Lätkän kysymyksiin koitan vastailla parhaani mukaan ja omat näkemykseni antaa tuosta mestislisenssin hakemisesta.
Niiranen on ollut hyvä piristys valmennukseen, niin monta vuotta mentiin oman kylän valkuilla, että oikeasti huippujuttu että saatiin tekijämies seuran ulkopuolelta vetämään edustusjoukkuetta. Mielestäni Niirasen valmennustyyli on uponnut hyvin pelaajiin, heidän suusta kuultuna reenit on mieläkkäitä ja vaatimustaso ihan eriluokkaa kun näillä oman kylän tutuilla valmentajilla. Pelitaktiikat on vaihdellut laidasta laitaan mutta eilen minun mielestä eka kertaa joukkue pelasi varsinkin karvauksen osalta todella kurialaisesti, tuo toimii varmasti näitä vauhdikkaampia joukkueita vastaan. Kajaanin apuja ei ole juurikaan nähty Iisalmessa, maalivahti Tolonen kävi yhden vierasrundin mukana ja onnistuikin tolppien välissä hyvin, samoin Markus Korkiakoski oli saman rundin mukana ja oli ollut selkeä vahvistus joukkueelle. Yllättävän vähän on tuota "Hokkikorttia" käytetty tällä kaudella. Itse ainakin olisin odottanut tiiviimpäää yhteystyötä, kun kuitenkin tuo Ipk:n rosteri ei ole niin leveä.
Minun mielestä tuota mestis-lisenssiä ei ole ihan tosissaan haettu, en usko että sinne lähdetään vaikka satuttaisiin sarjavoittamaan. Halli on tosiaan melko pieni ja jos olen oikein ymmärtänyt niin tämä vuosi saadaa pelata poikkeusluvalla tätä suomisarjaa. Kesällä halliiin tulossa remonttia jossain mittakaavassa, ainakin jäähyaitiot vaihtaa paikkaa toiselle puolelle kaukaloa. Ravintolapalvelut hallissa on aivan olemattomat, vuodesta toiseen kuuluu katsomosta puheita varsinkin oluthanojen puutteesta. Katsojat juoksee erätauoilla viereiseen keilahalliin nauttimaan pelioluet. Luulisi että kun kaupungissa on Olvi joka on vielä yksi IPK:n pääsponsoreista, että halliin saataisiin nuo hanat hankittua. Epäilen kuitenkin seuranjohdossa on sellaisia "vanhojapartoja" jotka ovat tälläista uudistusta vastaan. Muutenkin tuntuu että olis paikallaan vähän tulettaa tuota seuranjohtoa.
Nykyjoukkueessa ei mielestäni olisi montaakaan mestistason pelaajaa, joten siinä mielessäkään en usko että lähivuosina täällä pelattaisiin mestiskiekkoa. Uskon että seurajohdollakin on tavoitteena vakiinnuttaa paikka suomisarjassa ennen kuin ruvetaan haaveilemaan mitään mestis paikkaa. Uskon kuitenkin että taloudellisesti mestis ei olisi IPK:lle mahdottomuus, seuralla on takanaan isoja menestyviä firmoja Ponsse, Olvi, Normet joten varmaan budjettia pystyttäisiin nostamaan mestiksen vaatimalle tasolle helposti.
Loppuun on pakko vielä nakata edustusjoukkueen seuranjohdolle kiitosta, Jölli on mies paikallaan kyllä tuohon GM:n hommaan. Kiitosta ei varmaan turhan usein satele nähden siihen työmäärän mitä tämä kaveri on tehnyt edustusjoukkueen eteen vuosivarrella. Jospa se Jölli saisi ajettua myös noita edellemainittuja ravintolapalveluiden puutteita seuranjohdolle eteenpäin. Kevään playoffeissa muutaman Olvin siivittämänä saattaisi jäyhä Iisalmelaisyleisökin herätä pitämään ääntä halliin, niin saataisiin kotijoukkueelle se 6kenttäpelaaja tärkeimpänä hetkenä mukaan :)