Mainos

Ilveksen talousasiat

  • 1 125 518
  • 4 182

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Juuri näin! Kaikki konkurssihempat saavat haistaa paskan.
Mun isä on silti vahvempi, mitä sun iskä !

Oli tosiaan aika, jolloin konkurssi näytti ainoalta vaihtoehdolta saada Ilves terveelle pohjalle ja sekin isolla EHKÄ sanalla. Nyt on asiat muuttuneet...

Se että suljetaan sarja, eli mitään paineita ei ole panostaa toimintaan, ei paranna asioita mihinkään suuntaan..päinvastoin. Katsojaluvut menevät alaspäin ja uutta isoa hallia rakennetaan kohta. Ei ole lisäksi mitään nähtävillä olevaa keinoa, jolla nykyinen omistus pystyisi tekemään taloudellisen plustuloksen. Nyt jo operoidaan liian halvalla rosterilla ja katsojia kuitenkin käy vieläkin kohtalaisesti ( verrattuna moneen muuhun Liigaseuraan ).
Nykyinen omistus ja sen panostus toimintaan on mahdoton yhtälö tehdä taloudellista voittoa.
 
Viimeksi muokattu:

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Suomalaisissa on syvällä ajatus konkurssin olevan ainostaan paha asia. Se on tuho, häpeä, suoraan Saatanasta, jne...
Yllättävän moni on kuitenkin konkurssin kautta hankkinut uuden alun..uuden ja paremman.
Mutta unohtakaamme se konkurssi, kun sitä ei tulossa ole.
 

Kyle

Jäsen
Toivottavasti samalla tarmolla puutut konkka- ja boikottihemppojen kirjoitteluun, ettei vain heitäkään sotketa Shareen. Kuitenkin teidän yhdistyksen hallituksessa istuu ihmisiä, jotka ovat konkurssia toivoneet. Aika mautonta.

Jos nämä konkka- ja boikottihempot antavat kaksi vaihtoehtoa A) Vinnien luopuminen pääomistajuudesta tai B) menkööt vaikka konkurssiin - niin se ei tarkoita konkurssin toivomista eli B vaihtoehdon toteutumista. Tällä ylitetään viestiä Ilves-yhteisöille, ennenkaikkea Vinnielle että (osa)kannattajat eivät ole hänen pääomistajuuden takanaan ja pahimmassa tapauksessa jos Vinnie ei halua luopua pääomistajuudestaan, niin myös kannattajat äänestävät jaloin. Jos Vincent haluaa jatkaa pääomistajana, hänen on totuteltava ajatuksella että Ilves-menettää vuosi vuodelta enemmän kannattajia, tukijoita, junioreita jne. jolloin hän voi joko pumpata rahaa Ilvekseen tai "seura menee konkurssiin". Tässä ei ole ketään konkka- tai boikottihemmoa, vaan kaikki polut johtavat lopulta Manngardin omaan päätökseen.

Siinä missä Share avasi pelin omistajuusjärjestelyille, niin mielestäni sitä ovat tehneet 2010-luvulla myös kannattajat, jotka ovat kausi kaudella enemmissä määrin jättäneet tulematta hallille. On itselle valehtelua uskotella että Vinnie olisi mukana luopumassa pääomistajuudestaan jos Ilveksen yleisömäärät olisi seuran asettamien tavoitteiden mukaiset, saati korkeammat olleet nämä vuodet.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Mulle henk.koht. konkurssi ei ole ollut edes vaihtoehto. Kukaan tässä maassa ei pysty kertomaan, mitä konkurssista kaikkinensa seuraisi. Aivan liikaa liikkuvia osia ja tekijöitä, joihin ei itse pysty vaikuttamaan. Tietysti proKonkurssi sivuttaa nämä tekijät joko vähätellen tai puolivillaisuuksia viljellen, mutta jos oikeasti olisi halunnut massoja konkurssin taakse, olisi koko polku pitänyt avata alusta loppuun aukottomasti.
 

Kyle

Jäsen
Mulle henk.koht. konkurssi ei ole ollut edes vaihtoehto.

Mutta eihän tuota vaihtoehtoa tarvitse punnita kenenkään muun kuin Manngardin. Mailman kovin Ilves-fani joko ottaa mitä saa pois Ilveksestä ja luopuu pääomistajuudestaan tai vaihtoehtoisesti "antaa olla" ja jatkaa nykyisellä, mitä siitä sitten ikinä seuraakaan. Vinnie itse on sanonut ettei päästä Ilvestä konkurssiin, niin eikai kukaan kannattaja pysty suoraan ajamaan Ilvestä konkurssiin näillä puheilla.

Ilveksessä esimerkiksi pienomistaja nimimerkki @Ist0 haukkuu ja haistattelee Ilves-boikotoijia, jotka eivät käy peleissä. Missä muussa yrityksessä osakas syyttää asiakkaita jos tuote on paska? Pitäisi Nokian(tai minkä tahansa yrityksen) osakkeenomistajien syyttää asiakkaita jotka eivät osta huonoja puhelimia(tai mitä tahansa tuotetta), jos omien osakkeiden arvo laskee? Ilmeisesti tuolla ajatusmallilla Nokian osakkeenomistaja haistattivat paskaa kadulla ihmisille joilla ei ole Nokian luuria, eikä näe sitä että virheet tehtiin operatiivisessa johdossa. Myönnän että huono esimerkki, mutta yrityksen ja tuotteen tilalle voi keksiä omat ja päätellä kuinka järjettömältä syytökset kannattjia kohtaan kuulostaa jotka eivät käy peleissä.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Ilveksessä esimerkiksi pienomistaja nimimerkki @Ist0 haukkuu ja haistattelee Ilves-boikotoijia, jotka eivät käy peleissä.

Kyseessähän ei ole asiakas, jos hän ei kuluta tuotetta? Kyseessä on pikemminkin kuluttaja, joka ei ole valmis laittamaan rahaa tuotteeseen. Itse ymmärsin @Ist0 n kirjoituksista, että konkurssin puolestapuhujat ovat se ryhmä, joka häntä kiristää. Tietysti proKonkurssi -siiven toimintaan olennaisena osana kuuluu tämä pelien boikotointi.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyseessähän ei ole asiakas, jos hän ei kuluta tuotetta? Kyseessä on pikemminkin kuluttaja, joka ei ole valmis laittamaan rahaa tuotteeseen. Itse ymmärsin @Ist0 n kirjoituksista, että konkurssin puolestapuhujat ovat se ryhmä, joka häntä kiristää. Tietysti proKonkurssi -siiven toimintaan olennaisena osana kuuluu tämä pelien boikotointi.
Vaikka kyse on boikotoijista, niin kannattaako heille nyt haistatella?
He voivat olla (ja luultavasti ovat) sitä porukkaa mikä tulevaisuudessa nostaa Ilveksen katsojaluvut takaisin sinne 5000 katsojan paikkeille.
Jos (olisin Ilveksen kannattaja) minulle joku Ilveksen pikkuosakas vittuilisi kannanotostani tämän hetken tilanteen johdosta. Haistattelisi paskaa. Niin, voisin jopa vähän herkistyä ja jättää rahat kantamatta myöskään ehkä tulevalle uudelle Ilvekselle.

Onhan tuo @Ist0 n käytös ihan naurettavaa. En edes usko hänen olevan mikään pienosakas. Ei kukaan voi olla noin tyhmä, jos omistaa palan. Ei edes Ilveksen omistajissa.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyseessähän ei ole asiakas, jos hän ei kuluta tuotetta? Kyseessä on pikemminkin kuluttaja, joka ei ole valmis laittamaan rahaa tuotteeseen. Itse ymmärsin @Ist0 n kirjoituksista, että konkurssin puolestapuhujat ovat se ryhmä, joka häntä kiristää. Tietysti proKonkurssi -siiven toimintaan olennaisena osana kuuluu tämä pelien boikotointi.
Semanttista saivartelua, jolla ei esitetyn ongelman kanssa ole juuri mitään tekemistä. Kyse on asiakkaista, jotka ovat pettyneet tuotteen laatuun ja siitä luopuneet, ja täten heitä pitäisi ehkä pitää kuluttajina. En ole markkinoinnin ammattilainen, mutta uskallan väittää, että nämä vahvasti tunteella eläneet, sittemmin tuotteeseen pettyneet fanit muodostavat segmentin, jolle Uusi Ilves -niminen tuote olisi helpoiten myytävissä.

Ongelma on silti ilmeinen: @Ist0 pienosakkaana haistattelee ja syyttää näitä tuotteen paskaksi todenneita --> entiset asiakkaat kokevat, että ehkä Ilves ei kaipaakaan heitä. Tuo ilmiö puolestaan on nykyisin vallitseville markkinointi-käsityksille täysin päinvastainen. Yritykset pyrkivät luomaan ja ylläpitämään pitkiä ja kannattavia asiakassuhteita muun muassa tuotteen ja viestinnän/markkinoinnin avulla. Nyt Ilveksen tuote on joidenkuiden toimesta todettu riittämättömäksi ja viestintäkin on ainakin yhden pienosakkaan (+välillä Honkalehdon) suulla sitä, että takaisin näitä tyyppejä ei oikeastaan kaivatakaan ja itseasiassa tuotteen paskuus ei ole syy pysyä poissa hallilta. Tuo haistattelu ja fanien syyllistäminen (aika ajoin jopa Honkalehdon suusta) on idiotismia. Sillä ajetaan hieman jo vieraantunutta, mutta edelleen positiivisinta asiakassegementtiä yhä kauemmas. Ehkä joku jopa ottaa itseensä, eikä enää palaa edes "Uuden Ilveksen" pariin. Ei mikään pätevä yritys tai seura voi syyllistää asiakkaitaan siitä, että nämä kääntyvät muualle, jos tuote on täysin paska ja yrityskin kohtelee heitä kuin ilmaa. Urheiluseura näemmä näin voi toimia ja pysyä edes jotenkin pystyssä (Ilves), mutta suurikaan tavallinen yritys ei (Nokialle riitti tuotteen paskuus alasajoon). Pienosakas (tai "pienosakas") puhuu aina äänellä, joka yhdistetään viralliseen rooliin, tässä tapauksessa kärsijä on Ilves.

Urheiluseuroille satunnaiskatsojien houkuttelu on äärimmäisen tärkeää, sillä suuri osa katsojista tulee sisään irtolipulla. Kausarilla sisääntulevia ei kuitenkaan saisi unohtaa. Veikkaan, että kausarin myyminen näille boikotoiville olisi muutoksen jälkeen helpompaa, kuin jollekin random tyypille, täysin uudelle Ilves-tuttavuudelle.

E. Täsmennetty muotoilua.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Haistattelisi paskaa. Niin, voisin jopa vähän herkistyä ja jättää rahat kantamatta myöskään ehkä tulevalle uudelle Ilvekselle.

Herkillä mennään, jos joku prosenttiosakas saa tuollaisen aikaiseksi. Pitää muistaa, että Ilveksen monissa anneissa on mukaan tullut varmasti kaikenlaista hiihtäjää. @Ist0 on yhden sortin hiihtäjä.

Mutta joo...myrsky vesilasissa.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Herkillä mennään, jos joku prosenttiosakas saa tuollaisen aikaiseksi. Pitää muistaa, että Ilveksen monissa anneissa on mukaan tullut varmasti kaikenlaista hiihtäjää. @Ist0 on yhden sortin hiihtäjä.

Mutta joo...myrsky vesilasissa.
No nyt lainasit vain ehkä sen epäolleellisimman pätkän viestistäni.
Kannattaako vittuilla boikotoijille? Se oli se tärkein kysymys.
Myrsky vesi lasissa, kyllä. Tyhmyyttä ei tosin vesi lasiin saa tungettua.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Kyseessähän ei ole asiakas, jos hän ei kuluta tuotetta? Kyseessä on pikemminkin kuluttaja, joka ei ole valmis laittamaan rahaa tuotteeseen.

Ei toki konkreettisesti olekaan, mutta toki yrityksen näkökulmasta ja varsinkin tällaisessa bisneksessä pitää tuota porukkaa silti ajatella asiakkaana. Ei puhuta kuitenkaan mistään yksittäisestä ravintolasta tai puhelimen ostosta vaan harvinaisen paljon lojaaliutta vaativasta asiakassuhteesta. Ilveksen näköulmasta pelejä boikotoiva porukka on harvinaisen tärkeä, koska ne ovat sitä "helppoa takaisin tuotavaa" massaa, kun muutoksia tapahtuu. Parhaassa tapauksessa vieläpä sitä, joka houkuttelee myös muita mukaan hallille. Monet tästä porukasta boikotoi juuri sen takia, että kokevat sen olevan paras tapa ajaa muutosta. Toki tähän samaan ryhmään voi laskea myös ne, jotka ovat vain kyllästyneet jatkuvaan sekoiluun eivätkä enää jaksa hallille vaivautua. Eivät siis varsinaisesti boikotoi, mutta mitta on tullut täyteen.

Pointtina kuitenkin se, että Ilveksen näkökulmasta nämä ovat nimenomaan niitä passiivisia asiakkaita. Toki semanttinen ero, mutta mielestäni ajatusmaailmaltaan kohtuu merkittävä semmoinen.

E. Näköjään en tästä olikin jo yllä jauhettu, mutta en huomannut viimeistä sivua lukea...
 
Viimeksi muokattu:

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Kyllä asiakas on hänkin, joka kävelee kaupan ovesta ulos ostamatta mitään. Hän saattaa palata takaisin, tai tehdä päätöksen olla palaamatta koskaan.
Tässä astuu kuvaan jälkimarkkinointi ja se mielikuva, mikä asiakkaalle jätetään tuotteesta tai yrityksestä.
 

Itäpuu

Jäsen
Boikotoijathan vissiin kuitenkin käynnistivät tämän nykyisen muutoskehityksen? Jos olisivat edelleen tuoneet rahansa Vinnielle, niin mikä syy hänellä olisi vaihtaa omistusta? Kituisitte niin kauan kuin herrassa henki pihisee, lähipiirin bisnekset pyörisi jne..
 

NiXu89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves Ry
Hege on selkeästi sisäistänyt jo IH Oy:n toimintatavat. Kannattaisi ehkä olla mielummin hiljaa kuin repiä repaleista Ilves-perhettä vielä entisestään useampaan leiriin ja nostaa itseään jalustalle, epätoivo vaan on kannattajien keskuudessa niin karmivan syvä. Tämä toinen veijari selkeästi jo ns. vanhaa liittoa.

Itse tunnen kymmenisen henkeä jotka ovat vuosia tai jopa vuosikymmeniä käyneet hallilla, pikkuhiljaa viime vuosien aikana ovat sen erinäisistä täällä usein mainituista syistä jääneet pois, nämä ihmiset ei nykytulkinnan mukaan sitten olekkaan asiakkaita?

EDIT: Rivikannattajalla on tasan yksi tapa vaikuttaa, hyvä että yhä useampi on sisäistänyt tämän.
 
Suosikkijoukkue
(Share) Ilves
Nyt tässä keskustelussa alkaa mielestäni jo perspektiivi hämärtyä.

On tietysti selvää, että kun vuosia kynnetään, porukka ei enää jaksa raahautua hallille. Vähemmän katsojia, vähemmän rahaa, huono tilanne ja (pää)omistaja saattaa alkaa miettiä joukkueesta luopumista. Eri asia on kuitenkin toiminta tällä hetkellä, lyhyellä tähtäimellä, kun Ilveksen omistuskuvioita yritetään muuttaa. Parempi tuote on helpompi myydä ja helpompi ostaa. Jos tässä kohtaa jäätäisiin vielä lisää joukolla pois katsomosta ja aiheutettaisi lisää tappioita, se ei varmasti tekisi kaupoista helpompaa. Tällöin voidaan mielestäni perustellusti sanoa, että ajetaan Ilvestä tahallaan kohti konkurssia. Miksi se ei ole hyvä tie, on täällä jo monesti käsitelty.
 

NiXu89

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves Ry
Nyt tässä keskustelussa alkaa mielestäni jo perspektiivi hämärtyä.

On tietysti selvää, että kun vuosia kynnetään, porukka ei enää jaksa raahautua hallille. Vähemmän katsojia, vähemmän rahaa, huono tilanne ja (pää)omistaja saattaa alkaa miettiä joukkueesta luopumista. Eri asia on kuitenkin toiminta tällä hetkellä, lyhyellä tähtäimellä, kun Ilveksen omistuskuvioita yritetään muuttaa. Parempi tuote on helpompi myydä ja helpompi ostaa. Jos tässä kohtaa jäätäisiin vielä lisää joukolla pois katsomosta ja aiheutettaisi lisää tappioita, se ei varmasti tekisi kaupoista helpompaa. Tällöin voidaan mielestäni perustellusti sanoa, että ajetaan Ilvestä tahallaan kohti konkurssia. Miksi se ei ole hyvä tie, on täällä jo monesti käsitelty.
Ilves on ollut enemmän tai vähemmän myynnissä jo ainakin kolme vuotta(Sjöblom, kesähallitus ja nykyinen viritelmä). Kauanko vaaditaan/toivotaan kannattajilta tämän mätäpaiseen rahoittamista jotta myynti saataisiin aikaiseksi? Vai onko kyseessä ns.ikiliikkuja?

Totta helvetissä ajetaan tahallaan kohti konkurssia koska muuten ei muutos tapahdu.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos tässä kohtaa jäätäisiin vielä lisää joukolla pois katsomosta ja aiheutettaisi lisää tappioita, se ei varmasti tekisi kaupoista helpompaa.
Eikö yleisömäärissä ole nyt näkynyt, että porukka on jo äänestänyt jaloillaan?
Asiaa ei varmasti helpota se asia, että pienosakkaaksi itseään väittävä vittuilee boikotoiville.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä, siksi kirjoitinkin "vielä lisää". Katsojamäärät ovat tällä hetkellä surkeita.
Jos "vielä lisää" vähenee, niin on todellakin hankala tilanne. Onko mitään tietoa paljonko koko kauden kausikortteja myytiin?
Mitä olet muuten mieltä, helpottaako tuon istOn kommentit saamaan lisää yleisöä?
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ennen sitä kaiken pelastavaa yhtiökokousta on enää seitsemän kotipeliä. Eipä me sohvalla makaajat enää isoa vahinkoa tässä kohtaa ehditä aiheuttamaan. Se on suorastaan ohikiitävä hetki tässä viimeisen vuosikymmenen mittaisessa hallitsemattomassa kaaoksessa. Vaikka kupit on menneet nurin, niin kyllä ne sitten tarvittaessa oikeinpäin saadaan ja vielä täytettäkin sisälle.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nyt tässä keskustelussa alkaa mielestäni jo perspektiivi hämärtyä.

On tietysti selvää, että kun vuosia kynnetään, porukka ei enää jaksa raahautua hallille. Vähemmän katsojia, vähemmän rahaa, huono tilanne ja (pää)omistaja saattaa alkaa miettiä joukkueesta luopumista. Eri asia on kuitenkin toiminta tällä hetkellä, lyhyellä tähtäimellä, kun Ilveksen omistuskuvioita yritetään muuttaa. Parempi tuote on helpompi myydä ja helpompi ostaa. Jos tässä kohtaa jäätäisiin vielä lisää joukolla pois katsomosta ja aiheutettaisi lisää tappioita, se ei varmasti tekisi kaupoista helpompaa. Tällöin voidaan mielestäni perustellusti sanoa, että ajetaan Ilvestä tahallaan kohti konkurssia. Miksi se ei ole hyvä tie, on täällä jo monesti käsitelty.
Mutta kun se ei oikeastaan ole eri asia. Ei Ilveksen kohdalla. Tietenkin on itsestään selvää, että on helpompaa myydä yritys, jonka tuote ja asiakaskunta on kunnossa. Mutta onko mikään ikinä osoittanut, että Vinnie myisi Ilveksen, jos katsojaluvut olisivat kunnossa? Onko kaupanteko jo niin pitkällä, että Vinnie ei enää kykene perääntymään/nostamaan hintapyyntöään, jos katsojamäärät nyt lisääntyisivätkin? Ehkä ostajan kannalta ikävä neuvotella Vinnien kanssa, koska hinta voi muuttua. Mutta boikotoijat kaiken järjen mukaan ovat se syy, miksi Vinnie on valmis myymään minimoiden tappionsa.

Suurempi ongelma tässä on kuitenkin viestinnällinen. Niinkuin lisäkseni ainakin @Oijennus ja @kananlento ovat korostaneet. Täällä annetaan virallisen (tai "virallisen") tahon aukoa päätään sille asiakassegmentille, joka todennäköisesti käynnisti koko muutosprosessin jaloillaan äänestämällä kuten @NiXu89 ansiokkaasti toi ilmi. Tuo jaloillaan äänestänyt joukko ihmisiä on kuitenkin se asiakassegmentti, joka olisi lähtökohtaisesti helpointa houkutella halliin "Uutta Ilvestä" kannattamaan. Kuinka paljon tästä porukasta teillä on varaa menettää päänaukomisen ja syyllistämisen seurauksena (@Ist0 ja Honkalehto)?

On melko turhaa puhua yrityksestä Ilves-yhteisön yhdistämisestä ja samalla katsoa vierestä hyväksyen/vähätellen, kun joku kommenteillaan tekee lisää aukkoja yhteisöön. (Kyllä. Minä ainakin tulkitsen tuon Hegen aiemmin kirjoittaman "ei ne ole asiakkaita, vaan kuluttajia" -viestin puhtaan vähätteleväksi.) Faneilla on asiakkaina oikeus äänestää jaloillaan. Kenelläkään ei ole asiakkaana velvollisuutta maksaa paskasta tuotteesta, ei mistään syystä. Ihmisten syyttäminen perusoikeutensa käyttämisestä on idiotismia ja johtaa helposti jo valmiiksi hajanaisten rivien laajempaan sekasortoon. Osalle ihmisistä saattaa hyvinkin riittää kokonaan. Fakta on kuitenkin, että vaikeudet Ilveksen myynnissä, tai ylipäänsä Ilveksen vaikeudet eivät johdu yhdestäkään lipun ostamatta jättäneestä fanista. Syylliset löytyvät Ilveksestä, sen johdosta ja omistuksesta.

Tuon nimimerkin kirjoittelusta lienee turha sharea syyttää.

Ja joo, ei helpota.
Totta, kun eilen jo ehtivät niistä irtisanoutumaan, mutta Sharea voinee syyttää noiden kommenttien vähättelystä. (Ts. pyritään kohti yhteistä Ilves-perhettä, mutta vähän katsotaan sivusta yhden pienosakkaan päänaukomista maksaville [tai potentiaalisesti maksaville] asiakkaille.)
 
Suosikkijoukkue
Ilves
En ole kirjoitellut täällä tai Ilvesfoorumilla moneen vuoteen. Kolmeen viime kauteen olen käynyt peleissä tasan kaksi kertaa.

10 vuotta sitten kävin kaikissa peleissä mihin töiltäni ehdin ja teksti-tv oli kovassa käytössä.

20 vuotta sitten kävin kaikissa peleissä. Olin intohimoinen Ilves.

30 vuotta sitten elämäni oli Ilves.

Joten minulla lienee referenssiä kertoa mistä kiikastaa:

Ei tässä mitään mielenilmaisuja viritellä. Järkevä ihminen ei vaan yksinkertaisesti halua kärsiä turhaan vapaa-ajallaan. Illasta toiseen. Talvesta toiseen. Aina on uuden joukkueen vuoro pärjätä. Paitsi Tampereen Ilveksen. Kävisin kyllä peleissä ja tukisin Ilvestä jos olisi toivoa. Toivoa ei enää ole eikä nykyinen Ilves-Hockey ole enää pitkään aikaan ollut se lapsuuden Ilves. Koska Vinnie. Koska Jösse. Koska Essi. Koska Ist0. Koska Epe. Ja mitä näitä nyt olikaan. Ilves-Perhe. Tähän perheeseen en halua kuulua.

Haukkukaa takinkääntäjäksi tai glory-hunteriksi. Aivan sama. Koska ei vaan enää kiinnosta. Katsellaan sitten kun jotain tapahtuu.

Ja Ist0lle: Haistoin paskan niinkuin kehotit. Tuulee Takojankadun suunnasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös