerroitte tämän tapahtuman olevan jonkun muun vika kuin Ilveksen. Toki joku organisaatio olisi saattanut reagoida jo syyskuussa ja vaihtaa toimittajaa mutta ei toki kaikki ja eihän se toimiston vika ole.

Kyllä tässä ny vähän puuhastelu valitettavasti haisee.
 

Emiiri#41

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kuulin villiä huhua, että tämän kauden fanipaidat olisi vihdoin ...
Asiasta mitään tietämättömänä ja villien huhujen perusteella määrittelet tämänkin Ilves-puuhasteluksi...

No, jokainen saa olla uskossaan autuas ;)
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Kalervo Kummola sai pakit Ilveksen pääomistajalta: "Ei halunnut myydä"
Vai niin...
Pikkuhiljaa hiipii mieleen, kuka tuolle muumiolle oikeasti ostajaksi kelpaa...

Kalervo Kummola sai pakit Ilveksen pääomistajalta: "Ei halunnut myydä"

Sikäli mikäli tämä tarkoittaa Jalon ryhmittymän saumojen paranemista, niin otan uutisen vastaan maltillisen positiivisella mielellä.

Toki tuon voi myös tulkita enteeksi myyntihaluttomuudesta myös muille ostajaehdokkaille, joka ei sekään suuremmin yllättäisi.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Baloun tottakai Ilves kiinnostaa, haluaisin ehdottamasti nähdä kilpailukykyisen organisaation kilpailemassa kaupungin herruudesta. Tämä nykynen on tilanne on suorastaan perseestä kun toinen on rampa ankka.

Tästä syystä jopa hieman vituttaa tuo Ilveksen alennustila ja jatkuva puuhastelu toimiston osalta, jota pääomistaja jopa suosittelee.

@Emiiri#41 paidat tilaillaan toukokuussa ja ne on myynnissä viimeistään kauden alussa, mikäli näin ei ole tai toimittaja ei pysty niitä toimittamaan, silloin vaihdetaan toimittajaa ja paidat on myynnissä lokakuussa. Nyt eletään tammikuuta ja asiaan ei ole reagoitu ja tämä on sitä puuhastelua.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Noin sitä taas vedetään mutkat suoraksi ja saadaan Ilves toimisto tähänkin syylliseksi :)
Ilves-kaupan facebookista:
"Valitettavasti emme saa uusi fanipaitoja tälle kaudelle myyntiin. Paitojen toimitus myöhästyi alunperin usealla kuukaudella ja lopulta niiden saavuttua, paitamalli oli virheellinen sovitusta."
Onhan tuo jo melkoista puuhastelua että huomataan tammikuun puolivälissä ettei saatu tälle kaudelle fanipaitoja myyntiin.
No, olisiko ollut niin että tavarantoimittaja ei suostunut myymään niitä luotolla, niin oli sitten peruttava koko tilaus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös