Selkeästi emme näe asiaa samalla tavalla, ei ole tarkoitus heittää ketään bussin alle vaan luetella omasta mielestä sellainen havainto mikä on ikävä kyllä tosiasia. Tämähän ei tarkoita etteikö Oden mahtuisi meillä pelaamaan vaan lähinnä sitä harmitusta että miehen liike menee täysin hukkaan muilla ominaisuuksilla. Oon Ipan mies ja odottanut 30v kannua, mutta en mää sokee oo. Toivotaan parasta kaikille.
Eli mielipiteesi on tosiasia omasta mielestäsi? Itse olen aina valmis muuttamaan omaa mielipidettäni tiedon lisääntyessä ja tilanteiden muuttuessa.
Liike menee hukkaan muilla ominaisuuksilla? Eli pelipää, laukaus ja röyhkeys?
Määritelläänpä pelipää Joonaksen rooliin. Poikkeuksellisen nopealta laiturilta vaaditaan pelinlukua ajoituksen suhteen kiekonhallinnan siirtyessä oman joukkueen haltuun mielummin täyteen pystysuoraan vauhtiin kiihdyttäen omalla laidalla. Päätypelin tuet suhteessa kiekolliseen. Tarjonta liikkeen kautta kiekottomana. Nopeaa reagointia omiin takakarvauksen muodossa.
Puolustusalueen puolustuspelissä välittömiä "iskuja" oman alueen kiekolliseen pelaajaan, tarvittaessa lähitukea puolustajalle laitakamppailutilanteessa ja syöttölinjan peittämistä siniviivalle kera laukausten blokkaamisen. Kiekonriistoissa nopean käännön mahdollisuuden tunnistamista.
Näistä suurimmat puutteet päätypelin tukitoimissa ja tarjonnassa kiekottomana.
Laukaus ei ole Joonaksen vahvuus, harvalla tämän kauden Liigassa vahvuutena on muutenkaan. Onko se sitten heikkoudeksi luettavissa?
Röyhkeys. Tuo vaikeasti määriteltävä ominaisuus. Tarkoitatko maalille kiekon kanssa pyrkimistä? Pyrkyä on. Tarkoitatko kamppailupelaamista? Kiekkoon pyrkimistä altistaen itsensä taklausuhan alle? Pyritty on. Tarkoitatko röyhkeyttä valmennuksen suuntaan vaatimuksella ylivoima-ajasta? Tästä ei tietoa.
Oden on poikkeuksellisesta luistelunopeudestaan huolimatta vielä vajavainen nuori kiekkoilija. Vahvuutensa liikkeessä ei mielestäni missään nimessä mene läheskään täysin hukkaan. Tehoja uupuu, mutta ilman ylivoimavastuuta on ihmeitä turha odotella. Sopivassa ketjussa parhaimmillaan jopa eron tekevä. Tällä hetkellä kolmoskorin laituri ilman erikoistilannevastuuta. Oliko odotusarvo tälle kaudelle liian korkea?