Ilveksen talousasiat

  • 1 105 262
  • 4 182

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kysymykset ovat erityisen hankalia sen vuoksi, ettei etenemismallia ole lyöty lukkoon. Kasataanko koko kolme miljoonaa joukkorahoituksen alle?

Tämä lienee vain retorinen heitto. Jos pohjarahoittajilta on jo neuvoteltu ehdollisesti pari milliä, miksi kierrättää ne joukkorahoitusalustan kautta ja tuhlata 3% (?) heidän kuluihin?
 

Ragulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olen itse ollut [understatement] turhautunut [/understatement] niin pitkään että tatti otsassa on miestä pidempi ja yritän silti pitää mölyt mahassa. Arvostus sinua ja muita projektiaktiiveja kohtaan on suuri (vihdoinkin kavereita jotka tekevät pelkän puhumisen sijaan), mutta pelko siitä, että taaskin paska vain leviää ja tuhoaa teidätkin suloiseksi lopuksi, on sietämätön. Toimitte siis ukkosenjohdattimena ja iskun osuessahan sekin metalli kyllä kuumenee.

Aika lähellä minun tuntemuksiani. Toivottavasti natsaa suunnitelma... pelkotila iso
 

Optimisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Mistä ihmeestä olit saanut päähäsi, että rahaa siirretään Ilves-Hockey Oy:lle ennen kauppaa? Näin ei ole käynyt aikaisemmissakaan omistajanvaihdosyrityksissä. Miksi nyt olisi eri sävelet?

Minä kysyin, mitä tapahtuu sijoittamilleni rahoille, jos suunnattu osakeanti ei syystä tai toisesta toteudu. Sinä vastasit kahdella sanalla "ei mitään", josta vedin mielestäni oikeutetun johtopäätöksen, että sijoittamani rahat ovat sitten säätiön vapaassa käytössä. Niiden maksaminen säätiön tililtä takaisin rahoittajille ei käsittääkseni ole edes juridisesti mahdollista. Silloin rahat eivät enää ole minun taskussani ja hallinnassani vaan niistä päättää säätiö minulta lupaa kysymättä. Näin ollen tässä kohtaa olisi eri tilanne kuin aikaisemmin, jolloin kauppaa varten kerätyt rahat olivat kaiken aikaa omistajakandidaatin tai hänen rahoittajiensa omissa taskuissa ja hallinnassa eikä riskiä niiden menettämisestä ollut.

Viestisi jälkeen nimim. Tarinankertoja kertoi suorasanaisesti, että jolleivät kaupan ehdot toteudu, rahat palautuvat transaktiokuluilla vähennettynä lahjoittajille. Tällaista viestiä nykytilan tunteva ja siihen muutosta haluava sijoittaja haluaa niiden uhkakuvien sijasta, jollaisten maalaileminen mahdollistuu niukkasanaisilla vastauksilla.

Komppailet nimimerkkiä, joka vaatii multa paksumpaa nahkaa, mutta itse kuitenkin selvästi närkästyt minun kirjoituksistani.

Jaa. Omasta mielestäni halusin vain selvittää, onko aiheesta olemassa julkista tietoa, jota en ole vielä lukenut. En nimittäin ole missään nähnyt selväsanaista vastausta kysymykseeni kuin nimim. Tarinankertojan viestissä, johon äsken viittasin. Joten tämä ei todellakaan ole minulle - ja epäilen ettei monelle muullekaan - "ihan perusjuttuja", kun olen pelkästään julkisen tiedon varassa.

Toisekseen: Minä en ole myymässä mitään. Minun närkästymisilläni ei ole mitään merkitystä mihinkään. Sinä sen sijaan olet myymässä tätä hanketta. Silloin et voi aina vastata tavalla, jolla vastaisit jossain randomissa nettikeskustelussa. Ainakaan jos ja kun toivot tämän hankkeen onnistuvan.

- Ilves-Hockey Oy:n yhtiökokouksen keskeytyminen -> aikataulua piti kiristää alkuperäisestä
- Share Ilves ry:n syyskokous -> yhdistyksen mandaatti piti saada nyt

Ihan mielenkiinnosta: Mikä yhtiökokouksen keskeytymisessä aiheutti sen, että aikataulua piti kiristää? Millä tavalla aikataulu olisi erilainen, jos yhtiökokous olisi pidetty loppuun normaalisti? Avaatko tätä vähän? Ja miksi yhdistyksen mandaatti piti saada juuri nyt, jos hanketta on kuitenkin valmisteltu keväästä alkaen?
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Ihan mielenkiinnosta: Mikä yhtiökokouksen keskeytymisessä aiheutti sen, että aikataulua piti kiristää? Millä tavalla aikataulu olisi erilainen, jos yhtiökokous olisi pidetty loppuun normaalisti? Avaatko tätä vähän? Ja miksi yhdistyksen mandaatti piti saada juuri nyt, jos hanketta on kuitenkin valmisteltu keväästä alkaen?



Tämä tuli yllätyksenä ja yhtiökokouksen jatkopäivämäärä lyötiin lukkoon 7.1.2017. Eli tuohon mennessä olisi kiva saada hallituksen valittua pohjarahoittajien edustus. Aikaisemmin idea oli, että kun hanke lähtee liikkeelle, pitää IHOY ylimääräisen yhtiökokouksen "sit joskus".


Sharen puolelta taas syyskokous osui tän uuden aikataulun kanssa kohdalleen, muutenhan Sharenkin olisi pitänyt pitää ylimääräien yhdistyksen kokous (hallitus ei voi näin isoista asioista päättää ilman valtuutusta yhdistyksen jäsenistöltä) tai pitää kevätkokous heti alkuvuodesta.


niin yhdistyksiä kuin osakeyhtiössä on tietyt hallinnolliset polkunsa, joita tulee noudattaa asioille mandaatin saadakseen. Vini toki voi yksinään kutsua yhtiökokouksia ja tehdä enemmistöpäätöksiä niissä (paitsi suunnattua antia tahi yhtiöjärjestysmuutosta johon tarttetaan se 66%), mutta Share on ry. ja sen päätöksentekojärjestelmä on yhdistyksen päätöksentekojärjestelmä, jossa toimii jäsen/ääni. Nyt syyskokous antoi mandaatin hallitukselle viedä hanketta etiäppäin
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Tämä lienee vain retorinen heitto. Jos pohjarahoittajilta on jo neuvoteltu ehdollisesti pari milliä, miksi kierrättää ne joukkorahoitusalustan kautta ja tuhlata 3% (?) heidän kuluihin?

Ei miksikään. Tuo on lähtötilanne, kun me ensimmäistä kertaa ideaa ympäri Pirkanmaata esittelimme. Emme ottaneet huomioon, että iso raha sopii asiat kyllä keskenään. Iso raha ei siis tule yllätyksenä jostain, vaan kyllä se on aina ennalta sovittua.

Minä kysyin, mitä tapahtuu sijoittamilleni rahoille, jos suunnattu osakeanti ei syystä tai toisesta toteudu. Sinä vastasit kahdella sanalla "ei mitään", josta vedin mielestäni oikeutetun johtopäätöksen, että sijoittamani rahat ovat sitten säätiön vapaassa käytössä.

Olihan vastaus seikkaperäinen. Tilanne olisi tuossa tapauksessa se, että et voi mitään rahaa tähän edes laittaa. Joukkorahoitus ei toteudu, ellei suunnattu osakeanti toteudu.

Esimerkiksi: Mitä tapahtuu saavissa olevalle vedelle, jota ei voi kaataa olemattomaan kaivoon?

Viestisi jälkeen nimim. Tarinankertoja kertoi suorasanaisesti, että jolleivät kaupan ehdot toteudu, rahat palautuvat transaktiokuluilla vähennettynä lahjoittajille. Tällaista viestiä nykytilan tunteva ja siihen muutosta haluava sijoittaja haluaa niiden uhkakuvien sijasta, jollaisten maalaileminen mahdollistuu niukkasanaisilla vastauksilla.

Kyllä, mutta joukkorahoitus ei edes käynnisty ellei osakeannista ole sovittu.

Toisekseen: Minä en ole myymässä mitään. Minun närkästymisilläni ei ole mitään merkitystä mihinkään. Sinä sen sijaan olet myymässä tätä hanketta. Silloin et voi aina vastata tavalla, jolla vastaisit jossain randomissa nettikeskustelussa. Ainakaan jos ja kun toivot tämän hankkeen onnistuvan.

Kumpi sitten enemmän vaikuttaa mahdolliseen hankkeen onnistumiseen. Minun kirjoitteluni vai tällainen kirjoittelu?

Kertokaa nyt joku, miksi tämä ei kuulosta teistä vähintäänkin epäilyttävältä?!

Ihan mielenkiinnosta: Mikä yhtiökokouksen keskeytymisessä aiheutti sen, että aikataulua piti kiristää? Millä tavalla aikataulu olisi erilainen, jos yhtiökokous olisi pidetty loppuun normaalisti? Avaatko tätä vähän? Ja miksi yhdistyksen mandaatti piti saada juuri nyt, jos hanketta on kuitenkin valmisteltu keväästä alkaen?

Kesällä olimme puhuneet, että hanke starttaa alkukeväästä 2017. Viime tilikauden tulos taisi olla Manngardille liikaa, joten prosessi lähti ennakoitua aikaisemmin liikkeelle. Tammikuussa kasattanee hallitus, jossa on ostajan edustusta paikalla. Sikäli tilanne on erilainen vrt. yhtiökokous olisi mennyt normaalisti läpi. Yhdistyken mandaatti piti saada nyt, koska asiat tapahtuvat nyt.
 

Optimisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Olihan vastaus seikkaperäinen. Tilanne olisi tuossa tapauksessa se, että et voi mitään rahaa tähän edes laittaa. Joukkorahoitus ei toteudu, ellei suunnattu osakeanti toteudu.

Varsin fiksua toteuttaa se näin. Tosin vastaus olisi ollut seikkaperäisempi, jos olisit laittanut niiden kahden sanan perään vaikka tuon viimeisen lainaamani lauseen. Varsinkin kun kysymys koski rahoja, jotka olin jo sijoittanut, en vain aikeissa sijoittaa. Mutta tämän keskustelun myötä asia on nyt kristallinkirkas - kiitos! Tätä seikkaperäistä tietoa kannattaa jakaa muuallakin kuin täällä Jatkoajan keskustelupalstalla. Media tuskin jaksaa enää uusia juttuja vääntää, mutta Sharen sivuilla voisi olla jokin joukkorahoituksen FAQ-osio tai miksei joukkorahoituksella voisi olla omat sivutkin.

Kumpi sitten enemmän vaikuttaa mahdolliseen hankkeen onnistumiseen. Minun kirjoitteluni vai tällainen kirjoittelu?

Optimisti kirjoitti: "Kertokaa nyt joku, miksi tämä ei kuulosta teistä vähintäänkin epäilyttävältä?!"

Sinun kirjoittelusi, sillä sen kautta (jakamalla seikkaperäistä tietoa) voit vaikuttaa myös muiden kirjoitteluun. Kyllä sinä Ilves Hockey Oy:n touhuja vuosikausia seuranneena tiedät, että ne kohdat, jotka tiedotuksessa jätetään puutteellisiksi, täytetään huhupuheilla ja spekulaatioilla.

Tuon lainatussa viestissä esittämäni skenaarion (jonka jätit lainauksesta pois) totesit itsekin epäilyttäväksi. Virheellinen käsitykseni Manngardin osakkeiden ostamisesta oli seurausta juurikin puutteellisesta tiedottamisesta. Suunnatusta osakeannista luin ensimmäistä kertaa sinun vastausviestistäsi, vaikka olin plärännyt läpi kaikki asiaan liittyvät uutiset huomattavimmista medioista. Kun otsikot ovat luokkaa "Hurja hanke: Ilveksen tukiyhdistys aikoo kerätä kolme miljoonaa euroa ja ostaa Manngardin ulos" (Aamulehti) eikä missään uutisessa mainita halaistulla sanalla suunnattua osakeantia, niin pitäisikö tuon toteutustavan olla jotenkin itsestäänselvä?

Toistan vielä: Sinä olet myyntimies. KAIKKI muut ovat potentiaalisia rahoittajia. Minä voin kirjoittaa, mitä sylki suuhun tuo. Sinun pitää miettiä hanketta ja julkisuuskuvaa. Otetaan esimerkiksi vaikka kuvitteellinen "sulla on pää sekaisin" avautuminen median edustajalle Twitterissä. Sillä on merkitystä, kirjoittaako tuollaisen kommentin Ilves Hogi Oy:n hallituksen puheenjohtaja vesakainulainen vai nimimerkki "artsi" (kaikki nimet täysin fiktiivisiä ja tahallisuus yhtymäkohdissa todellisiin yhtiöihin, henkilöihin ja nimimerkkeihin kiistetään). Takaisin puheena olevaan tapaukseen: minä olen tässä se nimimerkki "artsi". Sinä olet se vesakainulainen. Share Ilves ja sen vetämä joukkorahoitushanke on Ilves Hogi Oy.

Ja lisätään loppuun vielä, että mitään noin legendaarista et ole näppäimistöltäsi päästänyt; tarkoitus oli vain havainnollistaa, mikä pohjimmainen ero on sinun kirjoittelusi ja minun kirjoitteluni vaikutuksilla.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Viime tilikauden tulos taisi olla Manngardille liikaa, joten prosessi lähti ennakoitua aikaisemmin liikkeelle. Tammikuussa kasattanee hallitus, jossa on ostajan edustusta paikalla. Sikäli tilanne on erilainen vrt. yhtiökokous olisi mennyt normaalisti läpi. Yhdistyken mandaatti piti saada nyt, koska asiat tapahtuvat nyt.
Kun tämän mukaan omistus vaihtuu viimeistään keväällä, niin kuka kattaa Ilveksen noin puolen miljoonan tappiot tältä tilikaudelta ja rahoittaa toiminnan seuraavalle kaudelle? Yhtiö, joka ei ole tehnyt tulosta vuosiin, ja jonka johto on kykenemätön kääntämään laivaa, niin tuntuu uskomattomalta, että jokin oikeasti muuttuisi noin nopealla aikataululla kun tiedossa on, ettei liikevaihtoa tule suuremmin kauden loputtua ennen kun uusi kausi alkaa.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sen takia tavoitteeksi on asetettu kerätä varoja reilusti yli ajatellun kauppahinnan. On selvää, että koko juttuun täytyy pumpata useita satoja tuhansia "alkupääomaa", että seuraavaan kauteen voidaan lähteä yrittämään. Todennäköistä on, että mahdollinen kausi 17-18 menee vielä hieman selviytymistaisteluksi ja siitä läpäisy siedettävällä tuloksella (tappio lasketaan korkeitaan tuhansissa, ei sadoissatuhansissa) on melkein elinehto.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kun tämän mukaan omistus vaihtuu viimeistään keväällä, niin kuka kattaa Ilveksen noin puolen miljoonan tappiot tältä tilikaudelta ja rahoittaa toiminnan seuraavalle kaudelle?

Ulkojäiden niskaan ladattu huomattava osa tuosta tappioiden kattamisesta.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Media tuskin jaksaa enää uusia juttuja vääntää, mutta Sharen sivuilla voisi olla jokin joukkorahoituksen FAQ-osio tai miksei joukkorahoituksella voisi olla omat sivutkin.

Tulossa on. Sovittu on.

Kyllä sinä Ilves Hockey Oy:n touhuja vuosikausia seuranneena tiedät, että ne kohdat, jotka tiedotuksessa jätetään puutteellisiksi, täytetään huhupuheilla ja spekulaatioilla.

Kun tuon viestin kirjoitit, oli mediassa jo ihan eksaktia tietoa hankkeesta tarjolla (mm. Kiekkoareena mainitsi osakeannin ja Ilvesfoorumille tietoa alkoi tulla hyvinkin sukkelaan). Spekulointiin ei tuolta osin olisi edes tarvinnut turvautua.

Se on kieltämättä jännä, miksi valtaosa medioista oletti meidän esittävän Manngardin osakkeiden ostoa. Eihän siinä olisi mitään tolkkua. Yritys tässä rahaa tarvitsee.

Toistan vielä: Sinä olet myyntimies. KAIKKI muut ovat potentiaalisia rahoittajia. Minä voin kirjoittaa, mitä sylki suuhun tuo. Sinun pitää miettiä hanketta ja julkisuuskuvaa. Otetaan esimerkiksi vaikka kuvitteellinen "sulla on pää sekaisin" avautuminen median edustajalle Twitterissä.

