Viestin lähetti Pioneer
Tällä hetkellä SaiPalla on jäljellä vielä neljännes kauden kotiotteluista. Katsojakato tulee olemaan hirmuinen ja sen myötä taloudelliset tappiot kammottavan suuria SaiPan kaltaiselle pikkuseuralle. Katsojamäärän tipahtaminen radikaalisti budjetoidun alle karkoittaa sponsoreita. Tämä kaikki on viime vuosien mahalaskuissa jo nähty ja koettu.
Ehkä SaiPan johdollakin olisi itsetutkiskelun paikka? Joukkue rypee vuodesta toiseen ja syy sälytetään puhtaasti pelaajien ja valmentajien niskoille. Pelaajat ja valmentajat ovat vaihtuneet jo moneen kertaan eikä parannusta ole ollut edes näköpiirissä, mutta johdossa kummittelevat edelleen samat naamat.
Allekirjoitan jokaisen sanan.
Mielestäni tässä kaikessa voitontavoittelussa ja business-toiminnassa tulisi kuitenkin muistaa se, miksi koko rulettia pyöritetään. SM-liiga on viihdettä, jonka rahoittavat maksavat katsojat, asiakkaat. SaiPa pelaa meille, kannajille, maksaville asiakkaille, jotka tuovat leivän pelaajien pöytään. Asiakkaat on ne, joiden kautta joukkue hankkii muita tulonsa kuten mainostulot ja muut sponsorit.
Ilkka Kaarna on kusettamassa meitä, Saipan kannattajia, Saipan asiakkaita, taas kerran. Edellisen kerran kun pelaajia kaupattiin, maksavalle yleisölle valehdeltiin, että ENSI kaudella on sitten kaikki totaalisen paremmin. Kuinka kävi?
Muutama viikko sitten toimitusjohtajamme lupasi paikallisessa aviisissa, ettei tänä vuonna aleta pelaajakaupoilla rahoittamaan mahdollista tappiota. Kuinka on käymässä? Tietenkin Ilkka voi pelastaa naamansa minun silmissäni hankkimalla saman tasoisia pelaajia myymiensä tilalle. Tätä tosin epäilen suuresti.
Itse en enää usko sanaakaan mitä tämä mies puhuu. Protestiksi miehen valheille, olen astumatta jalallani kisapuistoon, niin kauan kuin Saipan toimitusjohtajana toimii Ilkka Kaarna. SaiPaa en ole hylkäämässä, aion edelleen käydä katsomassa joukkueen vieraspelejä.
Ihmettelen sitä, miten herra Kaarna aikoo tulevaisuudessa löytää joukkueelle sponsoreita. Ainakaan itse en haluaisi omaa yritystäni samaistettavan asiakkaiden kusetukseen. Lopuksi kysymys Saipa-tietäjille. Milloin viimeksi Saipa on ilmoittanut tehneensä jonkin yrityksen kanssa yhteistyösopimuksen?
Pohja se on miullakin ja nyt sain tästä kusettamisesta tarpeekseni. Tällä hetkellä vituttaa kuin marsua pakastimessa.
Edittiä: Linkki.
http://www.esaimaa.fi/arkisto/vanhat/2004/01/13/urheilu/index.html