Itselleni riittäisi ensi kaudeksi selvä eteenpäin meno. Ei ole realistista odottaa, että kahden jumbokauden jälkeen Ilves yhtäkkiä pomppaa kuuden joukkoon. Itse asettaisin ensi kauden tavoitteeksi sen, että Ilves välttää jumbosijan ja taistelee runkosarjan viimeisellä 10 kierroksella vielä realistisesti säälipleijaripaikasta. Tämä olisi selvää eteenpäin menoa, toisi positiivisia elämyksiä kannattajille ja ennen kaikkea RUNKOSARJAN OTTELUILLA OLISI LOPPUUN SAAKKA MERKITYSTÄ. Melkein eniten kahdella edellisellä kaudella on ottanut päähän, se että Ilveksen kausi on ollut jo tammikuussa ohi ja sitten on vaan läpsytelty loput pelit pois ja odotettu tuskallisen kauan karsintamatseja.
Henkilökohtaisesti olen samaa mieltä.
Olen kuitenkin kuulostellut yhteistyökumppanien mielipiteitä - ja olen aivan vitivarma, että firmoille ei tuo häntäpäässä keikkuminen nykyisessä taloudellisessa tilanteessa tule riittämään.
Ei ole kovin vaikea ennustaa, minkä seuran otteluun firma vie itselleen tärkeätä porukkaa. Senkö, joka taistelee mestaruudesta vai sen joka pyristelee jossain putoamisen ja säälipleijaripaikan välimaastossa?
Ilveksellä on erittäin suuri potentiaalinen kannatus. Sen faktan vuoksi voisi uusi omistajaryhmä ja operatiivinen johto ottaa riskejäkin.
(Ongelma tässä nyt on vain se, etten oikein jaksa uskoa uusien tekijöiden tuloon - jokainen karsintojen päättymisestä kuluva viikko kertoo omaa karua kieltään)