Ah, pahoittelut, jäi boldaamatta ensimmäinen lause, se piti tehdä! Eli tästä kohdasta eri mieltä, muuten samoilla linjoilla:
"Mun mielestä ensi kauden pakiston top 6 kaavailtaessa sekä Kiviharju että Nykyri eivät voi olla Melartin edellä."
Omissa papereissani siis Kiviharju pelaavassa kuusikossa, Nykyri seiskana ja Melart kasina (korkeintaan). Toki se on sitten hiustenhalkomista, että kuka on seiska- ja kuka kasipakki, mutta noin paperilla manageroituna.
Menee jo pilkkuilun puolelle, mutta sun paperit voisivat ihan hyvin olla myös mun paperit; top 6 ei pidä sisällään kahta nuorta ja kokematonta pakkia.
Mulla ei ole siis mitään sitä vastaan, että Melartin sijaan top 6 paikalla olisi toinen kokenut puolustaja. Knotia mä en kuitenkaan tässä roolissa haluaisi nähdä, koska mies on mun makuun turhan kiltti siihen rooliin, mitä minusta tuo puolustus kaipaa vallitsevien huhujen valossa. Melart minusta olisi mitä suurimmissa määrin tällainen Kankaanperämäinen isäntä tuonne alakertaan, mutta ei toki mitenkään ainoa vaihtoehto tuohon rooliin. Äkkiä vaihtoehtoina mieleen tulevat Alex Peters Lukosta tai Mikael Seppälä HV:sta, joista varsinkin Seppälä on kyllä napsun tai pari kiltimpi painos Melartista.
Se, onko Melart 8. pakkina missä määrin realismia lienee toisen päivän keskustelun paikka. Itse en tätä näe, enkä pidä mielekkäänä käyttää resursseja siihen, että pelaavan pakiston ulkopuolella on Melartin meriiteillä (ja hinnalla) varustettu pelaaja.
@KanonKillar erinomainen pointti Melartin kapteeniudesta. Olen tästä asiasta samaa mieltä, Ilari Melart ei ole oikea valinta C:ksi. Pää ei kestä kuten kapteenilla pitäisi, ja joissain hetkessä on havaittavissa, että kapteenius pidättelee Ilua. Itse näkisin Lehterän kapteenina ja Ilun yhtenä varakapteeneista.