Ilveksen joukkueen rakennus kaudelle 2022–2023

  • 120 508
  • 488

torreira#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Arsenal
Ilveksellä piti olla ihan tasokas laituriosasto: Suoml, Haapala, Tuulola, Ikonen ja Oden ovat kuitenkin kaikki lähtökohtaisesti +30 pisteen laitureita. Tuulola ja Oden ovat alisuorittaneet odotuksiin nähden ja Haapala tuntuu olevan vemppaosastoa pysyvästi. Onneksi on syvä rosteri, mutta Miehon, Ruokosen, Päkkilän tai Virtasen tuskin on odotettu vastaavan pistetehtailusta.
No jaa. Haapalan lasisuus oli kyllä tiedossa, hankalaa on jos kaverilla on 70v mummon lonkat. Odenista tiedettiin, että tarvitsee kymmenen huippupaikkaa yhteen maaliin. Tuulolalta odotin kieltämättä itsekin enemmän ja Ikonen oli hyvä jo keväällä, joten odotusarvoa oli kyllä.

Itse näen, että Ilveksen ja Lukon tilanne on vähän samanlainen, eli muutamalla onnistuneella hankinnalla mestaruustaistelussa keväällä. Ilves tarvitsee kärkiosaamista hyökkäyspäähän, 1-2 laadukasta hyökkääjää kärkiketjuihin. Lukko taas tarvitsee ykkössentterin ja laadukkaan puolustajan. Täytyy muistaa, että aiemmin mainitun laiturinelikon lisäksi Lukolta löytyy myös Nyman, Saarela ja Ikonen, joten kyllä tuo osasto on ihan Liigan kärkeä. Nyman ja Saarela semmosia 30 pisteen miehiä, ja Ikonen hyvä kahden suunnan laituri. Toki Saarelalle taisi juuri tulla pahempi loukki.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Mun centit Odenista..

Kärsii ehdottomasti pelitavan muutoksesta (jonka jo Myrrä siis teki). Toisaalta on kesän aikana korjannut puutettaan, eli kropan voimaa kaksinkampailupelaamisessa. Tää on näkyny hitaampana liikkeenä, kuten usein nuorelle pelaajalke käy, kun kesä hankitaan keskikroppaan voimaa.

Totta, ettei pelikäsitys ole ykkösketjutasoa, mutta vaikka puhutaankin vähän "onetrickpony" tyyppisestä pelaajasta, on se trick kuitenkin senverran poikkeuksellinen, lähtönopeus ja luisteluliike,että on valmentajan heikkoutta, jos sitä ei osaa hyödyntää. . Toki, se liike pitää saada viimekauden tasolle, mutta vähän viitteitä tästä on vilahdellu jo.

Viä en heivais mihinkään
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Totta, ettei pelikäsitys ole ykkösketjutasoa, mutta vaikka puhutaankin vähän "onetrickpony" tyyppisestä pelaajasta, on se trick kuitenkin senverran poikkeuksellinen, lähtönopeus ja luisteluliike,että on valmentajan heikkoutta, jos sitä ei osaa hyödyntää. . Toki, se liike pitää saada viimekauden tasolle, mutta vähän viitteitä tästä on vilahdellu jo.
Saisi ottaa mallia Rädystä sikäli, että maalille voi leikata, vaikka ei olisi saanutkaan pakkia täysin karistettua. Ylipäätään röyhkeyttä lisää.
 

Yohann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Sens
Mun centit Odenista..

Kärsii ehdottomasti pelitavan muutoksesta (jonka jo Myrrä siis teki). Toisaalta on kesän aikana korjannut puutettaan, eli kropan voimaa kaksinkampailupelaamisessa. Tää on näkyny hitaampana liikkeenä, kuten usein nuorelle pelaajalke käy, kun kesä hankitaan keskikroppaan voimaa.

Totta, ettei pelikäsitys ole ykkösketjutasoa, mutta vaikka puhutaankin vähän "onetrickpony" tyyppisestä pelaajasta, on se trick kuitenkin senverran poikkeuksellinen, lähtönopeus ja luisteluliike,että on valmentajan heikkoutta, jos sitä ei osaa hyödyntää. . Toki, se liike pitää saada viimekauden tasolle, mutta vähän viitteitä tästä on vilahdellu jo.

Viä en heivais mihinkään
Juu, mielestäni käsittämätöntä nämä puheet Odenin tai oikeastaan vähän kenenkään heivaamisesta mihinkään tällä hetkellä. Tässä on sellainenkin mahdollisuus, että on treenattu kovaa ja paikat vähän jumissa vielä ja lähempänä vuoden vaihdetta alkaa irtoamaan se liikekin sitten paremmin. Porukka tuntuu olevan kovin hätäistä isojen johtopäätöksien tekemisessä.
 

arkunnaula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit, Ilves, Koovee, Uplakers
Odenista on pakko kommentoida että jos tolla liikkeellä omais edes pikkaisen pelipäätä, paremman laukauksen ja röyhkeyttä niin olis änäriukkoja. Mutta kun juuri niistä on puute. Ikävä kyllä lopputulos on tuhnu. Sitkee kaveri on sinänsä ettei tipu vasta pommeistakaan mutta harmittavasti puutteet on juuri sillä osa-alueella millä tehdään seuraava steppi. Mää toivon kaverille pelkkää hyvää mutta nää "lähes" läpimurto pelaajat aina välillä ottaa silmään. Toivotaan että tämä viesti riitti :)
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Odenista on pakko kommentoida että jos tolla liikkeellä omais edes pikkaisen pelipäätä, paremman laukauksen ja röyhkeyttä niin olis änäriukkoja. Mutta kun juuri niistä on puute. Ikävä kyllä lopputulos on tuhnu. Sitkee kaveri on sinänsä ettei tipu vasta pommeistakaan mutta harmittavasti puutteet on juuri sillä osa-alueella millä tehdään seuraava steppi. Mää toivon kaverille pelkkää hyvää mutta nää "lähes" läpimurto pelaajat aina välillä ottaa silmään. Toivotaan että tämä viesti riitti :)
Onneksemme ei Denssi omaa luettelemiasi vahvuuksia, niiden omaamisen riittävyyteen puuttumatta. Jos edellytykset änäriin olisivat jo täyttyneet, olisimme pakotettuja kritisoimaan jotain toista lupaavaa pelaajaa.

Näin se rulla pyörii. Sylkykupista seuraavaan. Itse vielä hetken seuraisin kehitystä. Toki tässä iässä ei haittaa invataksin kahden tunnin odotuskaan.
 

torreira#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Arsenal
Onneksemme ei Denssi omaa luettelemiasi vahvuuksia, niiden omaamisen riittävyyteen puuttumatta. Jos edellytykset änäriin olisivat jo täyttyneet, olisimme pakotettuja kritisoimaan jotain toista lupaavaa pelaajaa.

Näin se rulla pyörii. Sylkykupista seuraavaan. Itse vielä hetken seuraisin kehitystä. Toki tässä iässä ei haittaa invataksin kahden tunnin odotuskaan.
Juu, mutta onhan Räty ajanut jo ohi kaikin tavoin. Vauhtia löytyy, röyhkeyttä ajaa maalille, kulmavääntöä, maalejakin tulee tuolla asenteella. Odenilla piisaa tekemistä...
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Juu, mutta onhan Räty ajanut jo ohi kaikin tavoin. Vauhtia löytyy, röyhkeyttä ajaa maalille, kulmavääntöä, maalejakin tulee tuolla asenteella. Odenilla piisaa tekemistä...
Toki jos tarkastellaan kahta edellistä ottelua. Itse silmäilen pidemmällä aikavälillä. Yksittäiset onnistumiset, ketjun keskinäinen kemia ja mahdollisuus suorittaa ylivoimalla (ja siitä seuraavat motivaatiobuustit kera tehopisteiden) ovat omiaan vääristämään vertailua. Aku ei toki ole ajanut kaikessa ohi. Hän on ainoastaan löytänyt paikkansa itselleen sopivan ketjun osana.

Vauhtia ei löydy enempää, maalille ajon röyhkeydessä en näe mitään eroa, kulmaväännöt suht tasan ja maalit molemmilla hakusessa. Toki toiselle on ylivoimavastuutakin suotu. Tekemistä piisaa sekä Akulla että Joonaksella, joukkuetekemisestä puhumattakaan.
 

arkunnaula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit, Ilves, Koovee, Uplakers
Onneksemme ei Denssi omaa luettelemiasi vahvuuksia, niiden omaamisen riittävyyteen puuttumatta. Jos edellytykset änäriin olisivat jo täyttyneet, olisimme pakotettuja kritisoimaan jotain toista lupaavaa pelaajaa.

Näin se rulla pyörii. Sylkykupista seuraavaan. Itse vielä hetken seuraisin kehitystä. Toki tässä iässä ei haittaa invataksin kahden tunnin odotuskaan.
Selkeästi emme näe asiaa samalla tavalla, ei ole tarkoitus heittää ketään bussin alle vaan luetella omasta mielestä sellainen havainto mikä on ikävä kyllä tosiasia. Tämähän ei tarkoita etteikö Oden mahtuisi meillä pelaamaan vaan lähinnä sitä harmitusta että miehen liike menee täysin hukkaan muilla ominaisuuksilla. Oon Ipan mies ja odottanut 30v kannua, mutta en mää sokee oo. Toivotaan parasta kaikille.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Selkeästi emme näe asiaa samalla tavalla, ei ole tarkoitus heittää ketään bussin alle vaan luetella omasta mielestä sellainen havainto mikä on ikävä kyllä tosiasia. Tämähän ei tarkoita etteikö Oden mahtuisi meillä pelaamaan vaan lähinnä sitä harmitusta että miehen liike menee täysin hukkaan muilla ominaisuuksilla. Oon Ipan mies ja odottanut 30v kannua, mutta en mää sokee oo. Toivotaan parasta kaikille.
Eli mielipiteesi on tosiasia omasta mielestäsi? Itse olen aina valmis muuttamaan omaa mielipidettäni tiedon lisääntyessä ja tilanteiden muuttuessa.

Liike menee hukkaan muilla ominaisuuksilla? Eli pelipää, laukaus ja röyhkeys?

Määritelläänpä pelipää Joonaksen rooliin. Poikkeuksellisen nopealta laiturilta vaaditaan pelinlukua ajoituksen suhteen kiekonhallinnan siirtyessä oman joukkueen haltuun mielummin täyteen pystysuoraan vauhtiin kiihdyttäen omalla laidalla. Päätypelin tuet suhteessa kiekolliseen. Tarjonta liikkeen kautta kiekottomana. Nopeaa reagointia omiin takakarvauksen muodossa.

Puolustusalueen puolustuspelissä välittömiä "iskuja" oman alueen kiekolliseen pelaajaan, tarvittaessa lähitukea puolustajalle laitakamppailutilanteessa ja syöttölinjan peittämistä siniviivalle kera laukausten blokkaamisen. Kiekonriistoissa nopean käännön mahdollisuuden tunnistamista.

Näistä suurimmat puutteet päätypelin tukitoimissa ja tarjonnassa kiekottomana.

Laukaus ei ole Joonaksen vahvuus, harvalla tämän kauden Liigassa vahvuutena on muutenkaan. Onko se sitten heikkoudeksi luettavissa?

Röyhkeys. Tuo vaikeasti määriteltävä ominaisuus. Tarkoitatko maalille kiekon kanssa pyrkimistä? Pyrkyä on. Tarkoitatko kamppailupelaamista? Kiekkoon pyrkimistä altistaen itsensä taklausuhan alle? Pyritty on. Tarkoitatko röyhkeyttä valmennuksen suuntaan vaatimuksella ylivoima-ajasta? Tästä ei tietoa.

Oden on poikkeuksellisesta luistelunopeudestaan huolimatta vielä vajavainen nuori kiekkoilija. Vahvuutensa liikkeessä ei mielestäni missään nimessä mene läheskään täysin hukkaan. Tehoja uupuu, mutta ilman ylivoimavastuuta on ihmeitä turha odotella. Sopivassa ketjussa parhaimmillaan jopa eron tekevä. Tällä hetkellä kolmoskorin laituri ilman erikoistilannevastuuta. Oliko odotusarvo tälle kaudelle liian korkea?
 

Rantsukoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Toisaalta Lukolla sellaisia laitahyökkääjiä kärkiketjuihin kuin Kestner, Hakulinen, Repo ja Karjalainen. Mietipä jos Ilveksellä olisi tällaisia kavereita laidalle?
Jep laitureissa Lukko on Liigan kärkeä vaikka esim. Kessu on ollut toistaiseksi melko vaisu. Sentterit ja puolustus ei riitä tällä hetkellä mestaruuteen.

Ilves luottaa materiaalin laajuteen. En pidä tätä huonona kevään tiiviissä pelitahdissa.
 

Kyle

Jäsen
Itse olen suhtautunut jääkiekon voimasuhteisiin hyvin pitkälti silleen musta-valkoisesti, että lopulta se kenellä on paras materiaali yleensä voittaa. Kaikkein pelkistetymmin sen voi ajatella siten, että kenellä on suurin pelaajabudjetti niin voittaa.

Toki poikkeuksia on, mutta näin pitkässä juoksussa. Laskin hiljattain, että 2020-luvulla taisi olla 2-3 mestaria runkosarjan neljän parhaan joukkueen ulkopuolelta ja vastaavasti neljän parhaan joukossa harvoin oli viiden suurimman pelaajabudjetin joukkueita. Nämä nyt tätä kirjoittaessa ulkomuistista, mutta suuruusluokka oli se, että yllätyksille ei juuri ole sijaa.

Tietyllä tapaa tässä miettii, että Myrrän aikakaudella Ilveksen vahvuus oli erilainen pelitapa. Nyt vuodenvaihteen jälkeen jos pelitapaa viedään lähemmäksi Tapparaa ja Kärppiä, niin pitääkö se etu voittaa siten pelaajamateriaalissa. Silloin tässä pitää nähdä oikeasti se piilevä vaara jo tässä vaiheessa. Vähän samalla tavalla kuin meidän peli toimii Suomella kansainvälisellä kentillä kun haastetaan isompia maita.

Toivon todella, että Pennanen ei lähde liian suurella pensselillä maalailemaan muutosta. Ilves on ollut nimenomaan viihdyttävä joukkue jossa on ollut isoja vahvuuksia ja jonkin kokoisia heikkouksia. Esimerkiksi Myrrän aikakaudella puhuttiin, että erikoistilanteissa on petrattavaa ja esimerkiksi niissä haluaisin kuitenkin nähdä jo nopeat muutokset. Toki tiedetään, että ensisijaiset muutokset mitä valmentajavaihdoksella haettiin nähdään vasta reilun puolenvuoden päästä niin niistä isoista muutoksista on mahdoton vielä muutakuin spekuloida.
 

arkunnaula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit, Ilves, Koovee, Uplakers
Eli mielipiteesi on tosiasia omasta mielestäsi? Itse olen aina valmis muuttamaan omaa mielipidettäni tiedon lisääntyessä ja tilanteiden muuttuessa.

Liike menee hukkaan muilla ominaisuuksilla? Eli pelipää, laukaus ja röyhkeys?

Määritelläänpä pelipää Joonaksen rooliin. Poikkeuksellisen nopealta laiturilta vaaditaan pelinlukua ajoituksen suhteen kiekonhallinnan siirtyessä oman joukkueen haltuun mielummin täyteen pystysuoraan vauhtiin kiihdyttäen omalla laidalla. Päätypelin tuet suhteessa kiekolliseen. Tarjonta liikkeen kautta kiekottomana. Nopeaa reagointia omiin takakarvauksen muodossa.

Puolustusalueen puolustuspelissä välittömiä "iskuja" oman alueen kiekolliseen pelaajaan, tarvittaessa lähitukea puolustajalle laitakamppailutilanteessa ja syöttölinjan peittämistä siniviivalle kera laukausten blokkaamisen. Kiekonriistoissa nopean käännön mahdollisuuden tunnistamista.

Näistä suurimmat puutteet päätypelin tukitoimissa ja tarjonnassa kiekottomana.

Laukaus ei ole Joonaksen vahvuus, harvalla tämän kauden Liigassa vahvuutena on muutenkaan. Onko se sitten heikkoudeksi luettavissa?

Röyhkeys. Tuo vaikeasti määriteltävä ominaisuus. Tarkoitatko maalille kiekon kanssa pyrkimistä? Pyrkyä on. Tarkoitatko kamppailupelaamista? Kiekkoon pyrkimistä altistaen itsensä taklausuhan alle? Pyritty on. Tarkoitatko röyhkeyttä valmennuksen suuntaan vaatimuksella ylivoima-ajasta? Tästä ei tietoa.

Oden on poikkeuksellisesta luistelunopeudestaan huolimatta vielä vajavainen nuori kiekkoilija. Vahvuutensa liikkeessä ei mielestäni missään nimessä mene läheskään täysin hukkaan. Tehoja uupuu, mutta ilman ylivoimavastuuta on ihmeitä turha odotella. Sopivassa ketjussa parhaimmillaan jopa eron tekevä. Tällä hetkellä kolmoskorin laituri ilman erikoistilannevastuuta. Oliko odotusarvo tälle kaudelle liian korkea?
Sää kirjoitat tosi kauniisti, ja oot selkeästi tehnyt kovankin työn ettei lempipelaajia saa arvostella. Mutta edelleen riittää kun katsoo sitä peliä ja toteaa nuo mainitsemani puutteet. Me ollaan tästä erimieltä ja tullaan oleen. Mää toivon että Oden olisi meillä kärkilaituri (edes top9) hänellä on se liike ja takakarvaus.....ja ja... itseluottamus kun osuu kohdalleen niin tulee oleen todella kova. Olen mielellään väärässä. Mutta kun jokusen tunnin lajia nimeltä jääkiekko seuranneena voimme sanoa että puutteet on juurikin siellä kriittisellä alueella eli pelin luku, röyhkeys ja laukaisu.
 
Viimeksi muokattu:

Rantsukoff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse olen suhtautunut jääkiekon voimasuhteisiin hyvin pitkälti silleen musta-valkoisesti, että lopulta se kenellä on paras materiaali yleensä voittaa. Kaikkein pelkistetymmin sen voi ajatella siten, että kenellä on suurin pelaajabudjetti niin voittaa.

Toki poikkeuksia on, mutta näin pitkässä juoksussa. Laskin hiljattain, että 2020-luvulla taisi olla 2-3 mestaria runkosarjan neljän parhaan joukkueen ulkopuolelta ja vastaavasti neljän parhaan joukossa harvoin oli viiden suurimman pelaajabudjetin joukkueita. Nämä nyt tätä kirjoittaessa ulkomuistista, mutta suuruusluokka oli se, että yllätyksille ei juuri ole sijaa.

Tietyllä tapaa tässä miettii, että Myrrän aikakaudella Ilveksen vahvuus oli erilainen pelitapa. Nyt vuodenvaihteen jälkeen jos pelitapaa viedään lähemmäksi Tapparaa ja Kärppiä, niin pitääkö se etu voittaa siten pelaajamateriaalissa. Silloin tässä pitää nähdä oikeasti se piilevä vaara jo tässä vaiheessa. Vähän samalla tavalla kuin meidän peli toimii Suomella kansainvälisellä kentillä kun haastetaan isompia maita.

Toivon todella, että Pennanen ei lähde liian suurella pensselillä maalailemaan muutosta. Ilves on ollut nimenomaan viihdyttävä joukkue jossa on ollut isoja vahvuuksia ja jonkin kokoisia heikkouksia. Esimerkiksi Myrrän aikakaudella puhuttiin, että erikoistilanteissa on petrattavaa ja esimerkiksi niissä haluaisin kuitenkin nähdä jo nopeat muutokset. Toki tiedetään, että ensisijaiset muutokset mitä valmentajavaihdoksella haettiin nähdään vasta reilun puolenvuoden päästä niin niistä isoista muutoksista on mahdoton vielä muutakuin spekuloida.
Ei Myrrällä ollut mitään vahvuuksia pleijareissa. Pelkkää selviytymistä. Heikolle Kärpille oltiin erittäin lähellä tippua. Harmittavasti toki yksi kausi jäi kesken koronan takia. Itse näen että valmentajan vaihdokseen oli syy, jota ei julki tuoda. Huhuja on mutta ei niistä sen enempää, kun en itse pysty faktoja sanomaan. Täysi luotto Pennasen valmennustiimiin!
 

Kyle

Jäsen
Ei Myrrällä ollut mitään vahvuuksia pleijareissa. Pelkkää selviytymistä.

Ilveksen vahvuus oli Myrrän aikakaudella erilainen pelitapa muihin liigajoukkueisiin nähden, piste. Myrrällä valmentajana oli sitten omat heikkoutensa.

En vastakkain asetellut mitenkään viestissäni Myrrää ja Pennasta. Asetin vastakkain Ilveksen pelitavan (pystykiekko) Myrrän aikana ja oletettavan Pennasen pelitavan (meidän peli).

Viestin pointti oli sitten se, että jos kaksi joukkuetta pelaa samalla pelitavalla niin voisi kuvitella että pelaajamateriaalin kovuus kahden keskenään pelaavan joukkueen välillä korostuu.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Sää kirjoitat tosi kauniisti, ja oot selkeästi tehnyt kovankin työn ettei lempipelaajia saa arvostella. Mutta edelleen riittää kun katsoo sitä peliä ja toteaa nuo mainitsemani puutteet. Me ollaan tästä erimieltä ja tullaan oleen. Mää toivon että Oden olisi meillä kärkilaituri (edes top9) hänellä on se liike ja takakarvaus.....ja ja... itseluottamus kun osuu kohdalleen niin tulee oleen todella kova. Olen mielellään väärässä. Mutta kun jokusen tunnin lajia nimeltä jääkiekko seuranneena voimme sanoa että puutteet on juurikin siellä kriittisellä alueella eli pelin luku, röyhkeys ja laukaisu.
Olen pahoillani jos tekstistäni jäi sellainen kuva ettei pelaajia saa arvostella. Reagoin ehkä enemmän siihen, että käytit havannoistasi termiä tosiasia ja väitit Odenin liikkeen menevän täysin hukkaan. Kärjistäminen saa karvani nousemaan. Lempipelaajaa ei itselläni ole ollut sitten Summasen Raimon.

Pääpiirteittäänhän olemme samaa mieltä Odenin heikkouksista. Pelin luvussa esiintyvät puutteet ovat luettelemistasi ne kaikkein kriittisimmät. Niiden kehittäminen on sangen haastavaa. Ei toki mahdotonta.

Kaikki yksittäisen pelaajan ominaisuudet muodostavat kokonaisuuden. Jokainen ominaisuus vertautuu suhteessa muihin. Yksittäinen ominaisuus voi olla siten heikkous yhtäällä ja vahvuus toisaalla. Omissa kirjoissani juuri luistelu on se kaikkein tärkein ominaisuus jääkiekkoon liittyen. Toki luisteluun liittyy muutakin kuin pelkät nopeusominaisuudet.

Itse en toivo mitään. Kukin yksittäinen pelaaja kehittäkööt ominaisuuksiaan parhaansa mukaan. Jokainen saa kuitenkin lähes poikkeuksetta sen minkä ansaitsee. Mutta ilman päämäärätietoista työtä vahvuuksien hiomisessa maksimiinsa ja heikkouksien kehittämistä, ei voi odottaa kehittyvänsä täyteen potentiaaliinsa.

Kritiikittömästi en suhtaudu yhteenkään Ilves-peluriin. Eikä aiempi tekstini Odenista mikään ylistyslaulu ollutkaan. Ajattelin vain haastaa aiemmin lihavoimani sanaparin. Nostamallasi pelaajalla ei sinänsä ollut merkitystä.
 

torreira#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Arsenal
Olen pahoillani jos tekstistäni jäi sellainen kuva ettei pelaajia saa arvostella. Reagoin ehkä enemmän siihen, että käytit havannoistasi termiä tosiasia ja väitit Odenin liikkeen menevän täysin hukkaan. Kärjistäminen saa karvani nousemaan. Lempipelaajaa ei itselläni ole ollut sitten Summasen Raimon.

Pääpiirteittäänhän olemme samaa mieltä Odenin heikkouksista. Pelin luvussa esiintyvät puutteet ovat luettelemistasi ne kaikkein kriittisimmät. Niiden kehittäminen on sangen haastavaa. Ei toki mahdotonta.

Kaikki yksittäisen pelaajan ominaisuudet muodostavat kokonaisuuden. Jokainen ominaisuus vertautuu suhteessa muihin. Yksittäinen ominaisuus voi olla siten heikkous yhtäällä ja vahvuus toisaalla. Omissa kirjoissani juuri luistelu on se kaikkein tärkein ominaisuus jääkiekkoon liittyen. Toki luisteluun liittyy muutakin kuin pelkät nopeusominaisuudet.

Itse en toivo mitään. Kukin yksittäinen pelaaja kehittäkööt ominaisuuksiaan parhaansa mukaan. Jokainen saa kuitenkin lähes poikkeuksetta sen minkä ansaitsee. Mutta ilman päämäärätietoista työtä vahvuuksien hiomisessa maksimiinsa ja heikkouksien kehittämistä, ei voi odottaa kehittyvänsä täyteen potentiaaliinsa.

Kritiikittömästi en suhtaudu yhteenkään Ilves-peluriin. Eikä aiempi tekstini Odenista mikään ylistyslaulu ollutkaan. Ajattelin vain haastaa aiemmin lihavoimani sanaparin. Nostamallasi pelaajalla ei sinänsä ollut merkitystä.
Raato oli tämänkin pienen Ilvesmiehen ehdoton suosikki aikoinaan. Dale tietysti toinen. Jossain sairaissa fantasioissani haaveilin pitkään Summasen saamisesta penkin taakse, mutta Ilves on nyt ottanut tarvittavia askeleita ilman Raatoakin. Ja onhan siellä Risto, kaikkien aikojen Ilves.

Odenista sitä mieltä, että nuori kaveri olisi voinut kesän aikana koettaa kehittää selkeitä puutteitaan, mutta taitaa olla sitä ryhmää, ketkä koettaa kehittyä pleikkaria räpläämällä. Liigajyräksi tämä kaveri jää, niin kauan kun jaksaa luistella. Sitten Suomi-sarjaan Pyryyn hyvä kaveri.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Raato oli tämänkin pienen Ilvesmiehen ehdoton suosikki aikoinaan. Dale tietysti toinen. Jossain sairaissa fantasioissani haaveilin pitkään Summasen saamisesta penkin taakse, mutta Ilves on nyt ottanut tarvittavia askeleita ilman Raatoakin. Ja onhan siellä Risto, kaikkien aikojen Ilves.

Odenista sitä mieltä, että nuori kaveri olisi voinut kesän aikana koettaa kehittää selkeitä puutteitaan, mutta taitaa olla sitä ryhmää, ketkä koettaa kehittyä pleikkaria räpläämällä. Liigajyräksi tämä kaveri jää, niin kauan kun jaksaa luistella. Sitten Suomi-sarjaan Pyryyn hyvä kaveri.
Itse en vielä lopullista tuomiota julistaisi. Pelaajan vapaa-ajan käyttöä tai harjoittelun painopisteitä tarkemmin tuntematta oma kristallipalloni on tässä asiassa vielä varsin samea. Iän huomioiden kehitystä on vielä mahdollista nähdä tapahtuvan. Omissa käsissään pitelee Odenkin kiekkoilijan tulevaisuuttaan. Halu ja motivaatio ratkaisevat sen saavuttaako hän oman potentiaalinsa.

Ja Derkatsi oli ihan huippu!
 

Iitee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Koovee, Hifk
Nyt on Ilveksen tiedotuslinja nähty ja olisi aika pistää kovat piippuun. Nyt pitäisi lehtitoimittajien löytää munat itseltään ja tehdä työnsä. Mennä suoraan kiinnostuksen polttopisteeseen ja kirjoittaa uutinen, jota lukevat kaikki. Näin lehtitoimittajan tulee toimia tai sitten tyytyä kirjoittamaan elokuva-arvosteluja Ylen uusintaelokuvista. Se uutinen olisi arvio Haapalan tilanteen vakavuudesta suhteessa meneillään olevaan Liiga-kauteen.

Lähinnä tämä asia kiinnostaa kuitenkin vain paikallisia lukijoita ja sen tulisi näin ollen kiinnostaa lähinnä paikallista mediaa, eli sen pitäisi kiinnosta Aamulehteä. Siellä on kuitenkin liian nyhveröitä toimittajia, ei ole munia ollenkaan. Kirsi Teiskonlahdellakaan, mutta hän on silti tehnyt suurimman urotyön kysymällä Myrrältä suoraan loukkaantumistilanteesta. Sitä osaa arvostaa vielä kuukausia jälkikäteenkin. Näin juuri tulee toimia eikä päästää vastaajaa helpolla sittenkään. Lauri Lehtinen ei ole ollenkaan kädet savessa kentällä vaan laati korkealentoisia analyyseja Tappara-hengessä norsunluutornistaan. Sitten on kasa rivitoimittajia, jotka laativat raportinomaisia lyhyitä kirjoituksia ilman minkäänlaista lisäarvoa pelejä muutenkin tarkoin seuraaville faneille ja paljolti vielä CMoren tv-lähetyksessä tulleiden haastattelujen perusteella. Tällaisella vetelehtimisellä joutuisi jääkiekkojoukkueessa heti poppareille ihan koko sakki. Nyt on ryhdistäydyttävä Aamulehdessäkin. Olisikohan Seiskasta mitään apua?
 
Viimeksi muokattu:

ndal88a

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooVee, Tampere
Ei Myrrällä ollut mitään vahvuuksia pleijareissa. Pelkkää selviytymistä. Heikolle Kärpille oltiin erittäin lähellä tippua.
Eli odotus oli että Myrrä ei olisi oppinut virheistään? Jos mennään historiassa taaksepäin, -80-luvun loppuun ja Sakari Pietilän aikaan. Ekat kaksi kautta semeissä tappiot, mutta viimeisellä kaudella finaaleihin ja oli lähellä ettei mestaruutta tullut (avainpelaajien loukkaantumiset, Risto Siltanen).

JOL
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Odenista sitä mieltä, että nuori kaveri olisi voinut kesän aikana koettaa kehittää selkeitä puutteitaan, mutta taitaa olla sitä ryhmää, ketkä koettaa kehittyä pleikkaria räpläämällä. Liigajyräksi tämä kaveri jää, niin kauan kun jaksaa luistella. Sitten Suomi-sarjaan Pyryyn hyvä kaveri.
Kovaa tekstiä kaverista, josta oletettavasti ei tiedä mitään. Vai onko sinulla jotain oikeeta pohjaa väitteille? Tässä on hitaasti aloitellut mm. Tuulola ja Oden, samoin Mäntykivi ja Räty. Kaikki nuoria pelaajia, jotka menee eteenpäin urallaan. Vahvasti vaikuttaa, että jonkinlainen reenijumi on ollut päällä. Ehkä CHL sekoitti rytmitystä harjoittelulle? Räty on jo ollut parempi ja mielestäni Mantykivi myös pikku hiljaa. Mutta varmasti jokainen näistä parantaa juoksuaan. Erikoista tuomita yksi pelaaja jo liigajyräksi ja lähettää pikku hiljaa alasarjoihin... Melkoista joukkueen tukemista.
 

Fresh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Juuri nyt Ilveksessä toimii kentällä ja sen ulkopuolella kaikki sylinterit eikä tarvetta vahvistuksille ole. Hyökkäyksessä ja puolustuksessa riittää laajuutta ja laatua. Eetu Tuulolan heräilyä vielä odottelen mutta onneksi Ilveksen tämän hetkinen menestys ei ole hänestä kiinni.

Yksi hankinta minkä Ilves voisi siirtotakarajalla tehdä on kakkosmaalivahdin hankkiminen, Malek on hyvä ja nuori maalivahti, mutta nyt kun mestaruuteen on realistinen sauma niin mielestäni tuon mahdollisuuden voisi maksimoida ja hankkia oman "Kalninsin" (ei toki itse Kalninsia joka pelaa tätä nykyä ryssien liigassa). Malekillekin riittäisi pelejä KooVeen puolella. Mutta tämä tosiaan vasta siirtotakarajalla jotta nyt saadaan ensi kautta silmällä pitäen Malekille kovia pelejä alle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös