Sujuvasti kyllä välttelet/väistelet kysymyksiä fiiliksen mukaan. Eikä siinä mitään vikaa sinänsä ole. Vapaa maa, jossa sananvapaus vallitsee ja keskustelupalstoilla sopii jutella mitä huvittaa. Tai olla kokonaan juttelematta, jos niikseen tulee.@rinne ja @Vesuri Jos te pidätte sellaista kannattajaa asiakkaansa, joka ei osta tuotetta, niin ei siinä sitten mitään. Minulle hän on kuluttaja / potentiaalinen asiakas. Kuluttaja, joka syystä tai toisesta ei osta tuotetta. Ilves-Hockey Oy:n kohdalla näitä syitä kyllä riittää. Tämän toteaminen ei ole kenenkään vähättelyä.
Tuo asenne kuluttajista (,jos Ilveksessäkin noin ajatellaan) selittäisi huomattavasti Ilveksen myynnin tuloksellisuutta. Joissain firmoissa asiakkuusuhteita vaalitaan ja niistä pidetään kiinni pyrkien asiakasta ymmärtämään silloinkin, kun tämä ei väliaikaisesti osta mitään. Mutta ei näemmä Ilveksessä. Ehkä Ilves on keksinyt viisasten kiven ja muut yritykset muuttavat markkinointiaan pian perässä? Toistan noin miljoonatta kertaa, että noita tyyppejä voi kutsua kuluttajiksi, jos orjallisesti roikutaan määritelmissä. Se ei kuitenkaan ole se ongelma. Ongelma on se, että nämä tyypit olivat asiakkaita, osa kanta-asiakkaita (kausikorttilaiset eivät teknisesti ehkä ole kanta-asiakasohjelman jäseniä, mutta nähdäkseni vähintään vahvasti rinnasteisia). Nämä ihmiset eivät ole tehneet päätöstä olla ostamatta, vaan ovat päättäneet olla ostamatta toistaiseksi. Reunaehdotkin ovat aika selvät, jopa ymmärrettävät (=Ei enää rahaa Vinnielle, vaan muutos ensin). Näiden ihmisten asiakkuussuhde Ilvekseen ei ole lopullisesti katkennut, ellei Ilveksen puolelta sitä lopullisesti katkaista (tai muutosta ei tule). Josta päästäänkin todelliseen ongelmaan. Päänaukominen ja syyllistäminen ongelmista saattaa ihan oikeasti olla se ele, joka joidenkin kohdalla katkaisee sen asiakkuussuhteen lopullisesti. Onko Uusi Ilves niin vahvalla pohjalla, että melko vahvaa asiakassegmenttiä on varaa harventaa jo etukäteen? (Oman näkemykseni mukaan ei ole, mutta minä nyt en mitään mistään tiedäkään.)
...ja minä odottelen todisteita siitä, että Ulkojäät olisi reaalimaailmassa voinut tuottaa +500k€. Tai ainakin sanoit, että se oli todistettu. Epäilin, että tuo "todiste" oli vain spekuloituihin lukuihin pohjaava laskelma. Ei tämä minua osannut kyllä yllättää. (...ja ei, en minä oikeasti odottele. Ei oikeastaan kiinnosta vähääkään. Mutta on osaltasi melko naurettavaa hirttäytyä yhden viestin/kirjoittajan sanavalintoihin, niiden orjalliseen pitävyyteen, kun tuskin ne omissakaan viesteissäsi ihan aina kohdallaan ovat olleet. Tuskin kenelläkään meistä. Minulla ainakaan ei ole tainnut olla ikinä.)@Vesuri lta jäin kaipaamaan todisteita valehtelusta, mutta suutariksihan se jäi. Ei tämä minua osannut kyllä yllättää.
Ei tää oo niin vakavaa hei. Tää on vaan hokia kuiteskin. Ehkä.