Keväällä vanha kunnon ylimielinen tarjous ja sitten ihmetellään, kun kaveri mittaa markkina-arvonsa muuallakin.
Melart on ainoa näistä pakeista joka pystyy pelaamaan omilla vahvuuksillaan riippumatta vastustajan tasosta.
Eniten pisti Melartin EHT-peleissä silmään se, että helppo ensimmäinen syöttö onnistui erittäin kovalla prosentilla. HIFK:ssa hänellä on ollut usein ongelmana yksi tai kaksi ylimääräistä riplausta siinä vaiheessa kun kiekon pitäisi irrota lavasta.
Melartin pelaajatyyppi on se asia, mikä saattaa pitää hänet Suomessa. KHL suosii hieman enemmän luistelevia pakkeja. SM-Liigaa pidetään Euroopan sarjoista sopivimpana Melartin tyyppisille isoille puolustajille.
Toki jos on tarpeeksi hyvä, niin mahtuu mihin liigaan hyvänsä pelityylistä riippumatta. Silti olisin yllättynyt jos Ilari ei ensi kaudella pelaisi HIFK:ssa.
No, maajoukkueessa on pelisysteemi ja sen ansiosta vapaana jätkiä, joille syöttää. Meillä ei ole kenelle syöttää. Ihan perseestä. Mutta nähtiinpä, että ei se ainakaan Melartista ole kiinni, kun peliä pitää avata.
Pelisysteemin puuttumisesta huolimatta olen sitä mieltä, että kyllä sitä avauspaikkaa on tarpeeksi ollut HIFK-peleissäkin, mutta kiekko ei ole vaan ajoissa irronnut. Pitää ottaa tarkkailun alle taas huomenna.Tuo on niin totta, kuin totta ylipäätään olla voi. Etenkin puolustajien pelaamiseen kunnon pelisysteemin puute aiheuttaa katsojissa sen tunteen, että miksei se syötä tai älä jumankekka haudo sitä kiekkoa...
Pelisysteemin puuttumisesta huolimatta olen sitä mieltä, että kyllä sitä avauspaikkaa on tarpeeksi ollut HIFK-peleissäkin, mutta kiekko ei ole vaan ajoissa irronnut. Pitää ottaa tarkkailun alle taas huomenna.
Pelisysteemin puuttumisesta huolimatta olen sitä mieltä, että kyllä sitä avauspaikkaa on tarpeeksi ollut HIFK-peleissäkin, mutta kiekko ei ole vaan ajoissa irronnut. Pitää ottaa tarkkailun alle taas huomenna.
Oman vajavaisen asiantuntemuksen perusteella noita avauspaikkoja ihan täyteenkin vauhtiin on ollut, ja pointtina että pelaajassa nimeltä Melart on ollut vikaa, kun ei ole avannut. Mutta huomenna tosiaan tarkkailuun.Kyllä mä edelleenkin sanon, että kiekon hautominen ja taaksepäin pelaaminenkin on järkevämpää kuin syöttää näennäisesti vapaana olevalle Kuhdalle, joka on seisovilla jaloilla. Lädä pääsi ensimmäistä kertaa sitten mestaruusvuoden pelaamaan hyvän yläkerran kanssa ja selvästi nautti siitä, että hyökkääjätkin tekivät oman osuutensa.
Mutta huomenna tosiaan tarkkailuun.