Jos aiheesta uskallettaisiin puhua mediassa, niin otsikko olisi luokkaa "IPK on tämän hetken kovin Mestisjoukkue - voittaa sarjakären sekä tuomarit". Ehkä jotenkin fraasi sanoa, että joukkue voitti tuomarit. Mutta näinhän se ikävä kyllä tänäänkin oli Iisalmessa. Tämä on aivan helvetin käsittämätöntä, miten sama joukkue voi kohdata tätä paskaa pelistä toiseen. Ihan sama, vaikka tämä kuulostaa järkyttävältä itkemiseltä, minua ei kiinosta. En ole vaan koskaan nähnyt vastaavaa yhtä joukkuetta kohtaan, olen kuitenkin jonkun verran kiekkoa nähnyt. Miettikää, 2014 Venäjä-Suomi finaali, tuollaista on IPKn jokainen kotipeli, nyt kun mietin, niin minä en edes jumalauta liiottele. Oletteko nähnyt koskaan, kun yksi henkilö saa ulosajon väkivaltaisuudesta? No en vittu minäkään ennen tätä päivää.
TUTO-peli oli farssi, ja ajattelin, että ei voi toisessa peräkkäisessä kotipelissä tuomarit olla osana taas, no minähän oli väärässä. Jokainen menkööt katsomaan ajassa 3:19 tulleen Niko Putkosen ulosajon. Kertokaa mulle, mikä vittu tuossa on ulosajo? Niin ja te, jotka viitsitte/haluatte/tai ette usko minua kun puhun tästä aiheesta, niin katsokaa koko peli ja kertokaa, menikö nyt aivan oikein? Jasi räyhäsi ottelussa paljon, mutta kun Jasi ei räyhää turhaan. Jasi ei itke jokaisesta tuomiosta tuomareille, (pelaajille saattaa sanoa) mutta jos Jasi sanoo tuomareille jotain, se on aivan varmasti aiheesta. En vaan jaksa ruveta erittelemään jokaista pieleen mennyttä vihellystä tai viheltämättä jättämistä, jokainen voi ne itse katsoa, mutta niitä on paljon, ja niiden läpi käymisessä menisi aikaa, ja paljon.
Tuomareita ei edes kiinostanut mitä KeuPa teki välillä. Katosalmi taklattiin rumasti laitaan, sitten KeuPan mestari Niemelä ottaa Katosalmen mailan, ja menee katkaisemaan sen omaan vaihtoaihtioon. Eikö tämä nyt jumalauta ole joku epäurheilijamainen käytös, ja ei muuten ollut kyse siitä että sitä ei nähty, kun tuomarit seisoo viiden metrin päässä, ja Jasi huutaa pää punaisena. Herää myös kysymys, että mikä on ulosajon arvoinen tilanne. KeuPa tarjosi samanlaisia pommeja IPKhon, minkä Putkonen antoi avauserässä. Viimeisessä erässä KeuPan Helenius pääsee läpiajoon, ei tee maalia ja peli seis, Katosalmi on paikoillaan B-pisteellä eikä nää KeuPan päätyyn, KeuPan pelaajaa kelaa kelaa ja kelaa, ja pamauttaa pommin Katosalmeen. Tälle pelaajalle jäähy, ja Aatu Hämäläiselle 2min väkivaltaisuuesta jälkitilanteesta. Kumpi tuossa sitten rikkoo enemmän? Onko nuo kummatkin oikeasti saman arvoisia. 2.Erässä Nevalaista ajetiin avojäällä päähän, tuomareita ei taas vittuakaan kiinostanut.
Sanoin jo toisessa ketjussa, mutta katsokaa lehdistötilaisuus IPK-KeuPa HT. Jasi avaa siinä aika hyvin tätä tuomaritoimintaa, joka on ollut hyvin kummallista. Olisi muuten mielenkiintoista kuulla KeuPa kannattajien mielipiteitä illan ottelusta. Kertoi myös, että on ottanut yhteyttä johonkin isoon kihoon (Aulanko tms snimi), mutta muutosta ei vaan tapahdu. Omaan mieleen jäi päälimmäiseksi se, että kummatkin joukkueet rikkoivat aika pitkälti yhtä paljon, mutta silti tuntui IPK olevan se kärsijä. KeuPa pyöritti kevyet 11 minuuttia ylivoimaa ensimmäisessä erässä. Aika herkästi tuli muunmuassa ne joukkuerangaistukset, pitää katsoa koko ottelu uudestaan, että saan varmistuksen. IPK sai kaikista rikkeistä boxia, KeuPa sai päivänselkeästi, ja sitten ottelun lopussa, kun peli oli jo ratkennut minuutteja vähän tasoitellaan, että ei näyttäisi niin pahalta.