Väitätkö siis, että Pikkarainen löi sen minkä osasi, mutta sai aikaan vain "naisellisen läpsäytyksen"? Vai, että Pikkarainen vain vähän huitaisi, eikä oikeastaan edes yrittänyt lyödä? Kumpikaan vaihtoehto ei minun nähdäkseni toteudu tuossa videokuvan esittämässä tilanteessa. Pikkarainen lyö Tuppuraista päähän, ja nähdäkseni niin kovaa kuin kykenee. Lopulta tällä on itse asian kanssa hyvin vähän tekemistä. Muuten, missä kohtaa se lainaamasi kirjoittaja liioitteli seurauksia?
Oikeassa olet, että lainaamani kirjoittaja ei liioitellut seurauksia, mutta kirjoituksesta sai sen kuvan kuin joku olisi nyt Pikun lyönnin jäljiltä sairaalassa tehohoidossa. Anteeksi, jos tämä vääristely järkytti ilmeisen herkkää mieltäsi. Tämän herkän mielen päättelen sitten täysin kirjoituksestasi, mutta antaa sen puolesta asian olla, koska oikeastaan se ei minua kiinnosta vitun vertaa.
Mitä tulee ensimmäiseen kysymykseesi tai oikeastaan kahteen ensimmäiseen, niin vastaus on: jotain siltä väliltä. Lyönti oli
nähdäkseni sellainen puolittaisella teholla isketty kioskiheijari. Ei enempää ei vähempää. Tämä on minun näkemykseni asiasta.
Siis, seuraus ei ollut järkyttävä, mutta teko sellainen, joka voisi toisissa olosuhteissa aiheuttaa myös vakavia seurauksia. Tämä koskee sekä keihästystä että erityisesti tuota päähän kohdistunutta lyöntiä.
Hah. Joo, jos tolla tyylillä ajattelee, niin ehkei kannata ajaa autolla sitten ollenkaan, sillä on vähän helvetin todennäköistä
sinunkaltaisella ajattelutavalla, että auton ratissa pääsee hengestään. Nyt tarkoitan nimenomaan tuota lyöntiä/tuuppausta. Miten arvioisit, montako kertaa tuhannesta vastaavanlaisesta tuuppauksesta on vakavia seurauksia? Veikkaa edes. Saa käyttää desimaaleja.
Tässäkin tapauksessa toivoisin rangaistusta teon, en seurauksen mukaan. Tämä on liigassamme harvinaista, mutta silloin tällöin asiallisia poikkeuksiakin on nähty. Eli, mitä pidempi tuomio, sen parempi.
Osittain samaa mieltä, mutta vain osittain. Yhteiskunnassa rangaistus on aina kovempi, jos seuraus on vakava. Mutta kyllä törkeästä teosta saa silti koviakin rangaistuksia, jos seuraukset olisivat oikeasti voineet olla vakavat, ja vakavat seuraukset jäivät toteutumatta lähinnä hyvän onnen vuoksi.
Pidemmässä juoksussa ihan kaikkien kannalta toivottavaa olisi, että Pikkaraista ei tarvitsisi koskaan nähdä tiedotustilaisuudessa tippa linssissä kertomassa, miten paljon hän katuu tekoaan, johon syynä ja ainoana selityksenä oli maltin menettäminen. Olisikohan jollain vihanhallintakurssilla paikka vapaana yhdelle erinomaiselle jääkiekkoilijalle?
Eiköhän tätä toivo ihan jokainen?
Joku täällä totesi, että NHL:ssä olisi tuosta saanut turpaan ja pelikiellon. :D Kyllä. Ja näin sen pitäisikin olla. En tiedä pelikiellosta, mutta turpaan olisi saanut varmasti.