Ilari Melart – kultainen noutaja

• 457 652
  • 1 437

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämän termin pitäis olla nimenomaan syy olla tekemättä jonkun kanssa jatkoja, kun tästä seurasta kyse.

No mä tossa sanoinkin, että harkitusti, eli jos sopimus on hintatasoltaan maltillinen, niin Melart voisi vielä jatkaa ensi kauden. Mutta jos on liian kallis, niin silloin pitäisi osata päästää irti, ettei sopimuksesta tule tapausta Petrell 2.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Mä en oikeastaan ymmärrä nyt, mistä sä tässä olet eri mieltä. Eikös meillä kummallakin ole Nykyri 7. pakkina? Ja top 6 kumpikin näyttäisi haluavan vain yhden nuoren pakin.
Ah, pahoittelut, jäi boldaamatta ensimmäinen lause, se piti tehdä! Eli tästä kohdasta eri mieltä, muuten samoilla linjoilla:

"Mun mielestä ensi kauden pakiston top 6 kaavailtaessa sekä Kiviharju että Nykyri eivät voi olla Melartin edellä."

Omissa papereissani siis Kiviharju pelaavassa kuusikossa, Nykyri seiskana ja Melart kasina (korkeintaan). Toki se on sitten hiustenhalkomista, että kuka on seiska- ja kuka kasipakki, mutta noin paperilla manageroituna.

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Tämän termin pitäis olla nimenomaan syy olla tekemättä jonkun kanssa jatkoja, kun tästä seurasta kyse.
Samoin kaikenlaisten muidenkin jo parhaat päivänsä nähdeiden muualta tuominen täytyy unohtaa. Itselläni ainakin on toistaiseksi sellainen tunne, että Pesonen on näissä jutuissa Salmelaista järkevämpi, toivottavasti tuo tunne myös osoittautuu oikeaksi. Ei se pelkkä käytettävissä oleva euromäärä ole olennainen, vaan niiden kohdennus ja siinä on tämän seuran kohdalla paljon parantamisen varaa.

Purkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nordenskiöldinkadun kierrätyskeskus
Samoin kaikenlaisten muidenkin jo parhaat päivänsä nähdeiden muualta tuominen täytyy unohtaa. Itselläni ainakin on toistaiseksi sellainen tunne, että Pesonen on näissä jutuissa Salmelaista järkevämpi, toivottavasti tuo tunne myös osoittautuu oikeaksi. Ei se pelkkä käytettävissä oleva euromäärä ole olennainen, vaan niiden kohdennus ja siinä on tämän seuran kohdalla paljon parantamisen varaa.
En menisin tässäkään ihan näin absoluuttisella linjalla. Esimerkiksi MG parin-kolmen vuoden päästä kelpaisi oikein hyvin, vaikka ei enää parhaassa terässään olisikaan.

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
En menisin tässäkään ihan näin absoluuttisella linjalla. Esimerkiksi MG parin-kolmen vuoden päästä kelpaisi oikein hyvin, vaikka ei enää parhaassa terässään olisikaan.
No, joo, onhan aina poikkeustapauksiakin. Tarkoitin lähinnä näitä Jasuja ym. turhakkeita.

KanonKillar

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Mulle tärkein asia Melartin mahdollisen one more year -jatkon osalta on oikeestaan se, että en halua hänen jatkavan kapteenina. Hän on liian hasardi ja liian impulsiivinen. Ison liigaseuran kapteenin pitää nauttia tuomariston(kin) arvostusta ja olla myös pelillisesti johtava pelaaja. Melart ei ole täytä kumpaakaan näistä ehdoista. Lisäksi epäilen pahasti, että Melart ei alle 100 tonnilla pelaisi eikä 7. pakin rooli hänelle riitä. Siispä sanoisin kiitos ja näkemiin.

Valurauta

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - Stadin kingit, New Jersey Devils
Ah, pahoittelut, jäi boldaamatta ensimmäinen lause, se piti tehdä! Eli tästä kohdasta eri mieltä, muuten samoilla linjoilla:

"Mun mielestä ensi kauden pakiston top 6 kaavailtaessa sekä Kiviharju että Nykyri eivät voi olla Melartin edellä."

Omissa papereissani siis Kiviharju pelaavassa kuusikossa, Nykyri seiskana ja Melart kasina (korkeintaan). Toki se on sitten hiustenhalkomista, että kuka on seiska- ja kuka kasipakki, mutta noin paperilla manageroituna.

Menee jo pilkkuilun puolelle, mutta sun paperit voisivat ihan hyvin olla myös mun paperit; top 6 ei pidä sisällään kahta nuorta ja kokematonta pakkia.

Mulla ei ole siis mitään sitä vastaan, että Melartin sijaan top 6 paikalla olisi toinen kokenut puolustaja. Knotia mä en kuitenkaan tässä roolissa haluaisi nähdä, koska mies on mun makuun turhan kiltti siihen rooliin, mitä minusta tuo puolustus kaipaa vallitsevien huhujen valossa. Melart minusta olisi mitä suurimmissa määrin tällainen Kankaanperämäinen isäntä tuonne alakertaan, mutta ei toki mitenkään ainoa vaihtoehto tuohon rooliin. Äkkiä vaihtoehtoina mieleen tulevat Alex Peters Lukosta tai Mikael Seppälä HV:sta, joista varsinkin Seppälä on kyllä napsun tai pari kiltimpi painos Melartista.

Se, onko Melart 8. pakkina missä määrin realismia lienee toisen päivän keskustelun paikka. Itse en tätä näe, enkä pidä mielekkäänä käyttää resursseja siihen, että pelaavan pakiston ulkopuolella on Melartin meriiteillä (ja hinnalla) varustettu pelaaja.

@KanonKillar erinomainen pointti Melartin kapteeniudesta. Olen tästä asiasta samaa mieltä, Ilari Melart ei ole oikea valinta C:ksi. Pää ei kestä kuten kapteenilla pitäisi, ja joissain hetkessä on havaittavissa, että kapteenius pidättelee Ilua. Itse näkisin Lehterän kapteenina ja Ilun yhtenä varakapteeneista.

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Esimerkiksi joulukuun Tappara-ottelussa otti lopussa typerän 2+2 minuuttisen (toinen mussutuksesta), joka maksoi Tapparan tasoituksen ja kaksi pistettä. Jatkojen päätteeksi vielä kylkeen kymppi epäurheilijamaisuudesta.

Nämä Tampereen jutut sekä esimerkiksi Lukko-sarjan pelikielto aikanaan ovat sellaisia asioita, että ei kuulu kapteenille ja runkopelaajalle. Tai ei sen puoleen yhtään kenellekään, mutta kaikkein vähiten Lädän roolin pelaajalle.

Kiitos muistutuksesta! Nämä muistankin nyt. Ihan asiasta annat raippaa Melartille, tosin itse olen jo antanut anteeksi Lukko-hölmöilyn, vaikka silloin vituttikin kuin pientä oravaa. Ja taisin Melartista tuolloin sanaisen arkkunikin avata. Mä en ole pitkävihainen, vaikka en toki unohdakaan. Ymmärrän kuitenkin, että välillä rapatessa roiskuu, vaikka ei tietyissä tilanteissa ei pitäisi. Toisella puolella on sitten kuitenkin se, että kun Tyrväiselle pitää näyttää taivaan merkit, kapteeni-Melart astui esiin.

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Melart on tehnyt useita hienoja nousuja maalille ja muutaman saanut sisään. Mutta on totta että pää ei kestä samalla tavalla kuin vihulaisella. Tämä on ollut pitkään IFK:n ongelma eli kenenkään ihon alle ei päästä mutta meidän ihon alle kylläkin. Tässä on kapteenilla esimerkin näytön paikka. Omasta mielestäni menestyäkseen IFK tarvii rohkean mutta kylmäpäinen Melartin.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Toisella puolella on sitten kuitenkin se, että kun Tyrväiselle pitää näyttää taivaan merkit, kapteeni-Melart astui esiin.
Kaiken antamani kritiikin keskellä pitää kyllä yhtyä tähän, se oli ehdottomasti arvokas ja asiallinen teko! Näytti Tyrväiselle ns. kaapin paikan ja väitän, että käänsi myös ko. ottelun IFK:lle, joskin hieman viiveellä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy