Ilveksen joukkueen rakennus kaudelle 2024–2025

  • 134 526
  • 694

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ilves Inside -dokkarin ensimmäisen osan perusteella valmennuksen suunnitelma ketjuloton suhteen taitaa näyttää tältä:

52 Könönen - 11 Borg - 58 Väisänen
10 Suomi - 86 Nättinen - 18 Meskanen
17 Ratinen - 71 Najman - 29 Lööke
83 Stransky - 12 Mäntykivi - 20 Björkqvist
Bau, Laurell, Heikkinen, Kos

56 Rautanen - 43 Latvala
57 Parikka - 53 Pelli
37 Utunen - 33 Gazda
3 Friman
Soini, Seppänen, Niskanen, Joutsi

Nättinen ja Björkqvist puuttuivat kokoonpanosta, joten Bau oli tuossa Eemelin ja Mesen välissä ja Laurell "nelosessa".
 

Yabada

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ilves Inside -dokkarin ensimmäisen osan perusteella valmennuksen suunnitelma ketjuloton suhteen taitaa näyttää tältä:

52 Könönen - 11 Borg - 58 Väisänen
10 Suomi - 86 Nättinen - 18 Meskanen
17 Ratinen - 71 Najman - 29 Lööke
83 Stransky - 12 Mäntykivi - 20 Björkqvist
Bau, Laurell, Heikkinen, Kos

56 Rautanen - 43 Latvala
57 Parikka - 53 Pelli
37 Utunen - 33 Gazda
3 Friman
Soini, Seppänen, Niskanen, Joutsi

Nättinen ja Björkqvist puuttuivat kokoonpanosta, joten Bau oli tuossa Eemelin ja Mesen välissä ja Laurell "nelosessa".
Ilves Insideen, ja joukkueesta tulleisiin muihin kuviin liittyen, minua on ihmetyttänyt Jani Nymanin läsnäolo. Ja kyllä, tiedän NHL-sopimuksen omaavien pelaajien pyörivän liigajoukkueiden jäillä mukana kesäisin. Aku Räty mm. oli viime kesänä ja olisiko tänäkin kesänä ollut Ilveksen mukana juhannukseen asti.

Nyman vetää jäillä Coachella Firebirdsin kypärä päässään videoiden mukaan samoja harjoituksia joukkueen kanssa ja oli myös tuossa palaverissa mukana, missä Niemelä piti puhetta joukkueelle. Itse pidän omituisena erityisesti sitä, että Nyman oli nimenomaan tuossa palaverissa mukana kuuntelemassa Niemelän puhetta. Itse olen elänyt siinä käsityksessä, että nämä "NHL-pelaajat" ja muut tutut ovat joukkueiden mukana juhannukseen asti ja tämän jälkeen vetävät omatoimista sinne NHL-seuran leiritykseen asti.

Tulkaa joku nyt tämä utopistinen toive ampumaan alas sanomalla, että kyllä Heleniuskin vetää Tapparan jäillä ja palavereissa, ja sama esimerkiksi Jääskään HIFK:n mukana.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ilves Inside -dokkarin ensimmäisen osan perusteella valmennuksen suunnitelma ketjuloton suhteen taitaa näyttää tältä:

52 Könönen - 11 Borg - 58 Väisänen
10 Suomi - 86 Nättinen - 18 Meskanen
17 Ratinen - 71 Najman - 29 Lööke
83 Stransky - 12 Mäntykivi - 20 Björkqvist
Bau, Laurell, Heikkinen, Kos

56 Rautanen - 43 Latvala
57 Parikka - 53 Pelli
37 Utunen - 33 Gazda
3 Friman
Soini, Seppänen, Niskanen, Joutsi

Nättinen ja Björkqvist puuttuivat kokoonpanosta, joten Bau oli tuossa Eemelin ja Mesen välissä ja Laurell "nelosessa".

On kyllä kova pakisto, kun Friman on seiskapakkina ;)

Hyvin mielenkiintoisia kolmikkoja. Neljä sylinteriä hakusessa, jos näillä mennään.

Björkqvistillä olisi tuossa kolmikossa elämänsä sauma tehdä uransa ennätyspisteet.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
On kyllä kova pakisto, kun Friman on seiskapakkina ;)
Hyökkäyksen perusteella luetaan alhaalta ylös, eli ehkä Friman onkin siis yksinään ykköspakkina.

Hyvin mielenkiintoisia kolmikkoja. Neljä sylinteriä hakusessa, jos näillä mennään.

Björkqvistillä olisi tuossa kolmikossa elämänsä sauma tehdä uransa ennätyspisteet.
Tosiaan, sekoiteltu pelaajia tavalla, jota ainakaan minä en olisi osannut ennakoida. Jos ajatellaan, että ketjut 1-3 (siis keskellä Mäntykivi, Najman, Nättinen) ovat samalla viivalla, niin ennakko-odotuksiini nähden tuossa yllättää Björkqvist vs Väisänen paikat.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
On kyllä kova pakisto, kun Friman on seiskapakkina ;)
Hyökkäyksen perusteella luetaan alhaalta ylös, eli ehkä Friman onkin siis yksinään ykköspakkina.
Toi oli itse asiassa merkattu taululle näin:
56 Rautanen - 43 Latvala
57 Parikka - 53 Pelli / SEPPÄNEN
3 Friman - NISKANEN / JOUTSI
37 Utunen - 33 Gazda

Omaa päätelmää sitten se, että nuo käsin isoilla kirjaimilla tussatut eivät ehkä ole tällä hetkellä avauskokoonpanon miehiä. Kokoonpanosta puuttunutta Soinia voinee myös hahmotella tuohon Frimanin kaveriksi, mutta sitten jää joku "ammattimies" pelaavan seitsikon ulkopuolelle.

Jos joku lahtelainen seurailee ketjua, voi korjata mikäli olen hakoteillä, mutta mielestäni Niemelän Pelicansissa ei oikein voinut ketjunumeroista päätellä mitään. Siellä saattoi jossain matsissa seiskapakki kellottaa isoimmat minuutit, ja ainakin välillä nelosta käytettiin avausketjuna.

Mutta joka tapauksessa eiköhän nuo ketjut vielä elä harjoituskaudenkin aikana.
 

Ragulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Myös Nättinen tulee tekemään tuossa ennätyspisteensä. Edellinen Eemeli Suomen Ruotsista tullut sentteri voitti pistepörssin.
Björkqvistillä kyllä elämänsä näyttöpaikka, jos tuossa pääsee pelaamaan. Tekee tietenkin tilaa, ja maaliverkkoja heiluttavat enemmänkin Stransky ja Mäntykivi, mutta eiköhän muutama kiekko mene tuossa pelihousujen kautta sisään.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Voiko siitä päätellä, että Frimanille pariksi suunniteltu puolustaja vielä puuttuu kokonaan kokoonpanosta.

Tuskin Rautanen ja Latvala ainakaan parina pelaavat. Kumpikin on profiililtaan erinomainen kutos-seiskapakki isolla AV-vastuulla.

Lisäpakit tässä vaiheessa olisivat mielestäni ylitankkausta, koska pakkikahdeksikko on jo hyvällä tolalla mihin tahansa kilpailijaan verrattuna.
 
Viimeksi muokattu:

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Kertokaas mulle, miten ihmeessä Eemeli Suomi pelaa vielä Suomessa? Eikö tuon tason kaveri ole pelannut tämän sarjan jo monta kertaa läpi?

Ei siinä, oli meillä JYPissäkin Turkulainen pari vuotta ekstraa, ja pakko arvostaa tuollaista seurauskollisuutta. Ehkä Suomi haluaa vielä sen isoimman pystin joukkueelleen ennen karkaamista Sveitsiin.
 

#28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves (Ässät & Hifk)
Kertokaas mulle, miten ihmeessä Eemeli Suomi pelaa vielä Suomessa? Eikö tuon tason kaveri ole pelannut tämän sarjan jo monta kertaa läpi?

Ei siinä, oli meillä JYPissäkin Turkulainen pari vuotta ekstraa, ja pakko arvostaa tuollaista seurauskollisuutta. Ehkä Suomi haluaa vielä sen isoimman pystin joukkueelleen ennen karkaamista Sveitsiin.
Tuskin tähän tietää vastausta kukaan muu kuin Suomi itse. On kuitenkin veikattu että introverttinä (kts. esim. Suomen haastattelut) ei innostu sosiaalisesta ”pöhinästä” joka uudessa maassa ja sarjassa olisi väistämättä edessä.

Toisaalta tekee myös uransa aikana Ilveksessä sellaisen kassan että ei tarvitse päivätöihin mennä uran jälkeen ellei halua. Pakottavaa tarvetta lähtöön ei siis sinällään ole.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kertokaas mulle, miten ihmeessä Eemeli Suomi pelaa vielä Suomessa? Eikö tuon tason kaveri ole pelannut tämän sarjan jo monta kertaa läpi?

Ei siinä, oli meillä JYPissäkin Turkulainen pari vuotta ekstraa, ja pakko arvostaa tuollaista seurauskollisuutta. Ehkä Suomi haluaa vielä sen isoimman pystin joukkueelleen ennen karkaamista Sveitsiin.
Palkka on varmaan 20 000 e kuukaudessa, noista kun laittaa rahastoon sen 100 000 e vuodessa ja loput sijoittaa fiksusti, niin 15v uran jälkeen Ilveksessä ei tarvitsisi enää muita töitä tehdä. Suomi myös sanoi haastattelussa tyyliin "Ilves on paras paikka olla, täällä on kaikki mitä tarvitsen". Esimerkiksi jos perhe ja läheiset sekä kiinteät rutiinit ovat tälle tärkeitä, niin täysin ymmärrettävää, että ne saattavat mennä rahan edelle. Lisäksi Ilves on kaikesta päätellen todella tärkeä, joten saattaa mestaruuden tavoittelukin painaa kupissa noiden muiden asioiden lisäksi.

Ymmärrän hyvin myös Suomea, itsekään en ihan kauhean innoissani olisi lähdössä ulkomaille töihin, ja varsinkin Suomen tulotasolla se ei ole edes tarpeellista. Vaikka käteen jäisi 100-150te enemmän vuodessa, saattaa Suomi kokea, ettei tämä toisi elämään lisäarvoa, jos itse "työvuodet" ulkomailla olisivat jo ajatuksen tasolla vastenmielisiä. Niin iso osa jääkiekkoilijan pelisuorituksista on myös henkiseltä puolelta kiinni.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Suomi saattaa hyvin vetää koko uransa Ilveksessä ja joka tapauksessa saa paitansa aikanaan Nokia Arenan kattoon. Juha Hautamaa sanoi Raipen kohdalla aikoinaan jotakuinkin niin, että Raipe itse päättää milloin on aika siirtyä sivuun. Ei sanatarkasti, mutta tällä ajatuksella.

Saman voi oikeastaan sanoa jo Eemelin kohdalla. Hän pelaa Ilveksessä niin kauan kuin pelaa ja lopettaa, kun itse haluaa. Harva 28-vuotias on saman statuksen pelaaja missään kuin Suomi on Ilveksessä. Kaikinpuolin esimerkillinen ja ilvesläisyyden ruumiillistuma.

Olisin oikeastaan jopa hieman yllättynyt, jos Suomi lähtisi Keski-Eurooppaan, mutta ainahan se mahdollista on. Ruotsi? Ehkä.
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Suomi saattaa hyvin vetää koko uransa Ilveksessä ja joka tapauksessa saa paitansa aikanaan Nokia Arenan kattoon. Juha Hautamaa sanoi Raipen kohdalla aikoinaan jotakuinkin niin, että Raipe itse päättää milloin on aika siirtyä sivuun. Ei sanatarkasti, mutta tällä ajatuksella.

Saman voi oikeastaan sanoa jo Eemelin kohdalla. Hän pelaa Ilveksessä niin kauan kuin pelaa ja lopettaa, kun itse haluaa. Harva 28-vuotias on saman statuksen pelaaja missään kuin Suomi on Ilveksessä. Kaikinpuolin esimerkillinen ja ilvesläisyyden ruumiillistuma.

Olisin oikeastaan jopa hieman yllättynyt, jos Suomi lähtisi Keski-Eurooppaan, mutta ainahan se mahdollista on. Ruotsi? Ehkä.
Isommalla todennäköisyydellä lähtee tämän sopimuksen päätyttyä ulkomaille. Haluaa vaan tosissaan saavuttaa ensin sen mestaruuden Ilveksessä. Ehkä olisi jo lähtenyt, jos se olisi tapahtunut.
 

Farout

Jäsen
Suomi saattaa hyvin vetää koko uransa Ilveksessä ja joka tapauksessa saa paitansa aikanaan Nokia Arenan kattoon. Juha Hautamaa sanoi Raipen kohdalla aikoinaan jotakuinkin niin, että Raipe itse päättää milloin on aika siirtyä sivuun. Ei sanatarkasti, mutta tällä ajatuksella.

Saman voi oikeastaan sanoa jo Eemelin kohdalla. Hän pelaa Ilveksessä niin kauan kuin pelaa ja lopettaa, kun itse haluaa. Harva 28-vuotias on saman statuksen pelaaja missään kuin Suomi on Ilveksessä. Kaikinpuolin esimerkillinen ja ilvesläisyyden ruumiillistuma.

Olisin oikeastaan jopa hieman yllättynyt, jos Suomi lähtisi Keski-Eurooppaan, mutta ainahan se mahdollista on. Ruotsi? Ehkä.
Oishan se mahtavaa, jos vielä nykyään löytyisi yksi pelaaja, joka tekisi noin. Ainakin siinä pääsisi melkosen harvalukuiseen porukkaan ja erottuisi joukosta.
 

Kyle

Jäsen
Oishan se mahtavaa, jos vielä nykyään löytyisi yksi pelaaja, joka tekisi noin. Ainakin siinä pääsisi melkosen harvalukuiseen porukkaan ja erottuisi joukosta.

Jarkko Parikka on toinen. Otteluita ei ole kuin 50 vähemmän kuin Eemelille, mutta niin on ikääkin. Nyt vielä kolme kautta nykyistä sopimustakin jäljellä ja lisäksi pelaajaprofiili sellainen, että Parikkaa ei heti ulkomaat ole viemässä.
 

Farout

Jäsen
Jarkko Parikka on toinen. Otteluita ei ole kuin 50 vähemmän kuin Eemelille, mutta niin on ikääkin. Nyt vielä kolme kautta nykyistä sopimustakin jäljellä ja lisäksi pelaajaprofiili sellainen, että Parikkaa ei heti ulkomaat ole viemässä.
Tua on kyl hyvä heitto. Olin jotenkin ihan saletissa, että Parikka on pelannut SaiPassa tai jossain ennen tuloa Ilvekseen. Näin se muisti heittää.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Näin vain pienen osan eilistä peliä ja senkin sivusilmällä. Ketä teillä jäi mieleen avauspelistä? Najman ilmeisesti ainakin oli pätevän oloinen? Ja Malek maalilla tutun rauhallinen.
 

Iitee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Koovee, Hifk
Suomi oli totutun hyvä.

Malek saattaa kamppailla Liigan parhaan maalivahdin tittelistä. Näytti tosi varmalle ja kiekko tarttui. Eli pieni vihje siitä, että kehitys voisi olla yhä menossa eteenpäin.

Stransky ihan positiivinen. Hänellä olisi mahdollisuudet koviin pistemääriin, jos löytäisi Hölön alaisuudessa tasaisuuden. Joten seurailen tätä tapausta sillä silmällä. Ei hautonut kiekkoa tällä kertaa.

Najman näyttäisi olevan varsin vikkeläkätinen kaveri ahtaissa tilanteissa ja tämä mailankäyttötaito ja reagointinopeus ehkä sitten näkyvät myös aloituksissa, joita Najman otti hyvällä prosentilla. Olisi tärkeää, että meillä olisi tässä hyvä aloittaja myös Liigaan. Noin muuten näyttää minusta selkeästi >40p miehelle. Potentiaalin ylärajaa on mahdoton edes arvuutella yhden harjoituspelin perusteella. Saattaa syyllistyä liikaa vaikeisiin syöttöihin, että pystyisi tuota 40p rajaa korkeampiin pisteisiin. Vähän samaan tapaan kuin Stransky viime kaudella.

Borg hävisi aika rumasti satanolla aloituksensa. Huolestuttaavaa, sillä varmoista aloittajista on pulaa. Muuten ihan ok alakenttäduunia ja alivoimapelaamista. Tämä on alakenttien mies, en näe stunttaamassa ykkösessä.

Puolustajista eniten pisti silmään...Daniel Brickley. Saattaa olla kovakin tekijä, mutta väärä seura. Samaan aikaan meidän puolustuksessa kiekollinen johtajuus tuntuisi puuttuvan ihan täysin.

Nuori Laurell kannattaa pistää muistiin mahdollisena tulevaisuuden nimenä. Tälle meillä on 2+1 pahvi. Ei riitä tällä kaudella, sillä lahjakkuus ei aivan kompensoi mosavirheitä, mutta voisi jo ensi vuonna lyödä läpi joukkueeseen.

Mäntykivi kävi kanssa junnujen tavoin sekoilemassa kentällä eikä vielä esittänyt paljon mitään muuta. Mäntykiven tulisi tänä vuonna kantaa aiempaa isompaa vastuuta.

Könönen tietysti positiivinen. Viime kausi meni niin penkin alle, että nyt viitteitä ainakin sitä paremmasta. Teki myös hienon maalin.

Tänään uusi peli ja uusia näyttöjä. Harjoituspeleistä kun kyse, kaikki voi kääntyä päälaelleen. Taitaa olla vähän siitä kiinni, ketä sattuu kiinnostamaan.

Totuuden nimissä Tappara olisi varmaan ratkonut pelin itselleen jo ennen jatkoerää, mutta siellä mieluummin treenailtiin kuvioita kuin pelattiin suoraviivaisesti maalia. Samaa oli vähän meilläkin kyllä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös