Olihan vastaus seikkaperäinen. Tilanne olisi tuossa tapauksessa se, että et voi mitään rahaa tähän edes laittaa. Joukkorahoitus ei toteudu, ellei suunnattu osakeanti toteudu.
Varsin fiksua toteuttaa se näin. Tosin vastaus olisi ollut seikkaperäisempi, jos olisit laittanut niiden kahden sanan perään vaikka tuon viimeisen lainaamani lauseen. Varsinkin kun kysymys koski rahoja, jotka olin jo
sijoittanut, en vain
aikeissa sijoittaa. Mutta tämän keskustelun myötä asia on nyt kristallinkirkas - kiitos! Tätä seikkaperäistä tietoa kannattaa jakaa muuallakin kuin täällä Jatkoajan keskustelupalstalla. Media tuskin jaksaa enää uusia juttuja vääntää, mutta Sharen sivuilla voisi olla jokin joukkorahoituksen FAQ-osio tai miksei joukkorahoituksella voisi olla omat sivutkin.
Kumpi sitten enemmän vaikuttaa mahdolliseen hankkeen onnistumiseen. Minun kirjoitteluni vai tällainen kirjoittelu?
Optimisti kirjoitti: "Kertokaa nyt joku, miksi tämä ei kuulosta teistä vähintäänkin epäilyttävältä?!"
Sinun kirjoittelusi, sillä sen kautta (jakamalla seikkaperäistä tietoa) voit vaikuttaa myös muiden kirjoitteluun. Kyllä sinä Ilves Hockey Oy:n touhuja vuosikausia seuranneena tiedät, että ne kohdat, jotka tiedotuksessa jätetään puutteellisiksi, täytetään huhupuheilla ja spekulaatioilla.
Tuon lainatussa viestissä esittämäni skenaarion (jonka jätit lainauksesta pois) totesit itsekin epäilyttäväksi. Virheellinen käsitykseni Manngardin osakkeiden ostamisesta oli seurausta juurikin puutteellisesta tiedottamisesta. Suunnatusta osakeannista luin ensimmäistä kertaa sinun vastausviestistäsi, vaikka olin plärännyt läpi kaikki asiaan liittyvät uutiset huomattavimmista medioista. Kun otsikot ovat luokkaa "Hurja hanke: Ilveksen tukiyhdistys aikoo kerätä kolme miljoonaa euroa ja ostaa Manngardin ulos" (Aamulehti) eikä missään uutisessa mainita halaistulla sanalla suunnattua osakeantia, niin pitäisikö tuon toteutustavan olla jotenkin itsestäänselvä?
Toistan vielä: Sinä olet myyntimies. KAIKKI muut ovat potentiaalisia rahoittajia. Minä voin kirjoittaa, mitä sylki suuhun tuo. Sinun pitää miettiä hanketta ja julkisuuskuvaa. Otetaan esimerkiksi vaikka kuvitteellinen "sulla on pää sekaisin" avautuminen median edustajalle Twitterissä. Sillä on merkitystä, kirjoittaako tuollaisen kommentin Ilves Hogi Oy:n hallituksen puheenjohtaja vesakainulainen vai nimimerkki "artsi" (kaikki nimet täysin fiktiivisiä ja tahallisuus yhtymäkohdissa todellisiin yhtiöihin, henkilöihin ja nimimerkkeihin kiistetään). Takaisin puheena olevaan tapaukseen: minä olen tässä se nimimerkki "artsi". Sinä olet se vesakainulainen. Share Ilves ja sen vetämä joukkorahoitushanke on Ilves Hogi Oy.
Ja lisätään loppuun vielä, että mitään noin legendaarista et ole näppäimistöltäsi päästänyt; tarkoitus oli vain havainnollistaa, mikä pohjimmainen ero on sinun kirjoittelusi ja minun kirjoitteluni vaikutuksilla.