Henkilökohtaisuudet ovat tietysti toinen juttu, kuten itsekin mainitsit.

Minä puolustan tiukkasanaisesti tätä hanketta. Varaa epäonnistumiseen ei yksinkertaisesti ole. Nyt on tosi kyseessä. Jos tämä menee vituralleen, alkaa ilmassa leijua lopun alun merkit. Kunhan tämä on saatu yhdessä maaliin, lupaan olla taas vähän vähemmän mulkku. Mukavaa minusta ei saa.
 

keigykedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Leijonat
Minusta taas olet ollut HeGe nimenomaan suht mukavan kuvan antava nimimerkki ja sen takia et ole ignorea lähelläkään. Arvostan kovasti tätä yritystänne hoitaa tämä maaliin, sen Ilves todellakin ansaitsisi. Mutta jos nyt ihan rehellisiä ollaan niin en kyllä näe tälle hankkeelle kovinkaan hyvää mahdollisuutta onnistua, itse asiassa en juuri minkäänlaista. Sad but true.
 

Optimisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Tulossa on. Sovittu on.

Todella hienoa! Hyvä!

Kun tuon viestin kirjoitit, oli mediassa jo ihan eksaktia tietoa hankkeesta tarjolla (mm. Kiekkoareena mainitsi osakeannin ja Ilvesfoorumille tietoa alkoi tulla hyvinkin sukkelaan). Spekulointiin ei tuolta osin olisi edes tarvinnut turvautua.

Se on kieltämättä jännä, miksi valtaosa medioista oletti meidän esittävän Manngardin osakkeiden ostoa. Eihän siinä olisi mitään tolkkua. Yritys tässä rahaa tarvitsee.

Ai Kiekkoareena kirjoitti aiheesta toisenkin uutisen, jossa anti on mainittu yhdellä sanalla ohimennen. Luin koko uutisen vasta nyt, kun en kyseistä mediaa aktiivisesti seuraa. Ilvesfoorumin suhteen sama juttu. Varmastikin Jatkoaika ja Aamulehti ovat enemmän sen kaltaisia medioita, minne kannattaa viesti saada perille mahdollisimman seikkaperäisesti. Mutta tuo oma nettisivu joukkorahoitushankkeelle pelastaa todella paljon.


Minä puolustan tiukkasanaisesti tätä hanketta.

Olen huomannut :) Mutta viimeistään siinä vaiheessa, kun joku tulee oikeasti sen setelinipun kanssa kysymään, että "mihin nämä voisi laskea" ja "mitä niillä saa" sekä ymmärtää vielä vastauksesi tahallaan tai tahattomasti väärin, kannattaa ehkä tovi miettiä ennenkuin vastaa: "no eikö nämä nyt ole ihan perusjuttuja". Eikö? Ihan juuri siitä syystä, että "varaa epäonnistumiseen ei yksinkertaisesti ole". Jokainen lantti merkitsee. Sen vuoksi penäsin sitä markkinointihenkeä. Puhut ihmiset pyörryksiin ja sitten viet niiden rahat. Sillä tavalla ne mahdottomatkin haasteet on selätetty menneisyydessä.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Tänä aamuna opittua:

Tarkoitus ei siis ole ostaa Vinnietä & co. ulos, vaan toteuttaa suunnattu osakeanti, jolla saadaan Ilves Hockey Oy:lle rahaa ja samalla vähentää Vinnien ja kumppaneiden omistusosuutta jonkin verran. En tiedä miten paljon.

Kyllä, tämä oli minullekin epäselvää.
 

ruoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Panelian Raikas
Tarkoitus ei siis ole ostaa Vinnietä & co. ulos, vaan toteuttaa suunnattu osakeanti, jolla saadaan Ilves Hockey Oy:lle rahaa ja samalla vähentää Vinnien ja kumppaneiden omistusosuutta jonkin verran. En tiedä miten paljon.

Eikös Sjöblommillekkin ehdotettu vähän tälläistä kauppaa ja kun ei ollut takeita kaupan jälkeisestä omistusosuuksista niin homma meni jäihin ja sitten leveiden hartioiden listan jälkeen poikki...

PS. Pahoittelut jos olen ymmärtänyt toin homman aikanaan väärin, mutta noin sen muistan.
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tänä aamuna opittua:

Tarkoitus ei siis ole ostaa Vinnietä & co. ulos, vaan toteuttaa suunnattu osakeanti, jolla saadaan Ilves Hockey Oy:lle rahaa ja samalla vähentää Vinnien ja kumppaneiden omistusosuutta jonkin verran. En tiedä miten paljon.

Kyllä, tämä oli minullekin epäselvää.

Jos näin on tai menee, ni tää on yhtä tyhjän kanssa. Haluaisin olla positiivinen, mutta ei pysty.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tänä aamuna opittua:

Tarkoitus ei siis ole ostaa Vinnietä & co. ulos, vaan toteuttaa suunnattu osakeanti, jolla saadaan Ilves Hockey Oy:lle rahaa ja samalla vähentää Vinnien ja kumppaneiden omistusosuutta jonkin verran. En tiedä miten paljon.
Säätiöstä tulisi enemmistöomistaja (>50%), mikäli tämä malli on se mitä lähdetään toteuttamaan. Näin olen ainakin sharen edustajien suusta kuullut tahi näppiksiltä lukenut.
 

holvius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,Red Wings
Jos näin on tai menee, ni tää on yhtä tyhjän kanssa. Haluaisin olla positiivinen, mutta ei pysty.

Hyvin toimii. Setämies antaa ensin kaikki saatavansa anteeksi, myös saatavat joihin on turvaava vakuus ellei jo ole Setämiehelle tilitetty. Tämän jälkeen anti ja osakemäärä nousee niin suureksi, että pääomistajasta tulee lilliputtiomistaja.

Ainostaan vaaditaan, että Setämies ei saa mitään mistään ja hyvin rokkaa eteenpäin. Tuntuu epärealistiselta, mutta kaikki on mahdollista.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Tänä aamuna opittua:

.

Opittu mistä?

Mutuilu? päätelty katkerasta epäonnistumisten menneisyydestä?

Joku kertonu? Eli tällekkin projektille kampittajansa ja huhuiliansa löytyy, se toki oli tässä taustojen eripuratilanteessa odotettavissa.

Mutta jos joku muu malli on tullut tietoosi, niin avoimuuden nimissä avaa se nyt vaikka tänne, niin pysytään avoimmuuden ideassa.

.. jos siis Ilves eikä "minä"
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Mutta viimeistään siinä vaiheessa, kun joku tulee oikeasti sen setelinipun kanssa kysymään, että "mihin nämä voisi laskea" ja "mitä niillä saa" sekä ymmärtää vielä vastauksesi tahallaan tai tahattomasti väärin, kannattaa ehkä tovi miettiä ennenkuin vastaa: "no eikö nämä nyt ole ihan perusjuttuja". Eikö?

Lainaan tähän tekstisi kohta kohdalta, johon vastasin kuten vastasin.

Monet tuntuvat ajattelevan, että tässä on kyseessä win-win-tilanne, jossa Manngard joko siirtyy vähemmistöosakkaaksi tai antaa yhtiönsä mennä konkurssiin.

Jos konkurssi on win, on konkurssi yksi vaihtoehto. Itse en sitä tietysti toivo.

Niinhän ei ole, vaan nähdäkseni on suuri riski, että Manngard saa omistamalleen firmalle jälleen kerran ilmaista tai halpaa lisärahoitusta pahimmillaan satojen tuhansien eurojen edestä*. Tätä eivät ole edes hankkeen puuhamiehet kieltäneet - edes sivulauseessa.

Ei osattu tosiaan kieltää asiaa, joka ei ole mitenkään mahdollinen tai jota kukaan ei ole ottanut esille. En vieläkään ymmärrä mistä nuo lisärahat Manngardin omistamalle firmalle tulisivat. Jos osakkeet ostettaisiin Manngardilta, ei firma saisi mitään. Jos toteutetaan suunnattu osakeanti, ei Manngard olisi enää pääomistaja.

Se, että he ottavat nokkiinsa kritiikistä, joka on todellisuudessa suunnattu kymmeniä kertoja sanansa syönyttä, seuran yksityiselämässään kovilla olevia legendoja härskisti hyväksikäyttävää yksinvaltiasta kohtaan, ei ole hyvä merkki.

Tässä kohtaa menikin sitten kuppi nurin ja lanttu jumiin. Me olemme puhuneet arvokkaasta kohtelusta eikä kukaan nähdäkseni ole ottanut nokkiinsa kritiikistä. Annatko pari esimerkkiä?

Tänä aamuna opittua:

Tarkoitus ei siis ole ostaa Vinnietä & co. ulos, vaan toteuttaa suunnattu osakeanti, jolla saadaan Ilves Hockey Oy:lle rahaa ja samalla vähentää Vinnien ja kumppaneiden omistusosuutta jonkin verran. En tiedä miten paljon.

Kyllä, tämä oli minullekin epäselvää.

Tästä me otamme opiksemme ja viesti hiotaan kuntoon ennen joukkorahoituksen alkua.

Jos näin on tai menee, ni tää on yhtä tyhjän kanssa. Haluaisin olla positiivinen, mutta ei pysty.

Malliesimerkki kritiikistä joka ei varsinaisesti auta asiaa. Mikä olisi parempi? Sana on vapaa.
 
Viimeksi muokattu:

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Opittu mistä?

Mutta jos joku muu malli on tullut tietoosi, niin avoimuuden nimissä avaa se nyt vaikka tänne, niin pysytään avoimmuuden ideassa.

.. jos siis Ilves eikä "minä"

Tästä opin:
Olihan vastaus seikkaperäinen. Tilanne olisi tuossa tapauksessa se, että et voi mitään rahaa tähän edes laittaa. Joukkorahoitus ei toteudu, ellei suunnattu osakeanti toteudu.
...
Kyllä, mutta joukkorahoitus ei edes käynnisty ellei osakeannista ole sovittu.

Minun tietooni ei ole tullut muuta mallia, mutta missään virallisessa tiedotteessa ei aiemmin ole mainittu osakeantia. En jaksa lähteä kaivamaan vanhoja viestejä, että onko niissä mainittu Vinnien ja kumppaneiden ulosostoa tms., mutta se on ollut ensisijaisesti toiveissa ja se oli ainakin minulle ensimmäinen ajatus, kun tästä alettiin puhumaan.

Edit. Myös tästä (http://keskustelu.jatkoaika.com/threads/ilveksen-talousasiat.47467/page-64#post-6745493) jäi kuvitelma, että Vinnie ostetaan ulos, mutta ilmeisesti onkin suunnitelmissa vain lyhentää miehen velkoja parilla miltsillä ja sitten hänelle jää vielä siivu Ilveksestä.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ilves, Edmonton
Pääasiahan kaiketi on, että Vinnie & kumppanit eivät ole pääomistajan muodossa mukana. Silloin mahdollisuutta tuolle pienen piirin pyörittelylle ja omaan pussiin pelaamiselle ei enää olisi. Operatiiviseen johtoon olisi mahdollisuus palkata osaavaa väkeä (vrt. nykyinen Honkkis).
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Se on kieltämättä jännä, miksi valtaosa medioista oletti meidän esittävän Manngardin osakkeiden ostoa. Eihän siinä olisi mitään tolkkua. Yritys tässä rahaa tarvitsee.

Tämä oli minulle(kin) uutta. Eli ensisijaisena tavoitteena on pelasta IH Oy ja turvata tämän yrityksen liigapaikka? Teillä on varmasti paremmat suunnitelmat, mutta kaikesta aiemmin tapahtuneesta on toivottavasti viisastuttu ja kierrätetty jokainen sopimuspaperi lakimiesten kautta.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Operatiiviseen johtoon olisi mahdollisuus palkata osaavaa väkeä (vrt. nykyinen Honkkis).

Pitäisin joukkorahoituksen onnistumisen kannalta tärkeänä yksiselitteistä ilmoitusta nykyisen toimistoväen poistumisesta yhtiön palveluksesta välittömästi osakeannin jälkeen ja ilman työvelvoitteita irtisanomisajalta sekä yhteistyö Sponsvision kanssa päätetään välittömästi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös