Ilveksen joukkueen rakennus kaudelle 2024–2025

  • 134 355
  • 694

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sori, olin väärässä. Vuoden 2023 HJK:n liikevaihto 4,4 miljoonaa jolla tappiota 0,5 miljoonaa. Ollaan siis enemmän jossain Jukurit-luokassa, Ässien liikevaihto onkin jo tuplat tuosta. Klubi syö näitä eurocupien jättipotteja ja luottaa siihen, että niitä tipahtelee tasaisin välein.

En uskalla mennä futisforkan puolelle katsomaan mitä mieltä siellä oltaisiin siitä, että kendojanarit kuolaavat jalkapallon europottien perään. Parempi olisi olla yhteistä Ilves-perhettä mutta rahat pidettäisiin silti erillään.
Ei nyt kuitenkaan kannata alkaa valehtelemaan oman agendan puolesta, kun googlaamalla totuus tulee heti esille.

Alla linkki ja lainaus:
HJK Oy:n yhtiökokous vahvisti keskiviikkona HJK-konsernin tilinpäätöksen tilikaudelta 01.12.2022 – 30.11.2023. Liikevoittoa kertyi runsaan 13,3 miljoonan euron liikevaihdolla runsaat 730 000 euroa. Verojen (runsaat 155 000 euroa) ja tilinpäätössiirtojen jälkeen konsernin tulos oli noin 479 000 euroa.

Konsernin 13,37 miljoonan liikevaihdosta 9,23 miljoonaa tuli HJK Oy:ltä, jonka liikevoitto oli runsaat 0,6 miljoonaa.”
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
minulle ei tuota mitään lisäarvoa onko jalkapallo-Ilvestä vai ei. Se ei tuo minulle mitään isompaa Ilves-sidettä eikä mitään muutakaan.

"minulle", eli katsot täyä yksilön, itsesi, kautta.

Mää ajattelen organisaation kautta, sen etua ja pitkän ajan kehityspotentiaalia. Ei munkaan oma suhde muutu tästä mihinkään, mutta monien saattaa muuttaa jalkapallon puolella suhtautumisrna kendoon ja jääkiekon puolella potkupalloon. Tavoitetaan laajempia kansanosia kuin erikseen... eli fanikunta kasvaa, jolloin rahamäärät kasvaa ja resurssit kasvaa.. myös siksi että logo on esillä ympäri vuoden, joka kiinnostaa yrityselämää. sekään ei vaikuta suoraan Mun Ilvessuhteeseen, mutta rakastamani seuran resursseihin kyllä ja sitäkautta ottelutapahtumaelämykseen, jota määkin koen... molemmissa lajeissa.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Itse olen aina seurannut yleisesti enemmän jalkapalloa ja jääkiekon osalta huomio on kiinnittynyt pääosin Ilvekseen. Sen sijaan jalkapallo-Ilvekseen kiinnittyminen on ollut vähän vaikeampaa useammastakin syystä. Pelejä olen kyllä käynyt katsomassa satunnaisesti ja muuten seurannut tarkemminkin miten Ilves on pelannut.

Tällä hetkellä jalkapallo näyttelee koko ajan isompaa roolia omassa arjessa. Tammelan stadion ei olisi voinut parempaan saumaan tulla. Juuri nyt jalkapallo-Ilves kiinnostaa itseäni jopa kiekko-Ilvestä enemmän, kun Pennasen myötä meni aika paljon viemäriin.

Yritän itse loppuun asti vältellä eri lajien vastakkainasettelua. Isossa kuvassa futiksen kasvupotentiaali on valtava ja jääkiekossa on vähän erilaiset näkymät. Samaan aikaan pidän täällä käytävää keskustelua vastenmielisenä ja osin absurdina.

Olen aivan varma, ettei futis-Ilves tule koskaan tarvitsemaan jääkiekkoon tarkoitettuja euroja.
 

Toppeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves ja Pelicans
"minulle", eli katsot täyä yksilön, itsesi, kautta.

Mää ajattelen organisaation kautta, sen etua ja pitkän ajan kehityspotentiaalia. Ei munkaan oma suhde muutu tästä mihinkään, mutta monien saattaa muuttaa jalkapallon puolella suhtautumisrna kendoon ja jääkiekon puolella potkupalloon. Tavoitetaan laajempia kansanosia kuin erikseen... eli fanikunta kasvaa, jolloin rahamäärät kasvaa ja resurssit kasvaa.. myös siksi että logo on esillä ympäri vuoden, joka kiinnostaa yrityselämää. sekään ei vaikuta suoraan Mun Ilvessuhteeseen, mutta rakastamani seuran resursseihin kyllä ja sitäkautta ottelutapahtumaelämykseen, jota määkin koen... molemmissa lajeissa.
Totta. Minäkin katson tätä jääkiekko-organisaation edun kautta, koska se on yhtä kuin minun oma etuni. Taloudellisesti ja urheilullisesti menestyvä jääkiekko-Ilves on minun itseni etu. Minä en vain näe, että jalkapalloon sitoutuminen/sijoittaminen olisi jääkiekko-Ilveksen etu. Me molemmat halutaan varmasti samaa asiaa, menestyvää jääkiekko-Ilvestä. Keinoista, millä siihen päästään, taidamme olla eri mieltä.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Totta. Minäkin katson tätä jääkiekko-organisaation edun kautta, koska se on yhtä kuin minun oma etuni. Taloudellisesti ja urheilullisesti menestyvä jääkiekko-Ilves on minun itseni etu. Minä en vain näe, että jalkapalloon sitoutuminen/sijoittaminen olisi jääkiekko-Ilveksen etu.

Et näe Jääkiekko-organisaation etua kun Ilves on esillä 365? Et näe jääkiekko-organisaatiolle etua, että se tavoittaa Suomen suurimman harrasteseuran junnut ja näiden perheet? Jalkapallossa on 6000 junnua vs kiakossa se tuhat. Et näe Kiakkoilvekselle etua siitä, että eri mediat lehdistä SoMeen on täynnä Ilvestä myös kesällä? Logon esillä olo kiinnostaa yhteistyökumppaneita. Logo on sama (tähnk kaad! se kiakon CHL logosekoilu haudattiin koronan myötä) ja se herättää huomioita nyt sen 12 kk myös niissä, jotka eivät näe eroa kiakon ja futiksen välillä, vaan etsivät sopivaa urheiluseurayhteistyökumppania.. Tampereella toisen logo näkyy ympärivuoden toisen vaan keväisin (karrikoiden.. jep, taatusti Tappara kinostaa, koska Mestaruudet on näkyvyyttä isosti tässä maassa).



Kilpailutilanteessa kun myyt samaa tuoteta samalla markkina-alueella, on erilaistaminen se juttu. Ilves on hienosti erilasitanut mm suhtautumisensa kannattajatoimintaan ja yhteisörakentamiseen ja se on toiminut, joten Tappara on koittanut alkaan apinoimaan sitä (edelleen siä on rakenteellinen ongelma faniyhteisön rakenteessa). Nyt Ilves pystyy eriytymään tuotteellaan vielä selvemmin, olemalla esillä ympäri vuoden. Jos tästä ei ole hyötyä kiakkopuolelle, niin en tiä mistä sit ois?



Kiakon saavuttaessa aika maksimaalisen tuloksentekotapansa (uus TV soppari vedonlyönnin vapautuessa voi toki parantaa tätä) on eri puolilla Suomea lähdetty sivubisneksiin. Lukko toki omansa, mutta ravintolabinskesiä ja kiinteistöbisneksiä on lähdetty tekemään eri kiekkoseuroissa.

Kärpät älysi olevansa viihdebisneksessä, joten osaamista tapahtumajärjestämisestä ja tapahtumamarkkinoinnista oli, joten Qstock. Ilveksessä ymmärrettiin että ollaan Urheilu viihdebisneksessä, eli osaamista urheiluviihdetapahtuman osalta on runsaasti, joten mikäs toinen laji se ois, josta voisi ammentaa synergioita.. aika no brainer jo ulta kysytään. Vain TPS ja HIFK voisivat tehdä saman.. eivät ole onnistuneet, vaikka turussa yritystä yhteisen kausarin kautta olikin.



Tämä ei tarkoita että homma onnistuu, mutta jotain lisäbisnestä konserni tarvii kasvaakseen, kun kiakon CHL ei näytä edelleenkään saavan tuulta allensa.



..ja kyllä, toivon todella että bisnekset ei kuppaa toisiaan, nyt aluksi toki investoinnit maksoi kiakko, jatkossa toivottavasti konsernien välillä ei tartte rahaa liikutella vaan synergiaedut kyetään hyödyntää ja meillä juhlitaan mestaruuksia niin syksyisin kuin keväisin.
 

WillieGunn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jalkapallolla menee nyt paremmin, kuin vuosi sitten uskalsi haaveilla. Yleisökeskiarvo Veikkausliigassa (5700) on komea. Muistuttaisin siittä, että IH oy ei ole lapannut rahaa futikseen kuin 500k. Isoimmat investoinnit on tehty Tammelan stadionia pyörittävään oy:hyn. En tiedä miten tuo teknisesti on tehty. Onko IH oy lainannut rahaa stadion oy:lle, vai kuinka. Olisi kiva kuulla, kuinka stadikan operointi on alkanut. Jos stadion oy:n eka tilikausi on selvästi voitollinen tilanne on aika kiva. Jalkapallon tekee OK tuloksen tältä tilikaudelta.
 

Toppeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves ja Pelicans
Et näe Jääkiekko-organisaation etua kun Ilves on esillä 365? Et näe jääkiekko-organisaatiolle etua, että se tavoittaa Suomen suurimman harrasteseuran junnut ja näiden perheet? Jalkapallossa on 6000 junnua vs kiakossa se tuhat. Et näe Kiakkoilvekselle etua siitä, että eri mediat lehdistä SoMeen on täynnä Ilvestä myös kesällä? Logon esillä olo kiinnostaa yhteistyökumppaneita. Logo on sama (tähnk kaad! se kiakon CHL logosekoilu haudattiin koronan myötä) ja se herättää huomioita nyt sen 12 kk myös niissä, jotka eivät näe eroa kiakon ja futiksen välillä, vaan etsivät sopivaa urheiluseurayhteistyökumppania.. Tampereella toisen logo näkyy ympärivuoden toisen vaan keväisin (karrikoiden.. jep, taatusti Tappara kinostaa, koska Mestaruudet on näkyvyyttä isosti tässä maassa).



Kilpailutilanteessa kun myyt samaa tuoteta samalla markkina-alueella, on erilaistaminen se juttu. Ilves on hienosti erilasitanut mm suhtautumisensa kannattajatoimintaan ja yhteisörakentamiseen ja se on toiminut, joten Tappara on koittanut alkaan apinoimaan sitä (edelleen siä on rakenteellinen ongelma faniyhteisön rakenteessa). Nyt Ilves pystyy eriytymään tuotteellaan vielä selvemmin, olemalla esillä ympäri vuoden. Jos tästä ei ole hyötyä kiakkopuolelle, niin en tiä mistä sit ois?



Kiakon saavuttaessa aika maksimaalisen tuloksentekotapansa (uus TV soppari vedonlyönnin vapautuessa voi toki parantaa tätä) on eri puolilla Suomea lähdetty sivubisneksiin. Lukko toki omansa, mutta ravintolabinskesiä ja kiinteistöbisneksiä on lähdetty tekemään eri kiekkoseuroissa.

Kärpät älysi olevansa viihdebisneksessä, joten osaamista tapahtumajärjestämisestä ja tapahtumamarkkinoinnista oli, joten Qstock. Ilveksessä ymmärrettiin että ollaan Urheilu viihdebisneksessä, eli osaamista urheiluviihdetapahtuman osalta on runsaasti, joten mikäs toinen laji se ois, josta voisi ammentaa synergioita.. aika no brainer jo ulta kysytään. Vain TPS ja HIFK voisivat tehdä saman.. eivät ole onnistuneet, vaikka turussa yritystä yhteisen kausarin kautta olikin.



Tämä ei tarkoita että homma onnistuu, mutta jotain lisäbisnestä konserni tarvii kasvaakseen, kun kiakon CHL ei näytä edelleenkään saavan tuulta allensa.



..ja kyllä, toivon todella että bisnekset ei kuppaa toisiaan, nyt aluksi toki investoinnit maksoi kiakko, jatkossa toivottavasti konsernien välillä ei tartte rahaa liikutella vaan synergiaedut kyetään hyödyntää ja meillä juhlitaan mestaruuksia niin syksyisin kuin keväisin.
Tämä olkoon viimeinen viestini tässä kohtaa tähän aiheeseen, kun juttu ei etene mihinkään jankkaamalla. Lisäksi tässä kohtaa meistä kumpikaan ei näe tulevaisuuteen, joten kumpikaan ei varmuudella voi väittää tämän olevan hyväksi tai huonoksi jääkiekko-Ilvekselle.

Koen kyllä, että näkyvyydestä on hyötyä. En koe, että tämä on silti hyvä sijoitus. Pelkään tämän olevan pohjaton kaivo, joka loppujen lopuksi kuluttaa resursseja, jotka olisi voitu sijoittaa paremmin ja järkevämmin. Ja tähänkin sama, emme kumpikaan tiedä käykö pelkoni toteen vai käykö juuri päinvastoin. Siitä olen kyllä täysin samaa mieltä, että jääkiekon lisäksi tulee pyrkiä tekemään myös muuta bisnestä, että pysytään kilpailussa mukana. Kärpät on tästä hieno esimerkki. Lukko onkin jo ihan oma lukunsa ja rakastan heidän tarinaa. Sovitaanko siis niin, että olemme tällä kertaa eri mieltä ja toivomme molemmat hartaasti hyvää Ilvekselle.
 

Kyle

Jäsen
Et näe Jääkiekko-organisaation etua kun Ilves on esillä 365? Et näe jääkiekko-organisaatiolle etua, että se tavoittaa Suomen suurimman harrasteseuran junnut ja näiden perheet? Jalkapallossa on 6000 junnua vs kiakossa se tuhat. Et näe Kiakkoilvekselle etua siitä, että eri mediat lehdistä SoMeen on täynnä Ilvestä myös kesällä? Logon esillä olo kiinnostaa yhteistyökumppaneita. Logo on sama (tähnk kaad! se kiakon CHL logosekoilu haudattiin koronan myötä) ja se herättää huomioita nyt sen 12 kk myös niissä, jotka eivät näe eroa kiakon ja futiksen välillä, vaan etsivät sopivaa urheiluseurayhteistyökumppania.. Tampereella toisen logo näkyy ympärivuoden toisen vaan keväisin (karrikoiden.. jep, taatusti Tappara kinostaa, koska Mestaruudet on näkyvyyttä isosti tässä maassa).

Yksi asia mitä juuri kukaan ei ole uskaltanut sanoa ääneen, mutta jokainen tietää sielussaan mihin sinäkin viittaat. On se, että jääkiekossa Tapparan dominointi viimeisen 15 vuoden ajalta on ajanut Ilveksen epäedulliseen jamaan uusien fanien ja harrastajien suhteen Tampereella. Pelkästään jääkiekossa Ilveksen on hyvin mahdoton kilpailla vetovoimaisuudellaan Tapparalle joka raapii mestaruuksia vuodesta toiseen.

Ilveksellä lienee tavoite(omaa mutuilua), että lahjakkaimmat juniorit jotka pelaavat sekä jalkapalloa, että jääkiekkoa harrastavat molempia Ilveksessä. Aikaisemmin futis Ilves oli selkeästi irrallaan Ilves hockeystä.

Vielä varmaan Tapparan organisaatiossa ei ole syytä panikoida, mutta jos Ilveksen jalkapallossa hyvä pöhinä säilyy vuosia niin ehkä jossain vaiheessa Tapparan on syytä miettiä joku vastaisku jatkuvan menestyksen lisäksi.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Tappara vie junnupuolella tällä hetkellä aika vahvasti. Omassa kuplassani Ilveksen vetovoima on olematon ja Tappara vetää ja myös imee kaikki mitä saa samalla näivettäen ympäryskuntien joukkueita.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Tappara vie junnupuolella tällä hetkellä aika vahvasti. Omassa kuplassani Ilveksen vetovoima on olematon ja Tappara vetää ja myös imee kaikki mitä saa samalla näivettäen ympäryskuntien joukkueita.

Mistä tämä johtuu? Näin kaukaa katselevana junioripuolen tekemiset on hyvin kaukana, joten olisi mielenkiintoista tietää että missä tulee ero tällä hetkellä. Kuitenkin Ilveksellä on ollut kaiken maailman buumia liigassa vaikkei lopullista menestystä olekaan tullut. Ei edes finaalipaikkaa. Mutta jotain tehdään junnupuolella väärin, jos silti ei ole junnuilla mitään kiinnostusta.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ilveksen "junioripolulta" on tullut enemmän menestystä muualta rekrytoitujen nuorten osalta kuin omien kasvattien. Muualta tuoduista nuorista Korpisalo, Mäkiniemi, Dostal, Zherenko, Malek, Ruotsalainen, Maccelli, Johansson, Lööf ym. ovat päässeet tekemään läpimurron SM-liigassa isolla vastuulla. Saarela ja Odenkin olivat lähellä tätä. Bau on seuraavana jonossa.

Varsinaisista omista kasvateista vain Järventie ja Nyman ovat viime vuosilta isommin läpilyöneitä nuoria pelaajia. Suomen, Ikosen, Koivulan ja Koppasen ikäluokkien jälkeen on ollut hiljaisempaa. Soini on tyrkyllä seuraavaksi kv-tason kasvatiksi.

Ehkä tuo myös kertoo, että Ilves on onnistunut hyvin kykyjenetsinnässä ulkopuolelta.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Mutta jotain tehdään junnupuolella väärin, jos silti ei ole junnuilla mitään kiinnostusta.
Korostan nyt vielä, että kirjoitukseni koski hyvin pitkälle omaa "kuplaa" jossa elän. Ilveksessä on paljon pikkujunnuja, mutta Tapparassa tuntuu olevan kovasti imua naapurikunnista.
 

Kyle

Jäsen
Siis kyllä itse koen, että Tapparan menestysputki näkyy juuri siinä, että juniorit haluavat sinne voittajatiimiin. Muutama menestyksellinen vuosi ei nyt heilauta kannattaja- tai juniorikuntaa suuntaan tai toiseen, mutta jos käytännössä yhden sukupolven ajan eli 24-vuotta toinen organisaatio on valta- ja paikkakunnan menestynein ja tuottaa sivussa Barkovin ja Laineen kaltaisia idolleita niin ei ole ihme että sinne on imua.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Tämä on suoraan yhden lapsen vanhemmalta kuultua: "Kun on tilaisuus päästä Tapparan kuuluisaan junioriputkeen niin kyllä se on nyt katsottava".

Puhun sen ikäisistä lapsista, että Tapparaan mennään vielä soittamalla. Ilves ei luonnollisesti edes halua yhteistyöseurojaan kupata, mutta muutamassa tapauksessa olen kuullut että se on johtanut sitten naapuriseuraan menemiseen.
 

Rantsukoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ylöjärvi ja Nokia ovat naapurin yhteistyöseuroja. Siellä tehdään Pirkanmaan laadukkainta junnutyötä. Kun aika on kypsä, naapuri poimii parhaat sieltä.
 

WillieGunn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Siis kyllä itse koen, että Tapparan menestysputki näkyy juuri siinä, että juniorit haluavat sinne voittajatiimiin. Muutama menestyksellinen vuosi ei nyt heilauta kannattaja- tai juniorikuntaa suuntaan tai toiseen, mutta jos käytännössä yhden sukupolven ajan eli 24-vuotta toinen organisaatio on valta- ja paikkakunnan menestynein ja tuottaa sivussa Barkovin ja Laineen kaltaisia idolleita niin ei ole ihme että sinne on imua.

Liigamenestyksen ohella tärkeää on myös menestyminen junioreissa. Ilveksessä on tehty viime vuosina isoja kämmejä ja U18- ja U20-joukkueissa. Ilves on ollut heittopussi näissä sarjoissa. Pelaajat, nuoretkin, haluavat menestyä ja pelata/reenata hyvien pelaajien kanssa.
 

Ikurin Vireä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves talvella ja Ilves kesällä, Ikurin Vire
Sen mitä itse olen asiasta joskus aikoinaan kuullut (ja missä voin olla täysin väärässä), niin Ilveksen junioriputken toiminnasta on ollut ammattimaisuus, tai edes tavoitteellisuus, seuran etu mielessä kaukana pitkän aikaa. Joukkueet on jo hyvin nuoresta pitäen haluttu pitää pikemminkin suljettuna piirinä, kuin avoimina uusille tulijoille. On varattu rajalliset resurssit ja rakennettu ne palvelemaan mahdollisimman hyvin "oikeita" nuoria pelaajia, sen sijaan että noilla resursseilla pyrittäisiin hakemaan ne lupaavimmat, taitavimmat, ahkerimmat ja innokkaimmat isosta porukasta jatkamaan. Ymmärrän, että nykyisillä talvilla ei voi enää pyörittää ulkojäiden kaupunginosatoimintaa entisessä laajuudessa, mutta tuollainen "meillä on jo joukkue täynnä"-lähestyminen ei suoraan auta seuraa. Tietenkin voi olla, että vanhemmat eivät enää lähtisi valmentamaan, jos se ei takaisi pelipaikkaa ja -aikaa omalle lapselle, mutta jos näin on, on silloin turha miettiä, miksi Ilvekseen ei ole vetoa. Se tuleva kävelevä NHL-korvaus ei välttämättä löydy siitä aktiivi-vanhempien omien lasten porukasta, joka on pelannut yhdessä jo kuusivuotiaista. Ehkä pienemmissä seuroissa ollaan enemmän mukana seurahengessä, eikä "pikku-Kallelle agenttia ja NHL-sopimusta hakemassa"-mielellä :-)

Edit: Tarkennus: En halua tällä arvostella tai arvioida kenenkään vilpitöntä halua toimia juniori-urheilun parissa ja seuran hyväksi. Arvostan heitä kaikkia - kuten esimerkiksi omia valmentajiani kauan sitten - todella suuresti. Toistan vain kuulemiani mahdollisia syitä sille, miksi juniorit eivät valitse Ilvestä.
 
Viimeksi muokattu:

Kyle

Jäsen
Liigamenestyksen ohella tärkeää on myös menestyminen junioreissa. Ilveksessä on tehty viime vuosina isoja kämmejä ja U18- ja U20-joukkueissa. Ilves on ollut heittopussi näissä sarjoissa. Pelaajat, nuoretkin, haluavat menestyä ja pelata/reenata hyvien pelaajien kanssa.

Varmasti näin on.

Itse koen, että Tampereella on ainakin kolme ryhmää mikä määrittää siirtyykö Ilvekseen vai Tapparaan.

1. Ilves- tai Tapparalaisuus. Ei varmaan tarvitse kaukaa etsiä, että löytää perheitä joissa seura on valikoitunut sen takia että kannatus on periytynyt omilta vanhemmilta.

2. Muualta tulleet ja heidän mielikuvat. Tässä uskoisin, että valitaan Tappara jos se on vaihtoehto. Sama jos muuttaisi Turkuun valitsiko TPS:n vai TuTon, jos Helsinkiin niin valitsisiko HJK vai Gnistanin. Itse väitän, että tämä on se ryhmä josta seurat voivat eniten taistella.

3. Viimeisenä tulee sitten ne, jotka pohtivat analyyttisemmin missä saa parasta harjoitusta, millainen junioripolku jne. Mielestäni ylivoimaisesti pienin ryhmä, mutta toki sieltä voi löytyä sitten sitoutuneimpikin harrastajia tai perheitä.

....

Itse koen, että Tampereella se pieni lapsi joka vasta aloittelee harrastusta on todella isossa roolissa ja nimenomaan haluaako hän Ilvekseen vai Tapparaan(tai KooVeeseen). Toki perhe voi vaikuttaa paljon, mutta se stoppi voi tulla jo siinä jos ei pääse samaan jengiin kuin parhaat kaverit tarhassa tai koulussa. Siksi pitää ymmärtää, että se tämän hetken edustusjoukkueen menestys voi heijastua vasta vuosien tai kymmenien vuosien päästä miten se suuri kannattajajoukko kehittyy.
Toinen tärkeä juttu on se, että jos saa houkuteltua yhden uuden lapsen seura väreihin niin siinä tulee yleensä ainakin talkooapuna sekä satunnaisena katsojana monesti mukana kaksi aikuistakin.

Edit: sitten kun ne lapset haluavat tulla Ilvekseen ja sieltä löytyy ne lahjakkaimmat yksilöt. Niin toki on erittäin tärkeä, että niistä otetaan se maksimaalinen hyöty irti parhailla mahdollisilla harjoituksilla ja olosuhteilla.
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Liigamenestyksen ohella tärkeää on myös menestyminen junioreissa. Ilveksessä on tehty viime vuosina isoja kämmejä ja U18- ja U20-joukkueissa. Ilves on ollut heittopussi näissä sarjoissa. Pelaajat, nuoretkin, haluavat menestyä ja pelata/reenata hyvien pelaajien kanssa.

En tiedä sen paremmin, mutta mitä nyt on kuullut junioritoimintaa läheltä seuraavilta (U16 ja ylöspäin), niin sellainen vahva puuhastelun käry Ilveksen touhusta nousee. Toivotaan, että korjausliike on tulossa ja nopeasti, mikäli tämä pitää paikkansa.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
2. Muualta tulleet ja heidän mielikuvat. Tässä uskoisin, että valitaan Tappara jos se on vaihtoehto. Sama jos muuttaisi Turkuun valitsiko TPS:n vai TuTon, jos Helsinkiin niin valitsisiko HJK vai Gnistanin. Itse väitän, että tämä on se ryhmä josta seurat voivat eniten taistella.

Itse asiassa tässähän Ilves on pärjännyt hyvin, koska se on pystynyt mahdollisesti tarjoamaan isompaa roolia ja läpimurron mahdollisuutta kovien pelaajien rinnalla. Koskela on ollut hyvä löytämään näitä pelaajia, jos sitten on ollut viime kautta lukuunottamatta säästöhousut jalassa, kun rekrytoidaan sarjan sisältä kovin meriitein liikkuvia konkareita.

Edit. Onhan toki juniorien vanhemmilta kuultu soraääniä mm. tsekkinuorten tuomisesta junioreihin syömään heidän omien lastensa peliaikaa tai siitä, miten ex-pelurien lapsille on annettu erivapauksia. Tässä on varmasti osa totuutta, mutta ehkä se myös kertoo siitä, että ei hyväksytä kovaa kilpailua peliajasta, kun kustannukset lapsen harrastuksesta ovat kuitenkin kovia.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Kyle

#28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves (Ässät & Hifk)
Ei Ilveksen U20 ole tietenkään ollut kilpailukykyinen kun strategiaksi valittiin vuosia sitten peluuttaa parhaita U20-pelaajia KooVeessa miesten peleissä.

Nyt kun tilanne ”normalisoituu” tuon osalta niin Ilves tulee olemaan välittömästi kilpailukykyisempi U20-sarjassa.
 

Kyle

Jäsen
Itse asiassa tässähän Ilves on pärjännyt hyvin, koska se on pystynyt mahdollisesti tarjoamaan isompaa roolia ja läpimurron mahdollisuutta kovien pelaajien rinnalla. Koskela on ollut hyvä löytämään näitä pelaajia, jos sitten on ollut viime kautta lukuunottamatta säästöhousut jalassa, kun rekrytoidaan sarjan sisältä kovin meriitein liikkuvia konkareita.

Itse ajattelin asiaa paljon nuorempien kohdalla alakouluikäisten ja sitäkin nuorempien näkövinkkelistä. Itsellä kuitenkin ajatus, että pääsääntöisesti Tampereella kuljetaan jommankumman leirissä tarhaiästä aikuisuuteen, ne jotka vaihtavat leiriä jossain vaiheessa on sitten murto-osa.

Tämähän lähti vähän kuin Futis-Ilveksen hyödyistä vankistaa Ilveksen asemaa Tampereella. Eli ei suoranaisesti huippuyksilöiden saamiseksi seuraan, vaan suurien juniori ja kannattaja massojen saamiseksi Ilvekseen.
 

Melarus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En tiedä sen paremmin, mutta mitä nyt on kuullut junioritoimintaa läheltä seuraavilta (U16 ja ylöspäin), niin sellainen vahva puuhastelun käry Ilveksen touhusta nousee. Toivotaan, että korjausliike on tulossa ja nopeasti, mikäli tämä pitää paikkansa.

Olen myös itse ymmärtänyt enemmän junnutreenejä koluavilta, että jos käyt katsomassa perättäin Ilveksen ja Tapparan samanikäisten treenit, niin ero tekemisessä on hyvin merkittävä.
 

torreira#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Arsenal
Olen myös itse ymmärtänyt enemmän junnutreenejä koluavilta, että jos käyt katsomassa perättäin Ilveksen ja Tapparan samanikäisten treenit, niin ero tekemisessä on hyvin merkittävä.
Juu, meillä vähän niinku pellaillaan, ja naapurissa tavoitteet on jo muissa sfääreissä. Ilves on yhä Ilves
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös