Joku huhuili, että Melart olisi jatkamassa muualle?
Pakko kysyä että mikä on tässä tapauksessa appiukon jengi?Mannisen ketjusta siirsin tämän:
Kuka on tämä joku? Ja missä joku huhuili? Mihin Melart olisi menossa? Eikö se vanhempi poika mene kouluunkin syksyllä, joten tuskin nyt enää ulkomaille? Appiukon jengiin?
En minä Lädästä luopuisi, ellei nyt palkkapyyntö ole aivan posketon. Erinomainen puolustaja edelleen. Ja näkisin enemmän kuin mielelläni uran päättyvän sitten aikanaan meillä.
En yllättyisi lainkaan, jos osoite olisi ensi kaudella Lahti, Espoo tai Hämeenlinna. Mikäli hallihuhut pitää paikkaansa, niin edelleen Melartin lähtötilanne on rooli TOP6:ssa ja melko iso palkka. Tuolla roolilla ja isolla palkalla en missään nimessä kiinnittäisi. Selkeällä palkanpudotuksella ja 7.-8. pakin roolilla voisin vielä kiinnittää.Mihin Melart olisi menossa?
Mannisen ketjusta siirsin tämän:
Kuka on tämä joku? Ja missä joku huhuili? Mihin Melart olisi menossa? Eikö se vanhempi poika mene kouluunkin syksyllä, joten tuskin nyt enää ulkomaille? Appiukon jengiin?
En minä Lädästä luopuisi, ellei nyt palkkapyyntö ole aivan posketon. Erinomainen puolustaja edelleen. Ja näkisin enemmän kuin mielelläni uran päättyvän sitten aikanaan meillä.
xxx-Lehterä-Repo
Pakarinen-Kodytek-Marleau
xxx-Somppi-xxx
Seppälä-Lundell-Mieho
(Mäkiaho, Jasu, Hartikainen, Karjalainen, junnut)
Sund-Leskinen
Lindbohm-Larsen
Knot-Nykyri
Jalasti
Tältä tämä käsittääkseni näyttää tällä hetkellä, perustuen huhuihin ja mitä olen pelaajien kanssa jutellut. Paljon on vielä auki. Leksa, Lädä ja Rasse eivät jatkane.
Pakko kysyä että mikä on tässä tapauksessa appiukon jengi?
En yllättyisi lainkaan, jos osoite olisi ensi kaudella Lahti, Espoo tai Hämeenlinna. Mikäli hallihuhut pitää paikkaansa, niin edelleen Melartin lähtötilanne on rooli TOP6:ssa ja melko iso palkka. Tuolla roolilla ja isolla palkalla en missään nimessä kiinnittäisi. Selkeällä palkanpudotuksella ja 7.-8. pakin roolilla voisin vielä kiinnittää.
Tuolta mä sen nappasin:
Polvet on kuulemma olleet jo pitkään kovilla ja huonossa kunnossa, siihen perustuu, ei muuhun.
Polvet on kuulemma olleet jo pitkään kovilla ja huonossa kunnossa, siihen perustuu, ei muuhun.
Ei enempää varmasti olekaan. Mutta sen saman varmaan pystyy maksamaan, tarjoten isompaa roolia.Millään noista mainitsemistasi jengeistä ei ole rahaa maksaa enemmän kuin HIFK:lla.
Jos Leskinen toteutuu, niin siellä on Leskinen, Sund, Larsen, Lindbohm, Nykyri ja toivottavasti Kiviharju. Heidän päälle esimerkiksi Luhanka, Jalasti ja koodinimi Manninen/Nurmi. Kyllä mäkin tuohon yhden oman pään luudan hakisin, mutta nykyistä Melartia laadukkaamman. Ajoittain on ollut hyvä, mutta valtaosan kaudesta taso on ollut sellainen, etten missään nimessä tekisi jatkodiiliä ja antaisi TOP6-roolia.Pidän vähän erikoisena sitä ajatusta, että Melart ei meillä mahtuisi ensi kaudellakaan TOP 6:een, kun on nyt ollut koko kauden TOP4:ssä. Ei se ikä ole merkittävä tekijä, vaan se, miten peli kulkee.
Ei enempää varmasti olekaan. Mutta sen saman varmaan pystyy maksamaan, tarjoten isompaa roolia.
Jos Leskinen toteutuu, niin siellä on Leskinen, Sund, Larsen, Lindbohm, Nykyri ja toivottavasti Kiviharju. Heidän päälle esimerkiksi Luhanka, Jalasti ja koodinimi Manninen/Nurmi. Kyllä mäkin tuohon yhden oman pään luudan hakisin, mutta nykyistä Melartia laadukkaamman. Ajoittain on ollut hyvä, mutta valtaosan kaudesta taso on ollut sellainen, etten missään nimessä tekisi jatkodiiliä ja antaisi TOP6-roolia.
Hyväksyn Lädän jatkon pienellä roolilla ja merkittävällä palkanleikkauksella, mutta lähtökohtaisesti olen pettynyt, jos sopimusta jatketaan. Aikansa kaikkea.
Kuten sanoin, niin näen roolin 7.-8. pakkina ja uskon siihen kohtaan Mannisen olevan realistisempi kuin Melart, vaikka itse Melartin siihen ottaisinkin. Mutta lähtökohtaisesti TOP6 rooliin ei pitäisi kummallakaan olla mitään asiaa, jos oikeasti halutaan menestyä. Syvyyspakkeina menevät.Kyllä mä näen tossa sun listauksessa Melartille paikan ja ennemmin pitäisin Melartin kuin esim. Mannisen.
Mun mielestä taas Melart on tällä kaudella alkanut häviämään hälyyttävän paljon kaksinkamppailuita (voittaa noin 47% niistä). Siihen päälle muutamat täysin joukkueen muroihin kusseet teot.Musta Melart on edelleen erinomainen oman pään luutija. Tekee edelleen paljon oikeita asioita ja on monessa pelissä ollut parhaita pakkejamme, jos katsotaan tekemistä kentällä. Kämmejä nyt tulee kaikille ja niin kauan, kun ihmiset pelaa, niistä ei kokonaan päästä eroonkaan. Mutta ei mulle tule ulkomuistista yhtään Melartin oikein isoa kämmiä tällä kaudella mieleen.
Mun mielestä taas Melart on tällä kaudella alkanut häviämään hälyyttävän paljon kaksinkamppailuita (voittaa noin 47% niistä). Siihen päälle muutamat täysin joukkueen muroihin kusseet teot.
Esimerkiksi joulukuun Tappara-ottelussa otti lopussa typerän 2+2 minuuttisen (toinen mussutuksesta), joka maksoi Tapparan tasoituksen ja kaksi pistettä. Jatkojen päätteeksi vielä kylkeen kymppi epäurheilijamaisuudesta.nyt kun oikein mietin, en muista muita kuin sen Ilves-pelin ylikovan ja tilanteeseen täysin sopimattoman töötin, josta lensi ulos ja johon nähdäkseni menetettiin lähes melko varma tasuri. Mitä muita on ollut? Ja tämä kysymys siis ilman mitään vittuiluja, en vain muista enkä jaksa alkaa kaivella.
Olen eri mieltä.Mun mielestä ensi kauden pakiston top 6 kaavailtaessa sekä Kiviharju että Nykyri eivät voi olla Melartin edellä. Käytännössä siis Nykyrin top 6 paikka on minusta täysin alisteinen Kiviharjun jatkolle punaisissa, jos jatkaa on Nykyri 7. pakki, jos ei jatka Nykyrin paikka on 3. pakkiparissa. Tämä ei ole millään tavalla epäluottamuslause Nykyriä kohtaan, pakistoa ei vaan yksinkertaisesti pidä rakentaa liian kokemattomaksi. Niin kypsä pelaaja kuin Kiviharju onkin, on kyse nuoresta urheilijasta, jonka taso voi heitellä ja kokemattomuus näkyä pitkän kauden aikana. Kaksi nuorta ja kokematonta pakkia on vaan imo liikaa saman pakiston top 6 rooleissa. Ja siis itse olen valmis piirtämään Kiviharjun nimen isosti ykköspariin ensi kaudelle. Oma hahmotelmani tämän hetken tiedon ja oletusten valossa olisi:
Sund - Kiviharju
Leskinen - Lindbohm
Larsen - Melart
Nykyri
+Jalasti, Arkko, etc. Kauden edetessä ja loukkaantumisten ilmetessä sitten lisää pakkeja rinkiin täydentämään alakerran puutteita.
Olen eri mieltä.
Sund - Larsen
Leskinen - Lindbohm
Kiviharju - X
Nykyri - Melart
Luhanka - Jalasti
Tuo on oikeastaan ainoa pakisto, mihin Melartin ottaisin. X kohdalle Knot tai koodinimenä prime-vuosien Motin.
Melart on pakeista, jotka ovat pelanneet kaikki tai lähes kaikki pelit tällä kaudella, selkeä plus miinus ykkönen saldolla +7 so far. Toisessa ääripäässä Martin -9. Lädän vuosiliksa verotietojen perusteella lie haarukassa 150.000-170.000e. Mahtuu "mun" IFKssa rosteriin ensi kaudellakin.Musta Melart on edelleen erinomainen oman pään luutija. Tekee edelleen paljon oikeita asioita ja on monessa pelissä ollut parhaita pakkejamme, jos katsotaan tekemistä kentällä. Kämmejä nyt tulee kaikille ja niin kauan, kun ihmiset pelaa, niistä ei kokonaan päästä eroonkaan. Mutta ei mulle tule ulkomuistista yhtään Melartin oikein isoa kämmiä tällä kaudella mieleen.
Olisihan se tavallaan kaunista nähdä omien poikien päättävän pitkät uransa HIFK:ssa, mutta onko se tarkoituksenmukaista ja hyödyllistä seuran itsensä kannalta roikottaa määräänsä enempää näitä konkareita mukana reilusti parasta ennen päiväyksen umpeutumisen jälkeen? Mielestäni ei.
Melartin kohdalla näkee jo, ettei se jalka enää riitä entiseen malliin, vaikka eihän se koskaan ole edes mikään varsinainen vahvuuskaan ollut. Poissaolojakin on alkanut kertyä liian paljon, viime kaudella pelasi runkosarjassa 40/60 peliä ja kuluvalla kaudella toistaiseksi 35/48. Ikää tulee mittariin ensi viikolla 36, joten ei sekään puolla jatkoja alati enemmän ja enemmän nopeutuvassa lajissa. Lisäksi loukkaantumisistakaan ei enää tuossa iässä toivuta entiseen malliin. Tuskin tuo mitään kummoista palkan alentamistakaan suostuu ihan noin vain ottamaan rakkaudesta seuraan, joten mun puolesta tämän pitäisi jäädä viimeiseksi kaudeksi HIFK:n edustuksessa. Hinta/laatu ei vaan enää kohtaa ja mieluummin nuorempaa ja luisteluvoimaisempaa tilalle.
Tämän termin pitäis olla nimenomaan syy olla tekemättä jonkun kanssa jatkoja, kun tästä seurasta kyse.Mä kyllä pitäisin Melartin meillä vielä mielelläni ensi kauden, kun on kuitenkin seuraikoni ja ollut aina yksi ehdottomia suosikkejani meidän jengissä, niin olisihan se hienoa antaa Melartin päättää oma uransa juurikin IFK-paidassa.