Ihmettelyketju

  • 6 349 304
  • 38 754

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No kyllä mää nuo oon lukenut, mutta silti jaksaa ihmetyttää. Erikoisia ovat robottiautot kun eivät värejä ymmärrä. Enpä omaa henkikultaani laskisi sellaisen vehkeen varaan, joka ei keltaista ja valkoista erota.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Robottiautot tunnistavat valkoisen paremmin kuin keltaisen.

Jännä peruste kyllä muutokselle, kun täällä on pahimmillaan puolet vuodesta lumi maassa.

Taitaa olla aika kohta luopua autosta, jos tonne liikenteeseen on tulossa jotain robottiautoja, joiden toiminta perustuu osittain johonkin tiehen maalattuihin valkoisiin viivoihin...
 
K

Kiekkokatsoja

Ostin puhelimeen latausjohdon. Viikon se kesti, ja nyt se on kytkettynä, kuin impotentin muna. Ei se sisällä pysy, ellei ole oikein varovasti kytkettynä. Ja liikahtaa ei saa. Edellinen johto kesti vuoden, tämä uusi viikon. 15e, mallia prisma. Kaikkea on ja rahatkin riittää.. vai miten prisman hokema mainos menikään?
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
...
Jännä peruste kyllä muutokselle, kun täällä on pahimmillaan puolet vuodesta lumi maassa.

...
Pointti on se, että viivat ovat joka paikassa samoja, eikä jossain suomessa keltaisia. En tiedä, noin ihan oikeasti, että mitähän väliä sillä on kenellekään, että minkä värisiä noi viivat ovat. Kestää 30km tottua ja sen jälkeen se on ihan sama. Olen useamman kerran suhannut tien 26 läpi tänä vuonna ja siinähän noi on osittain vaihdettu jo valkoisiksi. Ei kyllä tuon taivaallista väliä.

Aika sellainen suomalainen tapa tehdä tarpeeton numero jostain ihan vaan yleisen yksinkertaisuuden vuoksi tehtävästä asiasta, millä ei ole paskankaan väliä. Toki tähän tulee joku jeesustelemaan, että keltainen näkyy talvella paremmin ja varmaan näkyykin, mutta mitä sitten.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ostin puhelimeen latausjohdon. Viikon se kesti, ja nyt se on kytkettynä, kuin impotentin muna. Ei se sisällä pysy, ellei ole oikein varovasti kytkettynä. Ja liikahtaa ei saa. Edellinen johto kesti vuoden, tämä uusi viikon. 15e, mallia prisma. Kaikkea on ja rahatkin riittää.. vai miten prisman hokema mainos menikään?
Oletko varma että vika on latausjohdossa? Joskus ne puhelimen USB-portit on aika herkkiä hajoamaan ja löystymään.
 
K

Kiekkokatsoja

Oletko varma että vika on latausjohdossa? Joskus ne puhelimen USB-portit on aika herkkiä hajoamaan ja löystymään.
"Hällä väliä tai mulla liian pieni", oli joskus eräs murteellinen sanonta. Eli jompikumpi ei ole sopivan kokoinen. Viikon verran se johto oli jämäkästi kiinni, ei enää.
Jospa johdon metalli kuluu hetkessä, en tiedä?
 
K

Kiekkokatsoja

Joku kissa tuli mun kotiin sisälle terassin kautta. Nyt makoilee mun terassilla.
Tossa se makaa, ja kehrää.

Eri tyyppi joka puri mua aikaisemmin. Toki tälläkin terävät kynnet, kun leikeissä vähän raapi mua.

Lisäys. Nyt on mun lomalla käynyt kotonani levoton mirri, ja nainen lukemassa vesimittaria. On sanonta, että ei kahta ilmaman kolmatta. Kuka seuraavaksi? Joudunko kohta jonkun kanssa lähikontaktiin? Eih.. auttakaa joku..?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Sue

444

Jäsen
Pointti on se, että viivat ovat joka paikassa samoja, eikä jossain suomessa keltaisia. En tiedä, noin ihan oikeasti, että mitähän väliä sillä on kenellekään, että minkä värisiä noi viivat ovat. Kestää 30km tottua ja sen jälkeen se on ihan sama. Olen useamman kerran suhannut tien 26 läpi tänä vuonna ja siinähän noi on osittain vaihdettu jo valkoisiksi. Ei kyllä tuon taivaallista väliä.

Aika sellainen suomalainen tapa tehdä tarpeeton numero jostain ihan vaan yleisen yksinkertaisuuden vuoksi tehtävästä asiasta, millä ei ole paskankaan väliä. Toki tähän tulee joku jeesustelemaan, että keltainen näkyy talvella paremmin ja varmaan näkyykin, mutta mitä sitten.
Mä pahoitin mieleni jo aikanaan siitä, että Ahvenanmaan tiet on tehty punaisesta kiviaineksesta. Ja viivat ovat aina olleet valkoiset. Ei ole elämä enää ollut sen jälkeen entisensä. Tämä siis joskus 10-vuotiaana.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Uusi asfaltti oli saanut tiemerkinnät kaverikseen. Olipa pöllön näköinen kun sulkuviivat olivat samaa valkoista kuin kaikki muukin merkinnät
Tähän liittyen liittyy oma ihmettelyn aihe. Mikähän siinä on, että nopeusrajoitus on aina 80km/h, kun vedetään uutta pintaa ja nää maalaukset ei oo vielä täysin valmiit. Eikö ihmiset osaa ajaa satasta omalla kaistallaan, kun keskiviiva ei oo vielä täydessä maalissaan? Sitten ne osaa, kun se keskiviiva on maalattu paksuksi? Holhousta sanon minä.
 

Glove

Jäsen
Tähän liittyen liittyy oma ihmettelyn aihe. Mikähän siinä on, että nopeusrajoitus on aina 80km/h, kun vedetään uutta pintaa ja nää maalaukset ei oo vielä täysin valmiit. Eikö ihmiset osaa ajaa satasta omalla kaistallaan, kun keskiviiva ei oo vielä täydessä maalissaan? Sitten ne osaa, kun se keskiviiva on maalattu paksuksi? Holhousta sanon minä.
Sehän siinä on syynä ”keskeneräiset tiemerkinnät.” Ihmiset ei vaan osaa.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Minkä hemmetin takia TV:ssä pitää välillä näyttää teollisuuden tms. jutussa vaikkapa uutisissa metrin päästä kuvaa hitsaamisesta. Kyllä se kirkkaus kipeyttää silmiä ihan kiitettävästi, vaikka onkin vaan tv-kuvaa. Urpot.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Spoiler elokuvasta Terminator: Dark Fate

mitä helvettiä, kevyt alkushokki, kun Arska tappaa Linda Hamiltonin estelyistä huolimatta Edward Furlongin. Siis aivan samannäköisiä kuin nämä näyttelijät oli 30 vuotta sitten T2:n aikaan.

Ensin mietin, että onko tää keksitty kuvata valmiiksi odottamaan sillon T2:n aikaan, mutta sitten googlettelin, että tää nyt on vaan nykypäivän special effectejä.

Mä oon kyllä tullu vanhaks...
 
K

Kiekkokatsoja

Kummallinen puhelu tuli. Puhui englantia, ja computer oli aiheena. Kysyi josko puhelu englanniksi. Suljin puhelun heti. Taustalla puhehälinää, ikäänkuin jostain puhelinmyyntipaikasta olisi soittanut. Aksentti oli hieman Intialainen.
Mikä juttui lie oli?
+358 alkuosa numerossa, eli ikäänkuin Suomesta.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Kummallinen puhelu tuli. Puhui englantia, ja computer oli aiheena. Kysyi josko puhelu englanniksi. Suljin puhelun heti. Taustalla puhehälinää, ikäänkuin jostain puhelinmyyntipaikasta olisi soittanut. Aksentti oli hieman Intialainen.
Mikä juttui lie oli?
+358 alkuosa numerossa, eli ikäänkuin Suomesta.


Todennäköisesti kyse tästä: Väärennettyjä puheluita teknisen tuen nimissä | Kyberturvallisuuskeskus

Avovaimolle soitti ”Microsoftin tuesta” yrittääkseen auttaa nettiliittymän kanssa.
 
K

Kiekkokatsoja

Yksi mirri on kiinnostunut minusta. Ikkunoita pesin ja se maukui terassini oven takana. No päästin sisälle. Siinä se pyöri ympärillä ja välillä makoili matolla. Kumma tyyppi. Oli kylässä sisällä ja terassillani n 45min. No sitten poistui. Siivousvälineitä oli laittamassa kaappiin, niin se tuli takaisin terassin ovesta. Ohjasin ulos. Tuossa se makoilee vieressäni terassilla.
Voisi olla hyväkin ryyppykaveri. En vaan tiedä mitä tarjota sille. Siis ruokaa.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yksi mirri on kiinnostunut minusta. Ikkunoita pesin ja se maukui terassini oven takana. No päästin sisälle. Siinä se pyöri ympärillä ja välillä makoili matolla. Kumma tyyppi. Oli kylässä sisällä ja terassillani n 45min. No sitten poistui. Siivousvälineitä oli laittamassa kaappiin, niin se tuli takaisin terassin ovesta. Ohjasin ulos. Tuossa se makoilee vieressäni terassilla.
Voisi olla hyväkin ryyppykaveri. En vaan tiedä mitä tarjota sille. Siis ruokaa.

Kissat vetää kissanruokaa. Lihansyöjiähän nuo ovat, joten anna sille jotain lihaa. Kananluita ei kuitenkaan.
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Markettien perus-Shebat yms kannattaa jättää hyllyyn ja ostaa kunnollista. Noissa perussafkoissa saattaa lihapitoisuus olla luokkaa 4% ja loput jotain viljaa ja muuta täytettä. Kissan elimistö ei hanskaa viljaa kovinkaan hyvin. Parempiakin nykyään kaupasta löytyy mut täytyy kurkkia tuoteselostetta, aivan niinkuin ihmistenkin valmisruoissa suosittelen tekemään.

Kunnollista purkkitavaraa tai naksuja. Jos löytyy helpolla niin mikä ettei maksaa, sydäntä, munuaisia tms tuoreena.
 
K

Kiekkokatsoja

Markettien perus-Shebat yms kannattaa jättää hyllyyn ja ostaa kunnollista. Noissa perussafkoissa saattaa lihapitoisuus olla luokkaa 4% ja loput jotain viljaa ja muuta täytettä. Kissan elimistö ei hanskaa viljaa kovinkaan hyvin. Parempiakin nykyään kaupasta löytyy mut täytyy kurkkia tuoteselostetta, aivan niinkuin ihmistenkin valmisruoissa suosittelen tekemään.

Kunnollista purkkitavaraa tai naksuja. Jos löytyy helpolla niin mikä ettei maksaa, sydäntä, munuaisia tms tuoreena.
Juu, kiitoksia. Pohdin lähinnä että oliskos kotona jotain ravintoa mitä oon ostanut itselleni, niin kissalle tarjota. Herkät sisuskalut niillä on, ja en halua antaa mitään väärää. Allergioitakin niillä voi olla.
Ja en nyt ala osteleen mitään. Jos toi jatkossakin kylästelee, niin toistaiseksi on tarjolla vain seuraa.
Eiköhän toi poistu, kun kelit viilenee. Heh, nyt se maukuu naapurissa.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Viimeviikkoina on tullut istuttua tien päällä jonkun verran, ja miuta ihmetyttää todella paljon kanssa autoilijoiden suhtautuminen tietyömaiden nopeusrajoituksiin. Aivan päättömiä ylinopeuksia tullut nähtyä noiden kohdalla. Missä kunnioitus rajoituksia, saatikka työmiehiä kohtaan? Itse rykkään suht rajoitusten mukaan ajella, niin 50 alueella saan varmasti pirunmoisen letkan kerättyä perääni, mikäli on yhtään pidempi pätkä.

Sekin ihmetyttää, että en muista koskaan nopeus ratsiaa noissa nähneeni. Poliisit passiin, ja rahat+ kortit pois idiooteilta.
 
K

Kiekkokatsoja

Viimeviikkoina on tullut istuttua tien päällä jonkun verran, ja miuta ihmetyttää todella paljon kanssa autoilijoiden suhtautuminen tietyömaiden nopeusrajoituksiin. Aivan päättömiä ylinopeuksia tullut nähtyä noiden kohdalla. Missä kunnioitus rajoituksia, saatikka työmiehiä kohtaan? Itse rykkään suht rajoitusten mukaan ajella, niin 50 alueella saan varmasti pirunmoisen letkan kerättyä perääni, mikäli on yhtään pidempi pätkä.

Sekin ihmetyttää, että en muista koskaan nopeus ratsiaa noissa nähneeni. Poliisit passiin, ja rahat+ kortit pois idiooteilta.
Eikös tuossa autoiluketjussa juuri ollut höpinää tästä asiasta?
Ite en sinne osallistunut, kun itsestäänselvyydet on monille ok, muttei näköjään kaikille. Aina löytyy purnaajia. Toki myönnän, että joskus purnattavaakin on.
Vaikka säännöt eivät ole aina täydellisiä, niin kyllä liikenteessä, jääkiekossa ja varsinkin normi elämässä, on ok olla (lähes aina) säännönmukainen.
Lähes aina = kukaan ei ole täydellinen.

Lisäys. Sääntöjen ylimittaaminen on kasvavaa ja venyvää "purnaajilla".
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viimeviikkoina on tullut istuttua tien päällä jonkun verran, ja miuta ihmetyttää todella paljon kanssa autoilijoiden suhtautuminen tietyömaiden nopeusrajoituksiin. Aivan päättömiä ylinopeuksia tullut nähtyä noiden kohdalla. Missä kunnioitus rajoituksia, saatikka työmiehiä kohtaan? Itse rykkään suht rajoitusten mukaan ajella, niin 50 alueella saan varmasti pirunmoisen letkan kerättyä perääni, mikäli on yhtään pidempi pätkä.

Sekin ihmetyttää, että en muista koskaan nopeus ratsiaa noissa nähneeni. Poliisit passiin, ja rahat+ kortit pois idiooteilta.
Riippuu siitä ajatus 50 mittarin mukaan vai ajatus oikeasti 50. Itse ajelee tietyömaiden ohi lähinnä öisin niin tuntuu hölmöltä ajaa 50 tiellä joka on tyhjä ja ei edes mutkia.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jännä peruste kyllä muutokselle, kun täällä on pahimmillaan puolet vuodesta lumi maassa.

Taitaa olla aika kohta luopua autosta, jos tonne liikenteeseen on tulossa jotain robottiautoja, joiden toiminta perustuu osittain johonkin tiehen maalattuihin valkoisiin viivoihin...

Tuskin noista roboautoista pitkäaikaista vaivaa Suomen teille tulee. Se on se ensimmäinen marraskuinen aamu kun on ensilumi satanut maahan ja hiukan pakastaa. Syntax error vilkkuu joka auton näytöllä, kun havaitsevat oudon valkoisen töhnän peittäneen kaikki tiemerkinnät. Hinausautot tulee hakemaan ja vievät elektroniikkaromun kierrätykseen.

Vaihtoehtoisesti roboautot menevät lumisateessa berserkeiksi ja ajavat kaikki jyrkänteeltä mereen kuin sopulit.
 

Hubacek

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Vegas Golden Knights, altavastaajat
Viimeviikkoina on tullut istuttua tien päällä jonkun verran, ja miuta ihmetyttää todella paljon kanssa autoilijoiden suhtautuminen tietyömaiden nopeusrajoituksiin. Aivan päättömiä ylinopeuksia tullut nähtyä noiden kohdalla. Missä kunnioitus rajoituksia, saatikka työmiehiä kohtaan? Itse rykkään suht rajoitusten mukaan ajella, niin 50 alueella saan varmasti pirunmoisen letkan kerättyä perääni, mikäli on yhtään pidempi pätkä.

Sekin ihmetyttää, että en muista koskaan nopeus ratsiaa noissa nähneeni. Poliisit passiin, ja rahat+ kortit pois idiooteilta.

Täälläpäin asfalttityömaata pitkästi. Valot ja saattoauto käytössä. Pysyy nopeudet kurissa.

Mut asia mikä mua vituttaa on se että välillä 4km 50km/h-rajoitus ilman ainuttakaan työmiestä ja asfaltti valmiina ja sitte sata metriä työmaata. Se saa mut ainakin ajamaan ylinopeutta siihen työmaahan asti.

Uutisissa oli tällä viikolla juttua noista tapaturmista mitä noilla tietyömailla tapahtuu. Ihan hullua toimintaa kyllä ettei siinä työmaan kohdalla ajeta jopa alle sen rajoituksen. Koneet ja miehet liikkuu, kyllä siinä pitää malttaa olla extravarovainen.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
"Oletko Darth Vader?" vapaavalintaisessa huumoriketjussa: 1-2 kk bannia
Tiedevammaisten vähä-älyinen trollaus vapaavalintaisessa tiede-ketjussa: ---
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös