Ehkä meillä on ensi kaudella taas mestarivalkku? Ne vaan voittaa mestaruudet muualla sitten?Kaikkien muiden joukkueiden peli-ilo on ihan toista luokkaa. Olen viime aikoina katsellut elekieltä esim Pelicans, Jukurit ja Kärpät. Vapautunutta, korkea itseluottamus, pelaaminen on hauskaa ja ennen kaikkea helppoa.
Tässä ei voi oikein mihinkään muuhun uskoa, kuin että heille kaikille käy kuten Ilvekselle viime vuonna. Oli meilläkin peli-iloa tiettyyn pisteeseen asti viime vuonna.
Ollaan ihan vastaantulijoita, joten telkkari kiinni. Kaikki isot nimet vaan mokailee kentällä. Tuhnut pelaajat on tuhnuja kuten tähänkin asti.
Joukkueessakaan ei ole yhden yhtä sytyttäjää, joka voisi nuo vaihtopenkin kuorsaajat herättää. Viime kaudella oli Tikka, vaikka se päättyi pleijareissa miten päättyi.Onko joukkue jumissa kotona kun Pendo vie asiat liian pitkälle vai miten muuten koko joukkue ei osaa pelata kotona?
Mitään hurmosvaihetta ei ole koko kaudella nähty ja edelleen rosterissa on kahden kerroksen väkeä.
Kyllä se jokseenkin väsynyttä tuo peli on.Tiedän olevani vieraissa pöydissä, mutta vastustajan näkemysstä pelistä. Onko Ilves vaan väsynyt, koska näyttää juuri siltä että ollaan fyysisesti vaan paikalla, ilotonta HVM-kiekkoa? Luulin että peli olisi peilikuva nyt nähtyyn. Olen yllättynyt. Nimenomaan puolustus näyttää hasardilt, kun Kärpillä sen olisi pitänyt olla.
.
Samaan aikaan liigaa pelaa joukkue jolla 44 peliä ja ei yhtään Chl-peliä.
Ihmettelen vaan että mitähän v****a.
Jukurit? Millä logiikalla saat heille yhtä paljon pelejä?Itse en tykkää, että liikaa tuon taakse piiloutuu. Myös Jukureilla ja Lukolla on sama tilanne pelimäärien suhteen, Tappara veti viime kaudella maksmi määrän pelejä ja voitti kaiken mahdollisen.
Ilves on tiennyt etukäteen CHL:n tuoman lisärasituksen ja sieltäkin viimeisimmästä ottelusta on pari kuukautta. Kun runkosarja loppuu kaikilla on 60 ottelua plakkarissa ja top 6 joukkueet saavat pienen lepoedun pudotuspeleihin.
Ilves on kotona väsynyt, mutta vieraissa peli kulkee paremmin? Aika erikoista mikäli näin on.
Niin erikoista, ettei ole mahdollista. Kyllä ongelma on pelitavallinen ja myös henkisellä puolella. Eilen maali avasi lukkoja ja sen jälkeen oli ihan erilainen joukkue kentällä.
Itse olen sillä tavalla vanhan liiton mies, että pelitavan tulisi olla henkistä voimavaraa kasvattava. Kiekkoa ja äijää maalille. Kaksinkamppailuja ja niiden voittamista. Kolmas erä oli eilen hyvää tekemistä. Lopussa alettiin hieman pelätä voittamista, sitten jäähy ja peli kääntyi Kärpille.
Joka tapauksessa on selvää, että valmennuksen pitää saada kaivettua joukkueen henkiset voimavarat myös ilman maalia. Toki tässä on myös pelaajilla vastuuta. Monesti on sanottu ja kirjoitettu, että Frimanilla olisi johtajuutta.
Sitä pitäisi näyttää enemmän myös kaukalossa. Kulmahampaat esiin ja ukkoa seinälle. Joukkue täytyy saada syttymään. Nyt siellä on ainoastaan Kodytekin ketju, josta näkee jokaisessa vaihdossa, että halu on kova. Mese saa rajusti kuraa niskaan, mutta mun silmään tekeminen paranee koko ajan.
Käsijarru pois päältä. Pennasen seisovat lähdöt mäkeen ja antaa poikien pelata.
Jos vieraissa kulkee ja kotona ei, niin eikös tuo lähinnä ole silloin vain korvienväli-juttuja? Ei pelitavallinen.
E: ja lisätään vielä, että ei, Meskasella ei kyllä parane yhtään. Ei pitäisi edes tällä sarjatasolla pelata tällä hetkellä.
Jukurit? Millä logiikalla saat heille yhtä paljon pelejä?
Saattaa olla, mutta kiekon kanssa Meskasella ei ole tasan mitään annettavaa. Nelosessa ja alivoimalla rikkomassa ehkä menisi. Vaihtaisin Päkkilän kanssa pelipaikat ristiin, Päkkilä sentään pystyy kiekolliseenkin peliin.Mese oli ja on ollut nyt monessa pelissä meidän energisimpiä eplaajia ja parhaita karvaajia. Peli parantunut silmissä...
Kolmosketju on tällä hetkellä Ilveksen parhaiten toimiva kolmikko ja Mesellä on selkeä rooli. Tämä toimii ja hyvä niin.Saattaa olla, mutta kiekon kanssa Meskasella ei ole tasan mitään annettavaa. Nelosessa ja alivoimalla rikkomassa ehkä menisi. Vaihtaisin Päkkilän kanssa pelipaikat ristiin, Päkkilä sentään pystyy kiekolliseenkin peliin.