Ihmettelyketju

  • 6 351 555
  • 38 754

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä

Yle kirjoitti:
Onnettomuudessa kuollutta 42-vuotiasta Hutchinsia muistettiin kynttiläseremoniassa Albuquerquessa New Mexicossa viikonloppuna.

– Hän oli niin dynaaminen. Se, että tällaista tapahtuu, järkyttää meitä kaikkia. Taustatyöntekijöitä, avustajia ja näyttelijöitä, sanoi tilaisuuteen osallistunut elokuvatyöntekijä Sandie Kay.

Ihmettelen, että mitähän sen voisi ajatella kertovan menehtyneestä ihmisestä, jos paras lainaus mikä irtoaa hänen muistotilaisuudestaan on "hän oli niin dynaaminen"? En myöskään ole hetkellisen pohdiskelunkaan jälkeen täysin varma, mitä edes tarkoittaa "dynaaminen" ihminen. Tiedän mitä tarkoittaa dynaamisuus vaikka musiikissa, mutta en kyllä tässä tarkoituksessa.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän ihmetyttää miksi John Doen henkilöllisyyttä täytyy arvuutella palstalla ja jakaa henkilöllisyyden selvittämiseen liittyvää tietoa (sarja missä tällä hetkellä pelaa ja nimikirjaimet). Ymmärrän vielä sen, että ihminen on utelias ja lähtee selvittämään kuka oli kyseessä, mutta mikä pätemisen tarve saa kirjoittamaan näitä tietoja palstalle? Vai kaivataanko tässä vain vahvistusta omaan päätelmään? Hieman kyseenalaista toimintaa joka tapauksessa ja sen verran voisi kunnioittaa henkilön halua pysyä ainakin toistaiseksi tuntemattomana, että jättää nämä vihjeet kirjoittamatta. Raporttihan ne yksityiskohtaiset tuntomerkit henkilöllisyyden selvittämiseksi paljasti, mutta voiko sitäkään kritisoida jos itse yhtälailla jakaa tietoa henkilöllisyydestä raportin ulkopuolelta.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Vähän ihmetyttää miksi John Doen henkilöllisyyttä täytyy arvuutella palstalla ja jakaa henkilöllisyyden selvittämiseen liittyvää tietoa (sarja missä tällä hetkellä pelaa ja nimikirjaimet). Ymmärrän vielä sen, että ihminen on utelias ja lähtee selvittämään kuka oli kyseessä, mutta mikä pätemisen tarve saa kirjoittamaan näitä tietoja palstalle? Vai kaivataanko tässä vain vahvistusta omaan päätelmään? Hieman kyseenalaista toimintaa joka tapauksessa ja sen verran voisi kunnioittaa henkilön halua pysyä ainakin toistaiseksi tuntemattomana, että jättää nämä vihjeet kirjoittamatta. Raporttihan ne yksityiskohtaiset tuntomerkit henkilöllisyyden selvittämiseksi paljasti, mutta voiko sitäkään kritisoida jos itse yhtälailla jakaa tietoa henkilöllisyydestä raportin ulkopuolelta.

Ymmärrän tuohtumuksen ja olen oikeastaan samaa mieltä, mutta nyt on veljeltä jäänyt viimeisimmät käänteet piiloon.
 

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ymmärrän tuohtumuksen ja olen oikeastaan samaa mieltä, mutta nyt on veljeltä jäänyt viimeisimmät käänteet piiloon.
En nyt varsinaisesti ole tuohtunut, kunhan toin ihmetyksen julki. Ja olen kyllä tietoinen pelaajan tulleen jo omalla naamallaan ja nimellään esille, mutta eipä se ihmetystä ja kritiikkiä sitä edeltänyttä toimintaa kohtaan muuta miksikään. Meinasin kirjoittaa edelliseen viestiin pelaajan jo tulleen esille, mutten lopulta kokonut sitä olennaiseksi, koska arvuuttelu ja tiedon jakaminen tapahtui ennen tätä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Jos Suomi on kerran niin kurja maa, niin miksi Artsin on pitänyt kuitenkin roikkua suomalaisissa telkkariohjelmissa ja viritellä muitakin työkuvioita täällä? Kun kerran käsittääkseni pappa betalar, niin miksi Artsi ei asu pysyvästi ulkomailla?
Ihmeellisen monta projektia on kyseiseltä herralta päättynyt myrskyisiin tai jäätäviin tunnelmiin.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine



Ihmettelen, että mitähän sen voisi ajatella kertovan menehtyneestä ihmisestä, jos paras lainaus mikä irtoaa hänen muistotilaisuudestaan on "hän oli niin dynaaminen"? En myöskään ole hetkellisen pohdiskelunkaan jälkeen täysin varma, mitä edes tarkoittaa "dynaaminen" ihminen. Tiedän mitä tarkoittaa dynaamisuus vaikka musiikissa, mutta en kyllä tässä tarkoituksessa.
Yle on taas vetänyt juttunsa google-kääntäjän läpi, jolloin teksteihin jää näitä anglismeja.

"Aikaansaava" olisi hyvä suomenkielinen ilmaisu dynaamiselle.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kaivoin tällä viikolla vaatehuoneen nurkasta 26 vuotta vanhan sähkökitarani. Vahvistinta en ole omistanut vuosiin. Tuolla kitaralla olen viimeksi soitellut joskus yli 15 vuotta takaperin. Sen jälkeen kitara on kulkenut suojaamattonana ainakin kaksi muuttoa ja lojunut vaarehuoneiden nurkassa vuosia.

Ihmettelen sitä, että kitara oli lähes vireessä. Jokainen kieli oli viritysmittarin perusteella ihan hienoisessa alavireessä, mutta yksikään ei ollut lipsunut viereisten sävelien puolelle.

Toinen ihmettelyni on se, että kun on parina iltana vähän soitellut omaksi ilokseen, vasemman ranteen pitkään vaivannut jumitus (tietokoneen parissa työskentelevän vaivoja) on helpottanut huomattavasti. Musiikin parantava vaikutus on todistettu.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilen meni 9 tölkkiä ennen kuin kävin kusella, eikä silloinkaan mikään hätä ollut. Nyt neljä tuoppia mahassa ja vieressä frendit vaan ravaa tuolla. Himasta lähtiessäkin vedin pari lasia vettä.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Eilen meni 9 tölkkiä ennen kuin kävin kusella, eikä silloinkaan mikään hätä ollut. Nyt neljä tuoppia mahassa ja vieressä frendit vaan ravaa tuolla. Himasta lähtiessäkin vedin pari lasia vettä.
Eiks sulta amputoitu virtsarakko ja toinen munuainen Hanoissa 1968? Siitä se johtuu.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat

Artsi on saanut taas tarpeekseen Suomesta. Toki on varmuuden vuoksi kirjoittanut instapäivityksensä kreikaksi ja luullut, että kukaan suomalainen ei lue.

Jos Suomi on kerran niin kurja maa, niin miksi Artsin on pitänyt kuitenkin roikkua suomalaisissa telkkariohjelmissa ja viritellä muitakin työkuvioita täällä? Kun kerran käsittääkseni pappa betalar, niin miksi Artsi ei asu pysyvästi ulkomailla?

Sekin on hieman ristiriitaista, että Artsi kehuu hyötyvänsä ulkomailla rokkaristatuksestaan, mutta voi kuulemma silti kulkea tuntemattomana kaupungilla. Jotenkin kuvittelisin, että tuntemattomista rokkareista olisivat kiinnostuneita vain nuoret tytöt, joilla ei ole yleensä varaa tarjota ilmaista skumppaa ja kaviaaria.

Vai seurusteleeko Artsi kenties joidenkin rikkaiden leskirouvien kanssa?
Näin sivusta seuranneena päällimmäisen tunne on, että:

a) molempien maiden rokkiscenet pärjäsivät tässä muutossa
b) myös maiden keskimääräiset älykkyysosamäärät kokivat mikrokohentumista siirtymän seurauksena
c) ihmettelen, että siirtymäriitti kuitenkin kesti näinkin kauan, ennenkuin väistämätön tapahtui....
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Eilen meni 9 tölkkiä ennen kuin kävin kusella, eikä silloinkaan mikään hätä ollut. Nyt neljä tuoppia mahassa ja vieressä frendit vaan ravaa tuolla. Himasta lähtiessäkin vedin pari lasia vettä.
Tositarina. Join yhtenä hienona festaripäivänä laatikon kaljaa kusematta. Tosin humala oli jo sitä luokkaa, että saattoi tuosta laatikosta muutama johonkin kadota. Tuosta muodostuikin hyvä tavote kaveripiirin illanistujaisiin.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Näin sivusta seuranneena päällimmäisen tunne on, että:

a) molempien maiden rokkiscenet pärjäsivät tässä muutossa
b) myös maiden keskimääräiset älykkyysosamäärät kokivat mikrokohentumista siirtymän seurauksena
c) ihmettelen, että siirtymäriitti kuitenkin kesti näinkin kauan, ennenkuin väistämätön tapahtui....
Artsi kyllä vahvistaa Kreikan glamrock-skeneä, koska en ole sellaisesta koskaan mitään kuullut. Demis Roussos ei ollut kuitenkaan mitään glamrockia.

Siellä on viime yönä postattu Instaan klassinen peukalonimemiskuva for all the ladies. Kannattaa seurata tuota Artsin Instaa, se on loistavaa viihdettä.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Eikös se mene niin kun kuppia ottaa, että sen ensimmäisen kusella käynnin jälkeen saa rampata koko loppuillan.

Tämä on todeksi todettu lukemattomia kertoja jo teiniajoista alkaen.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Kuusi kaljaa ja kusemati kotiin. Vanha sanonta, valistaja tuntematon.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Miksei ihmiset valita isännöitsijälle? Minulla on ollut täällä kerrostalossa jossa asun niin lähes sietämätön tilanne jo pitkään. Erään naapurin hikiset piskit jaksavat räksyttää usein, ja usein myös yöaikaan. Niin kuin nytkin ovat jo pitkään räksyttäneet hiljaisuuden jälkeen.

En ole voinut kuitenkaan tehdä mitään oikein asialle koska en ole koskaan jaksanut raahautua käytäville tarkastamaan mistä asunnosta haukkuminen kuuluu. Pari kertaa olen kyllä tehnyt isännöitsijälle valituksen asiasta. Viimeksi tänä syksynä.

Sain viimeksi vastauksen että pitäisi tarkemmin tietää valitettavasti just mistä haukkuminen kuuluu. Mistä asunnosta. Ja että hän on tehnyt kyselykierroksen mutta kukaan muu ei tiedä mukamas asiasta.

Silti, olen jo melko pitkään aistinut täällä jopa seinien läpi melko tulehtuneen ilmapiirin. Ainakin jostain asunnosta kuuluu melko usein huutoja että hiljaa! Tai että heitä ne rakkis vittuun. Silti mukamas kukaan muu ei ole tiennyt asiasta että koirat haukkuu kun isännöitsijä on kysellyt.

Eikö ihmiset uskalla sitten kertoa isännöitsijälle vai mistä kiikastaa? Nytkin olisi ollut tänä syksynä helpohko soittaa isännöitsijälle ja sanoakin että kyllähän täällä piskit haukkuukin tämän tästä kun isännöitsijäkin on jo sitä kysellyt?

Minunkin kynnys sitten taas soittaa sille viimeiselle taholle eli poliisille on melko korkealla. Siihen ei oikein uskallus tunnu riittävän. Mutta miksi nuo piskit edes haukkuu näin yöaikaan? Onko omistaja baarissa itse?

Hermoja raastava tilannehan tämä on ollut jo pitkään ja että jotain pystyisin itse kunnolla asian eteen lisää tekemään vaatisi sitä että tietäisin mistä asunnosta tosiaan haukkuminen kuuluu. En vain taida jaksa pukea ja mennä käytävälle taaskaan kuuntelemaan. Tai no, ehkä jos tuo räksyntä jatkuu vielä kauankin. Se on vielä niin korkea ääni että ei täällä saa nukuttuakaan.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Miksei ihmiset valita isännöitsijälle?

Tämän kysymyksen kun välittäisin yhdelle lähipiiriin kuuluvalle isännöitsijälle, niin voisi tulla ihan mielenkiintoinen reaktio.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Miksi vegehippien sapuskat pitää näyttää lihapyörykältä tahi nakilta? Eikö gojimarja tai muu soopa ulkomailta hankittu piisaa, kun ei kotimainen herkku kelpaa?
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Tämän kysymyksen kun välittäisin yhdelle lähipiiriin kuuluvalle isännöitsijälle, niin voisi tulla ihan mielenkiintoinen reaktio.

No voihan se olla että valittavatkin isännöitsijälle mutta tuli vaan sellainen fiilis että muut nurisevat sitten lähinnä vain asunnoillaan eivätkä valita eteenpäin asioista. Kun luulisi että edes jotain olisi jo sitten tapahtunutkin jo jos joku muukin/muutkin olisi minun lisäkseni valittanut kyseisestä koirien haukkumisesta.

Ja voihan se olla myös että muut eivät vain enää välitä niin kuin isäni on sanonut. Mutta ihmettelen jos näin on sillä tuo haukkuminen on vain lisääntynyt oikeastaan kesästä alkaen. Nyt lähes päivittäin kuuluu jonkin verran samojen koirien haukuntaa. No, mene ja tiedä kuinka asioiden oikea laita on. Pitkään ne nytkin haukkuivat kun jopa joskus yhden kahden aikaan yöllä kuulin vielä vähän haukkumista. Mutta itse onneksi sain lopulta unen päästä kiinni.
 

444

Jäsen
Miksei ihmiset valita isännöitsijälle? Minulla on ollut täällä kerrostalossa jossa asun niin lähes sietämätön tilanne jo pitkään. Erään naapurin hikiset piskit jaksavat räksyttää usein, ja usein myös yöaikaan. Niin kuin nytkin ovat jo pitkään räksyttäneet hiljaisuuden jälkeen.

En ole voinut kuitenkaan tehdä mitään oikein asialle koska en ole koskaan jaksanut raahautua käytäville tarkastamaan mistä asunnosta haukkuminen kuuluu. Pari kertaa olen kyllä tehnyt isännöitsijälle valituksen asiasta. Viimeksi tänä syksynä.

Sain viimeksi vastauksen että pitäisi tarkemmin tietää valitettavasti just mistä haukkuminen kuuluu. Mistä asunnosta. Ja että hän on tehnyt kyselykierroksen mutta kukaan muu ei tiedä mukamas asiasta.

Silti, olen jo melko pitkään aistinut täällä jopa seinien läpi melko tulehtuneen ilmapiirin. Ainakin jostain asunnosta kuuluu melko usein huutoja että hiljaa! Tai että heitä ne rakkis vittuun. Silti mukamas kukaan muu ei ole tiennyt asiasta että koirat haukkuu kun isännöitsijä on kysellyt.

Eikö ihmiset uskalla sitten kertoa isännöitsijälle vai mistä kiikastaa? Nytkin olisi ollut tänä syksynä helpohko soittaa isännöitsijälle ja sanoakin että kyllähän täällä piskit haukkuukin tämän tästä kun isännöitsijäkin on jo sitä kysellyt?

Minunkin kynnys sitten taas soittaa sille viimeiselle taholle eli poliisille on melko korkealla. Siihen ei oikein uskallus tunnu riittävän. Mutta miksi nuo piskit edes haukkuu näin yöaikaan? Onko omistaja baarissa itse?

Hermoja raastava tilannehan tämä on ollut jo pitkään ja että jotain pystyisin itse kunnolla asian eteen lisää tekemään vaatisi sitä että tietäisin mistä asunnosta tosiaan haukkuminen kuuluu. En vain taida jaksa pukea ja mennä käytävälle taaskaan kuuntelemaan. Tai no, ehkä jos tuo räksyntä jatkuu vielä kauankin. Se on vielä niin korkea ääni että ei täällä saa nukuttuakaan.
Kuulostaa lähinnä siltä, että isännöitsijä ei ole tehnyt, kuten väittää tehneensä.
On ihan hyvin mahdollista, että omistaja ei tiedä koiransa räksyttävän silloin kun on itse poissa kotoa. Mikäli tästä ei kukaan ole hänelle sanonut, niin miten voisikaan tietää. Omistaja voi myös hyvin tehdä sellaista vuorotyötä, että on myöhään illalla pois kotoa. Ja tämä ei tosiaan ole puolustuspuhe, vaan lähinnä yksi mahdollinen aspekti. Ei sen koiran siltikään pidä räköttää siellä kotona; jos ei osaa olla ”ihmisiksi” silloin kun omistaja on pois, niin se tulee kouluttaa sellaiseksi.

Jos mahdollista, tee pieni kierros rappukäytävässä seuraavan kerran, kun älämölö alkaa. Jos joku naapuri tulee kyselemään, että millä asioilla herra hiippailee muiden ovien takana, niin sanot vain suoraan, että yrität paikantaa, mistä asunnosta ääni kuuluu. Tämän jälkeen voit sitten kohdentaa huomautuksen meluhaitasta suoraan ko. asukkaalle. Voit esim. muutaman päivän ajalta kerätä kellonaikoja ylös, milloin möykkä alkaa ja milloin päättyy, edes suunnilleen. Mikäli mikään ei muutu, niin sitten uudestaan yhteys isännöitsijään. Ja taloyhtiön hallitukseen. Ja lisäksi heippalappua ilmoitustaululle yms. Ja jos mikään ei edelleenkään tuo muutosta, niin poliisi paikalle. He eivät toki sille räksyttävälle rakille tee siinä hetkessä mitään, mutta ottanevat yhteyttä omistajaan ja tämän luulisi viimeistään herättävän omistajan tähän päivään.

On toki perseestä, mikäli itse joutuu näkemään suurenkin vaivan ongelman korjaamiseen, mutta toisaalta se voi olla ainoa vaihtoehto, jos kukaan muu ei sitä tee. Ja siihen heippalappuun voi kirjoittaa terveiset myös muille, että ovat isännöitsijään yhteydessä, mikäli meteli häiritsee.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Monet tuntuu käyttävän mikroaaltouunia. Radioaktiivista säteilyä vai mikä se on mikä siinä ruuan lämmittää. Mä muistan Tsernobylin -86.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Naapurit laittoi mökkinsä myyntiin. Tai asuintalohan se on mutta mielestäni lähinnä mummon mökki (35m2). Yksi huone, keittiö, vessa, ullakkoparvi, pihasauna ja pieni rinnetontti (800m2). En tiedä kuka tuollaisen ostaa lähes 80 000€ hintaan.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Lueskelin tuota Facebookin Hämeenlinna-ryhmän seinää ja herätti kyllä melko isoakin ihmetystä eräs päivitys. Siinä päivityksessäkin itsessään kyllä kummasteltiin erään hämeenlinnalaisravintolan wc-käytäntöjä.

Eli tässä ravintolassa pari maksanutta asiakasta oli päättänyt käydä vessassa mutta ravintolan yrittäjä oli kuulemma kieltänyt ensin. Ostosten pitäisi kuulemma maksaa yli viisi euroa! että vessaan pääsisi ilman lisämaksua.

Siis todella iso summa vessassa käymisestä. Ja vaikka olenkin paljon maatamme kiertänyt niin missään ei ole kyllä minulle aiemmin tullut vastaan vessaa jossa maksavalta asiakkaalta tarvittaessa pyydetään vielä lisähintaa WC:n käyttämisestä. Ihmetyttää kyllä suuresti tämän hämeenlinnalaisen ravintolan käytännöt.

Paljonkin on kyllä minuakin vastaan tullut vessoja joiden ovissa vaikka lukee että asiakkaille ilmainen, muille euron. Mutta sen nyt vielä ymmärränkin että muilta kuin asiakkailta peritään euron hinta ravintolan WC:n käyttämisestä. Mutta että maksavilta asiakkailtakin jos ostokset eivät ole maksaneet peräti yli viittä euroa. Tulee siinä kuselle litrahintaa niin kuin tuolla Hämeenlinna-ryhmässä oli osuvasti heitettykin.

Ihmetystä herättää tuo toiminta. No, onneksi täällä Hämeenlinnassa on sentään ainakin pari pitseriaakin joiden vessoja olen minäkin voinut tarvittaessa käyttää lenkkeillessäni ja vaikka en ole ollut asiakas niin silti ilmaiseksikin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös