Ilkka Pikkaraisen cheap shot, kohteena Jani Tuppurainen. Jyväskylä 26.2.2009

  • 77 468
  • 461
Tila
Viestiketju on suljettu.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viime kauden ennakkotapauksen mukaan päätöksen kuuluisi olla kolme peliä. Tosin noin suoraan turpaanvetoon Nickerson ei syyllistynyt.
 

sladdi#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sininen Suosikkijuoma: Ilmanen
Pikkarainen taas vauhdissa. Ei mitään, hyvää viihdettä ja ketään ei varmaankaan sattunut kauheasti paitsi sieluun korkeintaan.

Kaikkein parasta tässä on että Pikkarainen hoiti homman kerralla sellaiseen kondikseen, että siirsi tänään ilmeisen pahasti IFK:n takaa-ajoa suoran pleijaripaikan kannalta elintärkeässä ottelussa ja hoiti samalla joukkueensa parhaan maalintekijän joksikin aikaa vittuun peleistä. Mahdollisesti jopa koko loppurunkkarin ajaksi.

Hieno mies.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä Pikkarainen! Olisi tällaista saanut olla tällä kaudella enemmän, kotipeleissä ja useammalta HIFK:n pelaajalta.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Olisikohan tuolla rangaistuksella kenties jotain tekemistä teon tahallisuuden kanssa?

Niin. Muukkosellahan ei mitään linjaa koskaan ole, joten rangaistus saattaa olla ihan mitä vaan.

Edelleen on aika säälittävää verrata Pikkaraisen tapausta esim. Bertuzzin tapaukseen. Ovatko ne sinusta verrannollisia?

Jos nyt saat vähän hanskaa naamaan, niin ei se nyt niin vakavaa ole. Vakavaa on kun vedetään kyynärpäällä päähän kohdistuneita taklauksia, taklataan selästä laitaan tai tätä Jypin harrastamaa "polven kaikki siteet" -poikki linjaa jonka seurauksena pelaajat joutuvat pitkille sairaslomille.

Tuppurainen pelaa varmasti ensi pelissä eikä saanut mitään vammaa. Jos Pikkarainen olisi keihästänyt Tuppuraiselta aivot pihalle, niin silloin ymmärtäisin tämän haloon. Nyt tyli vähän hanskaa naamaan ja täällä tietäjät vaativat pitkiä pelikieltoja. Yhdistelmä HIFK ja Pikkarainen nyt herättää tunteita. Ymmärrän sen.
 

Punakone

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Polvistukaa! Olemme saamassa hyvää vauhtia uuden Jarkko Ruudun!
Sen voi jo astia siitä, kun jatkoajassa on ketju täynnä skeidaa ja kirjoittajia viellä puolenkin yön jälkeen näin paljon!

Videon perusteella Kimi koitti tilanteiden jälkeen viellä kysellä syöttöä dumareilta?
 

Batigol

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Rangers, Tshekki, Argentina
Itse näen kyllä paljon pahempana nämä landepaukkujen harrastamat polvitaklaukset, joissa sitten käy todella huonosti aina välillä.

Täytyykö minun ymmärtää, että pidät IFK:ta nimenomaan tällaisena, landepaukku-jenginä?

Ja mitä se Pikkarainen suotta olisi hanskojaankaan lähtenyt pudottamaan, olisi varmaan jokainen JYP-pelaaja pyyhkinyt jäätä tuolla kukkakepillä..
 

mr purnu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rehelliset seurat ja fanit
Laittelin tonne jo toiseen osioon tapahtuneesta, harmi kun Sonkajärven lahjasta ei ole ollut haastajaksi Heleniukselle tai Jonne Virtaselle. Pitää valita tollaisia taitopelaajia. Nyt Ilkka kaapista ulos ja seuraavaksi kohde johonkin gooniin...
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miten joku voi olla arvokas pelaaja joukkueelle, mutta kuitenkin pelle?
Kulkeeko nuo muka käsi kädessä? Jos olet pelle toisen joukkueen fanin mielestä, et voi olla arvokas pelaaja omalle joukkueellesi?


Niin....ja Tuppurainen ei varmasti tehnyt yhtään mitään.

Näemmä ei tehnyt, kyllähän siinä verbaalista löylytystä molemmin puolin oli mutta oikeuttaako se tuollaiseen sucker punchiin? Jos minä sanon sinua kentällä takatuuppariksi niin oikeuttaako se lyömään minua?

Polvitaklauksesta jossa vedettiin äsken äijä puoleksi vuodeksi lasaretiiin tuli 1 ottelu pelikieltoa. Tästä Pikkaraisen tempusta pitäisi kait sitten antaa joku 0,1 ottelua pelikieltoa.

Polvitaklaus oli Muukkosenkin sanoin ikävä vahinko. Ja tämä luupää Pikkaraisen temppu ei kovin vahingolta näytä.


Ps. Kylläpäs oli törkeä keihästäminen..... Ihmettelen miten Tuppurainen pääsi edes ylös jäästä tuon TÖRKEÄN keihästämisen jälkeen. Herätkää!

Ja sinä se sitten jatkat jäätävää analyysiasi tapahtuneesta. Tähän en viitsi edes kommentoida mitään, sen verran järjetön kommentti taas tiki10veeltä.
 
Niin....ja Tuppurainen ei varmasti tehnyt yhtään mitään. Pikkarainen on niin seko, että se ihan syyttä suotta Tuppuraista leipoo naamaan. Tuppurainen varmasti ansaitsi mitä sai. Olisi kiva kuulla mitä sanoi tai teki Pikkaraiselle, että sai miehen noin vihaiseksi....

En pidä tätä minkäänlaisena puolustuksena Pikkaraista kohtaan, eikös se opeteta jo pienenä, että mitkään puheet ei oikeuta lyömään, varsinkaan mailalla. Tässä tilanteessa varsinkaan, kun se jäähy käytännössä löi naulaa syvemmälle arkkuun, ok, ylivoimamaalia ei tullut, mutta 10 minuuttia omaa maalintekoaikaa jäi pois.

Polvitaklauksesta jossa vedettiin äsken äijä puoleksi vuodeksi lasaretiiin tuli 1 ottelu pelikieltoa. Tästä Pikkaraisen tempusta pitäisi kait sitten antaa joku 0,1 ottelua pelikieltoa.

Polvitaklaus tuli kuitenkin tilanteessa, jossa yritettiin pelata jääkiekkoa eli taklata vastapuolen pelaajaa. Pikkarainen huitoo mailallaan toisia ylävartaloon aivan tarkoituksella. Oma mielipiteeni näihin pelikieltoasioihin on se, että mitä epäurheilijamaisempaa käytöstä, sitä suurempi rangaistus. Hakkaraisen ei ollut tarkoitus taklata polvella, viime viikolla Kolehmaisen ei ollut tarkoitus taklata niin, että Savinaisen pää retkahtaa tämän hartiasuojiin, Pikkaraisen tarkoitus oli ensin huiskia vastustajapelaajaa mailalla ylävartaloon ja sen jälkeen vielä raukkamaisesti lyödä vastustajaa, joka ei todennäköisesti tuossa vaiheessa enää odottanut raukkamaista hyökkäystä. Pidän Pikun tekoa huomattavasti törkeämpänä, kuin nopeatempoisessa pelitilanteessa tapahtunutta epäonnista tapahtumaa.

Pikkaraisella ei ole ajoittain mitään kunnioitusta vastapuolen pelaajaa kohtaan, siitä tulee rangaista, vaikkei vastustaja loukkaantuisikaan kuukausiksi. Varsinkin jos yksi ja sama henkilö syyllistyy joka kaudella jonkunlaiseen vastapuolen kunnioittamisen puutteeseen.
 

Sturm

Jäsen
Suosikkijoukkue
1967
Hyvä Pikkarainen! Olisi tällaista saanut olla tällä kaudella enemmän, kotipeleissä ja useammalta HIFK:n pelaajalta.

Täh! Oletko oikeasti tosissasi? Eihän Pikkaraisen teolla ollut mitään järkeä! Jos mailan isku olisin vaikkapa osunut naamaan. Pikkarainen on esittänyt raukkoja esityksiä ennenkin kentällä ja sen ulkopuolella. Viime kaudella hän iski Kermania vatsaan baseball lyönnin kun kaveri juhli maalia. Hyvä jullit, enemmän näitä!

edit. tais olla väärä pikkarainen
 
Viimeksi muokattu:

jykke

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jo pelkän otsikon nähtyäni arvasin, että täällä on heti kaikki Spedet ja Uunot huutelemassa kuinka sika ja rotta ja inhottava ihminen I.Pikkarainen on. Ilmestyskirjan peto!

No siinä arvasit aivan oiken. Mulla ei ole tähän muuta kommenttia kuin että oksettaa tuollainen touhu. Pelin ollessa käynnissä tapahtuu monesti sitä ja tätä mutta tuommoinen sikailu on lapsellista, myös Sonkajärven mieheltä. Voi vittu IFK, toivottavasti ette pärjää tälläkään kaudella.
 

Anzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa,
Aika perussuoritus Ilkalta näköjään jälleen. Kuopiossakin veteli tällä kaudella tilanteen jälkeen kädet ylhäällä jonkun kiekottoman pelaajamme levyksi, en muista nyt kuka oli kyseessä. Tuloksena oli 2+10 min sillä kertaa selästä taklauksesta..

Tunnen herrasmiehen junnuajoilta asti, ja yksi tapaus juolahti tuossa mieleeni: Ile taklasi vastustajan pelaajan avonaisesta vaihtoaition luukusta sisään tämän ollessa menossa normaalisti vaihtoon! Kertoo varmaan järjenjuoksusta aika paljon. Lisäksi niitä keihästämisiä ja käytöskymppejä tuli ehkä n.70% Ilen pelaamista peleistä jo 15 kesäisenä, joten kyllähän ennusmerkit turhautumisista ovat olleet aika pitkään jo olemassa. Lisäksi muistaakseni voitti myös A-junnujen jäähypörssin Hifkissä jne jne ja siviilipuolella mm.Kuopion baareihin oli aika moneen porttikiellot myös tappeluista jo kymmenen vuotta sitten. Sinällään en kiistä Pikkaraisen pelitaitoja, erottui jo junnuaikoina myös erittäin hyvällä pelisilmällä ja mailatekniikallaan. Kotoisessa SM-liigassa on saanut kyllä riehua yllättävänkin paljon, mitä nyt Siklenka viime kaudella koulutti Ileä. Mies heittää harvoin ne hanskat, koska tietää itsekin, että miten siinä yleensä käy, jos on vastustajan "saman osaston" mies vastassa. Jos Ile keskittyisi pelaamaan ja jättämään nuo koiruudet pois, nousisi varmasti arvostus myös pelaajien silmissä.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Näemmä ei tehnyt, kyllähän siinä verbaalista löylytystä molemmin puolin oli mutta oikeuttaako se tuollaiseen sucker punchiin? Jos minä sanon sinua kentällä takatuuppariksi niin oikeuttaako se lyömään minua?

Kyllä se mun mielestä oikeuttaa lyömään jos tietoisesti kaivat verta nenästäsi haukkumalla minua tai ehkä sanomalla jotain jonka tiedät hermostuttavan minua. Esim. jotain vaimosta, lapsesta tai äidistä....

Jos soitat suutasi, niin varaudu siihen että joku vastaa huutoosi. Oma vika.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Laittelin tonne jo toiseen osioon tapahtuneesta, harmi kun Sonkajärven lahjasta ei ole ollut haastajaksi Heleniukselle tai Jonne Virtaselle. Pitää valita tollaisia taitopelaajia. Nyt Ilkka kaapista ulos ja seuraavaksi kohde johonkin gooniin...

Ei taida olla Helgelle ja Virtaselle asiaa kellään muullakaan liigapelaajalla. Tai harvassa ne kaverit ovat. Ei Pikkarainen ole mikään gooni vaan maaleja tekevä voimahyökkääjä. On niitä tappeluitakin kumminkin uralla useampia. Ei se Pikkarainen tyyliään selkäsaunasta muuta, nähtiinhä se Siklenka-casen yhteydessä.
 

E V

Jäsen
Tuppurainen nyt ihan nimen perusteella on jo niin säälittävä, että enpä tiedä miksi viitsi edes vaivautua.

Noh, kait se Pikkaraisen!

Noh penalttiahan tästä varmaan tulee mutta, mikä oikein nimenä erottaa Pikkaraisen Tuppuraisesta? Häh?
 

Helmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi vittu IFK, toivottavasti ette pärjää tälläkään kaudella.

Ja tämä JYPin mieheltä, jolla on varaa seuransa mahtavan historian ja monien mestaruuksien varjolla kuittailla ;)

Onneksi jääkiekon kannattaminen voi olla myös hauskaa, kunhan muistaa ettei sitä tarvitse ottaa liian vakavasti..
 

jykke

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä se mun mielestä oikeuttaa lyömään jos tietoisesti kaivat verta nenästäsi haukkumalla minua tai ehkä sanomalla jotain jonka tiedät hermostuttavan minua. Esim. jotain vaimosta, lapsesta tai äidistä....

Jos soitat suutasi, niin varaudu siihen että joku vastaa huutoosi. Oma vika.

Niin onkin joo, voi hitto Tuppurainen että menikin sanomaan että Sonkajärven tytöt on nauranu itse Ilkalle. Onneksi Ilkka osasi vastata huutoon.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Noh penalttiahan tästä varmaan tulee mutta, mikä oikein nimenä erottaa Pikkaraisen Tuppuraisesta? Häh?

Aika monta maalia tältäkin kaudelta. Ja samoin myös rotat Pikkaraisen ja Valtosen erottaa huomattava maaliero tältä kaudelta. Valtonen itse huitoi samanlaisia iskuja Tappara pelissä. Että kyllä sielläkin osataan!
 

VP78

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kyllä se mun mielestä oikeuttaa lyömään jos tietoisesti kaivat verta nenästäsi haukkumalla minua tai ehkä sanomalla jotain jonka tiedät hermostuttavan minua. Esim. jotain vaimosta, lapsesta tai äidistä....

Jos soitat suutasi, niin varaudu siihen että joku vastaa huutoosi. Oma vika.

Tässäpä se kasetti just punnitaan. En minäkään baarijonossa vastaavaa kuuntelisi, mutta jos sä olet töissä siellä jäällä ja pelitilanne todella kriittinen, kuten IFK: lla oli tänään niin ei se missään nimessä ole pelimiehen merkki kilahtaa tuolla tavalla. Pään pitää kestää nuo puheet yms. pelin sisäiset härnäämiset. Eikös E.Tikkanenkin aikanaan ollut tässä hommassa varsin mainio, ja hankki vastustajille runsaasti jäähyjä "tiki-talkillaan". Todellä typerä kilahdus Pikkaraiselta tänään. suun soittoa pitää kestää kuunnella, se on vaan taivaan tosi. Pelien kovetessa se tulee varmasti vaan lisääntymään, ja näin kalastellaan jäähyjä vastustajalle. Jos kasetti ei sitä kestä, niin käy kuten nähtiin! Kaikki kunnia Tuppuraiselle!
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Noh penalttiahan tästä varmaan tulee mutta, mikä oikein nimenä erottaa Pikkaraisen Tuppuraisesta? Häh?

No ei mitään! Lähinnä nyt oli tarkoitus olla muka-muka hauska ja keskittyä olennaiseen.

Katsotaan mitä tulee.

Jos tästä tempusta tulee lisäsanktioita, niin ehdotankin että myös HIFK:n tulee harrasta jatkossa näitä polvet-ojossa taklauksia joita nähtävästi saa tehdä liigassa.

Pikkarainen mokasi ja tietää sen varmasti nyt itsekin. Jotain se Tuppurainen siellä teki, koska eihän hermot nyt mene noin totaalisesti ihan pienestä....
 

E V

Jäsen
Aika monta maalia tältäkin kaudelta. Ja samoin myös rotat Pikkaraisen ja Valtosen erottaa huomattava maaliero tältä kaudelta. Valtonen itse huitoi samanlaisia iskuja Tappara pelissä. Että kyllä sielläkin osataan!
Mitään Pikkaraiselta pois ottamatta, onhan toki pelienkin määrässä pieni ero, onhan ?
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Kaveri vetää eka hirveet "nyt sattui niin vitusti"-filmit tosta mailalla tökkäsemisestä ja sitten tulee vittuilemaan korvan juureen. - Ihan oikein että löi. Enpä usko, että Tappurainen soittaa poskeaan seuraavassa pelissä Pikulle.
Kylläpä on varmaan Tuppurainen kauhuissaan. Eikös tämä ole juuri se sama Pikkarainen joka ei uskaltanut tapella Lost-Edin kanssa vaan polvistui nöyrästi ja otti osansa? No joo. Näin vastataan typerästi typerään kirjoitukseen. Olen pahoillani.

Täällä on spekuloitu pelikiellon pituutta. Ilmeisesti kymppitilistä tulee se pari peliä. Lisäksi kiehästyksestä kai yksi. Turpaan vedosta voisi tulla 1-2 peliä. Tuskin Muukkosella on munaa antaa yli viiden pelin rangaistusta. Pikkarainen on siis mitä luultavimmin poissa runkosarjan lopun ja pari ensimmäistä säälikierrosta. Mukana sitten varsinaisissa pleijareissa.

Aikamoinen tuuliviiri tämä Pikkarainen kyllä on. Kokoa on ja taklaukset ajoittain todella hyviä. Laukaus hyvä tai ainakin kova. Toisaalta taas nämä pelikatkoepisodit (Kerman) himmentävät vähän arvoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös