Mainos

Ihmettelyketju

• 6 482 860
  • 39 081

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Poliisit kun tulee niin usein käskevät poistumaan, joskus vievät putkaan ja harvemmin tulee sakot. Yks päivä kun poliisit taas tuli niin mä olin jo nostamassa käsiä pystyyn, guilty as charged, mutta mitä vielä. Antoivat heijastimen. Poliisi on ystävä.

Tai no mä oon poliisin vanha tuttu vaan.

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kaksi kertaa vuodessa noita etuseteleitä saa joko sähköisesti tai sitten tuollaisena nippuna suoraan käteen. Yhteensä rahallinen arvo näillä kai on 200 euroa. Seuraavat setelit saisin tammikuussa minäkin jos työsuhde jatkuu. Mutta nämä nyt saadut etusetelit voin kyllä silti käyttää vielä onnekseni ensi vuodenkin puolella vaikka työt nykyisessä työpaikassa päättyisikin tämän vuoden lopussa.

Ja mielelläni olisin ottanut kyllä setelit sähköisesti jolloin niillä olisi voinut maksaa myös nettikaupassa. Mutta missasin sen kyselykierroksen jossa kysyttiin työntekijöiltä kumpana mielummin edun ottaa sähköisesti vai suoraan käteen? Aluksi kun oli vielä minun työsuhteen laadun takia epäselvää koskeeko etu myös minua.
Meillä on myös käytössä Smartumin liikunta- ja kulttuurisetelit sähköisinä, samoin hierontasetelit. Ainakin meille tuli Smartumilta ilmoitus että korona-aikana jatkoivat aika pitkälle voimassaoloja, taisi olla puoli vuotta ja vuosi lisää.
Soita Smartumin asiakaspalveluun ja kysy. Kysy samalla onko mahdollisuutta vaihtaa paperiseteleitä sähköisiksi.

Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Tämän Iltalehden jutun mukaan Seppo Räty on lähettänyt Kimmo Kinnuselle sähköpostia.

Siis: Seppo Räty. Lähettänyt. Sähköpostia.

Mihin tässä maailmassa voi enää luottaa?
Sepon tietokoneen käyttöä olisi varmasti hieno seurata. Hiiiidas kahden sormen taktiikka ja aina välillä kuuluisi vaimeaa perkele-murahtelua.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ihmettelen pariakin juttua tuossa Baldwinin ampumisonnettomuudessa. Ensinnäkin, miksi yleensäkään oli ladattu ase kuvauspaikalla. USA:ssa kaikki tietysti mahdollista, mutta silti. Ehkä enemmän ihmettelen sitä, miten myös ohjaaja haavoittui samassa yhteydessä. Menikö se luoti läpi siitä kuvaajasta ja seuraavaksi ohjaajaan?

Olishan sen aseen joku voinut tarkistaakin tietysti ennen kuvauksia.

K

Kiekkokatsoja

Ihmettelen pariakin juttua tuossa Baldwinin ampumisonnettomuudessa. Ensinnäkin, miksi yleensäkään oli ladattu ase kuvauspaikalla. USA:ssa kaikki tietysti mahdollista, mutta silti. Ehkä enemmän ihmettelen sitä, miten myös ohjaaja haavoittui samassa yhteydessä. Menikö se luoti läpi siitä kuvaajasta ja seuraavaksi ohjaajaan?

Olishan sen aseen joku voinut tarkistaakin tietysti ennen kuvauksia.

Samaapa ihmettelin itsekin. Toisaalta tuntuu, että uutisointi on vielä vajavaa. Samantapaisessa tilanteessa se kuoli Bruce Lee:n poikakin aikoinaan.

Mua ihmetytti tunti sitten, miehen käytös viinakaupan kassalla. Kovaan ääneen tuo valitti viinan kallista hintaa, hallitusta, ja "mutakuonoja". On niillä kassoilla outoja tilanteita.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kännykän kuvat (Google sovellus?) jaottelee kuvia ihan omia aikojaan erilaisiin kansioihin. Joskus huvikseni sitten (sovelluksen ehdotuksesta) tarkistan miten hyvin kuvat ovat osuneet kategoriaan. Jokin fiksaatio raitiovaunuja kohtaan sovelluksella on koska lähes kaikista kuvista se kysyy että onko kuvassa raitiovaunu... Oli kuvassa sitten kukkia, ihmisiä, ruokaa, rakennuksia tai vaikkapa takka (ks. liite).

Liitteet

• Screenshot_20211023-180913~3.png
    Screenshot_20211023-180913~3.png
    522,2 KB · kertaa luettu: 164
Suosikkijoukkue
1992-1993 JyP HT, no smoking team
Kännykän kuvat (Google sovellus?) jaottelee kuvia ihan omia aikojaan erilaisiin kansioihin. Joskus huvikseni sitten (sovelluksen ehdotuksesta) tarkistan miten hyvin kuvat ovat osuneet kategoriaan. Jokin fiksaatio raitiovaunuja kohtaan sovelluksella on koska lähes kaikista kuvista se kysyy että onko kuvassa raitiovaunu... Oli kuvassa sitten kukkia, ihmisiä, ruokaa, rakennuksia tai vaikkapa takka (ks. liite).
Siisti raitiovaunu, onko Tampereelta?

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Missä kohtaa YouTube on vaihtanut tekstinsä kursiiviksi? I don't like this. Vai olenko onnistunut tekemään asetuksissani jotain.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ihan normaalilta näyttää ainakin minulla.
Näköjään täälläkin vaihtui normaaliksi kun päivitti sivun. Haiskahtaa bugilta, toisaalta epäilen myös kiinalaisia. Olinhan juuri laittanut hakuun taiwanilaisen metalliyhtyeen ja sitten koko sivun rakenne muuttui.

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Artsi on saanut taas tarpeekseen Suomesta. Toki on varmuuden vuoksi kirjoittanut instapäivityksensä kreikaksi ja luullut, että kukaan suomalainen ei lue.

Jos Suomi on kerran niin kurja maa, niin miksi Artsin on pitänyt kuitenkin roikkua suomalaisissa telkkariohjelmissa ja viritellä muitakin työkuvioita täällä? Kun kerran käsittääkseni pappa betalar, niin miksi Artsi ei asu pysyvästi ulkomailla?

Sekin on hieman ristiriitaista, että Artsi kehuu hyötyvänsä ulkomailla rokkaristatuksestaan, mutta voi kuulemma silti kulkea tuntemattomana kaupungilla. Jotenkin kuvittelisin, että tuntemattomista rokkareista olisivat kiinnostuneita vain nuoret tytöt, joilla ei ole yleensä varaa tarjota ilmaista skumppaa ja kaviaaria.

Vai seurusteleeko Artsi kenties joidenkin rikkaiden leskirouvien kanssa?

Suosikkijoukkue
1992-1993 JyP HT, no smoking team
Näköjään täälläkin vaihtui normaaliksi kun päivitti sivun. Haiskahtaa bugilta, toisaalta epäilen myös kiinalaisia. Olinhan juuri laittanut hakuun taiwanilaisen metalliyhtyeen ja sitten koko sivun rakenne muuttui.
Voihan se olla bugi joo, mutta et kai vaan ole mennyt interwebsissä sanomaan Kiinaa Länsi-Taiwaniksi? Se viimeistään olisi selvä merkki Kiinalaisten metkuista.

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä

Yle kirjoitti:
Onnettomuudessa kuollutta 42-vuotiasta Hutchinsia muistettiin kynttiläseremoniassa Albuquerquessa New Mexicossa viikonloppuna.

– Hän oli niin dynaaminen. Se, että tällaista tapahtuu, järkyttää meitä kaikkia. Taustatyöntekijöitä, avustajia ja näyttelijöitä, sanoi tilaisuuteen osallistunut elokuvatyöntekijä Sandie Kay.

Ihmettelen, että mitähän sen voisi ajatella kertovan menehtyneestä ihmisestä, jos paras lainaus mikä irtoaa hänen muistotilaisuudestaan on "hän oli niin dynaaminen"? En myöskään ole hetkellisen pohdiskelunkaan jälkeen täysin varma, mitä edes tarkoittaa "dynaaminen" ihminen. Tiedän mitä tarkoittaa dynaamisuus vaikka musiikissa, mutta en kyllä tässä tarkoituksessa.

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vähän ihmetyttää miksi John Doen henkilöllisyyttä täytyy arvuutella palstalla ja jakaa henkilöllisyyden selvittämiseen liittyvää tietoa (sarja missä tällä hetkellä pelaa ja nimikirjaimet). Ymmärrän vielä sen, että ihminen on utelias ja lähtee selvittämään kuka oli kyseessä, mutta mikä pätemisen tarve saa kirjoittamaan näitä tietoja palstalle? Vai kaivataanko tässä vain vahvistusta omaan päätelmään? Hieman kyseenalaista toimintaa joka tapauksessa ja sen verran voisi kunnioittaa henkilön halua pysyä ainakin toistaiseksi tuntemattomana, että jättää nämä vihjeet kirjoittamatta. Raporttihan ne yksityiskohtaiset tuntomerkit henkilöllisyyden selvittämiseksi paljasti, mutta voiko sitäkään kritisoida jos itse yhtälailla jakaa tietoa henkilöllisyydestä raportin ulkopuolelta.

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Vähän ihmetyttää miksi John Doen henkilöllisyyttä täytyy arvuutella palstalla ja jakaa henkilöllisyyden selvittämiseen liittyvää tietoa (sarja missä tällä hetkellä pelaa ja nimikirjaimet). Ymmärrän vielä sen, että ihminen on utelias ja lähtee selvittämään kuka oli kyseessä, mutta mikä pätemisen tarve saa kirjoittamaan näitä tietoja palstalle? Vai kaivataanko tässä vain vahvistusta omaan päätelmään? Hieman kyseenalaista toimintaa joka tapauksessa ja sen verran voisi kunnioittaa henkilön halua pysyä ainakin toistaiseksi tuntemattomana, että jättää nämä vihjeet kirjoittamatta. Raporttihan ne yksityiskohtaiset tuntomerkit henkilöllisyyden selvittämiseksi paljasti, mutta voiko sitäkään kritisoida jos itse yhtälailla jakaa tietoa henkilöllisyydestä raportin ulkopuolelta.

Ymmärrän tuohtumuksen ja olen oikeastaan samaa mieltä, mutta nyt on veljeltä jäänyt viimeisimmät käänteet piiloon.

Pepper Jack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ymmärrän tuohtumuksen ja olen oikeastaan samaa mieltä, mutta nyt on veljeltä jäänyt viimeisimmät käänteet piiloon.
En nyt varsinaisesti ole tuohtunut, kunhan toin ihmetyksen julki. Ja olen kyllä tietoinen pelaajan tulleen jo omalla naamallaan ja nimellään esille, mutta eipä se ihmetystä ja kritiikkiä sitä edeltänyttä toimintaa kohtaan muuta miksikään. Meinasin kirjoittaa edelliseen viestiin pelaajan jo tulleen esille, mutten lopulta kokonut sitä olennaiseksi, koska arvuuttelu ja tiedon jakaminen tapahtui ennen tätä.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Jos Suomi on kerran niin kurja maa, niin miksi Artsin on pitänyt kuitenkin roikkua suomalaisissa telkkariohjelmissa ja viritellä muitakin työkuvioita täällä? Kun kerran käsittääkseni pappa betalar, niin miksi Artsi ei asu pysyvästi ulkomailla?
Ihmeellisen monta projektia on kyseiseltä herralta päättynyt myrskyisiin tai jäätäviin tunnelmiin.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine

Ihmettelen, että mitähän sen voisi ajatella kertovan menehtyneestä ihmisestä, jos paras lainaus mikä irtoaa hänen muistotilaisuudestaan on "hän oli niin dynaaminen"? En myöskään ole hetkellisen pohdiskelunkaan jälkeen täysin varma, mitä edes tarkoittaa "dynaaminen" ihminen. Tiedän mitä tarkoittaa dynaamisuus vaikka musiikissa, mutta en kyllä tässä tarkoituksessa.
Yle on taas vetänyt juttunsa google-kääntäjän läpi, jolloin teksteihin jää näitä anglismeja.

"Aikaansaava" olisi hyvä suomenkielinen ilmaisu dynaamiselle.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy