Ilveksen peliesitykset kaudella 2023–2024

  • 155 356
  • 963

Bo73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelsu
Olen samaa mieltä. Niinkuin aiemmin sanoin että Kalpa on todella hyvä kotijoukkue ja Ilves todella hyvä vierasjoukkue. Ilves on huono kotijoukkue ja Kalpa on huono vierasjoukkue.

Tämä tekee sen että vierasvoitot on yhtä todennäköisiä kun kotivoitot. Veikkaan että mikäli Ilves saa sen oman lukkonsa auki huomenna niin se kääntyy Ilvekselle. Joskin itse toivon Kalpan menevän jatkoon mutta katson asiaa neutraalista näkökulmasta.
Mielenkiintoista on myös jatkoa ajatellen, että JOS (sarjathan täysin auki vielä) Tappara, Kärpät ja Pelicans menee 4-0 tai 4-1 jatkoon ja Ilves joutuu game seveniin, niin mitä se tekee jatkoa ajatellen?
Loppuuko Ipalta bensa vai tuleeko vaikeuksien voittamisesta buustaava kokemus? KalPan kyydissä pysytteleminen vie varmasti mehuja joka tapauksessa.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mielenkiintoista on myös jatkoa ajatellen, että JOS (sarjathan täysin auki vielä) Tappara, Kärpät ja Pelicans menee 4-0 tai 4-1 jatkoon ja Ilves joutuu game seveniin, niin mitä se tekee jatkoa ajatellen?
Loppuuko Ipalta bensa vai tuleeko vaikeuksien voittamisesta buustaava kokemus? KalPan kyydissä pysytteleminen vie varmasti mehuja joka tapauksessa.

Jos yhdessä sarjassa loppuu bensa ilman isoa määrää loukkaantumisia, ei ole mestaruuden arvoinen.

KalPa sai muuten pienen edun itselleen siitä, että sai kahden joukkueen hallissa pelaavan vastustajan. Peräkkäisten päivien pelejä ei ole tullut kuten TPS:lle, koska Tappara runkosarjavoittajana sai valita ensin pelipäivänsä. Ilveksellä ei lepoetua siis varsinaisesti ollut. Jos sarja venyy, toki tällöin voi vaikutusta jo olla.
 

Bo73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelsu
Jos yhdessä sarjassa loppuu bensa ilman isoa määrää loukkaantumisia, ei ole mestaruuden arvoinen.
Ei varmaan nyt sen perusteella lopukaan, mutta jos perään tulee toinen seitsemän pelin sarja, niin voisi kuvitella vaikutusta olevan.

Ja onhan se aina niinkin, että mitä enemmän pelejä, sen enemmän mahdollisuuksia, että avainpelaajia tippuu. Tulee mieleen viime kevään Tappara, joka ennen finaaleja kävi vähän piipahtamassa areenalla, kun muut väänti tosissaan loppuotteluun pääsystä.
 

Samppakalja69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
Jos yhdessä sarjassa loppuu bensa ilman isoa määrää loukkaantumisia, ei ole mestaruuden arvoinen.

KalPa sai muuten pienen edun itselleen siitä, että sai kahden joukkueen hallissa pelaavan vastustajan. Peräkkäisten päivien pelejä ei ole tullut kuten TPS:lle, koska Tappara runkosarjavoittajana sai valita ensin pelipäivänsä. Ilveksellä ei lepoetua siis varsinaisesti ollut. Jos sarja venyy, toki tällöin voi vaikutusta jo olla.

Tapparahan ei saanut valita pelipäiviä runkosarjan voittajana, vaan pelipäivät lyötiin lukkoon ennen kuin runkosarja oli ratkennut mihinkään suuntaan.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Deal! Pitäähän tähän tarttua. Luotetaan miehen sanaan ja katsotaan detskut sarjan päätteeksi?
Katsellaan ne rahanvaihdot ainakin minun puolesta vedon ratkeamisen jälkeen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: MaZa

Kyle

Jäsen
Ei. Anttilahan on malliesimerkki pelaajasta, jolla kulkee kaikkialla muualla paitsi Ilveksessä. Kaveri pelaa huomattavasti paremmin tepesissä, kärpissä, leijonissa.. Ilveksessä ei vain lähde.

Itse en asiaa ihan näin mustavalkoisesti näe. Anttilahan nousi vasta kaudella 2017 vakiokasvoksi maajoukkueessa vaikka yhdet arvokisat olikin takana vuonna -13. Ilveksestä lähti kuitenkin maailmalle kauden 2010-11 jälkeen.
Pointti on kuitenkin se, että vaikka hän on näennäisesti hätyytellyt esim TPS:ssä ja miksei Ilveksessäkin tulosketjun roolia niin ylivoimaisesti parhaimmillaan hän on rikkovassa roolissa ja räkämaalien erikoismiehenä. Mielestäni Myrrän vauhtikiekko oli hänelle ihan väärä pelitapa ja silloin saattoi tulla vaikutelmalma että ”ei vaan lähde Ilveksessä” kun taas Pennasen Ilvekseen hän olisi saattanut olla ihanteellinen palanen samaan rooliin mitä hän on Jalosen leijonissa ollut.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Täytyy sanoa, että ei ole koskaan jännittänyt / hirvittänyt yhtä paljon hallille lähtiessä kuin nyt. Kaikki sormet ja kädet ristiin ja toivotaan, että tänään peli kulkee ja tulee se avausvoitto. Jos ei, niin sitten alkaa näyttää jo hieman heikolta.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Tänään Meskanen selvästi kentän paras. Sitten tulee nelosketju ja Ikonen-Stransky. Ykkösellä ja Mäntykivellä on nyt vaikeaa. Ehkä tuo maali ja voitto vähän helpottaa tuskaa.

Clennyn laittaisin edelleen katsomoon. Rautasen peruspeli sopisi paremmin sapluunaan ja Pelli kyllä hoitaa ylivoiman. Toki hienosti haki Kodytekin lavan, mutta muuten pelaaminen oli tänäänkin vaivalloista ja lopussa räjähdysherkkää.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Nelonen oli helvetin hyvä, Clendening pelasi parhaan pelinsä miesmuistiin. Yleisesti hyvä meininki ja paremmalla tuurilla peli olisi päättynyt 4-2 varsinaisella peliajalla. Ykkönen vähän arveluttaa ja ylivoima on jäätävässä jumissa, mutta pala kerrallaan.
 

Slite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Clendening paransi, vaikka kyllä niitä turhia roikkukiekkoja ja heikosti hoidettuja purkuja tuli edelleen vähän liikaa. Mutta sillä jatkoajan suorituksella saa paljon anteeksi, fiksu veto alas jota Lekkas ei pystynyt ohjaamaan kulmaan vaan joutui ottamaan patjatorjunnan ja antamaan riparin keskelle.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Ilveksen peli aukesi kolmannessa erässä, kun jätkät alkoi heittämään poikkikentän syöttöjä keskialueella ja myös hyökkäysalueella painottomalle puolelle. Osa syötöistä ei napsunut lähellekään lapaa, mutta oli aikaa vähän kaivaakin. Nähdäkseni tämä oli pelin kannalta käänteen tehnyt asia, vaikka oli niitä paikkoja aiemminkin.

Tämä siis livenä tehty havainto. Jos meni pieleen niin sitten meni.

Hyvä tulos ja hienoa jos löytyy lääkkeitä KalPan puolustuksen avaamiseksi.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viimeisellä kympillä alettiin myös heittämään kiekkoa maalille laitojen läheltä jos sinne luukulle vaan oli omia ehtinyt. Tähän asti on vaan laiteltu ränniin tai tiputettu alibisyöttö pakille nurkkaan. Tätä pitäisi viljellä vaan rohkeasti enemmän, jos muuten hyökkäys on pysähtynyt laitoja pitkin junnaamiseksi eikä etene mihinkään. Kyllä sieltä nytkin pari herkullista kiekkoa kimpoili ja jossain kohtaa se sitten napsahtaa sopivasti lapaan, kuten ratkaisuhetkellä kävi.
 

vilho

Jäsen
Stransky antoi kyllä useamman maailmanluokan syötön tänään. Hienoa että jatkaa meillä ensi kaudellakin.
Stranskyn luovuus on sellaista, jota on älyttömän vaikea puolustaa pois. Miinuspuoli on se, ettei omatkaan aina tiedä mitä sieltä voi tulla eikä osaa odottaa sitä. Anyway, sellaista taitoa jolla ratkaistaan tiukkoja pelejä eikä haeta niitä pelikirjan mukaisia ratkaisuja.
 

Tori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ollaan oltu vaiheessa missä kiekko on pomppinut epäedullisesti meidän suhteen, pelin hallinta ollut toistaiseksi täysin Ilveksen nämä 3 ensimmäistä ottelua. Sen vuoksi suuri luotto paras 7-sarjan aina tuovan paremman joukkueen jatkoon. Ilves.
 

Iitee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Koovee, Hifk
Mielenkiintoista on myös jatkoa ajatellen, että JOS (sarjathan täysin auki vielä) Tappara, Kärpät ja Pelicans menee 4-0 tai 4-1 jatkoon ja Ilves joutuu game seveniin, niin mitä se tekee jatkoa ajatellen?
Loppuuko Ipalta bensa vai tuleeko vaikeuksien voittamisesta buustaava kokemus? KalPan kyydissä pysytteleminen vie varmasti mehuja joka tapauksessa.

Ei siitä etua ole, jos 7 peliä nuhjataan, kaikki jatkoille ja luistelujoukkue vastassa. Itse veikkaan, että bensa loppuu kyllä. Virheet lisääntyy, jäähyt lisääntyy, vastustajan maalipaikat lisääntyy ja loukkaantumiset lisääntyy. Siitä tilanteesta saa syyttää vain ja ainoastaan itseään.

MUTTA...Ei se kuitenkaan tarkoita sarjan automaattista häviötä. Itse asiassa Ilves voitti runkosarjassa lukuisia pelejä, joissa oli pelillisesti aivan purjeessa ja tilanne saattaisi olla kuvaamassasi tilanteessa jossain kohtaa sarjaa hyvin samankaltainen. Väitän, että tuollainen tilanne todennäköisesti poistaa mm. nyt voittamista kaikkein eniten haittaavan maalintekokipsin. Ilves tekisi taas sitä mitä runkosarjassa, että vastustaja hallitsee näennäisesti ja itse ollaan tehokkaita paikoissa.

No, tämä on spekulointia. Itse en edes usko, että me voitetaan game seveniä tai päästä sinne.

Tämä nykyinen tilanne on hyvin samankaltainen kahden edellisen vuoden tilanteisiin, TPS ja Pelicans sarjoihin. Saadaan yhdestä kotipelistä aivan tolkuttomalla työmäärällä puristettua hikinen 1 maalin työvoitto, joka tuntuu ihmeelle. Ihmeelle ja jonkin uuden alulle. Sitten mennään vieraisiin ja hävitään heti helposti, eikä mitään ihmeen jatko-osia enää nähdä loppukautena.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Ensimmäinen voitto otettiin, mutta tapa jolla se tuli ennakoi koko sarjan menoa Kalpalle. Ilves on tehnyt itsestään pienen ja pelaa täysin tasavertaisesti ennakkoon heikompaa vastustajaa vastaan, jonka etumatka riittää loppuun saakka, jos ei saada asetelmaa muutettua. Sarjan ensimmäiset 50 minuuttia olivat sellaista mitä pitikin, mutta koska ei lyöty köysissä olevaa vastustajaa maahan, jouduttiin luvunlaskuun itse. Kalpalla on henki päällä, Ilves ei tunnu uskovan itseensä.
 

Bo73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelsu
Ei siitä etua ole, jos 7 peliä nuhjataan, kaikki jatkoille ja luistelujoukkue vastassa. Itse veikkaan, että bensa loppuu kyllä.
Eilen peliä katsellessa tuli kyllä mieleen, että jos tuolla vauhdilla kaikki pelit menee vielä jatkoeriin, alkaa olla molemmat joukkueet melko kypsää marjaa.
No, tämä on spekulointia. Itse en edes usko, että me voitetaan game seveniä tai päästä sinne.
Minä taas uskon hyvinkin, että tämä sarja menee sinne game seveniin. Ei Ilves niin dominoiva ole, että todennäköisyyksien mukaan voittaisi neljää peliä putkeen. Toisaalta Ilveksellä on huomattavasti leveämpi materiaali KalPaan nähden, joten voittoja pitäisi tulla jatkossakin. Yksi käännekohdista on, koska KalPa saa raavittua seuraavan voiton. Jos se tulee keskivikkona, kysytään Ilvekseltä henkistä kanttia entistä enemmän.

Tätä sarjaa on mukavaa seurata, kun ei ole oikein kummankaan puolella!
 

Bo73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelsu
Jos menee, niin sen ja pelin 6 välissä on peräti kolme välipäivää. Eli jatkoon menevä ei menisi välieriin mistään peliruuhkasta.
Ja hyvä niin. Mutta kuten Iitee tuossa yllä kirjoitti, niin kyllä ne pitkät sarjat kuitenkin vaikuttaa. Varsinkin, jos vastustaja on viikon saanut nuolla haavojaan samaan aikaan.

Ei se Ilveksen kannujahti tähän silti kaadu, jos jatkoon kairaavat.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Ilveksen peli aukesi kolmannessa erässä, kun jätkät alkoi heittämään poikkikentän syöttöjä keskialueella ja myös hyökkäysalueella painottomalle puolelle. Osa syötöistä ei napsunut lähellekään lapaa, mutta oli aikaa vähän kaivaakin. Nähdäkseni tämä oli pelin kannalta käänteen tehnyt asia, vaikka oli niitä paikkoja aiemminkin.

Hyvä havainto.. itse kirosin näitä "käsittämättömiä" poikkientän syöttöjä, ja mietin että mikä bykovin venäjä nyt yritetän olla... mutta olinkin vaan kiihkeä ja hermoileva fanipoika katsomossa, sillä nimenomaan, tällä tavalla syntyikin aikaa pelata, vaikka ne ei oikein napsunutkaan. Hyvä näkökulma havaintoon... tänx
 

Myyntimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei siitä etua ole, jos 7 peliä nuhjataan, kaikki jatkoille ja luistelujoukkue vastassa. Itse veikkaan, että bensa loppuu kyllä. Virheet lisääntyy, jäähyt lisääntyy, vastustajan maalipaikat lisääntyy ja loukkaantumiset lisääntyy. Siitä tilanteesta saa syyttää vain ja ainoastaan itseään.

MUTTA...Ei se kuitenkaan tarkoita sarjan automaattista häviötä. Itse asiassa Ilves voitti runkosarjassa lukuisia pelejä, joissa oli pelillisesti aivan purjeessa ja tilanne saattaisi olla kuvaamassasi tilanteessa jossain kohtaa sarjaa hyvin samankaltainen. Väitän, että tuollainen tilanne todennäköisesti poistaa mm. nyt voittamista kaikkein eniten haittaavan maalintekokipsin. Ilves tekisi taas sitä mitä runkosarjassa, että vastustaja hallitsee näennäisesti ja itse ollaan tehokkaita paikoissa.

No, tämä on spekulointia. Itse en edes usko, että me voitetaan game seveniä tai päästä sinne.

Tämä nykyinen tilanne on hyvin samankaltainen kahden edellisen vuoden tilanteisiin, TPS ja Pelicans sarjoihin. Saadaan yhdestä kotipelistä aivan tolkuttomalla työmäärällä puristettua hikinen 1 maalin työvoitto, joka tuntuu ihmeelle. Ihmeelle ja jonkin uuden alulle. Sitten mennään vieraisiin ja hävitään heti helposti, eikä mitään ihmeen jatko-osia enää nähdä loppukautena.
Juuri näin minäkin ajattelin vielä eilen ennen peliä. Urheilu on yllättävää ja niin on fanien tunnelmatkin. Nyt tuntuu taas, että voidaan mennä vaikka päädystä läpi.

Kalpa on kyllä pirun kova joukkue ja vaikee on uskoa mihinkään vastustajan hyytymisiin. Pelata pitää ja hyvin. Eilisellä voitolla nyt saadaan vielä tätä herkkua ainakin perjantaille. Mökkiä täyteen ja varmaan tuleekin!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös