Ihmettelyketju

  • 6 346 989
  • 38 753
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet

Liitteet

  • baphomet.jpg
    baphomet.jpg
    56,9 KB · kertaa luettu: 67
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Siis ihan vilpittömästi ihmettelen (en siksi koska kuulemma palstalla on muotia pilkata joulunviettoa) joka ikinen vuosi miksi ihmiset raahaa jotain saatanan näreitä pirttiinsä aina näin loppuvuodesta ja ripustelee jotain killuttimia sen oksille? Samat (aikuiset ja kaiketi täysjärkiset!) liimailee jotain pahvitonttuja ikkunoihinsa ynnä muuta todella omituista. Saako tästä jotain kiksejä? Mikä tässä on se pointti että tämmönen käy järkevästä toiminnasta? Parantaako em. toiminta jotenkin oloa tai yleistä elämänlaatua? Jotenkin kieroutuneesti voin yrittää ymmärtää tämmöstä jossain kakaraperheissä jossa koitetaan saada mukuloille jotain arjesta poikkeavaa ja erilaista vaihtelua aikaan, mutta helvetti, siis ihan normi pariskunnatkin ja sinkut.

*Matti Näsän äänellä:*

"Mää kysyvvaa. Mikä järki?! Emmää tiärä enää mistää mitää..."
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
@Johnny B. Goode Parantaa. Kuusi tuoksuu älyttömän hyvältä. Ja tuohan se jouluntuntua. Toki niitä neulasia löytyy sitten juhannuksenakin, mutta siihen jo tottunut.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
miksi ihmiset raahaa jotain saatanan näreitä pirttiinsä aina näin loppuvuodesta ja ripustelee jotain killuttimia sen oksille? Samat (aikuiset ja kaiketi täysjärkiset!) liimailee jotain pahvitonttuja ikkunoihinsa ynnä muuta todella omituista. Saako tästä jotain kiksejä? Mikä tässä on se pointti että tämmönen käy järkevästä toiminnasta? Parantaako em. toiminta jotenkin oloa tai yleistä elämänlaatua?
@vilperi varmaan tietäisi tähän vastauksen... ;-)
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
@vilperi varmaan tietäisi tähän vastauksen... ;-)

En lähde suosiolla vastaamaan. Minulla on periaate että nautin itse joulusta mutta en tuputa sitä kenellekään. Jokaisen oma asia miten asioihin suhtautuu. Pätee sitten niinkinpäin että haluan että minun annetaan nauttia siitä joulusta eikä sitä jouluangstia minulle taas tuputeta.

No jos lyhyesti vastaan kuitenkin, niin minun mielestä kaikki joulukrääsä ja kuusi ovat hienoja ja upeita tunnelman luojia. Siksi niitä kannetaan sisälle.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Siis ihan vilpittömästi ihmettelen (en siksi koska kuulemma palstalla on muotia pilkata joulunviettoa) joka ikinen vuosi miksi ihmiset raahaa jotain saatanan näreitä pirttiinsä aina näin loppuvuodesta ja ripustelee jotain killuttimia sen oksille? Samat (aikuiset ja kaiketi täysjärkiset!) liimailee jotain pahvitonttuja ikkunoihinsa ynnä muuta todella omituista. Saako tästä jotain kiksejä? Mikä tässä on se pointti että tämmönen käy järkevästä toiminnasta? Parantaako em. toiminta jotenkin oloa tai yleistä elämänlaatua? Jotenkin kieroutuneesti voin yrittää ymmärtää tämmöstä jossain kakaraperheissä jossa koitetaan saada mukuloille jotain arjesta poikkeavaa ja erilaista vaihtelua aikaan, mutta helvetti, siis ihan normi pariskunnatkin ja sinkut.

*Matti Näsän äänellä:*

"Mää kysyvvaa. Mikä järki?! Emmää tiärä enää mistää mitää..."
Niin, onhan se tosi erikoista että eri ihmiset tykkää eri asioista. Toiset tykkää tinzeistä ja toiset tykkää joulusta.

Itse taas sitten toisaalta tykkään tasapuolisesti molemmista.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
@Johnny B. Goode voisi tykätä enemmän Saturnaliasta. Viikon mittaiset bileet ja koko talous laitetaan kiinni siksi ajaksi. Hommaan kuuluu viiniä ja orgioita.

 

hege

Jäsen
Eli Saturnaliasta on meidänkin pikku-jouluperinne peräisin? Roolit käännetään ympäri (pomo palvelee tai ainakin syö meidän orjien kanssa), julkeaa käytöstä, helpottaa sosiaalista painetta, on ohi ennen jouluaattoa...
 
K

Kiekkokatsoja

Ihmetyttää, sillä lähes sama kuin viime kesänä, tapahtui uudelleen. @Johnny B. Goode muistanee tapauksen? No kerrataan hieman.
Kesällä baarissa menin vessaan virtsalle. Juuri kun virtsasuihku oli tulossa, niin ovi avautui. Viereen astui mies. Nopeasti hän otti esille ison vehkeensä, ja samantien lähti virtsasuihku. Itse siinä ihmettelin, että koskahan mulla lähtee käyntiin. No lienee tilanteesta hämääntynyt olo, ja eipä se toimitus mulla onnistunutkaan. Lähdin baarin puolelle, ja itsekseni totesin, että joo.. eipä mulla ollutkaan hätä.

No, lähes samanlainen tilanne tänään uudelleen. Olin yleisessä vessassa alottamassa ykkösen tyhjennyksen. Viereen tuli yllättäen mies, ja hän hoiti hommat pikana. Tälläkertaa itse jäin ihmettelemään, että "koska on mun vuoro" tehdä sama. No kun tuli vessaan hiljaisuus, niin homma hoitui.
Olen tänään miettinyt, että mistä tämä tyhjennysongelma johtui? Luulen, että syy on ikääntymisessä. Ei toki siten, että virtsan tyhjennys on vaikeampaa. Vaan se, että en enää muista, että mitä olenkaan tekemässä? Pitääkö mun tällä vehkeellä pidätellä hyvänolon tunnetta, ja tyhjentymistä mahdollisimman kauan? Vai pitäisikö tyhjentyä samantien?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ihmetyttää, sillä lähes sama kuin viime kesänä, tapahtui uudelleen. @Johnny B. Goode muistanee tapauksen? No kerrataan hieman.
Kesällä baarissa menin vessaan virtsalle. Juuri kun virtsasuihku oli tulossa, niin ovi avautui. Viereen astui mies. Nopeasti hän otti esille ison vehkeensä, ja samantien lähti virtsasuihku. Itse siinä ihmettelin, että koskahan mulla lähtee käyntiin. No lienee tilanteesta hämääntynyt olo, ja eipä se toimitus mulla onnistunutkaan. Lähdin baarin puolelle, ja itsekseni totesin, että joo.. eipä mulla ollutkaan hätä.

No, lähes samanlainen tilanne tänään uudelleen. Olin yleisessä vessassa alottamassa ykkösen tyhjennyksen. Viereen tuli yllättäen mies, ja hän hoiti hommat pikana. Tälläkertaa itse jäin ihmettelemään, että "koska on mun vuoro" tehdä sama. No kun tuli vessaan hiljaisuus, niin homma hoitui.
Olen tänään miettinyt, että mistä tämä tyhjennysongelma johtui? Luulen, että syy on ikääntymisessä. Ei toki siten, että virtsan tyhjennys on vaikeampaa. Vaan se, että en enää muista, että mitä olenkaan tekemässä? Pitääkö mun tällä vehkeellä pidätellä hyvänolon tunnetta, ja tyhjentymistä mahdollisimman kauan? Vai pitäisikö tyhjentyä samantien?
Itte mää olsin enemmän hualissani siittä että mistä johtuu että sää vedät pualees isokullisia kusisuuttimia jokka tuppaa iholle aina rännillä...?
 
K

Kiekkokatsoja

Itte mää olsin enemmän hualissani siittä että mistä johtuu että sää vedät pualees isokullisia kusisuuttimia jokka tuppaa iholle aina rännillä...?
Niin joo. Mutta en muistaakseni laske housujani nilkkoihin, ennen toimitusta. Sitäpaitsi ihmettelin sitä, kun tänään oli naapurilla niin pieni, että virtsa tuli karvaa pitkin. Mutta toki heti lähti käyntiin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Itte mää olsin enemmän hualissani siittä että mistä johtuu että sää vedät pualees isokullisia kusisuuttimia jokka tuppaa iholle aina rännillä...?
Sitäpaitsi ihmettelin sitä, kun tänään oli naapurilla niin pieni, että virtsa tuli karvaa pitkin. Mutta toki heti lähti käyntiin.
Ehkä ylläolevaan kysymykseeni vastaus löytyy siitä että veljellä on ns. "wandering eyes"...
 

Nick Neim

Jäsen
On tuo kuseminen julkisissa tiloissa kyllä kummallista. Ensiksi kesällä tuntematon mieshenkilö kyttää silmä kovana omaa vehjettäni, eikä edes kuse tai yritä kusta siinä kusilaarilla. Lähti lopulta pois kusematta, eli oli todennäköisesti vain tirkistelemässä.

Tänään sitten samanlainen tapaus kävi kaverilleni, ja tuo kyttääjä oli täysin samoilla tuntomerkeillä kuin kesällä, kun tuosta kaverin kanssa tuli puhetta. Tosin tänään oli ilmeisesti jäänyt vessaan odottamaan vielä seuraavaakin uhriaan.

Ihme sakkia sitä julkisissa vessoissa pyöriikin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
On tuo kuseminen julkisissa tiloissa kyllä kummallista. Ensiksi kesällä tuntematon mieshenkilö kyttää silmä kovana omaa vehjettäni, eikä edes kuse tai yritä kusta siinä kusilaarilla. Lähti lopulta pois kusematta, eli oli todennäköisesti vain tirkistelemässä.

Tänään sitten samanlainen tapaus kävi kaverilleni, ja tuo kyttääjä oli täysin samoilla tuntomerkeillä kuin kesällä, kun tuosta kaverin kanssa tuli puhetta. Tosin tänään oli ilmeisesti jäänyt vessaan odottamaan vielä seuraavaakin uhriaan.

Ihme sakkia sitä julkisissa vessoissa pyöriikin.
Pakko olla joku paikallinen RunkKari.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
@Kiekkokatsoja tuohan on yllättävän yleinen ongelma, jos nyt ymmärsin oikein. Teet aivan mitättömästä ja luonnollisesta asiasta aivan älyttömän lukon. Näin se ihmismieli välillä toimii.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Kiekkokatsoja tuohan on yllättävän yleinen ongelma, jos nyt ymmärsin oikein. Teet aivan mitättömästä ja luonnollisesta asiasta aivan älyttömän lukon. Näin se ihmismieli välillä toimii.

Ääritapauksissa pitää laittaa katetri? Noin tuolla luki, Ihmettelen onkohan noita paljonkin. Noi on varmaan sitten sellaisia jotka kuvittelee jonkun tarkkailijan, vaikkei sellaista olekaan. Sitten ei kusi kulje kotonakaan ja pitää turvautua kirurgin apuun.

Itsekin kyllä urinaaleja välttelen, varsinkin kansoitettuja.
 
K

Kiekkokatsoja

@Kiekkokatsoja tuohan on yllättävän yleinen ongelma, jos nyt ymmärsin oikein. Teet aivan mitättömästä ja luonnollisesta asiasta aivan älyttömän lukon. Näin se ihmismieli välillä toimii.
Enkä.
En vaan tajua että olenko panemassa, ja yritän olla päästämättä irti.. vaiko virtsalla.
Muija on kyllä valittanut siitäkin, kun jyystän tuntitolkulla. Irtoamisongelma lienee.
Lisäys. Joo tervetuloa Wanhaksi prkl..
Junnut ja pennut ei vielä ymmärrä.
-Allekirjoittanut osaa myös itseironiaa..
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Enkä.
En vaan tajua että olenko panemassa, ja yritän olla päästämättä irti.. vaiko virtsalla.
Muija on kyllä valittanut siitäkin, kun jyystän tuntitolkulla. Irtoamisongelma lienee.
Jommassa kummassa menee kyllä jotain pieleen, jos ei erota onko kusella vai panemassa.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tulipa mieleeni edellisien ihmettelyjen jälkeen oma ihmettelyni.

Ei ehkä kaikki miehet, mutta melko moni kuitenkin on haaveillut kahden tai jopa useamman naisen/miehen (oma valintani on nainen) olevan kiinnostunut sinusta ja genitaaleistasi samaan aikaan. Olen kokenut tällaisen kiinnostuksen: parhaimmillaan jopa viisi naista hyöri minun ja erityisesti penikseni ympärillä. Paratiisi!?

Kysehän oli virtsarakon tähystyksestä (endoskopia). Ei vastannut aivan toivettani tunnetasolla, mutta faktisesti toiveeni oli täyttynyt.

Ihmettelen siis itseäni, etten ymmärtänyt haaveilla hieman tarkemmin yksityiskohdin ja vaatimuksin ympäristöstä ja todellisista syistä, miksi haaveilin. Joskus haaveet toteutuvat, mutta eivät aivan niin kuten sinä kuvittelit. Ollaanpa tarkkoina haaveiden(kin) kanssa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Sedu Koskisen tanssikuviot eivät ole ainakaan Onnelasta opittuja.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mitäh? Onko kaikki muut jo nukkumassa tai sammuneet kun täällä on näin hiljaista... ;-). No ehkä porukalla on parempaakin tekemistä kuin kirjoitella turhia Kierrätyskeskukseen. Täytyy kyllä itse käydä pian nukkumaan.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Minä ihmettelen päivä päivältä enemmän että kuka perkele äänestää (nyky) Vihreitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös